Jump to content

Смяна на табло без Фис с такова с Фис - Ауди А4 Б5 Facelift 1.8Т


Joro Daskalov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

От година+ съм горд собственик на Ауди А4 Б5 Facelift 1.8T 1999г. Комби. Една година вече, таблото без борд компютър (без Фис) ме кара да се тюхкам, "що няма борд, няма среден разход, функции, няма нищо само една външна температура"...

Та искам да го сменя с табло с Борд компютър (с фис и волтметър долу вдясно), но не съм наясно какво да се гледа:

Букси, серийни номера, модели, трябва ли и ако да, какво трябва да се преправя.

Четох, каквато информация намерих, видвх и една тема за тaкава смяна но беше на дизел 1.9 TDI.

 

Бихте ли споделили опит и знания, а и ако някой продава такова табло, ще е супер.

Ако се случат нещата, ще постна цялата информация тук, за да е полезна темата и за други колеги.

 

Благодарско предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е лошо човек да потърси първо из форума, може пък и да попадне по случайност на нещо по темата.....

И още.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето беше с малкия FIS 8D0 920900K .Смених го с 4B0 920936RX от А6 с големия FIS.

 

 

IMG_20170614_203608.jpg

При мен старото и новото табло са с еднакви 32 пинови букси/синя и зелена/.Само добавих сивата 32 пинова букса и съответното окабеляване и стана.

Смених и ръчката,за чистачките естествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Начи така като чета (най-обичам, като изобщо не съм наясно кво чета :D )


Значи до колкото разбирам (хич) моето ауди е края на 1999 - фейслифт и е Cluster 2 на снимка 1 и 2:

Снимка №1:
allclustersrev.jpg

Снимка №2:
backharnessrev.jpg

В линк отдолу ще видите цялата информация по въпроса с Cluster-ите:
https://www.audiworld.com/forums/a4-b5-platform-discussion-1/understanding-differences-between-audi-a4-clusters-compatibility-issues-2797763/

За смяна на табло без фис със такова с фис, трябват следните неща:

  • Табло със 32 пинова букса (зелена - ляво и синя дясно) при новите табла за фейслифтовите коли до 1999-2000г+ и тези след 1998г. При по-старите коли до 1997г (като на снимка №3), лявата зелена букса е синя (26 пинова, демек таблото е 26 пиново), дясната е жълта. - На мен ми тряба Cluster 2 или 3
  • Ръчка на чистачките с копчета за борда и 6 пинова букса - на снимка №5 вдясно и снимка №6
  • 32 пинова букса №2 като тази на снимка №4 (но тя е 20 пинова щото е за табла преди 1999 демек преди фейслифта. Не знам защо не е 26 пинова като таблата от тази година.)
  • Кабели за цялата работа - не знам какви - човека/сервиза, който още не е ясно кой е, ще каже (или набави сам)
  • Дали ги имам тези датчици за температура на маслото и волтметър - не знам, в последствие явно ще стане ясно... (Вероятно и двата датчика ще трябва да се сложат)
  • Не е ясно дали трябват някакви други букси - няква 6 пинова, която е номер 1 на снимка №5

След това:

  • Физически смяна на всички части
  • Обучаване на новото табло посредством Ваг Комп и да се прехвърляне на данните от старото на новото табло
  • Настойки на показателите и датчиците пак с Ваг Комп

Снимка №3:

post-2735-1276093471.jpg

 

Снимка №4:

post-2735-1277028193.jpg

 

Снимка №5:

post-2735-1276093512.jpg

 

Снимка №6
wiperarm.jpg


Допулнителни въпроси:

1. Колегата denev каза, че е сменил таблото си с такова от А6 не от А4 - има ли някакви проблеми след това и пасват ли напълно таблата от А6 на А4?
 

На 25.06.2017 г. at 21:14, denev написа:

Моето беше с малкия FIS 8D0 920900K .Смених го с 4B0 920936RX от А6 с големия FIS.

 

 

IMG_20170614_203608.jpg

При мен старото и новото табло са с еднакви 32 пинови букси/синя и зелена/.Само добавих сивата 32 пинова букса и съответното окабеляване и стана.

Смених и ръчката,за чистачките естествено.


2. Явно гайда за Cluster-ите по-горе казва, че в моя случай, мога да сложа дори табло с дигитален часовник и ФИС, не само такова с аналогов и ФИС - това така ли е?

3. Къде и кой в Пловдив може да удари едно рамо за процедурата, след като нанбавя всички части?

4. Някой продава ли табло Cluster 2 или Cluster 3 - демек 32 пиново със зелена и синя букса, с аналогов или дигитален часовник?

 

5. Няколко линка - бихте ли споделили мнения дали тези табла стават за мен?
Табло 1: http://www.ebay.de/itm/Tachometer-original-Audi-A4-B5-Benziner-Chrom-Ringe-km-h-Tacho-MFA-8D0919880N-/361875095313?hash=item54416fbf11
Табло 2: http://www.ebay.de/itm/Tachometer-original-Audi-A4-B5-Benziner-km-h-Tacho-MFA-8D0919880N-/332244305111?hash=item4d5b4dc4d7
Табло 3: http://www.ebay.de/itm/Kombiinstrument-Tacho-Audi-A4-B5-8D0919880N-110008886002-/112453919941?hash=item1a2ec6a4c5
Табло 4: http://www.ebay.de/itm/Kombiinstrument-Tacho-Audi-A4-B5-8D0919880N-110008886002-/112452843544?hash=item1a2eb63818
Линк с табла: https://www.ebay.de/sch/sis.html?_itemId=350314638058&_nkw=S4+FIS+MFA+Tacho+AUDI+S4+A4+B5+Instrumente+8D0919880PX&_trksid=p2047675.m4099.l9146#ht_1314wt_1138


Благодаря предварително на всички, които ще се включат в темата и ще се радвам, когато преключи процедурата (а дано) - тази тема да е в помощ на такива като мен! - Доста часове четене и ровене отидоха, за да синтезирам информацията в един пост тук...


Бонус: За хората, които питат за смяната на дизеловите табла - прочетох, че нямало проблем, ако са от една и съща година - само трябва да се обучи таблото с Ваг Комп и да се прехвърлят данните от старото на новото табло.
Може да се монтира бензииново табло на дизел, но не и дизелово на бензин - логично заради проблеми с оборотомера... Но и в двата случая пак имало проблеми... За мен е нелогично да се слага Бензиново табло на дизел...

Та така колеги - очаквам с нетърпение вашите коментари и помощ! :)
 

Редактирано от Joro Daskalov
Допълване на информацията
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственият проблем,който се появи беше с уреда,за горивото /с табло от А4 няма да има проблем/.Показанията му бяха обратни,т.е. при празен резервоар показваше пълен.Решението е или смяна на дъмпа в таблото или разменяне на кабелите на нивомера /аз предпочетох втория вариант/.Температурата на маслото и волтметъра заработиха без да се налага монтиране на допълнителни датчици.До колкото разбрах от чуждите форуми трябва да се гледа първите три цифри от кода на таблото,т.е. ако е серия 919 и новото трябва да е от същата.При мен са от 920 серия.Мисля,че при 920 серия работят и по CAN.

Редактирано от denev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Много ти благодаря за инфото, за съжаление не знам как да разбера тези 3 цифри, без да сваля таблото, а това няма да мога сам. Демек тряя да стрелям насляпо... 

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Преди 21 часа, denev написа:

Цитиране на предходно мнение!

Е аз имам Ваг Комп, нищо, че не съм много наясно кво как що, но все пак ще мога да ги видя настройките...

 

Сега остава и табло да намеря, чеее.. кът са бе...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси Колега, аз тъкмо очаква тези дни едно табло - остана само ръчката + тези дни ще се довлеча до Екото - без тва съм в кичука :)
Ще се чуем преди това.

П.С. за останалите читатели - нещо форума бъгва - ще кача снимките отново в отделен пост, за да се виждат, но вечерта от личния комп.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 28.06.2017 г. at 22:54, denev написа:

Единственият проблем,който се появи беше с уреда,за горивото /с табло от А4 няма да има проблем/.Показанията му бяха обратни,т.е. при празен резервоар показваше пълен.Решението е или смяна на дъмпа в таблото или разменяне на кабелите на нивомера /аз предпочетох втория вариант/.Температурата на маслото и волтметъра заработиха без да се налага монтиране на допълнителни датчици.До колкото разбрах от чуждите форуми трябва да се гледа първите три цифри от кода на таблото,т.е. ако е серия 919 и новото трябва да е от същата.При мен са от 920 серия.Мисля,че при 920 серия работят и по CAN.

Здравейте , а кой кабели се разменят , защото аз размених тези на буксата на сондата но то съпротивлението си е същото и показанията не се променят. П.п. Автомобила е а4 б5 2000г. с табло от а6 2001г.

На 28.06.2017 г. at 22:54, denev написа:

 

На 28.06.2017 г. at 22:54, denev написа:

.

Редактирано от vr5733sa
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

прегледах няколко теми и никаде не видях информация табло с фис с електронен часовник ще стане ли ли на кола без фис с аналогов часовник,нека някой по запознат да каже 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам има доста разлики,особено ако си с пърия модел с аналогов часовник разграфен през минута и външен имобилайзер.Най-добре е да търсиш табло с ФИС и същия часовник като твоето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е мойто табло с аналогов часовник съм но е е разграфен през минута колата е фейслифт 99г.

tablo.jpg

Редактирано от FEN_NA_TDI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти фейсово табло и нямаш ядове. Само че търси задължително от а4 , защото аз сложих от а6 и не ми показва отворени врати и показанието за гориво е наобратно(пълно/празно) и е малко дразнещо но вече му свикнах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чакам за изгодно табло и лостче подходящо за моето ауди A4B5 facelift 2000г. 1,9 tdi 110hp code engine afn avant 

 Part No: 8D0 919 861 F
   Component: B5-KOMBIINSTR. VDO D15  
   Coding: 01140

43890(1).jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега таблото гледам че ти е като моето с разликата че моята кола е автоматик и ми показва скоростите на горния дисплей над температурата ,намерих си табло и лостче от колегата jony86 , таблото е с аналогов часовник с големия фис 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Здравейте колеги искам да попитам, някой подкарвал ли е табло със зелена и синя букса Cluster 2 на кола с жълта и синя Cluster 1.

Аз сложих full fis Cluster 1, но дисплея избледнява и из форума колеги казват, че става замяната с Cluster 2.Набавил съм всичко необходимо прилагам снимки на таблата. Благодаря предварително и се извинявам ако мястото на питането не е тук. 

IMG_20181025_173908.jpg

IMG_20181025_174008.jpg

Стар километраж. 

IMG_20170526_180655.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега, всичко ли ти работи и дава ли ти някакви грешки , пишеше из темите че дава грешка на аербега . Аз му звънях на Георги Тошков и му писах ама не ми отговори :) и реших да попитам и тук. Колата иначе е А4Б5 1995г. 1.8 ADR. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никви грешки не ми дава, всичко си работи нормално. Единствено имобилайзера на нашите коли не е в таблото, а под волана. На таблото което искаш да сложиш, имото е в него. На старото табло е с крушка и е сложих на индикацията за esp, и под плаката залепих черно тиксо, да не виждам че ми мига имо-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, gemballa.bg написа:

Никви грешки не ми дава, всичко си работи нормално. Единствено имобилайзера на нашите коли не е в таблото, а под волана. На таблото което искаш да сложиш, имото е в него. На старото табло е с крушка и е сложих на индикацията за esp, и под плаката залепих черно тиксо, да не виждам че ми мига имо-то.

Аха ясно аз четох че трябва да се изключи на новото табло IMMO-то. Благодаря значи ще търся кой може да го направи. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...