Jump to content

Избор на зимни гуми през Юни? Предложения за 2017/2018


Recommended Posts

Just now, SpeedyMan написа:

Ако искате да почна

Не искаме. Остави и някой друг да се изкаже. Всяко второ мнение по темата е твое и е еднакво с предишното.

Малко разнообразие да има :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 434
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Начи разбирам, че искате. 

Тук е мястото на по-долните в стълбицата. Клебер, Фулда, БФ-Гудрич, Семперит, Firestone, Nokian, Vredestein и жълтурковците Kumho, Hankook, Falken. 

Тук често има изненади по тестовете, някои марки се класират сред топ-марките. 

Ако търсите добро сцепление на мокро, Semperit може да ви изненада. (Тук някой каза, че и фалкен ставали, може и да са ги оправили вече. Който иска - да пробва :hilezh:). 

 

В този клас се набляга на пробега, не толкова на сцеплението.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зимна гума верно Конти ТС850 и от тая зима ТС860 са най-доброто, което може да си вземеш. Goodyear УлтраГрип 9 също е на едно ниво с въпросните. Единствения им не перфектен резултат на тс850 е на повечко сняг. Но на мокро и сухо зимно време нямат равни.

 

То може и с 5 годишни Dayton зимни да стигнеш където си тръгнал, ма тва не значи че са Ок и да се препоръват.

С хубава гума имаш повече сигурност, по-малко ти се включва АБС-а и тракшъна, което излишно амортизира системите и спирачките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тука върви максимата, че евтиното е боклук, а скъпото е най-доброто .... бахти батките с промити мозъци, дрънкащи простотии и генерализиращи нещата както им скимне според техния вкус и скопен мироглед. Бас хващам, че на Вас разбирачи ако Ви сменят гумите тайно 5 пъти в годината няма и да разберете .... 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма лошо да си признаеш че нямаш пари или не ти се дават пари за висок клас гуми.

 

Разликата може да е 5-10% между топ гумите и средния клас дето са 30% по-евтини, но тая разлика я има. Тая разлика нормален човек каращ спокойно някой спреляк около и под 100кс едва ли би усетил ама тея гуми не са създадени за такъв тип потребители без почти никакви изисквания към гумите си. 

 

Както има А4 със 100кс така има и А4 с двойно и тройно повече коне. С тея 100кс мислиш ли че не може да се движиш нормално в града и на магистралата. Тея де карат и искат по-мощни коли пак ли са

" батките с промити мозъци, дрънкащи простотии и генерализиращи нещата както им скимне според техния вкус и скопен мироглед "

 

Ма няма проблем да се излагаш с такива мнения. Всяка гума си има таргет група и всеки може да си вземе каквото иска. Това обаче не променя факта че едни гуми са по-добри от други. С колко и дали си заслужава разликата в цената всеки сам си решава за себе си.

 

Проблема на новите нисък клас гуми е че след първата макс втора година ползване стават пълен леш. А те още като нови са по-слаби от високия клас камо ли след 2-3 години.

Разбира се има исключения на скъпи гуми които са кофти и има сравнително евтини коиот се представят добре.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям.  Специално при гумите има няколко консорциума.. Марките там са подредени по цена и съответно качество. Почти няма вариант да се купи кофти марка с добри характеристики. 

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, HannoSLM said:

тука върви максимата, че евтиното е боклук, а скъпото е най-доброто ...

Досега не съм видял някой да се хвали, че е купил скъпи гуми.

Но редовно има хвалби как някой е прецакал системата и купил евтини и хубави гуми....обаче обикновено се оказва, че просто са с "много добро съотношение цена/качество".... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво означава цена/качество?

Повечето гуми са качествени. По-скоро трябва да се гледа цена/сигурност. А животът е безценен. 

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, GameON написа:

Няма лошо да си признаеш че нямаш пари или не ти се дават пари за висок клас гуми.

Ейтва е отговора на загадката.:zustimm:

Също като хубавото грозде което било кисело,защото е на високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В повечето случаи съм съжалявал, че не съм събрал малко повечко пари за някоя от марките на върха на пирамидата.

Един зимен Клебер бях взел, който след 3 сезона и около 40 000 км беше с 8 мм грайфер и като нов. 

Е, не спираше супер добре на влажен асфалт, но не беше и супер зле.  Сега се набутах с един зимен Гиславед, който пък на мокро е много зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, robobug said:

Досега не съм видял някой да се хвали, че е купил скъпи гуми.

Но редовно има хвалби как някой е прецакал системата и купил евтини и хубави гуми....обаче обикновено се оказва, че просто са с "много добро съотношение цена/качество".... :)

Дразни, че има изказвания как цената е показателна за качеството на гумата и как всички евтини гуми били боклуци .... едва ли не ще умрЕш ако не си купиш скъпа гума ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност са по-малко дразнещи и най-вече безопасни от това да се казва как е съвсем Ок да се кара със 180 по магистралата със 5год Дейтон, Рикен и т.н.

 

Ако цял живот си карал само евтини гуми, няма как да разбереш за каква разлика се говори. Това се усеща. Хора каращи дори и топ марки съвсем реално усещат след 2 3 години как някой качества на гумата намаляват.  Най-вече поведение на мокро, което е и основно при избор на гуми за нормалния човек. Щот на сухо не кара на максимум че да усети тея малки разлики.

При зимните това е още по-ясно изразено понеже там потенциала за кризисни ситуации е доста по-голям заради по-голям процент от време каране върху мокри, заснежени, ледени участъци от пътя.

 

Но на мокро доста лесно излизат наяве, а и никога не се знае колко ще е дълбока локвата или че смотаните де са правили пътя са оставили денивелация в лявата лента на магистралата и там при дъжд се образува голяма локва, която си е убиец. Попадал съм в такова като пасажер и за късмет само с чукната мантинела се разминахме. Та там една висок клас гума може да е разликата между катастрофа и просто уплаха.

Редактирано от GameON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно подкрепям. Особено ако колата няма ESP, тогава висок клас гума е най-добрият вариант.

 

Само да добавя: Въпросния Гиславед го купих на добра цена. Преди години бях карал с Гиславед и бях много доволен от поведението на мокро. 

Сега тези са с индекс C за мокро на етикета и на леко мокро се хлъзгат като шейна. Не знам кой им лепи тия индекси, но гума от по-скъпа марка със същия индекс C имаше съвсем различно поведение (става въпрос за предишният ми комплект)

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Индекса за мокро е буквално спирачния път на мокра настилка (предполагам на прав участък). Така, че е нормално различни гуми с еднакъв  индекс за "мокро" да имат различно поведение при експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, robobug написа:

Досега не съм видял някой да се хвали, че е купил скъпи гуми.

Но редовно има хвалби как някой е прецакал системата и купил евтини и хубави гуми....обаче обикновено се оказва, че просто са с "много добро съотношение цена/качество".... :)

Че смее ли някой  да се похвали, нали веднага ще му обяснят колко е тъп и как се е прецакал, защото не си е взел евтини и хубави гуми .:hilezh:

Виж само какъв хубав оксиморон са си измислили тези дето цакат системата, "цена- качество" .:lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчетох цялата тема.  Никой не говори  за LASSA вече,  а на нейно място са нексен,  фалкен и др. Та някой кара ли с нови ласа? 

Преди 2 часа, nedelcho_iliev написа:

Индекса за мокро е буквално спирачния път на мокра настилка (предполагам на прав участък). Така, че е нормално различни гуми с еднакъв  индекс за "мокро" да имат различно поведение при експлоатация.

Точно че двете марки бяха с различен спирачен път а с еднакъв индекс.  При това и двете под шапката на 1 собственик 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, martod написа:

Че смее ли някой  да се похвали, нали веднага ще му обяснят колко е тъп и как се е прецакал, защото не си е взел евтини и хубави гуми .:hilezh:

Виж само какъв хубав оксиморон са си измислили тези дето цакат системата, "цена- качество" .:lol:

 

В тоя ред на мисли, що не караш нов премиум автомобил от магазина ми цакаш системата с втора ръка ?

 

Много разбирачи се навъдиха много нещо, а на вързано куче Леб не може да дадете.

Има ли смисъл да пускам скрииншот как преди време си търсил ЕДНА гума нисък клас без да те интересува дота "само да не е спукана", та си взел точно тук да се обаждаш и да се правиш на баровец плащач каращ с премиум гуми !?

Редактирано от piaggio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва какви гуми кара не променя факта че скъпите гуми са по-добри от евтините.

 

Ами щото разликата между сет висок клас гуми и среден клас са 15, 16, 17 са под 200лв. Това на 3-5 години не е нищо като разлика. Разликата между нова кола и стара същ клас е в ПЪТИ.

Слаба аналогия.

 

Независимо какви гуми имаш трябва ясно да осъзнаваш лимита им и да не си мислиш че може да си караш как си е. Ако ще и с 10 годишни видинки да караш ако ясно осъзнаваш това и ограниченията на такава гума ще се придвижиш се някак до където ти трябва. Но това че може да стигнеш някъде не означава че новите висок клас гуми не струват и са загуба на пари.

 

Щот високия клас гума за 40к км и 2-3-4-5 години може 2-3 пъти само да ти се наложи да спреш екстремно и точно там е разликата. 

 

Гледам всичките дето солите високия клас гуми все едни определения, обиди, класификации. Смешни сте момчета.

Редактирано от GameON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, GameON написа:

Тва какви гуми кара не променя факта че скъпите гуми са по-добри от евтините.

Това далеч не е правилно съждение, както при много стоки на пазара цената, не е 100% определяща за качеството. Дава добра индикация, но при по-задълбочено проучване ще забележиш, колко много изключения има от всеприетото правило.

Има ревюта, в които доста скъпи като марки и модели гуми изпадат в доста крайни позиции, просто трябва да се чете и анализира малко повече, не говорим за преебаване на системата, а от няколко ревюта човек може да направи изводи водещи до при да речем 18-19-20" размери до суми в порядъка на 500-1000лв като разлики за 4 броя, например за аналогично качество. За 15-16" почти не си и струва труда, там разликите са десетки левове...

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да напиша висок клас - нисък клас а не скъпи евтини.

 

Това че си избрал да сравняваш кофти представящи се висок клас гуми с добре представящи се среден клас не означава че другите гуми висок клас също са така.

Щот аз мога да сравня топ представяща се висок клас гума сравнена с кофти среден клас гума и тогава тея 500-1000лв разлика да ти изглеждат като бати несъобразената икономия.

 

Иначе да ако отделиш малко време да проучиш онлайн малко тестове (ама не да се гледа само на кое място са в теста, а самия тест на какво дава по-голяма тежест и да се разгледат отделните дисциплини и да се сравнят с твоите изисквания) и мнения и много лесно може да си сведеш избора до 2-3 модела в един или съседни класа. И от там вече каквато по-добра оферта намериш.

 

Ако проучването ти е да отидеш при гумаджията и да го питаш кво да си взема за ХХХлв - тва извинявай ама не е проучване. Ще си пробута гумите, които или са му залежали или са с най-голям марж почти винаги.

Редактирано от GameON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак го обърнахте на лична основа и кой с какво карал.

Мен лично в тези теми ме интересува представянето на една гума, независимо от цената. Цената мога да си я преценя сам спрямо възможностите и нуждите ми към момента. Това, което не мога да преценя (защото нямам лаборатория и ресурс да тествам всичко на пазара) е конкретното представяне на даден модел в конкретен размер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да стане това.

1.Тестовете на гумите и маркито примерно на ADAC са си за там,за техните условия с техния перфектен асфалт и прочие.

Тука същата гума ... на нашитеа кратери и мижав асфалт с никакъв дренаж и нищо ще има съвсем друго пътно поведение и т.н

 

2.Аз карам с еди какви си и ме устройват защото ... Обаче Ти/Вие карате с друга марка в други зимни/летни условия и е съвсем друго.

 

И още и още ... никога неможе да се направи точна съпоставка и сравнение според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това най-яки са Марлборо, Ротманс и Дънхил. От тия марки винаги ще останете доволни. Другото са боклуци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...