Jump to content

Избор на зимни гуми през Юни? Предложения за 2017/2018


Recommended Posts

Преди 14 часа, tisho_psg написа:

Някой може ли да каже само едно предимство да си купиш гумите 6 месеца преди да ти потрябват?

 

 

Понеже продължаваш да дълбаеш в ненужна посока, ще ти обясня моята гледна точка. На мен лично би ми било удобно да си купя зимните гуми сега, защото наесен имам много плащания - данъци (кола, апартамент), обслужване на колата, застраховки, такси по детето, относително скъпоструваща екскурзия в чужбина. От друга страна, сега нямам никакви странични разходи е няма да е проблем да отделя 1000-1200 лева за хубави зимни гуми. Нарича се планиране на разходите.

И пак казвам - ако сега взема гуми, те с нищо няма да са по-лоши от същите, купени като падне първия сняг (при допускането, че дот-а е еднакъв). Даже съм убеден, че при мен ще се съхраняват много по-внимателно отколкото в склад за хиляди гуми на фирмата "Х".

 

@SpeedyMan проблемът ми с Конти е, че досега не съм бил доволен. Доста отдавна съм износил два комплекта летни Контита (Премиум Контакт 1 и Еко Контакт) и имах сериозни забележки и към двата модела. Не казвам, че Контито е лошо, даже напротив, но просто негативния опит ме е отблъснал от тази марка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 434
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз изкарах тази зима с конти 860 - новия модел, 205/55/16,  много добра гума, никаква забележка нямам, сняг, лед, дъжд, мокро , сухо, на същата кола съм имал нови зимни дънлоп, клебер, гудиър, ми контито ги пребива на 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, kinjal said:

Мнението ти е по-скоро пристрастно отколкото обективно. Разбира се в никакъв случай не твърдя, че разбирам повече от когото и да било от гуми. За краткия ми стаж и километри зад волана ми е станало пределно ясно, че основния недостатък на зимните гуми е недоброто им поведение на мокра настилка при положителни температура, но след като това не се отнася за гумите на континентал... то те  са пред всички останали B)

За 20-те ми години стаж зад волана съм карал всички популярни марки. По няколко пъти. 

Мога да ти кажа, че зимните на Гиславед (ЕвроФрост 5) в момента са доста зле на мокро . И при това разликата в цената със Семперит (който е много много добър) е доста малка поне за размерите които карам. Гиславед имат по принцип много добри Арктически модели (за шипове), не знам актуалните как са, но би трябвало да са добри там. 

Може би трябваше да започна, че Гиславед са също марка на континентал, както и семперит. Ценовото подреждане е показателно и за представянето на гумата. 

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс, задели си сумата за гуми сега...и като дойде есента, я докопай и право в магазина ;)

Миналата есен гризнах Конти ТС 860 17-ки. Супер пресен дот - уникални!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че зимните гуми ги вдигат в края на септември. Би трябвало Авуст в края и началото на Септември да са на сегашните цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, предлагам да оставим AALEXANDROV да си купи гуми, решил го е човекът, какво лошо има. Това ще му донесе вътрешното удовлетворение което получава всеки от нас при желаната нова покупка.

п.п. SpeedyMan  за мое голямо съжаление щофьорският ми стаж е колкото твоят, но това прави спорът относно най, още по безмислен. Факт е, че скандинавците се стремят произвежданите от тях гуми да са с добро поведение на сняг. Не зная защо отделихме толкова внимание на качеството на зимната гума на "мокро" при положение че е излишно, това е относимо по-скоро към летните гуми....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 minutes ago, Passi said:

Това да не са бермуди бре.:hilezh: Те нашите вносители в сезона нямат наличност ти чакаш промоция.

Не съм забелязал. Но то вярно в СЗ са централните складове :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тея гуми да не са банички че да ги искате супер пресни, та даже ако може и още топли??

 

Никога не съм я разбирал тая мания, па месеца, па седмицата, все едно няма да ги карате още 3 години поне, кво значение имат 5 месеца?

 

За справка - Мишелин дават 10 години пълно запазване на качествата на гумата при правилно съхранение. Сами си правете сметката.

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми нахвалиха и за зимни и за летни едни китайчета BLACKLION. Аз лично нямам опит с тази марка, но човека дето ми ги нахвали: Много добро сцепление на сухо и мокро. На сняг, и по-добри съм карал, ама рядко.

При тоя човек гуми рядко оцеляват два сезона, за китайчетата каза, че издържат два сезона, ама трети няма как.

Ако някой иска да рискува и да даде итзиви. Аз имам поне още един летен сезон с текущите летни(купих ги миналата година края на август) още нямат 15К и идния зимен сезон с Мишлин някъв. За следващия зимен сезон мисля да пробвам китайците, ако ми харесат и летни ще пробвам.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, AALEXANDROV написа:

 

 

И пак казвам - ако сега взема гуми, те с нищо няма да са по-лоши от същите, купени като падне първия сняг (при допускането, че дот-а е еднакъв). Даже съм убеден, че при мен ще се съхраняват много по-внимателно отколкото в склад за хиляди гуми на фирмата "Х".

 

@SpeedyMan проблемът ми с Конти е, че досега не съм бил доволен. Доста отдавна съм износил два комплекта летни Контита (Премиум Контакт 1 и Еко Контакт) и имах сериозни забележки и към двата модела. Не казвам, че Контито е лошо, даже напротив, но просто негативния опит ме е отблъснал от тази марка.

 

Аааа, не е така .

Сега като ги вземеш и за 5 месеца ще си изгубят качествата от седене, и зимъска като ги сложиш изобщо няма да си масон .:hilezh:

Мани го  тоя негативен опит от преди години и то с летни гуми, Контито си правят едни от най добрите зимни гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, SpeedyMan said:

Мисля, че зимните гуми ги вдигат в края на септември. Би трябвало Авуст в края и началото на Септември да са на сегашните цени.

 

всъщност през лятото няма как да намериш гуми на по-добри цени от есента. Причината е че нашите търговци работят с много малки количества на склад и всичко им свършва още през есента. През зимата само малки доставки и напролет не е останало нищо за разпродаване. Пробвал съм няколко пъти да търся така и обратното летни гуми през зимата с цел да уцеля "кьоравото" ама кОр по темата. Можеш да си купиш зимните в началото на есента, тогава са дошли новите доставки и търсенето е още слабо. Epic fail-а настава когато превали първия сняг.

 

Това важи ако купуваш отттук, ако ще ги влачиш от чужбина директно то тогава може и да намериш някаква форма ни прИмоция.

 

А към 20 годишния опит да кажа само че не вдигат цените на гумите септември......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам темата се е поразвила малко, та да докладвам и аз какво разучих.

Понеже си имаме задочен колегиален спор с @tisho_psg аз вчера звънях на един от големите вносители на гуми и за мое учудване ми казаха, че едва ли сега мога да намеря зимни гуми, произведени тази година. Заключението беше, че дори и да има производство, големите складове първо трябва да се изчистят от миналогодишната продукция и чак след това биха могли да се намерят от новите партиди. Реално имало шанс да се намерят пресни зимни гуми едва към началото на септември.

Иначе да, аз съм си вещоман и колегата Kinjal правилно предполага, че като си ги имам при мен, ми е по-спокойно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/6/2017 at 10:21 AM, AALEXANDROV said:

 

 

Премиум контакт 1 беше модел преди 15 години. Беше добър модел за времето си. А ти нови ли ги купува или на старо? 

On 6/7/2017 at 10:45 AM, AALEXANDROV said:

Излиза, че сте прави. Ще поровя още за всеки случай.

Добрата гума не си загубва качествата от стоене, защото няма остатъчна вулканизация. 

On 6/7/2017 at 8:31 AM, PESHO OT MARS said:

 

 

По моите географски ширини септември се зарежда с гуми за новия сезон. Случвало се е да ги вдигнат към средата на октомври. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цените на гумите се вдигат , ако има корекция от страна на производителите, но съм забелязал, че всеки сезон има разлика с около 4-5лв нагоре(надолу е само като поостарее моделът). Няма никаква сметка да се купуват зимни гуми сега. А и изборът е много малък сега , обикновено зимните гуми започват да ги вкарват края на Август, началото на Септември, а летните - края на Февруари -началото на Март.

 Остатъчна вулканизация има, но тя се реализира докато се кара и нагрява гумата. В завода на Нокиан обясняваха точно това , че чисто новата гума се довулканизира при  експлоатацията й на колата до някакви километри.

Редактирано от ivoair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, ivoair said:

Остатъчна вулканизация има, но тя се реализира докато се кара и нагрява гумата. В завода на Нокиан обясняваха точно това , че чисто новата гума се довулканизира при  експлоатацията й на колата до някакви километри.

За остатъчната вулканизация не е точно така. При евтините марки я има и без да караш. Нагряването ускорява процеса. 

Остатъчна вулканизация има и при по-скъпите марки, но при повечето е много бавна и гарантира добро представяне за повече от 3 сезона. Е, има и изключения. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, piaggio said:

 

Я ми разтълкувай това, че не съм много наясно ;)

Това е процес, който продължава с времето и се ускорява от температурата. Като цяло смеската става по-твърда и от това се променя сцеплението на каучуковата смес при сухо и още по-осезателно при влажно време.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6.06.2017 г. at 10:29 PM, Audi_FeN_1 said:

За справка - Мишелин дават 10 години пълно запазване на качествата на гумата при правилно съхранение. Сами си правете сметката.

Точно повечето Мишелин се скочанясват от остатъчната вулканизация. Pimacy моделите като че ли може и да са ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контито няма как да се сконачаса от остатъчни процеси,защото на втората година или е износено до конците или е с 5-6 балона и отива в кофата за боклук.Карал съм 7-8 годишен Мишелин и е с качества като на нов Континентал,че и по-добри :))

*Е сега Speedy mаn ако отговори,значи от Конти 100% му плащат да ни промива мозъците тук :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Муахахаа ако работех за Конти нямаше да хваля и Гудяр. Но наистина не бих отказал работа за коя да е от двете.

 

Колкото до свършването на контито на 2-рия сезон - абе то може ама ако си навил 60-70 хил. км.

Вярно, имаше едно време модели, които изкарваха около 40 000, но това важи за повечето марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...