Jump to content

Проблем с климатроник - духа студено само през десните отвори


JusttRelaxx

Recommended Posts

Колеги, имам следния проблем с климатроника: 

 

Когато пусна климатика, при еднакви температури на двете зони, през най-десния и единия централен отвор (от към пасажера), си духа студено, а през най-левия и централния от към шофьора, въздуха е по-хладък, след 15тина миннути каране става що-годе поносимо. 

 

Къде да търся проблема? Предполагам има клапи, които да насочват студения въздух и вероятно са 2 заради зоните? 

Нека някой, който се е сблъсквал с проблема, или е запознат със системата, да даде съвет как да го оправя и съответно дали е прекалено трудно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Доколкото разбирам, адаптацията е вид тест на клапите, в който се местят от едното си крайно положение в другото. Ако има проблем, ще бъде отчетен като грешка. 

 

Благодаря за насоките, щом ми остане малко свободно време, ще пробвам и ще пиша, как се развиват нещата. :)

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем.

Аз стигнах до тук, май ще го борим двамата тоя проблем :D

Quote

Имам подобен проблем като на колегата.

Когато пусна климатика от дясно духа студено, от ляво духа топло (външен въздух.)

Като пусна да върти въздуха в купето се усеща, че от ляво върти вече вътрешния въздух, но пак не е студен.

Вързах я на ваг-ком и ми показа


1 Fault Found:
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap: Right (V159)
        41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

Изчистих грешката, в нета четох, че се прави следната процедура.


Go into "08 auto HVAC", then "basic settings" and then "group 001", 
click "go" and you will hear the motors moving about. 

Интересното е, че не вдигна пак грешката. Направих и селф тест и когато отиде на Temperature Flap: Right (V159) се чува постоянен опит да я задвижи, но не успява сякаш (тук също не ми вдигна грешка). Покарах я и клапата продължава да не отваря и пак няма грешка.

 

Явно ще се сменя моторчето, но проблема ми е, че незнам кое? Хем не отваря студеното от ляво, хем десния мотор не бил добре според компа?

 

Мен ме интересува как да разбера кой е тоя мотор "Right (V159)" за да не се налага да разглабям колата 2 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за схемите. :) Като пусна адаптацията и прочета грешките, ще видя и дали всичко е закачено. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен след продължително каране почва да не духа изобщо, когато е на студено, намаля до минимум силата на духане, колкото и да го усилвам, това е. А първите 80-100км, няма проблем. Но като съм на дълъг път умира и почти не духа. Възможно ли е и аз да съм за фреон или ми умира компресора или и аз не знам :) :nixweiss:

Редактирано от James
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ,ако колата я извадя от гаража духаше хладно за 20 -тина мин. Ако обаче е стояла на слънце след 5мин вече едвам се усещаше хладното

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фреон е зареждан преди няколко месеца. А и все пак от пасажерската страна си духа много студено. Та за това не вярвам да е от него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, JusttRelaxx написа:

Фреон е зареждан преди няколко месеца. А и все пак от пасажерската страна си духа много студено. Та за това не вярвам да е от него. 

 

Защо не пробваш при ето този колега  - 

Изглежда ми надеждно място, където може да ти потърсят по-обстойно проблема. и мисля да го посетя тези дни. Но преди това отиди да ти адаптират клапите с ваг-ком или Делфи, за да си сигурен в тях.

Редактирано от James
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам къде да заредя фреон. Но не мисля, че е от него. Ще адаптирам клапите като ми остане време, ако не набие грешка, ще я закарам при D-Bros Любо да я зареди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускаш адаптация и гледаш във всички кутиики дали стойностите ще станат 00, ако някъде не успее значи не може да управлява клапите. Хубаво е да видиш и самите сензори за температура от твоята страна, защото ако е дал фира може да лъже в подаваната температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой ден ако имаш малко време и желание, може да се видим, да я закачим и да видим какво ще стане. Пък после бири. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изненадващо , качвайки се преди малко в колата , пуснах климатика и от всякъде духа студ . А нищо не съм правил... Дано остане така.. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем ми изглежда подобен на моя с парното зимата. Настроено на 28 градуса ;) духа топличко. Карайки по магистралата от лявата зона си духа топличко, но почнах да усещам хлад. Проверих всички духалки с ръка и тези в дясната зона духаха хладно. Почнах да променям градусите само на дясната зона с по 1 градус. При стигане на HI, почна да духа топло и от дясно и така си продължих да карам.

При условие, че в петък си писал, че отвсякъде е духало студ, а друг път има разлика, според мен си е проблем с клапите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене също има проблем с лявата страна. Дясната си обдухва студено, а лявата хладко. Няма грешки записани. Пуснах адаптация на клапите, излезе 0 на всички клапи, но не се оправи. Пълнена е с фреон преди 3 месеца, като забелязах проблема. От тогава не съм имал време да се занимавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно при мен грешката за клапата само ме е подвела. От както я изчистих до ден днешен не се е появявала. Ходих на майстор, източи фреона и се оказа, че нямам загуба.

Проблема е бил в една продълговата пластмаса, която прилича на филтър. Беше почерняла от боклуци и явно блокира дебита на фреона. Смени я и всичко заработи веднага.

Та явно проблемите при нашите параходи с духането само от дясно си е проблем от лош приток на фреон или намалял фреон.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, RTM написа:

 

Та явно проблемите при нашите параходи с духането само от дясно си е проблем от лош приток на фреон или намалял фреон.

 

 И при мен се оказа намалял фреон + комбинация с лош филтър = тези двете водят до замръзване поради намалял дебит и така спира духането на студено, поне на мен така ми обясниха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/14/2017 at 4:44 PM, arsenal88 said:

и аз съм за намалял фреон

Fiat-а /ако се сещаш/ още държи, ама ще трябва да ти докарам буркановоза да го донапълниме...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...