Тодор К Публикувано 29 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 29 Юни 2017 Ауди А6 3.0 бензин ASN. Има забавяне при леко/средно ускоряване при ниски убороти и мигане на лампата за двигателя. Излизат кодове за misfire в цилиндри 4, 5 и 6 (P0300, P0304, P0305, P0305). Пробвах следните неща, но кодовете се връщат на банка 2 (цил. 4, 5, 6) след изчистване: - размених бобините между двете банки - размених свещите между двете банки - смених клапана за вентилация на картера (PCV) - напръсках спрей за почистване на карбуратор около входящите колектори, маркучи, вентилация на картера и всички останали тръби под вакуум. Нямаше повишаване на оборотите, следователно предполагам, че нямам изтичане на вакуум. След това реших, че може да е тайминга (как се казва това на български?). Проверих канали 91, 92 и 93 с VCDS, които би трябвало да показват времевите параметри на валовете. Излизат ми следните стойности (на прикачената снимка)... според някои форуми, "Phase Position Bank 1" & "Phase Position Bank 2" трябва да са около нулата или поне +/-6 градуса. В моя случай втората банка е на 12 градуса... това означава ли, че със сигурност е поставен грешно ангренажният ремък? (аз не съм го пипал, но току-що купих колата в това състояние) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 30 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 30 Юни 2017 Преди 18 часа, Тодор К написа: тайминга (как се казва това на български? Центровка! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MOON Публикувано 30 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 30 Юни 2017 Що ми се струва, че и обтегачи имаш за смяна? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 30 Юни 2017 Автор Доклад Share Публикувано 30 Юни 2017 (Редактирано) Добре, значи тази картинка от VCDS със сигурност показва, че поне единият вал не е на правилната позиция спрямо коляновия вал, така ли? Sent from my Pixel using Tapatalk Редактирано 3 Юли 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MOON Публикувано 30 Юни 2017 Доклад Share Публикувано 30 Юни 2017 За мен тази картинка показва, че имаш за смяна два броя обтегачи на вериги на разпределителни валове, може и вериги....най-добре да се сменят комплект! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
prokopoff Публикувано 1 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2017 Какви оптегачи и вериги при ASN. 3.0л мотор няма нищо общо от към ангренаж с другите в6 мотори. Там има 4 ангренажни колела в който се намират механизмите за променливото газоразпределение. При положение че има изместване явно в някое от колелата има проблем Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MOON Публикувано 1 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2017 (Редактирано) Колега, къде прочете "ангренаж" в написаното от мен? ОБТЕГАЧИ НА ВЕРИГИТЕ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ!!! Редактирано 3 Юли 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
prokopoff Публикувано 1 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 1 Юли 2017 Мии няма ОПТЕГАЧИ НА ВЕРИГИТЕ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИТЕ ВАЛОВЕ при ASN. Има 4(четири) ангренажни колела задвижвани от ангренажния ремък. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MOON Публикувано 2 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2017 Публично се извинявам. Прав си колега, така е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Denyo Публикувано 2 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2017 То при тази картинка излиза че не е зацепено правилно?!?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
prokopoff Публикувано 2 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 2 Юли 2017 Зацепва се със специален инструмент. Ако не е правено нещо по ангрежната група скоро най вероятно някое от ''вариаторните'' колела от проблемната страна е дефектирало Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 2 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 2 Юли 2017 Тоест, отговорът на въпроса ми е "да", така ли? (въпросът беше: "Добре, значи тази картинка от VCDS със сигурност показва, че поне единият вал не е на правилната позиция спрямо коляновия вал, така ли?") Ангренажният ремък е сменян преди 30 хил. км. според предишния собственик от Италия (и според стикера на двигателя). Очевидно този проблем с незапалването на цилиндри и придърпването не е нов - имало го е поне през последните 2 години според бележките от италиански сервизи, където са се опитвали да го диагностицират. Така че може би просто като са слагали ангренажния ремък, не са направили центровката както трябва. Четох доста информация за процедурата по смяна на ангренажния ремък на този двигател и има два ключови момента с центровката (освен заключването на коляновия вал): (1) заключване на разпределителните валове със специален инструмент и (2) завъртане на болта на изпускателния разпределителен вал при заключени валове, за да се обере луфта от променливата центровка (вариаторни колела?) на въпросния вал. Сега следващият ми въпрос е дали българските майстори изобщо работят с такива инструменти за заключване на валове или го правят някак си "на око"... защото ако имам достъп до такъв инструмент, може би мога без да разглобявам и сменям всичко, просто да тествам дали центровката е направена правилно по следния начин: да сложа коляновия вал на TDC (top dead center - пак не знам как се казва на български) и тогава да използвам въпросния инструмент да заключа валовете. Ако не пасват, би трябвало да мога да врътна на ръка (с гаечен ключ) само изпускателните валове докато не пасне инструментът за заключване, понеже там има "вариаторни" колела и съответно, би трябвало да мога да завъртя в някакъв диапазон изпускателните валове спрямо другите и спрямо коляновия вал (т.е. спрямо ангренажния ремък). После да отключа валовете и да врътна изпускателния вал още в посока обратна на часовниковата стрелка. Ако може да се мръдне в тази посока или ако изобщо не пасва инструментът за заключване, значи центровката е грешна. Така поне си го обеснявам аз... какво мислите? Има ли как да се провери центровката без да се разглобява предницата на колата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 4 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юли 2017 Някой да знае? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gnombane Публикувано 5 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 5 Юли 2017 Би трябвало да имат. Аз сменях ангренажа ( цялостно обслужване ) в Порше София Изток преди месец, когато си купих колата . Мотора ми работи като нов, така че явно са го направили като хората. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Denyo Публикувано 6 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 6 Юли 2017 Колега отиди при форумните майстори те със сигурност ще ти кажат на 100% какво и има,а те са Dbros и Raino. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 7 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 7 Юли 2017 Е да де, ама идеята е да си го направя сам Намерих човек, който дава под наем въпросния инструмент за центровка, така че ще се пробвам. Също открих, че е възможно да отвориш капаците на клапаните и пластмасата върху ролките на валовете и да стигнеш до болтовете им без да разглобяваш нищо друго (пробвах го вчера). Би трябвало да успея и да стигна до главния болт на коляновия вал, за да завъртя двигателя до най-горна мъртва точка, пак без да разглобявам нищо. Съответно, би трябвало да мога да си направя центровката по официалния начин (със застопорени валове, със завъртане на вариатора със специалния инструмент и т.н.) без да разглобявам нищо от предницата на колата и без да сменям никакви части. Ако проблемът ми се оправи след тази центровка, тогава ще разглобя всичко, ще сменя ремъци, ролки, обтегачи, водна помпа, термостат и т.н. Но искам преди това да знам, че няма някакъв по-сериозен проблем с този двигател. Ще пиша пак като получа инструмента и направя описаното по-горе. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 12 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 12 Юли 2017 Ок, имам малко новини. В крайна сметка си купих инструмента за зацепване, отворих капака на клапаните от проблемната страна и пренаправих центровката на тази страна. Както предполагах, това е възможно без да се сваля нищо от колата... само капака на клапаните. Коляновият вал може да се върти с нормална (не дълга) 24-мм 12-странна вложка. Капачките на валовете се свалят без проблем и болтовете им се развъртат и завъртат също без проблем, без да се сваля нищо друго. Специалният инструмент за завъртане на вариатора също влиза безпроблемно. Центровката е била доста зле - инструментът не влизаше, когато коляновият вал беше на горна мъртва точка. Трябваше да го върна малко назад и тогава валовете застанаха в позиция, в която можеше инструментът да се вкара. Бих предположил, че неточността е била около 10-ина градуса при валовете. След като захванах валовете с инструмента, развъртях болтовете на валовете, за да им се въртят ролките свободно. Тогава завъртях коляновия вал точно до чертичката (горна мъртва точка), завъртях вариатора с другия инструмент (той си беше вече завъртян) и в тази позиция затегнах болтовете на валовете. Резултат: "Phase Position Bank 2" вече показва 7 градуса (преди беше 12). На банка 1 си остава 6 градуса - там не съм правил нищо. Колата по-рядко придърпва, но все още го прави... и като го направи, мига лампата "Check engine", както преди. И сега най-интересното: вече кодовете за грешка са P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0305, P0306, т.е. вече има misfire във всички цилиндри. Предполагам, че преди, центровката на лявата банка е била толкова зле, че като започнат да не запалват тези 3 цилиндъра, колата просто е влизала моментно в авариен режим или нещо подобно. Но сега като съм пооправил центровката, вече и двете банки са горе-долу еднакво зле и едновременно правят проблем (но по-малко от преди). Как мислите? Какво да пробвам сега? Струва ми се, че обтегачите може да са се скапали и оттам да идва някакъв луфт. Когато центровах банка 2, ми се струва, че имаше луфт между движението на коляновия вал и разпределителните валове. Дали да не пробвам отново центровката (този път и на двете банки), пробвайки да обера луфта? Или направо да похарча едни пари за нови части и да сменя ремък, обтегачи, ролки и т.н. и да се надявам, че тогава няма да има проблем? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Муцев Публикувано 13 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2017 Според мен най-добре смени всички вакуум маркучета. Sent from my BENEFON SIGMA GOLD powered by MOBIKOM Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 13 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 13 Юли 2017 Абе да, ама пръсках със спрей за почистване на карбуратори навсякъде и нямаше промяна в оборотите... така че не изглежда като да има теч на вакуум. Ще пробвам да си върна все пак оригиналния клапан за вентилация на картера (PCV), който бях сменил първоначално с такъв втора ръка, да не би пък той да е прецакан. Но иначе вакуумът ми се струва, че е окей. Има ли параметри във VCDS, които следят вакуум или някакъв друг начин да се провери? По принцип не обичам да сменям неща на посоки, без да съм ги диагностицирал първо. И плюс това, центровката ми остава сравнително зле - на границата на спецификацията според VCDS, въпреки че уж я центровах 100% точно... което ме кара да мисля, че има някакъв луфт за обиране при ангренажния ремък. Ще взема да пробвам да пренаправя центровката и на другата страна (банка 1), та да видим... понеже става сравнително лесно и напълно безплатно, вече като имам инструмента. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
prokopoff Публикувано 13 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 13 Юли 2017 100% точно ще я центроваш когато заключиш коляновия вал с щифта, не да разчиташ на "чертичката" на шайбата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 13 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 13 Юли 2017 Ок, следващия път ще използвам щифтчето за блокиране на коляновия вал - имам го. Но как е възможно да не е точно на място? Нали ролката на коляновия вал е хваната с болтове в точно определена ориентация за коляновия вал? Т.е. там няма шанс да е накриво... Но както и да е, ще го заключа за по-сигурно. Смятам да пробвам да центровам и двете страни едновременно и да се опитам да ги докарам и двете до 0 градуса или максимум +/-2 градуса. Ако тогава ми продължават проблемите, значи изобщо не е от центровката... освен ако не е от обтегачите де - понеже центровката в движение и под натиск може да е различна от статичната центровка при неподвижен двигател. Но си струва да пробвам с центровката пак. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 16 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2017 Без щифта нищо няма да е точно. Ако след като оправиш центровката на ремъка пак ти изписва , че 4,5 и 6-ти цилиндър пропускат запалване- изхвърли катализаторите. Не ме питай откъде знам Преди година докато разбера от какво набива тия грешки 5 пъти свалях всмукателния колектор, гледах центровка и какво ли още не Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тодор К Публикувано 25 Юли 2017 Автор Доклад Share Публикувано 25 Юли 2017 (Редактирано) Братле, имам да те черпя една бира! Точно това беше проблемът: запушен катализатор на банка 2! Ето как се тества (един монтьор на Сливница го измисли): правиш един частичен разрез на тръбата точно преди катализатора и отиваш на тест драйв. В моя случай всички симптоми и проблеми изчезнаха само след този разрез. Върнах се в сервиза, сменихме катализаторите и всичко е идеално. Няма лампи, кодове, придърпване или каквото и да било друго. Другият извод от този експеримент беше, че наистина може да се напрви центровка без да се сваля нищо освен капаците на клапаните и, че валовете може да се въртят (само няколко градуса, естествено) на ръка, когато болтовете на ролките им са разхлабени. Но в крайна сметка проблемът нямаше нищо общо нито със запалителната система, нито горивото, нито центровката. Редактирано 28 Юли 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi Публикувано 26 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 26 Юли 2017 Радвам се, че съм бил полезен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
borkata86 Публикувано 26 Юли 2017 Доклад Share Публикувано 26 Юли 2017 Колега, а сега на диагностика какви са стойностите на 91,92 и 93 канал. Имам подобен проблем, пък ще си полезен и за останалите колеги от форума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване