Jump to content

Потене на предното стъкло


NITRO1

Recommended Posts

Когато температурите паднат под 15 градуса както е в момента и предното стъкло започва да се поти, не много но достатъчно за да е дразнещо. В тази връзка посетих майстор, който се води за най-добрия в моя регион и чаках за час 3 седмици. Той направи пълен преглед на системата-клапи, моторчета, компресор, доля малко фреон. За изпотяването каза, че виновника е едно моторче което отваряло някаква клапа за циркулация на въздуха. Махна моторчето и каза, че повече проблеми с изпотяването няма да имам. Днес обаче проблема се появи. Обадих му се и той ми каза, че трябвало колата винаги да се кара на функция AUTO на климатроника, дори в упътването го пишело, аз книжката я имам гледах там, но никъде не намерих да пише конкретно това. Филтъра на купето е сменян преди 14к. но не вярвам да е от него, но и без това ще го сменям. Вода не ми събира под акумулатора за да си мисля, че там проблема. Кажете при вас как е къде да търся проблема и дали наистина да карам колата на режим AUTO.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъп въпрос - по този начин няма ли да прецакам климатрониka, да работи постоянно ми е малко странно?

Няма ли някакъв "механичен" начин, който да отвори клапите за да влиза въздух към предното стъкло, освен този за режим AUTO?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да прецакаш ,моята я карам постоянмо на ауто и зима и лято ,само градусите променям.А когато натиснеш копчето за циркулация сама си включва компресора,така че смело .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстора махна моторчето защото то отговаряло за някаква клапа за циркулация на въздуха, преди ми се потяха стъклата по същия начин под външна температура от 15-16 градуса и той твърдеше, че моторчето е виновника, каза, че като го е махнал няма да се поти повече, обаче явно не е така и сега ми развива теории че трябвало да карам само на AUTO, но пропуснах да го питам защо реално ми махна това моторче, като стъклата и преди след пускане на климатика се изчистваха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да кажа при мен как беше преди време. Колата имаше запушен дренаж в отсега на акумулатора, точно под кутията на филтъра на купето. Самият филтър беше влажен и колата потеше прозорците. Смених филтъра и отпуших дренажа, и не съм имал никакви проблеми след това. А при мен климатика не работеше и моторче не съм махал. Все пак за да е сложено това моторче, явно има някаква цел, а с отстраняването му само се прикрива проблема. Провери дали и ти нямаш мокро около и под акумулатора и кутията на филтъра на купето. Провери дали и радиаторчето на парното не пропуска от някъде, дали е мокър пода и т.н., защото за да се появява конденз, трябва и вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,кое моторче е изолирал майстора,това за вх.въздух или друго,при режим ауто всички клапи се управляеат автоматично ,което означава че няма как да работи коректно на този режим,конденз се получава и при разлика е температурите,първо разбери от къде идва проблема,дали отвътре или отвън,при изкл климатроник всички клапи са затворени и ако имаш конденз най-вероятно проблема идва отвътре,може да пробваш да вкл климатроника след като си запалил колата и да го изкл преди да е загасиш,при мен зимата работи така ,моторчето за вх въздух управлява две клапи и работи странно,дано да съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да блесна с един тъп върпос - след като градусите и силата на вентилатора си ги гласиш ти, това Auto какво точно прави - включва/изключва компресора по свое усмотрение??

 

Бутоните са два, но при мен вървят заедно - включвайки/излючваки левия съответно се включва/изключва и десния. Това не трябва да е така, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега клапата за рециркулация се намира под филтъра на купето. След като майсора е премахнал моторчето е много вероятно клапата да се е затворила от вибрации. Компресора на климатика поне при дизелите в Б6 и Б7 е постоянно зацепен, дори и при положение OFF в самия компресор има циркулация на газ и масло. Така, че няма да му скъсиш живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е въпросното махнато моторче, каза че мога да карам и така, но аз не съм привърженик на тази теория и ще си купя ново. Дали пък от вибрации е възможно тази клапа да се е затвори?

Колко може да струва ново такова качествено моторче?

20170619_173046.jpg

20170619_173058.jpg

20170619_173038.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, съвсем наскоро аз успях да реша този честосрещан проблем с моторчетата на климатика. Процедурата, която следвах беше следната:

1- Закачих колата  ваг ком и проверих за грешки от към климатичната система - имах проблем с няколко неработещи моторчета, които ми пречеха да използвам централните въздуховоди, както и тези в краката.

2- Изчистих грешките и направих адаптация на моторчетата

3- След тест - системата не работеше, но беше останало само едно дефектирало моторче.

След време и доста нерви реших да го сменя, но преди това бях чел, че самите потенциометърчета се зацапвали и оттам идва проблема. Свалих и отворих моторчето.. Свалих потенциометъра и го почистих с етилов спирт. Почиства се внимателно. Също така се повдига малко от пласмасата на самия потенциометър и се капва спирт вътре. След малко раздвижване всичко си отива пак обратно на място и в колата. Направих адаптацията на моторчетата отново и чудо.. Всичко заработи - грешки няма.

 

Според мен си струва да пробваш, защото при мен на шега стана. Относно АУТО функцията, съм забелязал, че в колата започва да духа равномерно от всякъде и намам никакви проблеми с прозорците. Затова върни моторчето и провери грешките - ако имаш такива, адаптация.. Ако след нея има пак - почистване и тест. Защото цените на тези дребосъци е сравнително висока, а втора употреба никога не се знае.. Късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако филтъра е за смяна то той не пропуща достатъчно количество въздух.По тази причина все е едно клапата е затворена.Виж го в какво състояние е ако трябва го смени.А що се отнася до моторчетата, моя майстор ми казваше че били еднакви всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tочно това е за вх.въздух и управлява две клапи,и аз имах проблем с него,както ти каза колегата отвори го ,изкъпи  в медицински спирт  потенциометъра,сглобяваш слагаш на място,триеш грешките,адаптация и би трябвало всичко да е наред,всички моторчета и потенциометри са еднакви,но захватите за клапите –не,може да ползваш потенциометъра от моторчето за рециркулация само за проба,със сигурност не са ти отворени двете клапи и за това се изпотява,но и филтъра е хубаво да е чист

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Само да уточня, че преди да ида при въпросния майстор по климатиците колата беше на диагностика с VCDS (това въпросно моторче си беше още на мястото) и не показа абсолютно никакви грешки, тествахме всичко което можеше да се тества с тази диагностика. Бях отишъл да си изключа сигнализацията за предпазните колани и от там помолих диагностика да тестваме абсолютно всичко за което се сети - климатици, разни модули, ксенони с две думи всичко. Колата не показа никакви грешки.

Появи се проблема с това изпотяване и закарах колата при най-големия майстор в моя регион, исках да тестваме всичко от-до. Прекара някаква машина голяма колкото пералня включи един лаптоп и започна да тества, лично аз не разбрах какво тества но бая си игра и не показа абсолютно нищо, тества моторчета, клапи и т.н. Доля ми само малко фреон, каза че имало нужда и ми зачисти някакъв датчик, който се намира на централната конзола вътре в купето над самия дисплей за климатроника, че беше бая прашасал.Махна това моторче във връзка с изпотяването и пръска с някакъв спрей на ПРО ТЕК там където е филтъра за купето, че имах неприятна миризма от климатика.

Сега се хванах разглобих кутията на филтъра на купето , извадих филтъра - отръсках го .Видимо не беше замърсен, не беше влажен, а и там където стои също няма влага.

Единствено остана неприятната миризма, като пусна климатика и нахлува в купето-незнам дали тя има някаква връзка с изпотяването? Майстора каза че този спрей на Про Тек е най-доброто, но явно не е свършил никаква работа а само за пръскането ме натовари с 13 лв.

Въпросното махнато "нещо" ще го отворя и ще му зачистя потенциометъра с медицински спирт.

Но незнам дали наистина това ще реши проблема, особено пък неприятната миризма.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С активен въглен е моя, по спомен цената беше 42-43 лева. Не филтъра или цената ми е проблема, ще ми се да отгатна откъде се появява това досадно изпотяване. А - пропуснах да отбележа и нещо друго което май е важно. При движение с работещ климатик при външна температура 34-37 гадуса на предното стъкло се появяват две заледени!!! петна с формата на кръг с диаметър около 5-7 сантиметра всяко от външната страна на стъклото, и това се случва след махането на въпросното моторче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо отиди, големия майстор да ти върне моторчето, очевидно не е било развалено. После за десетина лв. ще си вземеш спрей, който се включва да фъска в краката на пасажера, на пуснат климатик и затворени прозорци. След 15-20 минути, като се качиш в колата отваряш прозорците да се отмирише и си готов. Поне една година няма да имаш проблем с миризмата.

Добре е, когато си карал на включен климатик, накрая на пътуването да изключиш компресора и системата да поработи малко така.

Това за карането винаги на auto са глупости, когато ти се запоти стъклото натискаш бутона за обдухване на предното стъкло, системата сама си пуска компресора и насочва целия притук на въздух натам.

За влагата, ако имаш влагоабсурбатор и гараж, остави го да пренощува една вечер в колата и виж колко/дали е събрал някаква вода. Ако нямаш, чорап пълен с ориз казват че вършел работа, донякъде.

Sent From My NOKIA 3310 без фенерче

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...