Jump to content

2.0 16v Смяна двигател


scorpion526

Recommended Posts

Здравейте,

имам едно  Ц4 2.0 16в куатро и съм решил да му сменям двигателя с по-мощен. Като евентуални двигатели съм се спрял на 4.2 ABH и 2.2Т ( ако се сещате за по-подходящ двигател споделяйте). Тук възникват следните въпроси:

Кой от двата ще влезе в коша с най-малко преправяне - лапи, рейка, съдове на течности и др ?

Скоростната кутия от съответния двигател ще пасне ли с Куатрото ми - полуоски, захващане и валове ? 

 

Моля споделяйте за всякакви други трудности на които ще се натъкна при подобна интервенция. Проекта не е с цел да купя части за 5 лева, да ги сглобя за мецес и да имам "кола". Идеята е да започна проект, които от много време искам да започна, а сега имам и време и финанси за това.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че диф-а е различен. Спирачна с-ма също- от- до. Дали не е различно почти всичко накичено по двигателя и в коша даже.

Чувал съм за доста добър вариант на този мотор, като му присъдят турбо. Поинтересувай се ако не си чувал.

Успех с проекта!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, не бях чувал за турбо конверсия на тоя мотор.. Това също е опция, ама с този механичен инжекцион не знам как ще стане работата.  Някаква Мега ще трябва със сигурност. Ще се поразровя и за взаимозаменями части с 2.2Т мотора - ако може от турбинирания да се вземат доказаните и здрави чарколяци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лапите за мотора не са ти проблем(взимаш ги със съответния мотор),тампоните са различни,но за всеки тип тампон има фабрични отвори на шасито. Рейка не се сменя,предни пружини - задължително,воден радиатор,също. За осмак,кутията трябва да я смениш,става от 2.5ТДИ ,но там трябва и диф и кардан да се сменя,същото става и на 2.2 турбо, но можеш да оставиш и твоята кутия,водния радиатор на четири и пет цилиндровите мотори са еднакви,само дифузьора и начина на охлаждане е различен,а и на 6 и 8 цилиндровите е същата работа - при автоматите има разлика. Другия вариант за кутия е от еС 6,но цените не са хубави,отиваш и на кардан и диф,отново.Предните спирачки също трябва да ги пипнеш,а даже и задните - на ес версиите задните дискове са вентилирани .Имаш и смяна на таблото с уредите.Полуосите са със съответната кутия.Имаш преправяне и по изпускателната система,моторна инсталация и други дребни неща.

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, stanis said:

лапите за мотора не са ти проблем(взимаш ги със съответния мотор),тампоните са различни,но за всеки тип тампон има фабрични отвори на шасито. Рейка не се сменя,предни пружини - задължително,воден радиатор,също. За осмак,кутията трябва да я смениш,става от 2.5ТДИ ,но там трябва и диф и кардан да се сменя,същото става и на 2.2 турбо, но можеш да оставиш и твоята кутия,водния радиатор на четири и пет цилиндровите мотори са еднакви,само дифузьора и начина на охлаждане е различен,а и на 6 и 8 цилиндровите е същата работа - при автоматите има разлика. Другия вариант за кутия е от еС 6,но цените не са хубави,отиваш и на кардан и диф,отново.Предните спирачки също трябва да ги пипнеш,а даже и задните - на ес версиите задните дискове са вентилирани .Имаш и смяна на таблото с уредите.Полуосите са със съответната кутия.Имаш преправяне и по изпускателната система,моторна инсталация и други дребни неща.

 

Ако наистина скоростната кутия от АЦЕ-то става на 2.2т, това ще е екстра - притеснява ме само дали ще издържи... Определено варианта с присаждане на двигател го предпочитам пред това да го турбинирам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2.2т бая парички ще трябва да хвърлиш. А относно мототрите при C4 всички мотори си влизат без проблем. Вече трябва да провериш съответно кое от периферията ще ти върши работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ми писа един колега,че в А6 е поставил 1,8Т,който е най добрият, лесен и евтин вариант с достатъчна мощност.

Преди 19 часа, milmar написа:

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/84092-%D0%B0%D1%81%D0%B5-%D1%81-%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B1%D0%BE/&_fromLogin=1 Тук пише доста неща. Абе поразрови се из форума.

В тази тема съм направил запитване за засилване на АСЕ-то,но в крайна сметка поставих готов 4 цилиндров турбомотор.Не са нужни някакви петаци и осмаци за голяма мощност и Nm.Тези два споменати мотора и тяхното обслужване са много скъпи в сравнение с примерно 1.8Т,от който може да се изкарат 600 кс и 700 Nm.Има А6/С4 с двигател 1.8, ADR, 125 кс,който по конструкция е подобен на 1.8Т.

преди 46 минути, scorpion526 написа:

За каква сума горе долу говорим ? 

Вече 2500-3000 лв

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не забравяй и документално колата как ще я оправиш след като смениш двигателя с друга кубатура и брой на цилиндри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината да съм се насочил към тея 2-а мотора са две:едната е , защото се слагат в това купе и с по-малко преправяне ще влезнат, а другата причина е, защото искам по-як звук от двигателя( имам 1.8т в Ц5 и абе миксер си е двигателя-особено във високите обороти). 

2500-3000 лева не са кой знае какво, особено като се има предвид, че тези пари ще са разпределени във времето и няма да ги усетя кой знае колко.

 

ПС. Ако се сещате за друг двигател подходящ за проекта ми казвайте :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.7 битурбо също влиза,ама си трябва преправяне на изпускателните колектори и турбините.

 

Ако сменяш мотор,различен от този тип който е в колата,се ходи на технотест,защото се води изменение на конструкцията ,независимо,че ще слагаш мотори които се монтират в това купе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със смяната на мотора идва, ако тръгна да я продавам на човек извън София ( колата е със Софийски номера). Техническите прегледи ще си ги минавам без проблем. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш ADR, минаваш си на техно тест и си я регистрираш с него. После може да се направи 1.8T като си запазиш блока и номера ще отговаря на документите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 30.06.2017 г. at 14:06, scorpion526 написа:

Проблема със смяната на мотора идва, ако тръгна да я продавам на човек извън София

Или ако участваш в ПТП и си от виновната страна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще я карам предимно уикендите и то около вилата ми, така че съм готов да поема този риск. Остава проблема с решението кой двигател да и насадя - двата споменати двигателя в началото на темата са ми приоритет, но с оглед трудното им намиране се оглеждам и за други подходящи двигатели. 1.8Т го изключвам като опция, защото както казах малко по-нагоре имам кола с такъв двигател и ми се иска мотор с по-добър звук. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За звук 4.2 е мотора, но ако искаш звук + вървеж търси 2.2т, но в България трудно ще намериш, извън България са цифра. Също така трябва освен периферията на мотора да помислиш и за спирачки (предни и задни), защото разликата между спирачките на 4 цилиндров и 5 и 8 цилиндров е голяма (пък и конете са малко повечко от на ACE-то). Двигателите ще влязат мисля без преправяне, защото позицията на тампоните е горе-долу еднаква. Аз карам 4.2 S6 С4 и за звук и дълъг път е адски удобна. Звука е супер (права генерация и крайно гърне), 2.2т в C4 ми прави страшен ластик, нищо че съотношението при конете е 230 за 2.2 и 290 за 4.2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.07.2017 г. at 10:05, nedelcho_iliev написа:

Или ако участваш в ПТП и си от виновната страна.

На А4-ката ми в талона, за номер на двигател пише "няма номер",но за мощност пише 110 KW .Какво ще разследват.На талона от предишния купувач пишеше номера на двигателя,но явно при новата регистрация ги домързяло да го търсят за справка.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 7/6/2017 at 9:34 PM, Elessar said:

За звук 4.2 е мотора, но ако искаш звук + вървеж търси 2.2т, но в България трудно ще намериш, извън България са цифра. Също така трябва освен периферията на мотора да помислиш и за спирачки (предни и задни), защото разликата между спирачките на 4 цилиндров и 5 и 8 цилиндров е голяма (пък и конете са малко повечко от на ACE-то). Двигателите ще влязат мисля без преправяне, защото позицията на тампоните е горе-долу еднаква. Аз карам 4.2 S6 С4 и за звук и дълъг път е адски удобна. Звука е супер (права генерация и крайно гърне), 2.2т в C4 ми прави страшен ластик, нищо че съотношението при конете е 230 за 2.2 и 290 за 4.2.

 

Определено е трудно намирането.. Със сигурност  ще пипна и спирачките, но освен по-големи дискове и други апарати, друго трябва ли да пипам ? И още един въпрос - лесно ли намираш части за твойта С-ка ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще слагаш спирачки от S6 (двубутален лукас отпред и гирлинг отзад) отпред се сменя целия макферсон, а отзад целите главини. Части се намират с достатъчно търсене (окачването - тампони, носачи, всичко е 1 към 1 с обикновенно А6, вече дисковете и накладките са различни, части за мотора има, но някой са по-редички и по-трудно се намират, пък и някои са доста скъпички)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще слагаш 4,2 мотор по-добре си търси ABZ от А8. Доста често срещан и като блок е същия като 4,2 моторите слагани в С4. Почти идентичен е с АНК слаган в S6plus, разликата е само в главите. Ако ти припадне от S8 АКН или АНС е още по добре. Тези двигатели са идентични с АНК и са с ковани мотовилки и механични повдигачи на всмукателните клапани.  В последствие с малко сгъстяване на 12/1 и 267 градусови валове + читав ремап отиваш на 420 атмосферни кончета. Иначе ако решиш да го надуваш с чарджър да речем, сток карантията държи до 700 коня но пък иска малко разреждане в този случай. Най-трудно е намирането на маховик за механичната кутия понеже всички А8 и S8 с тези мотори са автоматици а маховика е специфичен понеже е и тригерно колело за запалването. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително искам да е ръчка... Доколкото разбрах, за 4.2 моторите ще трябва и всичко зад скоростната кутия да сменям, което имайки предвид и липсата на много резервни части в България си е проблем. 2.2Т изглежда по-добрия избор в случая. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 7/11/2017 at 0:09 AM, kapitango said:

Ако ще слагаш 4,2 мотор по-добре си търси ABZ от А8. Доста често срещан и като блок е същия като 4,2 моторите слагани в С4. Почти идентичен е с АНК слаган в S6plus, разликата е само в главите. Ако ти припадне от S8 АКН или АНС е още по добре. Тези двигатели са идентични с АНК и са с ковани мотовилки и механични повдигачи на всмукателните клапани.  В последствие с малко сгъстяване на 12/1 и 267 градусови валове + читав ремап отиваш на 420 атмосферни кончета. Иначе ако решиш да го надуваш с чарджър да речем, сток карантията държи до 700 коня но пък иска малко разреждане в този случай. Най-трудно е намирането на маховик за механичната кутия понеже всички А8 и S8 с тези мотори са автоматици а маховика е специфичен понеже е и тригерно колело за запалването. 

 

Колега, а каква механична кутия е подходяща за тоя двигател и ще влезе ли в купето на Ц4 ? Също така какъв кардан и диференциал ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...