Jump to content

Клапан за картерните газове на 3.0 тди.


mili 75

Recommended Posts

Колеги някой запознат ли е, нашите коли дали имат клапан или филтър за картерните газове и къде се намира той. Сменя ли се чисти ли се, защото запушената картерна вентилация е предпоставка за много течове на масло от мотора.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че има филтър (при 3-ката физел, предполагам и при 2.7-цата) и че се сменя супер тегаво, и почти никога никой не го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мене нещо такова ми се върти, но дано някой каже със сигурност, че при мене има мазно и по картера и отзад по капаците на долните вериги и си съмнявам, че имам запушен я филтър на картерната вентилация, я тръбичката от картера. Обикновено винаги я вкарват преди турбото, за да ги засмуква тези изпарения, но при 3,0 тди не знам как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен тръбите от турбото към кулера са омаслени. Уж слагах скоба и силикон и пак. На капаците на веригите също, но според мен от там семеринга на скоростите пуска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да ги разучиме къде ходят тия картерни газове и как се сменя този филтър. То може и филтъра да е наред, но търбата от отдушника ако е запушена пак нищо не става. Аз едно време на един Опел двувалка хем бензин, като видях как е запушена тръбичката на картерните газове, не можах да повярвам и веднага беше избило масло от гарнитурата на капака на клапаните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз мислих, че е някъде при турбото и си взех този филтър, за да го сменят при обслужването. идвам от bmw и там се сменя с всяка 2ра смяна на маслото и става за 5мин. та запасих се с оригинален филтър срещу $$$, връчвам го доволен на майстора и той ми казва: ооо не,поне 1 ден работа и $$$, защото това стой между двата реда цилиндри и се разкачат една камара неща, за да се стигне до него. и сега си сабира прах в нас. номера е 059103495G ако ти трябва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси колега, ще видя какво толкова трябва да се разкача, за начало мисля да видя тръбичката която излиза от него, над средата някъде на мотора има някаква снадка с ламаринена скоба, и после отива към турбото. Та мисля да откача скобата и  да видя излизат ли въобще пари от нея има ли запушвания и така.

Редактирано от mili 75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми казаха, че смяната на филтъра за работа е 250 лв. Намира се в най - ниската точка на V-то между цилиндрите. Газовете от него влизат при входящия въздух от филтъра към турбото. Ако филтъра не работи всичко става в масло преди турбото. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да там е под турбото се пада някъде, колегата по-горе е дал и номера на филтъра. Така като гледам колектора трябва да падне и по-нататъка не се знае какво още. Явно си отнема време, аз си направих елементарна проверка като махнах скобата на снадката между металната тръбичка и гумената и духаше газове, така че предположих, че всичко е наред. Снадката е отгоре до капака на турбото, вижда се лесно и проверката е елементарна, само трябва една нова скоба за водно съединение, защото старата е по-специална и се слага със специални клещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колеги, да възкреся тая тема. Понеже онзи ден видях, че от турбото надолу целия маркуч, тръба и всичко около тях са много омаслени, се поразрових из нета и общо взето това си им е редовен проблем на тия кочини. Всички пишат, че явно не е от този клапан за картерните газове, а просто този damper преди турбината в който влиза маркуча с газовете си е консуматив и започва да пропуска масло след време.

Та замислям се да сложа един oil catch can там. Някой колега слагал ли е да даде малко инфо, понеже не съм много навътре с нещата, а уж било лошо да ги извеждаш направо в атмосферата при турбиниран двигател. 

 

П.С. Клапана изобщо не мисля да го сменям, защото първо през маркучето си духа тоест не е запушен, и второ се намира на п***а си във V-то:  Цък (номер 9 гледайте)

 

 

Редактирано от Boikoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава пък цялото масло ще влиза в кулерите и колекторите и ще прави смрад вътре. И това искам да избегна.

Редактирано от Boikoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли повече да разкаже за омасляването?

И аз го имам и си мислих че маслото избива от отдушника.

Как да разбера че е запушен или просто се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Привет на всички.Ще съм благодарен ако някой може да помогне.

От около месец съм собственик на А6 4Ф 225к.с ВМК.След малко огледи установих че между главите всичко плува в масло и реших да подменя всички гарнитури по охладител,корпуса,филтъра и т.н.Стигнах до масления сепаратор който всъщност се оказа консуматив и се сменял на 60к.Оказа се че моят е ОЕМ 057103495L и няма аналог а не ми се дават 383 лв за тази мембрана.

Гледам че мотори 2.7 163 и 190к.с и 3.0 211 и 240к.с са с маслен сепаратор 059 103 495 G който има аналог на цени започващи от около 60 70 лв.

Та въпросът ми е ако някой е сменял такъв 059 103 495 G

и случайно е запазил стария дали може да ми го продаде на символична цена?Искам да отворя капачето и да видя с каква мембрана е вътре и евентуално ако е същата да купя един аналог и да му отмъкна мембраната.

 

20200819_160500.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Това омасляване между главите се съмнявам да е от този клапан. По-скоро може да е от масления филтър и тялото му. В най-добрия случай при смените на маслото е прокапвало там и се е събирало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че не е от него.Просто пише че се сменя на 60 000 а не е сменян.Четох че когато не функционира нормално създава голямо налягане което спомогнало за течове по двигателя и още куп други нередности.При мен тази мембрана е скъсана.Ще се прежалват най-вероятно няколко Алековци за тая пущина. 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Омасляването във V-то е от гарнитурите на масления охладител. Има си ремонтен комплект, една метална гарнитура и няколко гумени.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...