Jump to content

Color fis display audi a4 b6


Daniel93

Recommended Posts

Сложи обявата в сайта на ColorMFA. На времето гледах се продаде едно там, и то на доста по-висока цена. Тук не можеш да го продадеш, защото чакащите вече са изпратили парите.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • Отговори 345
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

@CVT Здравей колега,

Можеш ли да кажеш  дали мога ли да заменя Табло на В7: 

8E0920 901D, което в момента ползвам с

8E0920 982D, което е пак от В7 , но е цветно ?!?

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@rough158, ама то 8E0920982D е в мили.

 

Първото нещо което трябва да направиш преди да купуваш цветно табло е да видиш дали сегашното ти табло е отключено, така че да може да му се извади пина през OBD2. Ако е заключено (както е моето), няма да си даде пина и няма как да го прочетеш от EEPROM-а, защото съдържанието му е криптирано с ключ който нямаш. Тогава за да сложиш цветно табло ще трябва да деактивираш имобилайзера от ECU-то, демек колата ти ще може да се пали с голяма отверка. 😄

 

Ако успееш да му извадиш пина, тогава вече си търси цветно табло. Добре е да не е в мили, защото ако искаш да е в километри не е достатъчно само да размениш циферблатите. Трябва и да се промени и съдържанието на EEPROM-а, тъй като таблата в мили имат линейна скала на километража, а тези в километри не.

 

Съществува риск и новото табло да е заключено, така че да не можеш да му извадиш пина и да вкараш твоя.

 

При Б7-ците нещата стоят така, заради RB8 протокола. Аз ги играх тези филми с години, научих доста неща, но в крайна сметка не успях да сменя таблото си с цветно. Накрая сложих ColorMFA на моето си табло и забравих.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, CVT написа:

При Б7-ците нещата стоят така, заради RB8 протокола. 

RB8 има и при В6 и при В7. Нека първо провери неговото какво е. Задължително условие е да спазва при подмяна, RB8 с RB8, RB4 с RB4. Ако сегашното му табло е RB4, нещата стават сравнително лесно. Единднвеното като кабел, което е нужно е доблия стар син VAG-COM KKL. С него вадя пина и с него го обръщам в new or replacement mode за да позволи обучение. Но, ако е RB8 тогава е нужен малко по сериозен кабел (като AVDI например).

 

Преди 2 часа, CVT написа:

Добре е да не е в мили, защото ако искаш да е в километри не е достатъчно само да размениш циферблатите. Трябва и да се промени и съдържанието на EEPROM-а, тъй като таблата в мили имат линейна скала на километража, а тези в километри не.

Това се оправя лесно. В EEPROM-а просто се променят стойностите на два байта и таблото започва да се движи в нелинейната скала (европейската).

 

Преди 2 часа, CVT написа:

Съществува риск и новото табло да е заключено, така че да не можеш да му извадиш пина и да вкараш твоя.

Всички RB4 по подразбиране са заключени, тоест, те са в Mode 6. За това и преди обучаване трябва да се прехвърлят в Mode 4 (new or replacement). Едва тогава позволяват обучаване през 50-ти канал.

 

 

Edit:

Сега проверих номерата на постнатите от @rough158. И двете са RB8. Тоест, съвместими са, но се изисква по скъпичък кабел за да се обучат.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Б6-ците може да има на RB4 и RB8, но абсолютно всички B7-ци са на RB8.

 

Моето табло беше заключено от Ауди след ъпдейтване на фърмуера докато колата беше още под гаранция. След това по никакъв начин не можеше да се извади пина през OBD2 буксата, нито с AVDI нито с нещо друго. Ходих на три майстора в София, никой не успя да го прочете. Таблото просто се ресетваше при опит да се прочете. Пробвах и с китайски CARPROG който спокойно четеше друго RB8 табло, но не и моето.

 

Ако и двете RB8 табла не са заключени, може да се направи с китайски CARPROG клон, който е около 150 лв. С него може да се промени пина, номера на шасито и двата байта за нелинейната скала.

 

Ако се подменят циферблати трябва също да се има предвид че отвора на дисплея на монохромното табло е с около 1 милиметър по-нисък и по-тесен от отвора на цветното. Не знам обаче дали това ще отреже нещо - най-вероятно не.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, bsdnikolov написа:

RB8 има и при В6 и при В7. Нека първо провери неговото какво е. Задължително условие е да спазва при подмяна, RB8 с RB8, RB4 с RB4. Ако сегашното му табло е RB4, нещата стават сравнително лесно. Единднвеното като кабел, което е нужно е доблия стар син VAG-COM KKL. С него вадя пина и с него го обръщам в new or replacement mode за да позволи обучение. Но, ако е RB8 тогава е нужен малко по сериозен кабел (като AVDI например).

 

Това се оправя лесно. В EEPROM-а просто се променят стойностите на два байта и таблото започва да се движи в нелинейната скала (европейската).

 

 

 

Edit:

Сега проверих номерата на постнатите от @rough158. И двете са RB8. Тоест, съвместими са, но се изисква по скъпичък кабел за да се обучат.

 

@bsdnikolov и двете са RB8 -да!

Можеш ли да го направиш - да извадиш кода от моето табло , да отключиш новото табло  и да вкараш там моят код?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше в София щях да ти дам 3 различни места където могат да ти го направят за между 100 и 150 лева, но за Варна не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли дъмп от Европейско табло на RS4 (B7) да си иктивирам иконата с температурата на маслото - друго ми не треве :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В руски  форум попаднах на рар-че с такива дъмпове,  ватенката ги мести от сървър на сървър през седмица-две.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Днес видях че са пуснали още един ъпдейт на ColorMFA и реших да го флашна. Вече могат да се изкарват показатели от Trip 2 на екрана. Също има нова опция когато няма грешки вместо да се появява OK, да може да се използва мястото за вторичен дисплей за показатели по избор:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя все още работи. Дано да не изгасне преди следващия ъпдейт, че ако трябва да връщам предишната версия, няма да е лесно без екран. Май още днес ще си запиша с колко цъкания се влиза в менюто за флашване, за всеки случай.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах за този проблем на версия b32 в руския форум. Казаха ако изгасне, просто да откачиш бушона на таблото или акумулатора за малко и пак тръгва.

 

Буста на колко бара го калибрираш за да показва най-вярно?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер! И моето съм го сложил на 3 бара, но не бях сигурен дали да е 3 или 2,5. Има ли някакви значителни разлики в показанията спрямо механичния?

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерят еднакво,първо бях настроил буста по Кан но там макса е 1.54 пък аз карам на 1.75 и не можех да виждам реалното налягане във версия b32  руснака е направил опресняването на 100 мс и реагира много бързо  показването на налягането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 5.07.2020 г. at 10:19, CVT написа:

 

 

Колега, кажи как е бг превода? Моя все още не съм го пипал откакто е монтиран ама виждам че има доста нови екстри.

Редактирано от mi_audi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отличен превод на български благодарение на съдействието на колегата @dpapazoff. В най-новата версия има 1-2 неща из менютата които още са на английски, но трудно ще ги намериш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/20/2020 at 8:31 PM, NIKO said:

Айде мераклиЙте, юруш на 16-сетата партия, докат' не е привършила. Че и аз имам за прОдан:lol:.

Още налично ли е и пасва ли за Б7 табло??? Във Варна съм , може да се срещнем лично. 

Редактирано от auditsd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...