Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги, отскоро имам Audi A6 (4G) 3.0 TDI Quattro, 2012. Скоростната кутия е типтроник 7 скорости. Вчера както си карах по магистралата без да я мъча, скоростта беше около 140-150 дори беше на темпомат ми се появи грешка "Getriebe zu heist. Bitte Fahrweise anpassen", което в превод означава, че скоростната кутия е много гореща и трябва да коригирам стилът си на шофиране. Символът беше жълт и изчезна почти веднага, след около 10мин се появи пак за малко. Превключих от "Efficiency" на "Comfort" и повече не се появи през този ден, изминах още около 5-600км.

 

Би ли могло това да е заради "Efficiency" мода. При него колата е абсолютно скопена. Колата до миналият месец е била в гаранция и е обслужвана в Ауди, което ще рече, че сервизната история е перфектна. Данни за смяна на масло и филтър на S-Tronik-а има съответно на: 62.000км, 118.000км и на 180.000км. Сега е на 185.000км. Т.е. аз мисля че няма проблем в маслото.

 

Всъщност въпросът ми е това съобщение нормално ли е или трябва да поражда притеснение.

Редактирано от vraykov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, да бе, незнам що съм написал типтроник, след като 10 пъти прочетох в сервизната книжка S-Tronic. Не че разбирам разликите :-). Прочетох, че има случаи на смесване на вода от охлаждащата система с маслото та се притесних. Имам опит с Мерцедес, там при натоварване постоянно пищи че съединителя работи при голямо натоварване, а от сервиза ми казаха, че било нормално. Явно и от Ауди са решили да си направят колите по социални та да се оплакват от време навреме, иначе ще забравиш за входа на сервиза. Дано не излезе нещо по-сложно. Мерси за отговорът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е големи жеги, дизел с висок въртящ момент, DL501 позагрява.

Мерцедес, поне в АМГ менюто имат измерване на темепературата на кутията,но за Ауди не се сещам, дали имаха подобно нещо, но със сигурност при достигане на високи температури индикират...не е повод за притеснение щом изгасва индикацията сама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, както казах това се получи при нормално каране на темпомат със  около 140-150км/ч. В последствие я понастъпах, рязко вдигнах до 180 - 200 и рязко намалих на моторна спирачка, нищо не се случи. Единственото нещо, което бях променил е режима. От Efficiency на Comfort. Ще я следя от тук нататък и ще дам повече инфо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колега, такова не ми се е случвало, а съм я опъвал и в жегите на Динамик. Виж на Ефективен никога не я карам извънградско. Или е на комфорт или е на Динамик, но чукам 1-кратно лоста за да ИЗКЛ спорта на превключване. Ама колегата, който е с а8, v8-ак, кара на ефективен нон стоп и само чука лоста на спорт при изпреварване и няма такова нещо.

А ти чета внимателно думите, само да отбележа, че скоростната кутия е с филтри, а не филтър, като и в Ауди ги мързи да сменят втория. При теб как е? 

Едит: сега видях, че темата е от Юли, когато си беше направо студено в сравнение с Август. Има ли развитие по случая?

Редактирано от dimpetrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, колеги, има развитие. Преди 2 седмици се наложи да долея около литър вода в системата защото светна лампа със съобщение. Течността достигна в казанчето ниво м/у "МИН" и "МАКС". Изминал съм около 2500км от тогава, като постоянно следя казанчето, няма промяна. Днес отново получих съобщение, че кутията е загряла, този път обаче, не ми даде да подам газ докато не отбих и не почаках малко. Съобщението беше със жълт символ и изчезна, но нещо странно се случи с антифриза в казанчето докато правих пауза.

 

Значи, спрях веднага след появата на съобщението, щото подаването на газ беше ограничено и жълтият символ излизаше при всяко натискане на педала. Отворих капака и бавно развъртях капачката на антифриза. Течността беше до самото гърло на резервоарчето. След като изфорсирах двигателя, нивото падна 2-3 пръста надолу, но все пак застана доста над "МАКС". Моторът поработи малко и след като го изгасих резервоара изплю около 200гр течност. Антифризът беше чист, без примеси на масло или балончета въздух. След като запалих моторът пак, течността си дойде отново на мястото м/у "МИН" и "МАКС". Покарах около 30км, не се появи символ за загряване, проверих пак нивото на антифриза, беше нормално. Изпращам и линк със 2 клипа на случката, клип No1 е това което съм описал, клип No2 e повторното запалване след клип No1 и показва, че всичко вече е нормално. s!AiIkPV5fz2OsuFwleYvgUsgxA4Ty

 Моля, ако някой е наясно да обясни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност по-горе се разбрахме, че съм объркал, моята кутия е S-tronik, знам че е наедно но не ми е ясна много системата. Аз мисля че има връзка м/у загряването на с-троника и поведението на антифриза, може би има някакви термостати, които не функционират добре. Вчера и днес започна да го прави все по-често. Май ще трябва някой спец да го види. Ще препоръчате ли сервиз, живея в Хасково.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в цяла България няма спец ти в Хасково искаш :).

Не си спомням дали беше писал, но закачахте ли колата на VCDS?

Това поне мисля, че може да се направи в Хасково и от там да има поне някаква насока.

При такова поведение би трябвало да има записана грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах впредвид, че съм от Хасково и да предложите най-близкия сервиз :), ама като гледам май, че най близко ще е в Щутгарт. Надявах се че ще мина евтино тук докато съм в отпуска :). Закачвал съм я на Ваг-ком. не излиза грешка. Утре ще си поиграя пак, не че знам къде да търся, но ще чета упътването :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 140 градуса на маслото на кутията се активира защитата. Развий пробката за наливане и виж дали ще изтече малко чисто масло или примесено с антифриз. Охладителя е точно под кутията. Виж да не си го подбил някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, относно проблемът, имаме си вече записана грешка:

 

Address 02: Auto Trans (J217)       Labels: 0B5-927-156.clb
   Part No SW: 4G1 927 156 C    HW: 0B5 927 156 F
   Component: 0B5 30 TDIRdW H10 0001  
   Revision: --H10---    Serial number: 0000000077
   Coding: 000001
   Shop #: WSC 02311 785 00200
   ASAM Dataset: EV_TCMDL501 A02087
   ROD: EV_TCMDL501.rod
   VCID: 2D56D2F67C8A7E2972-8078

1 Fault Found:
8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature 
          P17D8 00 [040] - -
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 41
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 189283 km
                    Date: 2017.08.11
                    Time: 16:09:04

                    Engine speed: 2107 /min
                    Transmission input speed: 2107 /min
                    Transmission output speed: 1109 /min
                    Engine torque: 68 Nm
                    Transmission fluid temperature: 87 °C
                    Accelerator position: 0.0 %
                    Clutch status: Kupplung 1 kann Moment ьbertragen

 

Мненията на колеги по немски и английски форуми, относно този проблем са смяна на Мехатроник. На едно място прочетох, че можело да се смени само Circuit board-a, като по-евтин вариант.

 

 "To answer my own question, yes there is a known fault and yes there is a tsb out from audi for this very problem. It basically involves removing the mechatronic unit and replacing the circuit bord which is approx £300 rather then the £2500 for the complete mechatronic unit. Although my car was out of its warranty period. My local audi dealer was prepared to give me a good will contribution towards my total repair which was £1200 which in the end only cost me £230 I am please to say I have a very good local dealer. However this was based on the fact my car had a full Audi service history and the fact this was a known problem. Keep up the good work Audi Leicester. ?, cheers Audi users I don't know what I would have done without ur help.......... ?"

 

Какво ви е мнението по въпроса?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменял ли си маслото на кутията скоро?

Има TSB за този проблем и там пише какво трябва да се смени и какви са нужните части, прикрепям го към мнението.

С 2 думи трябва да се сменят "кабелите" на мехатроника.

Мишо го правеше за около 1000 - 1200 лв. по спомен, но него го няма и не знам къде да ходиш :).

Тези съм чувал да ги препоръчват, но нямам преки впечатления.

TSB_gearbox_2.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е сменяно, да. По нагоре съм преписал данните от книгата. Допреди няколко месеца колата е била гаранционна. Печатите са от Ауди в Некарзулм. Няма как да не се доверя.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не ти казвам да не се доверяваш.

Питах те защото много често проблема с "кабелите" се проявява след смяна на маслото.

Ако колата ти до скоро е била гаранционна можеш да отидеш в Порше и да искаш да покрият целия или поне част от ремонта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че аз неукия, трябва да убедя техниците, че това е станало по тяхна грешка ли, не те разбирам. Как по-точно се получава роблемът с мехатроника. Прочетох, че при прегряване борда се поврежда. Т.е. моят проблем е още в самото начало. Как смяната на маслото може да причини този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не намериш някой в Бг докато си да реши проблема,има един майстор близо до Heilbronn.Мисля че ще ти свърши работа.

Изпратено от моят SM-J320F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+359 88 4723037

 

Това е телефона на Мишо, който сега живее и работи в Загреб. Пътувайки обратно към Германия реално погледнато минаваш покрай него - уговори се да ти погледне колата... даже мисля, че може да ти даде вариант за ремонт в Германия.

 

Успех в разрешаването на проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм го карал да бара каквото и да било даже напротив.

Видях, че се насочва лека полека към смяна на мехатроник, което е супер грешно на този етап.

Че трябва майстор е ясно, но къде е тоя майстор?

Ако може да мине през Мишо би било добре, но мен лично той ме е предупреждавал за подобна грешка и риска от това да заминат кабелите след като сменихме маслото.

Като са тръгнали кабелите и източиш и налееш ново масло е предпоставка за тотален отказ.

Даже самото масло мирише на бакелит леко при такива симптоми :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май вариантът да се свържа с Мишо е най-приемлив за мен. От всичко изчетено досега оставам с впечатление, че моят проблем е в самото начало. Изключвам вариант грешка в Ауди сервиза, накак не е реално сервиз на гърба на завода в Некарсулм да не разполага с читави майстори. Междувременно снощи направих ресет на S-tronic-a. Днес минах 120км само градско, проблем не се появи. Ще ми се да си мисля, че това ще помогне ама едва ли. Ще пиша ако има развитие...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги, благодаря за идеите и насоките. Проблемът е решен. Благодаря на Веско за връзката с Мишо. Бях в сервизът му в Загреб. Ремонтирахме мехатроника. Направи адаптация. Сега колата се държи доста по-добре, няма загряване на кутията. Горещо препоръчвам на колегите с подобни проблеми - Мишо е вашият човек, не си правете експерименти, излизат доста солено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...