Jump to content

Low oil pressure 4.2i


kurty

Recommended Posts

Симптомите са следните:

Сутрин 2-3 секунди след запалване светва символ червена лейка и надпис oil pressure и 3 звукови сигнала.

Изгасям и повторно паля - няма лейка и писъци. 

Маслото е motul x-cess 8100 5w40. Сменено преди 3 000 км.

Нивото след смяната беше дори над максимум. След 3 000 км. е на максимума.

Според ваг-ком преди да запаля е нивото е 75 мм, по време на работа пада на 55 мм. И на 600 об/мин и на 2 000 0б/мин.

М/у първите 2 сигнализации мина седмица. После започна през 2-3 сутрини, после се появява и след престой

от 7-8 часа.  Не се случва всяка сутрин или след всеки по-дълъг престой :nixweiss:, но определено се случва все по-често.

Днес нулирах сервизния интервал (че вече свършиха дните и км. за сервизен интервал)

и смених от flexible на fixed интервал за смяна на маслото. 3 часа след процедурата - пак лейка и т.н. 

В швейцарско от ден първи през далечната 2005 г.

до края са я карали с 504.00/507.00 и са сменяли на 30К.

Двигателя е 4.2i(BAT).

Търся идеи, помощ, съвети.....

  

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Не светва при никакви други обстоятелства. 

Само сутрин или след дълъг престой.

Само веднъж я оставих на място да работи със светната лампа, на място.

2 минути си работи, лампата си светеше, разлика в шума на двигателя - никаква.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт. 

Запалвам, светва лампата, писка 3 пъти.

Тръгвам и след 100 м. спирам за мазна баница :hilezh:,

като я оставих да работи на място. Връщам се тръгвам и след 20-30 метра,

лампата изгасна.:nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз съм със същия мотор,бих те посъветвал да тръгнеш по пътя на логиката.Моторът има склоност към външно омасляване.Погледни кабелите и буксата на датчика налягане на маслото да няма прекъсване.Понеже маслото има агресивно въздействие върху изолацията.Ако е сух бих сменил самия датчик струва 15лв.Също на мястото на датчика може да се монтира маслен манометър за да се видят стойности в покой и обороти.

Втори по-лош вариант,ако двигателят е работил без масло да са заминали основни лагери.Не знам дали ще може да се провери след свалянето на картера за този мотор.За редови така се проверява.Имах случай с отсечен картер на друга кола и бяха заминали лагерите.

Не оставяй проблема във времето да не стане късно понеже блокът е с алусилово покритие и не подлежи на ремонт при надиране на цилиндри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма омасляване по буксата. Намерих датчика.

Свалиха датчика и казаха: някакъв гаден "китаец". Вероятно е от него.

Утре ще го сменя, НО.....масления филтър, ако не съм в грешка е най-високата точка 

от маслена система. Датчика стои забучен в долната част на филтъра. Имало някакъв "О"

пръстен в долната част на филтърния елемент, който пръстен трябва да го играе "клапан".

Т.е. като се изгаси двигателя, да не се стича маслото от филтъра надолу. Така ми обясниха.

Ако не държи поради някаква причина този О пръстен, като нищо може да остава филтъра

"сух" и докато го напълни минава 1-2 сек. и датчика отчита липса на налягане.

На много добре загрял двигател, след 30 мин. поне висене на цариградско, мериха налягане.

На тихи обороти е над 2 бара, на 3000 оборота отиде на 5 бара и спряха, че манометъра свършИ

и следваше пукане на маркуча. Според специалистите в този сервиз: много рядко идват коли, които

да имат такова налягане на ниски и високи обороти при така загряло масло. 

След престой, ще отвия капачката и трябва да е пълно с масло, ако не е...значи е виновен филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масленият филтър както казваш ти е в най-висока точка,но не знам да има някакъв задържащ клапан(гумичка) в тялото на филтъра.Не случайно колегите с двигател 3.0 TDI заливат масло при смяна през филтъра за да стигне по-бързо до маслените обтягачи.Аз на моята го смених нормално,но следващия път ще напълня и филтъра да не стане мяу.

Погледни тук http://www.oemepc.com/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A6Q/year/2006/drive_standart/448/hg_ug/115/subcategory/115040/part_id/252935/lang/e схемата на филтъра.Дано се окаже само датчик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм филтърния елемент само в кутията му, като го купих.

Но за този О пръстен ми казаха в специализиран ВАГ сервиз в София

и днес "кварталния" ми "майстор" тук на село, който ми сменя маслото.

Утре сутрин, след 24 часа престой, ще отворя филтъра, за да видя какво има вътре.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 24 часа престой във филтърната "чаша" има само филтърен елемент.

Масло :lupe: няма. И съм палил поне 10-тина пъти в това състояние :steinigung:

То затова на няколко пъти чувах едно изтракване.....вероятно е било от

някой повдигач. Баси тъпотията, заради някаква глупост, като нищо може

да си купя скъп билет за филм/сериал. На дъното на чашата има някакви клапанчета.

Май от там ще дойде грижата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Последен ъпдейт и вероятно решение на проблема.

Който...проблемът е създаден от някой "майстор".

Oil filter housing , или както му казвам  "тялото" на масления филтър има:

1-во: отвор на дъното ,който е вход на маслото от маслената помпа, през

         филтъра към маслената магистрала

2-ро: отвор за маслената магистрала ( и за датчика за налягане )

3-то: клапани и отвор за изпускане на маслото в картера

Та на входа на отвора на маслото има завита пластмасова тръбичка около 10-12 см. височина.

Плътна с радиален отвор в последните 2 см. и клапан, който се натиска/затваря от капачката

на филтърното тяло.

И някой "майстор", като е развивал капачката за смяна на маслото и филтъра е развил и тази тръбичка.

По-скоро тя сама се е развила. Останала е във филтъра, а той стои закопчан на капачката. И като е откопчал

стария филтър и го е засилил в коша, е изхвърлил и тази тръбичка. И се случва следното...всеки път:

Пали се мотора, пълни се филтъра с масло, после като се изгаси и остави за по-дълъг престой....., през нощта маслото се стича обратно в картера. И сутринта...аре пак се пълни. Ма всяко палене е на празен маслен филтър.

И те така. Някой "майстор" решава, че проблема е в датчика и го сменят.

С китаец. Ама не е само там проблема. При мен, след като сложих тръбичката се оказа и китаеца проблемен.

Всичко вече е ОК, и тракането при палене се промени/изчезна. Колко време е палено така...никой не знае.

Странното за мен е, че известни ВАГ сервизи...в шопия имаха доста странни "мнения" и действия, като например...."ми то

има една гумичка, ма тя...". Вадене на датчика за налягане без да се развърти капачката, за да се изтече маслото 

в картера например, а не по цялата задна част на двигателя. И най странното, че смяната на това филтърно тяло,

било ремонт изискващ една седмица време....:steinigung:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя с тоя проблем са продали колата в чужбина...добре, че си го хванал овреме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми излезе същото съобщение на път за Гърция. В сандански смених маслото, при положение че старото беше на 2 к км. Покарах и пак пищи чат-пат low oil pressure, a колата си върви. Може ли снимка на датчика и местоположението му и някой да даде препоръки какво да правя. На ваг ком не дава грешка . 4.2 ВАТ мотор

Редактирано от maxxuell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това черното да не е някаква капачка и под нея да има резба, че гледам са предвидили да се завива с обикновен ключ отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачка е това, но ти провери ли при филтъра какво се случва?

Дали всичко си е на мястото. И първо развъртете капачката

на филтъра и изчакай да се изтече маслото в картера и тогава

сменяйте датчика, че иначе 300-400-500 мл. маслО ще се излеят.

И ако има с какво да замерите налягането, така и така ще сваляте

датчика. Мисля , че ако се мери с оригинален джиг на 1.2-1.6 бара

ще свети лампата, т.е.  това на ниски обороти е малко налягане.

Моята беше 2.2 бара на ниски. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес си взех точно колата - маслен датчик,  пропускало е даже масло, оттам и загубата на масло. Възможно е при отваряне да има силикон или друго нещо в картера, което се засмуква после.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Колеги за колко време след отвиване на капачката на масления филтър е нормално маслото да избяга в картера?

Понеже тръгнах да отвивам, потече леко от предната страна и взех един парцал да го увия около филтъра за минутка и като го развих вече го нямаше!

Колата беше стояла без да се пали точно три дни!

Никога не съм имал проблем с low pressure и чукане при първоначален старт, по-скоро за около част от секундата по-шумен мотор докато качи маслото.

7C717B53-E1FE-4833-9605-CDD577A174CA.jpeg

05F30FF2-ED69-480A-A8BF-1ADA5025C051.jpeg

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадиш филтъра и маслОто изчезва в картера веднага. Ти явно, като си развил малко и клапаните са отворили съвсем малко. И маслОто се е стичало бавно в картера.

А защо махнА интейка?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...