Stoqn.Tumbev Публикувано 1 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2017 Здравейте колеги, от доста време имам една драма със съединителя на колата и тя е, че когато карам на плусъединител(при паркиране или излизане на заден ход) се получава едно странно задържане на съединителя. След като съм натиснал педала и започна да отпускам леко, колата не тръгва, след почити изцяло пуснат педал се чува удър от към съединителя и колата подскача и тръгва. Проблема не е постоянен, най-често се случва след 30-40 мин градко каране. Колата е 1.9 ТДИ 110 коня със маховик от AHU(едномасов) и нов комплект феродов, притискател и лагер на Закс (на 10 000км). В началото си мислех, че проблема е от помпите на съединителя, затова купих ремонтни комплекти и ги обслужих. При разглабянето на помпите не видях нищо нередно с тях, нямаше задирания или нещо от сорта, но проблема си остана. Милех, че работния цилиндър който е в скоростите задържа и затова се случва, затова купих нова помпа на Закс и я смених, но проблема пак го има. Миналата седмица новия работен цилиндър протече и пак си сложих стария. Говорих със майстори, които предполагат, че е възможно да залепва феродовия диск за притискатела и затова да се случва. Някой решавал ли е подобем проблем? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 1 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2017 Да не задържа по шлиците? Намаза ли ги? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoqn.Tumbev Публикувано 2 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юни 2017 Като сменях съединителя, смазах всички контактни повърхности - шлеците, лагера на водещата ос, лагера на притискателя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jijix Публикувано 2 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2017 аз пък като сменях моя съединител не съм мазал там нищо и не смятам, че трябва да има смазка при съединителя! що не вземеш и спирачките да намажеш със смазка? ами ако се е поразтекла и не зацепва добре именно от нея? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoqn.Tumbev Публикувано 2 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юни 2017 (Редактирано) Щом има контактна повърхност на метал в метал е добре да има нещо което да смазва този контакт. Като съм ги смазвал не съм слагал 1 кило грес по феродовия диск, което да се разтече! Ако се беше омазал със смазка щеше да боксува, а не да задържа. Айде да разсъждаваме малко... П.П. Накладките също смазват където контактуват със водачите, дори се продават специални греси за тази работа! Редактирано 5 Юни 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 2 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2017 Добра идея т'ва, мажеш спирачките да не скърцат! Момчета, вие добре ли сте, КОЙ смазва там, където се иска възможно НАЙ-голямото триене?!? ТАМ трябва да е ЧИСТО, не смазано! Автора, за съжаление ще ти се наложи да смениш притискателя, тоя (на 10000) не баца. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoqn.Tumbev Публикувано 2 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юни 2017 (Редактирано) Колега, смазани са лагери и шлици, това по никакъв начин не нарушава работата на съединителя от към триене. Не знам защо като казвам, че съм ги смазал си представяте че всичко е оклепано в грес...всичко е много фино колкото да няма триене на сухо. А маховика, феродвия диск и притискателя ги избърсах старателно със brake cleaner, съответно нищо не ми е боксувало никога. Като казваш, че проблема е от притискателя, имал си подобни проблеми или предполагаш, че е от него? Редактирано 5 Юни 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gandalf32 Публикувано 3 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2017 Добре де, за да имаш спирачки не трябва ли да се трият метал в метала , ако е трябвало да се маже там, щяха да продават смазка заедно със накладките, както е в маншона за карето. [emoji849]Все пак всеки сам си решава как да се гаври с колата си. Sent from my iPhone using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi V6 Публикувано 3 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2017 Абре човек, не се мажат накладките, мажат се водачите на апаратите, под маншончетата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoqn.Tumbev Публикувано 3 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2017 (Редактирано) Явно оставам много криворазбран и от темата за съединителя отиваме към безсмислени спорове. Накладките и спирачните апарати се смазват там където накладката контактува със апарата(гърба на накладката), а не със диска. Триенето между диска и феродото трябва да е сухо. Преди 2 часа, gandalf32 написа: ако е трябвало да се маже там, щяха да продават смазка заедно със накладките Има специални лубриканти точно за тази работа, най-предпочитана е медната грес защото издържа на вода и топлина(Точката на кипене е 700 градуса). Преди 1 час, Audi V6 написа: мажат се водачите на апаратите, под маншончетата. Водачите се смазват отделно, и е добре да се смазват със силиконова грес, защото гресите в които има петрол разяждат гумените маншони. В завода тези водачи се смазват със силиконова грес. Прикачвам Ви видео на което може да видите за какво говоря, че явно само с думи не се разбираме. Редактирано 3 Юни 2017 от Stoqn.Tumbev Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ksi1 Публикувано 3 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2017 Точно така се смазват накладките с медна грес +1 за притискател Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Didaka89 Публикувано 9 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2017 На 6/3/2017 at 9:27, Stoqn.Tumbev написа: Накладките и спирачните апарати се смазват там където накладката контактува със апарата(гърба на накладката), а не със диска. Триенето между диска и феродото трябва да е сухо. Има специални лубриканти точно за тази работа, най-предпочитана е медната грес защото издържа на вода и топлина(Точката на кипене е 700 градуса). Водачите се смазват отделно, и е добре да се смазват със силиконова грес, защото гресите в които има петрол разяждат гумените маншони. В завода тези водачи се смазват със силиконова грес. Много вярно! Ама като си правиш процедурата сам. Я ги питай хипер майсторите по сервизите как се случват интервенциите по спирачките. Маха старите накладки, слага новите - не се смазва нищо никъде. Сътветно дай 20-25 лв на колело и пълна газ. После защо ти се хабят неравномерно накладките или някоя не се връща и си се трие ли трие. ПС: Камо ли някой да провери водачите - прави ли са криви ли са Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stoqn.Tumbev Публикувано 10 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 10 Юли 2017 Малко развитие по темата: Преди 2 седмици смених притискателя, но проблема остана. Вчера смених и горната помпа на съединителя, но абсолютно същия проблем все още е на лице. Частите с които правих смняната не са нови, но са свалени от кола на приятел, която нямаше никакви проблеми със съединител и скорости. Странното е, че след смяна на почти всички части поведението си е едно и също, няма никаква промяна. Започвам да се замислям дали е възможно проблема да е в самите скорости, защото се случва само когато превключвам от задна на първа. Отворен съм за ниви идеи и предположения. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване