Jump to content

Изписване на текст в горната част на FIS дисплея


Recommended Posts

Споменах FIS Control по причината, че никой с всичкия си акъл няма да плати такива мазни пари за нещо в което има направо безсмислени екстри (играта snake, някои от графиките), вкарани с цел крайния продукт да е възможно най-скъп, при условие, че на пазара има по-евтин такъв, който би вършил същата работа или близка до тази на конкурента.

Това важи с още по-голяма сила за аматьорите, които нямат големи познания и нужда от безкрайно количество информация, която не разбират и за селските рацери, които си нямат представа от това, но са чули, че е много гъзарско да имат буустметър в погреба. Така че клиенти за такъв проект има колкото искате.

Аз мога само да приветствам превръщането на проекта в комерсиален.

Интересно ми е нещо друго, за което се замислих преди няколко дни, но вече не можех да си редактирам поста. Ако се появи проблем с автомобила и се подаде индикация, например за износени наклади или за ниско ниво на маслото, как тази индикация ще получи приоритет, за да се покаже, вместо дисплея да продължава да показва други данни? Това отделно ли се пише в софтуера или този на таблото е достатъчен, за да се справи с приоритизирането на информация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди 13 часа, s7r3l0k написа:

Интересно ми е нещо друго, за което се замислих преди няколко дни, но вече не можех да си редактирам поста. Ако се появи проблем с автомобила и се подаде индикация, например за износени наклади или за ниско ниво на маслото, как тази индикация ще получи приоритет, за да се покаже, вместо дисплея да продължава да показва други данни? Това отделно ли се пише в софтуера или този на таблото е достатъчен, за да се справи с приоритизирането на информация?

Таблото само си дава преоритет на warning инфото. Както се е държало таблото с оригиналното радио (когато все още то е имало в колага), така се държи и с платката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много интересно, поздравления @bsdnikolov. Колко време отнема такава манипулация и какво трябва да се разглоби? И аз съм заинтересован от показването на данни от колата на това място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връзването е към фабричната букса на оригиналното радио, а при тези които не са били с FIS и в последствие са го ретрофитвали, към червената (при фейса сивата) букса на таблото. Самото свързване отнема 15-тина минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се интересувам, дали може да се комбинират няколко параметъра за показване. Примерно мен ме интересува температурата на маслото в скоростите, налягането на маслото в мотора, и бустта.

Дали може да показва с превключване всеки един последователно.  Ако трябва три "платки"  или една "комбинирана" (не съм в час с електрониката).   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 платка. Но всеки параметър си е писане, брисане и пак писане на софт. А това си отнема време и усилия..... Всичко стъпка по стъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При позитивно развитие към динамично показване налягане от турбина,

се записвам към чакащите комерсиализацията на проекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 и от мен за показване на налягането и списъкът с чакащи.

 

Определено това би имало най-голяма притегателна мощ от към комерсиална цел. Тва, ако заработи добре преспокойно може и в чужбина да почне да се продава ДООСТА добре.

Редактирано от GameON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте на всички ? имам питане към @bsdnikolov дали е възможно с НЕ оригинален касетофон да направя така че да ми показва станциите в горната част на FIS дисплея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/7/2017 at 18:19, bsdnikolov написа:

Да, но само при положение че афтърмаркет радиото има опция да изведе инфо на някакъв "език". Другия вариант е да се прихванат сигналите, които се поддават към самия дисплей на радиото. Но тогава ще се работи "радио за радио" и ще стане нерентабилно (трудът е най-скъпата компонента в цената). 

Но, отговорът е ДА. Може да се направи при желание и наличието на доволно свободно време ;) .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм, че за налягането този дисплей ще е само, за да покажеш, че може да измерва някакво налягане.

В движение при резки изменения няма да смогнеш да запомниш, какво е показало преди 1/10 от секундата, ако не усредниш за период, ама тогава отиде скоростта.

В долната част на обхвата на АЦП ще има доста голяма грешка!

Виж си спецификацията на някой волтметър и как сe смята грешката (адитивна и мултипликативна съставка).

Въпреки навлизането на цифрова техника, практиката показва, че при измерването на някои величини стрелковата индикация е по-добрият вариант за отчитане.

Виж за температури на вода, масло и показване на предупредителен текст е о'к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Информацията към дисплея "пътува" със скорост 9600 bps. 1 пакет се състои от 18 байта. След пращането на пакет, задължително трябва да направя пауза от 3 мили секунди преди да пратя следвация. Това ми е ограничинието в скоростта на данните. Смятам да визуализирам данните до втория знак след запетаята (bar). Инфото ще е с по-добра визуализация от живи данни снети с VCDS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работи са, коди и не се разсейвай, а и не се обеснявай, без т'ва повечето няма да разберат, за какво става дума.

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, bsdnikolov написа:

Информацията към дисплея "пътува" със скорост 9600 bps. 1 пакет се състои от 18 байта. След пращането на пакет, задължително трябва да направя пауза от 3 мили секунди преди да пратя следвация. Това ми е ограничинието в скоростта на данните. Смятам да визуализирам данните до втория знак след запетаята (bar). Инфото ще е с по-добра визуализация от живи данни снети с VCDS.


Моите адмирации за труда, резултатите и комбинацията на знания в хардуер и софтуер !
 Едно от малкото изключения, които правят нещата да работят , а не казват как няма да се получи (от мързел и т.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега,аз да попитам.Колата е s8 d2 2000 год с оригиналната си система rns-d.Обаче липсва или е повреден някакъв tmc модул,даже ми го изписва всеки път след пускане и изпиуква два пъти.Следователно и на таблото не изписва нищо в най-горната част на дисплея.Възможно ли е монтиране на такава платка директно към таблото както си споменал по-горе и колко струва самата платка като цяло?Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много играчка (и външни елементи) ще е да се преведе инфото от CAN протоколът, към 3LB.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама тя 2000 год има CAN протокол ли?Аз се надявах да няма,защото някъде по-горе четох че си го правил на 2003 год кола.А ако се възстанови този tmc модул и започне да си изписва радио и дискове,тогава може ли да се направи да показва даден надпис и ще ги редува радио-добавен надпис или се избира кое да показва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

@bsdnikolov Евалата брат! Бях попадал на руснаци да го правят това с Ардуино-то, но до последно ми изглеждаше шано за колите преди 2000. Имам малък опит с контролерите на Ардуино при моделиране на дронове, но със скриптовете съм скаран. 
Към колегите които питаха за бууст или нещо друго - възможно е, но не си заслужава усилията главно защото контролера трябва да вземе информацията от примерно бууст метър и да я прати към фис-а т.е. трябва да се инсталира така или иначе бууст метър който да се върже към контролера и от там да се пише код за да може да приема и препраща тази информация в реално време към фис-а. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bsdnikolov, може ли да се ускори периода на опресняване на живите данни, най-вече моментния разход, без това дразнещо закъснение от четири-пет секунди?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Да повдигна малко темата, колега има ли развитие и аз имам интерес за извеждане на данни от някакъв мап на фис-а тъй като моя ajl няма фабричен, а не ми се слага китаец светещ някакъв в а6 ми е малко като димитровградски тунинг.онзи ден даже мислех да разгледам схеми някви и примерно от мап-а на газта да накарам да изкарва на някякъв китаец за диагностика само, но ако се направи на фиса ще е чок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Интерфейсът е "3LB"  3Leiter Bus. Който иска да разбере повече да, чете ... :) FIS Навигацията, радиото и афтърмаркет FIS Control-a, работят чрез него.  Разработка е на VAG.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...