Jump to content

3.0 бензин - незапалване (misfire) на цилиндрите от едната страна - проблеми с тайминга?


Тодор К

Recommended Posts

Сега на канал 93 ми показва 7 и 6 градуса съответно за "Phase Position Bank 1" и "Phase Position Bank 2". Като сменям ангренажния ремък, ще ги докарам по-близо до нулата, но фактът е, че дори при тази позиция нямам проблеми с колата. Всички предишни симптоми изчезнаха от смяната на катализаторите, а не от центровката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не трябва ли да светне лампата САТ и да има записана грешка за съответния катализатор при такъв проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не светва. Изписва misfire на 3 от цилиндрите,  други грешки няма. А катализатора като го срязах беше стопен, все едно беше от пластмаса, при което не можеха да излизат изгорелите газове и колата започваше да работи много зле :)

Другите колеги да кажат при тях как е било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, понеже при тази кола няма ламбда сонда след катализатора. Има само една точно преди катализатора (в смисъл, по една на катализатор). И затова колата нито разбира когато има проблем с него, нито се оплаква ако го махнеш.

 

Иначе когато го имаше проблемът със запушения катализатор, лампата "Check engine" премигваше при всяко ускоряване (при ниски обороти) и после или изгасяше, или оставаше докато не се зачисти през OBD2. Кодовете бяха за "misfire" на цилиндрите от въпросната страна, където беше запушен катализаторът.

 

И при мен майсторът каза, че от въпросната страна катализаторът е бил вътре изцяло черен и си е личало, че не става нищо от него вече. Катализаторът на другата страна си е бил добре визуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Интересна тема... имам същите проблеми :) и до сега не се бях замислял за катализаторите.. при една от диагностиките дето правих ми казаха, че единя скоро ще замине... не разбирах какви ще са последиците. Но сега като се замисля тези проблеми ми се появиха при температура по колата 40 градуса. Сигурно се е разпаднал единя на дясната глава! Следва и аз да проверя това, но ако са за смяна с какви по точно гърнета да ги сменя? И къде? Нещо по читаво дори да е по скъпо?  Колата е обслужена със всичко сменено от агренаж до свещи. И тази грешса ме мъчи от време на време. И може ли да  ми кажете кое точно е катализатора :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора е първото гърне закачено на изпускателния колектор, точно преди него е сложена л-сондата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка се оказа, че имам и остатъчни проблеми, така че реших да си купя изцяло нови катализатори. Предишното решение (за което писах по-горе в темата) беше да се сменят долните катализатори с резонатори, но вероятно от едната страна дори и горният катализатор е имал проблем и все още имам придърпване при определени условия. Та взех изцяло нови катализатори, които представляват две тръби (по една за всяка глава), всяка от които има по 2 катализатора на нея. Взех ги от ebay:

http://www.ebay.co.uk/itm/BM-CATALYSTS-Catalytic-Converter-for-AUDI-A6-BM91333H/192087636303?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

и

http://www.ebay.co.uk/itm/BM-CATALYSTS-Catalytic-Converter-for-AUDI-A6-BM91332H/311787804024?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

 

Още не съм ги монтирал, така че все още нямам отзиви, но ще пиша като ги монтирам.

 

Преди всеки от тези катализатори (общо 4) има по 1 ламбда сонда. С други думи, след долните (по-задните) катализатори няма ламбда сонди и по тази причина тези по-задни катализатори могат да се сменят с резонатори без да афектират ламбда сонди и "check engine" лампи. Общо взето качеството на тези резонатори няма огромно значение, стига да не задръстват много нещата.

 

"Misfire" се отчита от други датчици, доколкото знам, не от ламбда сондата... но не съм 100% сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже колата ми е а4 в6 авант quattro същия двигател ASN сигурно изпускателните тръби са различни.. та как мога да разбера какво трябва да поръчам от  ebay за моя двигател?     http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=311823294858&category=33629&pm=1&ds=0&t=1502167412000&ver=0&cspheader=1 гледам ги тези но как да разбера дали това е номера на моите?    Други проблеми със работат на двигателя нямам освен misfire на дясната глава което ме навежда на мисълта, че е вече само от катализатора т.к. колата е обслужена от до   включително и всички вакуми и тръбички са сменени! Свещите и бобините са разменени и тествани и пак проблема остава в дясната глава. Ще направя ново зацепване на агренажа, защото не е използван инструмент за зацепване, а е правен по белези ( ще ходя в сервиз  с инструменти) само да отбележа :) не съм си го сменял сам :) . Но проблема с тези misfire е от преди обслужването (затова смених всичко което може да е предпоставка за тях) и пак не се промени нищо, тях пак си ги има! Та така.. при една от първите диагностики на колата ми казаха за единя катализатор ще си заминава и това мисля да ги сменям, не знаех че са 4, а и мислех че се подменят с резонаторни гърнета. 

Редактирано от dedomras
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е бил в зацепването на ангренажния ремък и майстора го е зацепил по същия начин ползвайки маркери/белези е нормално да продължава да има misfire на едната глава. Провери си ремъка дали е правилно зацепен с оригиналния инструмент за това за да си сигурен, че не е от него преди да купуваш/сменяш катализатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това ще го направя със сигурност първо, макар да се появиха без никакви симптоми. В последстви разбрахме че са необходими инструменти :) и то когато се сглоби колата! Ще ходя в един сервиз във Враждебна при двама братя. За сега нямам много време, а и колата не се кара защото има малка кола за градско :) когато го направя зацепването ще се види какво ще е положението и тогама ще мисля за катализаторите. Но тези misfire се появиха буквално няколко дни преди обслужването и то в най голямата жега и за това се замислих че може да е проблема и в катализаторите.. все пак ме предупредиха да очаквам единя този на главата с misfire :)

Редактирано от dedomras
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Не се оправи но поне агренажа е зацепен правилно бил е с малко отклонени, но не е само това причината за misfire-те. Оказа се запушен горен катализатор. След зацепването и няколко дигностики и тестове момчетата са се справили добре, но за сега оставих катализатора до момента в който намеря нов за колата или поне алтернативен начин за подмяната му. Не знам кое е по добре да се направи.. Някакви мнения за подмяна с нов или резонаторна част?

Редактирано от dedomras
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си нов, има универсални 200-400лв в зависимост от производителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте да изтупам малко темата...та взехме едно а4 б6 3.0 (асн 4х4) с много проблеми дали за части или за снегоринче...и след диагностиката показва

като при вас Р0300 р0301 р0303 р0302  дали да пробвам да направя отвор преди катализатора или направо да търся за смяна нови.Мисля от там 

да започна.Работи доста зле тресе и неможе да вдигне повече от 3500-4000 обр,да е от вакум или картерната вентилация..

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен след посещението на сервиз за проверка на агренажа и въцможни други проблеми ми казаха само запушен десен катализатор! Но при мен колата си работи да не кажа перфестно, но нямам каквито и да било вибрации и дразнеща работа на двигателя. След 3000 оборота някъде просто е по тромава! Свързах се с МК33 да питам дали имат катализатора закщото съм ограничен от време някои друг магазин няма ли в София да се занимава с това??? Смяна на катализатори???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да смуче въздух от едната страна, отиди на машина с пушек да ти проверят вакуумите и гарнитурите около всмукателните колектори. Ако там всичко е наред и зацепването на ангренажа е точно може и катализатора или предната л-сонда да не е в ред. Самата сонда можеш да откачиш от куплунга за да видиш дали ще почне да работи по-добре двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Ззравейте, 

Значи обслужих двигателя от А до Я :) и накрая стигнах до самите катализатори :) отидох в кв Дружба София МК33 и диагнозата е запушен катализатор :) не горен а долен :) горния си е станал просто на тръба ( беше тотално издухан в долния и от там идва запушването.  Та аз процедирах така. Смених долните катализатори със някакви гърнета :) не помня какви им викаха+ меките връзки, но звукът си е същия кажи речи и работата на двигателя се подобри. Вече и грешка не показва разбирасе след изчистването на старите. Колата се промени тотално и пак си ме радва както преди :) чудно ми е само как може това да се случи :)

Редактирано от dedomras
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте, колеги! 

Имам същият проблем с пропуснато запалване на банк1, 1,2 и 3 цилиндър. Предполагам, че и при мен става дума за запушен катализатор. Задължително ли трябва да се смени с др? Или може като при дизел само да се изкорми...? :D Ако сваля всички дали ще ми набие някоя грешка?

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно ще се появи грешка при изкормване (или заместване с резонатор). И също, няма да можеш да минеш ГТП (да, сигурно си имаш човек, който може да те прекара, но не е редно). Можеш за проба да го изкормиш, за да видиш дали от това е проблемът (или даже като мен, да резнеш тръбата преди катализатора, за да отпуши излизането на изгорелите газове). Ако проблемът се оправи или подобри, значи катализаторът е запушен и е за смяна. Аз взех някакви китайски катализатори от ebay, които вършат работа (минавам си ГТП без проблем и няма лампи), но не пасват идеално, та се наложи сервизът да ги "натамънява" с допълнителни скоби и т.н. Но пък са значително по-евтини от оригинални катализатори, така че според мен си струва допълнителната работа за натамъняване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ГТП си прав, колега. И аз обичам всичко да е, както си му е реда. Колко пари ти излезна цялата манипулация и всички ли катализатори смени или само запушения? 

П. С. И аз ще пиша, щом оправя проблема. :) Поздрави 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализаторите бяха 721лв за всичко (вкл. транспорт) и монтажът беше 245лв. Марката на катализаторите е "BM Catalysts" и не си спомням дали беше от ebay или от amazon. Може да ползваш услуги като ggbg.bg или gabco.bg за евтина доставка от Англия. Пак казвам, пасването на тези катализатори не е добро, но вършат работа. Оригиналните са (доколкото знам) над 2000лв комплекта. Между другото, ако ти са запушени само от едната страна, може само нея да смениш, но аз реших да карам наред и да не се занимавам пак за в бъдеще.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте, колеги. 

Ето го и моят резултат. Моят майстор ме посъветва да свалим само долните 2 катализатора и да заменим с резонатори, защото при горните е прекалено висока температурата и нямало да издържи никакъв материал, а и вероятно не му се и занимаваше да сваля цялата генерация. Цялата манипулация ми излезна 200лв на майстора за резонатори и труд. Единия беше раздробен и почти изцяло запушен, а другият имаше още малко живот преди да излезе през трабата... :DУспях да им взема 600лв, а резултатът е повече от добър. Колата буквално излетя. Толкова динамична не е била никога, дори когато я купих. Средният разход седеше около 12.7 - 13.1 на борд компютъра, а днес ми падна до 9.4 (всичко това е извън града). Чека не премигва и силно се надявам да не се налага да свалям и горните след време. Благодаря на всички за отделеното време. Отново благодарение на форума успях да науча нещо ново. Защото всички квартални майстори ме убеждаваха, че проблемът е в запалването, а не в катализаторите. Но се оказа именно в тях. Ето и няколко снимки преди и след интервенцията. 

 

Колата се кара на газ и се надявам да няма проблем с опазването на околната среда и при преминаване на ГТП. 

received_596278314514522.jpeg

received_635545273649730.jpeg

received_444005646275182.jpeg

received_934707260263137.jpeg

Редактирано от aferi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...