Jump to content

3.0TDI quattro 7ст. S-tronic - придърпва


drk

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

След смяна на двоен съединител, лагер,  окабеляване, масла и филтри на кутията, колата придърпва/претриса при потегляне от място на 1ва предавка - усеща се повече, когато НЕ подавам газ при потегляне. Не записва никакви грешки, при останалите предавки се държи перфектно.

Нормално ли е първите няколко стотин километра да е така? (това което ми каза механика)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не е нормално....

 

Ако не си сменял целия съединител комплект, а само фрикционите значи има голям шанс да не ти е калибриран добре съединителя при сглабянато или просто фрикционите да са гадни китайци. Ако си сложил цял нов съединител комплект предполагам нещо не е наред в мехатроника, може да има нужда от почистване / промиване от феродовия прах от старите съединители.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Част от проблема при слагане на нови фрикциони в старата "кошница" на съединителя е, че зъбчатките на кошницата са наранени по посоката на движение (въртене) от навъртяните километри и дори да са ОК фрикционите тия деруги задържат леко металните притискатели и точно при леки натоварвания съединителя не работи добре. Или както се казва козата си сака пръч и съединителя се сменя целия с нов, иначе сваляш качваш кутия 100 пъти и все не работи както трябва.

Някъде трябва да имам снимки на надраните кошници, ако някой се интересува ще ги потърся и кача.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде сменя съединители? Според мен с калибриране няма да се оправи претрисането при потегляне. Само на първа или и на задна ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 18.06.2017 г. at 11:27 AM, fifipaldi said:

Би било интересно @BECKO.

038088814-big.jpg?r=0

 

Това е "малката" кошница на съединителя след 180 000 км. пробег на моята кола, въпросните вкопавания в корпуса може да стигнат до 1мм+ и тогава кутията рита като магаре ...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка е за позиционера под скоростния лост - или се е скапал и е за смяна (имаше някаква дефектна серия) или имаш проблем с тоците, който рефлектира в тази грешка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/18/2017 at 0:26 PM, netizen said:

Къде сменя съединители? Според мен с калибриране няма да се оправи претрисането при потегляне. Само на първа или и на задна ?

Прави го само на първа при потегляне без газ. Трябва да са сменени целите пакети, поне така казват и според сумата, която оставих. Адаптирани са на място със сигурност. Забелязах, че понякога при градско шофиране рита, усеща се по-скоро отзад...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
На 19.06.2017 г. at 16:28, BECKO написа:

Тази грешка е за позиционера под скоростния лост - или се е скапал и е за смяна (имаше някаква дефектна серия) или имаш проблем с тоците, който рефлектира в тази грешка.

 

Беше подменен селектора на скорстният лост,минах около 2хиляди километъра. И сега имам проблема на колегата с притръсването при потегляне на първа. Идея? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Притрисането" е най-честото оплакване от DSG/S-Tronic и за съжаление не е лесно да се диагностицира отдалечено :)

 

Аз бих заложил на проблемче в мехатроника или износен съединител ... и двете имат ефект, подобен на описания. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 8/23/2017 at 7:59 AM, Andrey86 said:

Колега, оправи ли се проблема ?

Оправиха го (дано не е за момента), подмениха гаранционно съединителя, който е за 1-3-5-7 скорост, явно беше афтърмаркет, който не може да се адаптира, както беше писал колегата. Допълнително смениха някакви винтили, които така и не разбрах каква функция изпълняват... За момента се държи добре, остана само една вибрация на място, която според механиците е от запушен DPF. Отделно е записала и грешка в ръчната спирачка, предполагам задържа понякога и това е допринасяло за претрисането при потегляне.

Та след като почистя DPF-а и оправя ръчната се надявам да се освести колата...

Редактирано от drk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчисти го възможно най-бързо и им я карай пак ако трябва, защото имам съмнения, че ще изчезне вибрацията.

Дано се оправи де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата продължава.

Пирдърпването се беше оправило точно за два дни. Преди малко отново се появи и влезна в авариен режим

. Изписа малфункция на кутията, ръчната, чек енджин и подгревни свещи. 

На диагностика при мой приятел показва:

- грешка в датчика за диференциално налягане (който сменях със съединителите първия път, преди 3 месеца)

- грешка в кутията Selector leveler sensor, като при колежката

- грешка при ръчната

 

Зебелязах, че на място колата вибрира, когато е на D или S. Когато е на N или P, вибрацията я няма, но като натисна спирачка и нещо почуква на топката на скоростния лост. 

 

@fifipaldi Колега, сподели съмненията

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмненията ми са, че точно тези вибрации на D & S (както и R) нямат нищо общо с DPF и те баламосват защото са направили половинчат ремонт.

Почукването като натиснеш спирачка е нормално, освобождава се механизма за смяна на скоростите най-просто казано, сигурно не ти е правило впечатление преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е грешката за Selector Lever sensor е ясна - пак ще свалят кутията и трябва да сменят сензора :) 

 

Интересно как са сменили гаранционно “съединителя” за нечетните скорости като това са само фрикционите... дано са погледнали кошницата и са се уверили, че не е надрана

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само комплект целия съединител съм виждал аз .... но някой гуру по резервните части като Райно трябва да се изкаже по темата

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно има цени за всички тези неща от снимката и се продават отделно, но не съм поръчвал за да кажа със сигурност.

Маркираната позиция е комплекта за задна скорост, който струва 390 лв., а самите фрикциони са по 26 лв. бройката.

multitronic_clutch.jpg

Другия вариант е това да е за мултитроник.

За s tronic наистина дават само целия съединител на цена от 2100 лв. без отстъпка.

stronic_clutch.jpg

 

 

 

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това което си копирал от ЕТКА-та на горната снимка е за мултироник 0AW "разпилян" съединителя.

 

За DSG-то е от долната снимка и е доста по-различен: 0B5 141 030 E (макар и с подобен принцип на действие)

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че отклонявам леко темата, но все пак да питам:

 

Ако реша да засилвам колата (2.0т, цел 330-350кс), със сигурност ще правя профилактика на мотора (вериги, чистене, евентуално ковани бутала) със сваляне.

При това сваляне ще имам "безплатен" достъп до съединителите. Заслужава ли си да се сменят профилактично?

В момента нямам проблеми, единствено при ускоряване с кикдаун, в режим S кутията сменя по-твърдо (колата е с чип).

Ако сменям "профилактично" и барабаните са без следи - пак ли да сложа цял ОЕМ комплект, или да пробвам само с фрикциони?

От МиДАвто твърдят, че техните фрикциони са с ОЕМско качество. Говорил съм с Мишо (по друг повод), който също казва, че може да се сменят само фрикциони. Но дали се запазва "плавността" на оригиналните съединители?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четейки поста на @BECKO, не съм много сигурен, че е добра идея дори и да няма надрано.

Колко би се спестило то една такава процедура?

Каква е цената само на фрикционите и колко взимат за работа за смяна на съединител в М и Д?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основния проблем с афтърмаркет фрикционите е, че никой не може да ти гарантира как ще работи кутията след това .... и като свалиш скорости още 1-2 пъти и икономията ти излиза малко крива. При положение, че оригиналния съединител се кара на 470-480 к.с. в S4 от доста хора не виждам защо да се правят експерименти.

Аз бих огледал повече мехатроника (превантивна смяна на лентов кабел, някой и друг клапан), смяна на селектор сензор-а...

Общо взето около 5к с оригиналните части за всичко от до... това, ако не искаш да сваляш скорости в следващите 120-150к км. Ако ще сменяш на части само след като нещо се предаде, по-добре не го закачай съединителя сега (лично мнение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...