TestDrive Публикувано 21 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 21 Юни 2017 (Редактирано) Здравейте колеги, От няколко месеца си търся кола, като изчетох всякакви възможни теми и дискусии за А4 и А5 и съм се спрял на 3.0 ТDI двигател желателно е да е 4х4, няма значение за мен дали е ръчка или автоматик, но сме дотук засега. Също така мисля да се насоча към кола от частно лице, не претендирам, че е перфектният избор, но засега така съм решил. Ако ми изскочи нещо от немското мобиле също мога да го обмисля. Искам да започна с няколко въпроса, като в последствие ще пусна информация на кои оферти съм се спрял, за да ми дадете някакво компетентно мнение доколкото е възможно от снимките и обявите. Естествено на опциите на които се спрем (2-3) ще им взема VIN-a и ще ги проверя предварително, както и ще ги мина през официален сервиз (може би на Порше, чувам добри отзиви и за Райно). След това евентуално имам и човек, който да направи и тест драйв и да си каже мнението. Но нека да караме по същество с въпросите, после ще минем към конкретни опции. Чувствайте се свободни да пуснете линкове за подходящи модели, които сте видяли по сайтовете. 1. Интересува ме, ако може някой да сподели какви пари да си предвидя за месечни разходи за моделите по-горе? (изключвайки нещата включени във втория въпрос) 2. Евентуално разходите за каско, гражданска и т.н. (естествено тука ще има лека вариация от това коя година е колата и кой модел? 3. При 17-ки джанти съм ги гледал гумите, но все пак да кажете в кой ценови диапазон да се ориентирам? Също при вас колко често ги сменяте гумите? (естествено зависи от карането, но нека да кажем че шофираме нормално като минаваме по между 10-20 хиляди километра годишно 4. Има ли разлика в цената на подръжката между 3.0 А4 и А5? 5. Според вашият опит в какъв ценови диапазон да се ориентирам за двата модела (евентуално за по-надежден, въпреки че е въпрос на късмет) тъй като амплитудите са големи. 5. Какъв друг съвет бихте ми дали вие, за нещо което се сещате, защото със сигурност съм пропуснал нещо? Благодаря ви за отделеното време! Редактирано 21 Юни 2017 от TestDrive Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitil4o Публикувано 21 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 21 Юни 2017 (Редактирано) А5 е просто е една доста по красива А4, но и на сътоветната цена (10К повече от А4) 1. Мисля , че 600-800 (първата година и до 1000)лева месечно биха те оправили цялостно(гуми,каско,някой ремонт, масла, филтри и тнт) 3. Там е на свободно желание от 100 до 300-400 лева на гума. Тежкият мотор износва предните гуми повече, а този не е лек 4. С изключение на екстериорните елементи и салона, останалото е еднакво, на А5 по скъпо разбира се 5. Аз винаги се целя във високия ценови диапазон или в ниския, но с повреда/удар. 6.Бих разгледал S4 3.0TFSI на цената на А5 3.0 TDI но това си е лично мнение Примерно Редактирано 21 Юни 2017 от Fitil4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TestDrive Публикувано 21 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 21 Юни 2017 Здравей, Благодаря ти за отговора. На 4-та точка леко си противоречиш "без салона и екстериора, останалото е еднакво, на А5 е по-скъпо"?? Относно S4 не ми е по вкуса тъй като търся седан или купе, а и гори твърде много. За градско каране е излишна, особено в София. Също така ме интересуват разходите на месец без да включваме каско, гуми и данък и т.н. - тоест нещата, които се плащат веднъж годишно или по-рядко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vonko Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Защо искаш 3.0TDI? Запознат ли си добре с бакиите на този мотор? Гледах с приятел една кола с този мотор, швейцарка а4. Била на 147 000 реални, джамбазина се кълнеше, като доказателство ми показа снимка на телефона като я е вземал После вика този мотор е много здрав, целия във вериги, само пропусна да спомене, че ще трябва да си ги сменя срещу сркомните 2-3 бона след покупка.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitil4o Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 19 hours ago, TestDrive said: гори твърде много Aко 30-35 лева нафта Софийско за 3.0D ти се вижда малко/нормално... ок нека е така Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TestDrive Публикувано 22 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Хаха....не е малко Просто 330+ коня кола предимно за градско каране не ме кефи като опция. A5 3D, пак е леко множко, но е твърде голяма разликата в сравнение с 2.7 например и си заслужава. Поне за мен. Естествено всеки е свободен да има собствено мнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prophian Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 3 hours ago, Vonko said: Защо искаш 3.0TDI? Запознат ли си добре с бакиите на този мотор? Гледах с приятел една кола с този мотор, швейцарка а4. Била на 147 000 реални, джамбазина се кълнеше, като доказателство ми показа снимка на телефона като я е вземал После вика този мотор е много здрав, целия във вериги, само пропусна да спомене, че ще трябва да си ги сменя срещу сркомните 2-3 бона след покупка.. Сменят се ако започнат да тракат и обикновено се случва след 200 - 250 000 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vonko Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 (Редактирано) Да и ще намерим кола на по-малко така ли Редактирано 23 Юни 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prophian Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 (Редактирано) Еми аз намерих миналата година на реални 110к км, SB от 2011 за 35к. Иначе мотора е здрав, но веригите са консуматив на интервал от 200-250к км. Редактирано 22 Юни 2017 от Prophian Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Vonko.... момче..почваш и тук да тролваш също както във форума на MB Какво по-различно от твоя мотор на CLS-а? Нормално-сменяш и караш но като говорим за интервали от 200К не мисля че е консуматив. При всички премиум процедурата по-смяна вериги,обтегачи и тн. е цифра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vonko Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Не съм чул на мерцедес някой да е сменял верига скоро, поне от обкръжението ми. Както се досещаш и на моя не е сменяна, води се на 270 000 и кой знае колко още незнайни. Та това е разликата. Други въпроси? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivelin_1976 Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Just now, Vonko написа: Не съм чул на мерцедес някой да е сменял верига скоро, поне от обкръжението ми. Както се досещаш и на моя не е сменяна, води се на 270 000 и кой знае колко още незнайни. Та това е разликата. Други въпроси? Ти от личен опит ли споделяш мнение за веригата и драмите на 3.0tdi или ти каза някой, който чул от друг, дето негов авер му казал? Сега да се включи и някой, който да обясни, че на питащия не му трябва дизел.Че под четири литров мотор не си заслужава и другите са спрели. По темата, колега последно купувах зимни 17-ки Дънлоп на цена 250лв.бройката., а каското на А5 2009г. беше около 1000лв.но зависи от екстрите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho 82 Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 13 minutes ago, Vonko said: 13 minutes ago, Vonko said: Не съм чул на мерцедес някой да е сменял верига скоро, поне от обкръжението ми. Както се досещаш и на моя не е сменяна, води се на 270 000 и кой знае колко още незнайни. Та това е разликата. Други въпроси? Ема аз съм чул и видял достатъчно и аз сменях и ваноси на бензина и вериги на дизела...имам богата история в сервиз Грозданов Пловдив той е и член на МБ така че не ми ги обяснявай...чел съм доста за твоя неразрушим дизел Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TestDrive Публикувано 22 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 преди 15 минути, ivelin_1976 написа: Ти от личен опит ли споделяш мнение за веригата и драмите на 3.0tdi или ти каза някой, който чул от друг, дето негов авер му казал? Сега да се включи и някой, който да обясни, че на питащия не му трябва дизел.Че под четири литров мотор не си заслужава и другите са спрели. По темата, колега последно купувах зимни 17-ки Дънлоп на цена 250лв.бройката., а каското на А5 2009г. беше около 1000лв.но зависи от екстрите. @ivelin_1976 Благодаря за информацията Ivo. Единственият в последните постове, който се зачете в моите въпроси...Колеги, моля да се концентрираме върху първия пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prophian Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 (Редактирано) 39 minutes ago, TestDrive said: @ivelin_1976 Благодаря за информацията Ivo. Единственият в последните постове, който се зачете в моите въпроси...Колеги, моля да се концентрираме върху първия пост! Аз влязох да пиша по темата.. ама се отплеснах. Каско : - зависи от застрахователната цена, за 40к лева в Алианц ми искаха 3200 лева на година (това с отстъпката, че съм техен редовен клиент от 10 години). - ЛевИнс ми дадоха 2400 лева на година, заради завишеният риск от кражба (ауди, мерцедес и бмв влизат тука). Гуми : - Зимни гуми, 235/40/18 Континенталки (не мога да ти дам точният номер) с 33% отстъпка от Диана ми излязоха около 300 лева парчето с включена смяна. - Летни, дънлоп спорт - около 350 лева парчето. Данък за 176kw, кола на 5 години е около 420 лева в София. Двигателя побира около 6 литра масло (може и да се заблуждавам) - зависи какво масло слагаш, аз слагам на мерцедес купено от Германия директно, около 40-45 лева излиза литъра. Разход - извънградско между 7 и 8 литра/100км, като слагам премиум дизела от Еко + добавка BDC на бардал. Градско, всеки ден по 34 км минавам от Манастирски ливади до летището с обиколка около 4-ти км, където жената ме оставя, среден разход в посока (хващаме час пик в 8:20 сутринта и 18:00 вечерта) е между 9 и 11 литра / 100км, зависимост дали си седял 10 или 15 минути в задръстванията по бул. Малинов. До сега за 45 000 километра, от както съм с колата, съм сменил 3 пъти масло и сега ще сменям 4-ти. Сменил съм една лед крушка на стойност 90 лева за страничен пътепоказател. Забравих: - 1 челно стъкло на Пилкинтън за 700 лева. Редактирано 22 Юни 2017 от Prophian Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TestDrive Публикувано 22 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 (Редактирано) @ProphianБлагодаря ти много, точно от такъв тип информации имам нужда Само за информация 3.0 Д А4 или А5 караш? Редактирано 23 Юни 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prophian Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Audi a5 8TA SB 2011г, 3.0тди преди фейс лифта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fitil4o Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 (Редактирано) 4 hours ago, Prophian said: Audi a5 8TA SB 2011г, 3.0тди преди фейс лифта. Не е куатро нали? Куатро и 9 нафта в София може да дава по околовръстното в 4 през нощта с 80 км в час ... Пусни един център 30 км с висенето и под 14 трудно ще видиш.... @TestDrive за гумите вече ти казах, но ри продължаваш да си твърдоглав може да вземеш за 100 лева Нексени, може и Дънлопи за над 300.... разлика има и избора си е твой! Това е като да питаш - колко ще ми струва кола седан Редактирано 22 Юни 2017 от Fitil4o Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TestDrive Публикувано 22 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Just now, Fitil4o написа: Не е куатро нали? Куатро и 9 нафта в София може да дава по околовръстното в 4 през нощта с 80 км в час ... Пусни един център 30 км с висенето и под 14 трудно ще видиш.... @TestDrive за гумите вече ти казах, но ри продължаваш да си твърдоглав може да вземеш за 100 лева Нексени, може и Дънлопи за над 300.... разлика има и избора си е твой! Това е като да питаш - колко ще ми струва кола седан @Fitil4o Ти явно не успяваш да разбереш смисъла на въпроса ми за гумите. Аз питам тези, които карат подобни модели, като цена към качество какво е оптимално и също така да споделят опита си с различен тип гуми! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DStealth Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Човека ти е написал, че цифрите, които цитираш са абсурдни - извънградско 8 , градско в задръствания 9...просто няма как да стане с А5 SB Q 3tdi градското, вероятно като направиш пълно-пълно, ще откриеш 2-3л разлика, просто останалото е фантастика за 3л мотор в София хеле пък задръствания и разходи под 10... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NakoBako Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Е много ли е 10-11 на 100 в София за 3.0 дизел?Супер е този разход.То 1.9 дава 7-8 литра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Пак се появиха майстори на късия разказ и малкия разход. Десет градско ги правя с Пасат 1.9. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 Преди 1 час, Fitil4o написа: Не е куатро нали? Куатро и 9 нафта в София може да дава по околовръстното в 4 през нощта с 80 км в час ... Пусни един център 30 км с висенето и под 14 трудно ще видиш Защо дразниш сега колегата.Верно,че е по-новия шестак 3.0TDI V6,но разход градско от рода на А3-ка 2.0TDI е трудно достижим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prophian Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 (Редактирано) 2 hours ago, tonko2.0T said: Защо дразниш сега колегата.Верно,че е по-новия шестак 3.0TDI V6,но разход градско от рода на А3-ка 2.0TDI е трудно достижим. Истината е, че без добавката на бардал качва около литър отгоре (не ви лъжа) и както казах слагам от хубава нафта винаги, така че и това си оказва влиание, и другото - днеска направих 6.4л/100км на околовръстен път от Казичене до бул. България с 90км/ч на 6-та предавка, който не вярва да ми драсне на лично, пък ще ви покажа. Над 13 литра не съм виждал на бордовият никога (градско / извъградско), освен моментен такъв, който стига и до 60л/100. 4 hours ago, Fitil4o said: Пусни един център 30 км с висенето и под 14 трудно ще видиш.... По същата логика може и 5 часа да седя в задръстване и да видя 50л/100км. Това важи за всички коли, независимо дали са газ, бензин или дизел. Едит: Много е важно и човек как кара, това че вие сте спортни състезатели и се гоните по светофарите и ги натискате тия зверове, не означава че не могат да се карат и сравнително икономично. Редактирано 22 Юни 2017 от Prophian Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Prophian Публикувано 22 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2017 3 hours ago, DStealth said: Човека ти е написал, че цифрите, които цитираш са абсурдни - извънградско 8 , градско в задръствания 9...просто няма как да стане с А5 SB Q 3tdi градското, вероятно като направиш пълно-пълно, ще откриеш 2-3л разлика, просто останалото е фантастика за 3л мотор в София хеле пък задръствания и разходи под 10... 7.6-8 литра на темпомат на 141км/час взимам целия Хемус. Искаш ли да се повозиш с мен, но ще ми платиш горивото ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване