Jump to content

Ето как се прави механичен инжекцион на газ


Recommended Posts

Здравейте, Колеги,

 

На фона на хилядите теми за монтаж на газова уредба на механичен инжекцион и многото проблеми с тях, ето и едно решение от мен:

 

Автомобил: Audi 100 Avant Quattro;

Двигател: ACE (2.0 16V) с механичен инжекцион;

 

Решението, което аз съм реализирал, работи вече 4 години безотказно и безпроблемно. Махнах гуменият маншон, покриващ дебитомера и отвеждащ въздуха към смукателните колектори и на негово място монтирах изработена от мен метална клапа с две положения, управлявана от електромотор от автоматична антена за кола. Когато колата работи на бензин, клапата е в горно положение и затваря отвора към филтърната кутия, през която двигателя смуче въздух, когато работи на газ. Така на бензин въздухът преминава през дебитомера и през дросела към смукателните тръби и двигателя работи на бензин нормално със заводски параметри. Когато клапата е превключена в долно положение, тя покрива дебитомера и въздуха, преминаващ през въздушния филтър минава през газовата плочка, монтирана на входа на дросела и с така дозираната смес двигателя работи на газ с оптимални параметри. Никакви проблеми с ниски обороти (с и без климатик) тъй като за това се грижи моторчето за обороти на празен ход, никакво тресене, гърмене, пукане и др. Дори и поради някаква причина да се възпламени горивната смес, натрупана в смукателните колектори, то дебитомера е предпазен от клапата, която го покрива при работа на газ. Така реализираната схема ползва обикновена газова уредба с монтиран ламбда сонда емулатор и се управлява през ключ под таблото с две положения - бензин и газ.

 

Резултат:

 - 4 години безпроблемна работа на бензин и газ; 

- по мека и гладка работа на газ в сравнение с работата на бензин;

- колата върви отлично с минимално намалена мощност спрямо вървенето на бензин;

- разход на газ около 10л.;

- ръчно преминаване от бензин на газ и обратно по ваше желание;

- никакви промени от заводските компоненти/детайли/параметри на автомобила;

 

Прилагам снимка на двигателния отсек:

 

Motor.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Продават се специални соленоиди, които се слагат под клапата на дебитомера и при каране на газ я вдигат нагоре - така се избягва проблема с кривенето на клапата и евентуални гърмежи, които да повредят дебитомера. Въпроса с ниските обороти при пуснат климатик обаче не се решават по този начин, включително и на автора на темата защото за да работи ст. моторче за ниските обороти правилно има "нужда" от показанията на потенциометъра на дебитомера, който в случая не работи коректно когато се кара на газ. Потърси във форума има различни решения по въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време търсех такъв соленоид, но не намерих нищо подходящо. Стана ми интересно точно как лъже показанията на потенциометъра, за да може да се управлява степ мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това е, че не го лъже и ако пуснеш климатика докато караш на газ стават много ниски оборотите и може да гасне. При каране на газ с такъв соленоид ЕКУ-то влиза в авариен режим заради неправилните показания на потенциометъра на дебитомера (показва максимум, около 4В), спира управлението на ст. моторче и оборотите стават около 1000+ и не гасне, но ... само ако е спрян климатика.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...