Jump to content

Избор на зимни гуми през Юни? Предложения за 2017/2018


Recommended Posts

Междувременно звънях и в интернет-магазина на Дианата и едно момиче почти ми се изсмя като казах какво търся. Те гуми с ДОТ опреди две години ги водели нови, в смисъл пресни. А в самия сайт ми излязоха точно три модела гуми по търсене - явно са каширали всичко (или са продали всичко?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 434
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

 

Да, доста са си повярвали на всички изпълнителски нива.

Както ти отговорих и в другата тема, може да се окаже най-разумно да се поизчака за гуми няколко месеца, а междувременно ако изскочат прилични джанти 17 цола, горе-долу наполовина на парите на зимни гуми 18-ки, ще ги взема. А 225/50/17 са доста по-евтини от 245/40/18, така че да не се окаже даже, че ще се получи по-добре от първоначалния ми замисъл :hilezh:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, AALEXANDROV said:

 

Това за 3-те години е така. То сега в момента си мисля, че всичките гуми ще са поне от миналата година.

Пробвай http://shop.medina-med.com/Tyres/?vehicle=pass  и  http://promogumi.bg

Мисля, че и двата сайта са на Медина Мед, втория е с по-широка моделна гама.

Ако ти дават стар ДОТ почвай да се пазариш за цената и задължително и само Гудяр или Конти, рискът да са се довулканизирали остатъчно от стоене при тях е нищожен 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2012-та купих Б5-ца, произведена 2000-та година. Колата си беше с оригиналните Континентали Екоконтакт:)

Гумите ги карах 1-2 месеца и нямаха забележка откъм поведение на сухо и мокро. Смених ги с Дънлоп и разлика не се усети на мокро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз търкалях едни 10 годишни Еко Контакт 2 . Дойдоха с една от колите, които имах, бях ги сложил отзад  и се държаха на влажно и мокро по-добре от колкото Нокиан на 1 сезон, които бях сложил отпред... купувани НОВИ от мен. 

От тогава за НОКИАН не искам да чувам.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тогава можеше да спреш да се филмираш относно качествата на гумите(еспешъли летните), щото не си във WRC, нито пък си Себастиян Льоб ! B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предпочитам сигурността. Качеството на гумата е точно това. Може би и Себастиан Льоб го знае, нищо че кара жабарски коли ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уау, я ми кажи колко ти е стажа зад волана и в колко критични ситуации си изпадал заради качествата на гумите с които си ?!?

Аз съм от 20-тина години зад волана, предимно градско и до сега нямам критична ситуация предизвикана от гумите !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че ТИ не си имал не значи че всички останали карат като ТЕБ.

 

Да се чуди човек що има скъпи гуми. Всеки да си кара с видинките. То като внимаваш не ти трябват гуми.

 

Ма човек си търси всякакви оправдания и причини да си спести разходи по колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само като се погледне в сайтовете за гуми втора ръка какво се продава и няма за какво да говорим.Има гуми с над десет годишен ДОТ и ги водят "перфектни".Луда работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, birdman said:

Уау, я ми кажи колко ти е стажа зад волана и в колко критични ситуации си изпадал заради качествата на гумите с които си ?!?

Аз съм от 20-тина години зад волана, предимно градско и до сега нямам критична ситуация предизвикана от гумите !

От 1997-ма имам книжка, автомобили управлявам от 1992-ра, на полигон, който беше на мое разположение.

Притежавал съм общо 6 автомобила + 4 служебни. За тия години съм сменил на личните си автомобили над 10 комплекта гуми. 

Правя по 2000 км. на месец, и то когато не пътувам повече от нормалното. Масло сменям поне 2 пъти в годината.

 

Изпадал съм в доста "ситуацийки" през годините. Мога да споделя. Човек никога не забравя.

 

1. Точно бях взел книжка. Трябваше да прибера един Kadett GS от камерата за боядисване в един гараж в на другия край на града (преди 20 години работех в сервиз като тенекеджия и бояджия). Изкарах кадета, но проблемът беше че започваше да вали всеки момент... и прясната боица отиваше на кино. Та карам, естествено по-експедитивно за да не ме заплющи,  но започна леееко да ръми.. викам имам шанс доста е слабо. Обаче гумите бяха голям боклук, а колата си беше сравнително бърза.

В Стара Загора има едно кръстовище преди стадион Берое - ул. Отец Паисий и Августа Траяна. Трябваше да завия на ляво към стадиона. Завих.  Понастъпих я естествено, но дойде завоя до високия блок, колата беше ускорила малко над 80 км/ч. Този завой не е остър, но има остров с дървта след "ейпекса". Започнах подготовката преди завоя, защото знаех, че гумите не държат на влажното. Въртя волана - колата върви направо....... и гледам как дървото се приближава пред капака ми. Спирачки - няма спирачки. Тогава просто заобиколих островчето с използване на ръчна, навлизане в насрещното. Можех да го направя защото нямаше коли.  

В крайна сметка имах голям късмет, че в този момент нямаше коли в насрещното, че колата остана здрава, боята остана без проблем, при положение, че имах някакъв опит зад волана макар и малко, но достатъчно за да се оправя. 

 

2. 2004-та. Цяла зима карах в доста сняг и лед с едни гуми, които не бяха нови, но със сравнително пресен ДОТ, и си мислех, че стават. Марка CEAT.  С тях купих колата. В сняг и лед нямаше проблеми. Но заваля един мартенски сняг, който натрупа за половин час с около 20 см. Консистенцията му имаше свойства, които не позволяваха да спирам, да катеря баири, без да въртя задница (Колата беше Сиера от последните, на около 10 години). Беше нещо като киша. Тръгнах да се прибирам към дома след работа, по един лек баир, задницата играеше, но се справях. Докато едната задна гума влезе в неравност и останах там. Няма измъкване. Помогнаха ми няколко човека, които бе бутаха до изкачване на баира.   Другите автомобили драпаха, макар и с превъртане на колелата. Тогава доста псувах гумите, защото ако ги бях сменил с по-нови и по-добри щях да се прибера като пич и нямаше да мръзна като гладен вълк.

 

3. 2013-та година пролетта. Задни Yokohama, отново на влажно, в Хаинбоаза в един завой с ниска скорост покрай реката, задницата тръгна, овлядях колата, но бях на половина  в другата лента накрая. Добре че нямаше коли насреща. Колата е БМВ с ASC.

 

4. В града, от едни храсти излиза куче на 2-3 метра пред колата и пресича потичвайки, 2014  зимата. Пътят отново влажен. Набивам спирачки.Скорост - 50 км/ч Викам си удрям го. Колата е Пасат Б5, АБС-а сработва, но само 2 пъти изтраква, колата спира.  Закова като филм и не удрям кучето, което сякаш се размина с мен на 1 боя разстояние..  Гумите - Континентал зимни, купувани есента на 2013-та

 

5. Ауди 80 с нови Фулди на  5000 км.(Карат Прогресо). Карам след Ланд Крузер в лявата лента на междуградски път с двойни плътна. Сухо време, пролетта на 2008-ма. Има дистанция поне 50-60  метра до джипа, караме с 80 км/ч. В дясно е колона, по-бавно движещи се автомобили. Тоя с джипа изведнъж  рязко  влезе в дясната лента без да подаде мигач или каквото и да било, а пред мен се появи спряла кола (нямам идея защо, половината беше до мантинелата в островчето, другата половина в моята лента). В дясната лента обаче за мене колоната е плътна и не мога да се пристроя. Набивам спирачки и супер неприятно се изненадвам  как спирам на АБС и усещам как ще го удрям тоя. В крайна сметка тези в дясно  ми дадоха малко пространство и частично минах в дясната лента. Добре, че го направиха, защото наистина го удрях тоя... Нормално при тази скорост трябва да спре колата, но калпавите гуми щяха да ми костват много. При това Фулда е  добра марка по принцип, но тогава не бяха на добро ниво явно.

 

6. 2015 година, Опел Астра Г. На един новоасфалтиран път. Вали дъжд. Карам с 90 км/ч и навлизам в село, което след табелата има остър завой на 90 градуса. Намалям и карам с около 30 км/ч и така навлизам в завоя. Задницата ми тръгва като на лед!! , там е един BF Goodrich с добър грайфер, но на 7-8 години. Отпред с нов Гудяр на 2 сезона,  държи като куче. Опитвам се да овладея колата, но при този радиус е трудно. Спирачки, волани АБС-и, в крайна сметка успях да я задържа в мойто плътно, иначе налитах на джипа в насрещното.  

 

Всички ситуации, в които имах проблем със сцеплението  да си ги спестя с едни първокласни гуми. В точка 4. наистина спестих разбита предница заради добрите гуми. 

Всички проблеми при спиране са ставали на нов гладък асфалт. При стар и грапав нещата може и да са поносими с по-лоши гуми.

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е отговор.Вярно,че такива неща се помнят.

Относно т.6-за Новоселец ли става дума?

Там е кофти завоя,затова сега табелата за населено място е изместена на 150м. преди него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, беше между Знаменосец и Коларово. Селото - или Трънково или Землен.. на влизане от към Раднево.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@SpeedyMan случайност ли е, че всички кофти случки са с коли на задно? :hilezh: Ама си голям рацер - ръчни, въртене на задницата, газ в завои .... какво очакваш, освен да се хлъзнеш и да обвиниш гумите?

 

а това изказване на @robobug за 10 годишните континенталки е истинско уау ... ми да си ги беше върнал, като нямаше оплаквания и най-вече като няма разлика с новите на мокро???  :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, HannoSLM написа:

@SpeedyMan случайност ли е, че всички кофти случки са с коли на задно? :hilezh: Ама си голям рацер - ръчни, въртене на задницата, газ в завои .... какво очакваш, освен да се хлъзнеш и да обвиниш гумите?

От 6 случки само 1 е на кола на задно ма ОК.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две са. Сиерата и БМВ-то.

Между другото БМВ-то (Е39) много добре беше. Не мяташе задница в снега, дифа се представяше много добре.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, проблемът на всички ни е, че за безпредметното бързане си даваме сметка едва когато настъпят необратимите последици. Не вярвам AALEXANDROV да е с опасните за околните навици, които някои от активно коментиращите явно имат... темата пое посока която в един момент я направи колкото неприятна, толкова и излишна.                      

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"В крайна сметка имах голям късмет, че в този момент нямаше коли в насрещното", " Добре че нямаше коли насреща", " Добре, че го направиха, защото наистина го удрях тоя...",  " иначе налитах на джипа в насрещното"

Приятел, това са цитати от подробно изписаните по-горе от теб "героизми".  Във почти всеки абзац присъства "добре че...". Замислял ли си се, че в един момент ще е "за лош късмет..."   Не си на 12 и не считам за нужно да разяснявам каквото и да било повече. Прочети написаното от теб, достатъчно красноречиво говори за това какъв точно ти е проблема - от личностен характер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво точно трябва да ме притеснява? 

Освен по точка 1 никъде не съм карал с превишена скорост, ако това ти е тънкия намек.

Когато колата ти се държи като на лед заради гуми как точно трбва да се действа? Или само аз съм изпадал в критични ситуации на пътя? Не вярвам да е така. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несъобразена скорост с пътната обстановка. Така любимата фраза на полицаите. Колегата е пожарникар (или поне с такова впечатление съм останал), знае от първо лице какво става при лош късмет. И си има не едно, а две на ум, предполагам. Както и аз. По същата причина винаги инвестирам в хубави гуми, защото не се знае кога ще ти потрябват. Макар и да не съм Себастиан Льоб...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно ще предизвикам още едно "уау" от @HannoSLM :) с тази информация:

Има гуми, които се водят ОЕМ и са 15-20%. Предполагам, че ако човек си купи Континентали от Порше, те няма да са същите, като гумите от Диана.

Тестовете на автомобили в популярни предавания и списания се правят именно с такива гуми.

За мен е странно, не че 10 годишен Континентал е запазил качествата си, а че се сравнява с китайски гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 minutes ago, robobug said:

За мен е странно, не че 10 годишен Континентал е запазил качествата си, а че се сравнява с китайски гуми.

според теб, 10 годишен континентал по-добър ли е от чисто нови "азиатски" гуми - като нексен например? Ако приемем, че и двете не са карани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...