Jump to content

4.2 Загрява в задръстване


JusttRelaxx

Recommended Posts

Колеги, имам следния проблем: 

Първо - колата е Audi A6 C5 4.2 ARS 1999 година. 

 

Проблемът се състои в следното: 

В летния сезон, докато карам, температурата си седи по стрелка на 90 градуса и нямам проблем. Независимо градско или извън. Миналата седмица минах 500 км извънградско без никакви проблеми. 

Но в града, в задръстване,на климатик, температурата се покачва над 90 градуса, достига до 110 градуса. Това според мен няма как да е нормално. Попринцип знам, че тези осмаци уж е нормално да вдигат повечко от 90 градуса по табло, но 20 градуса повече ми се струва много. Гледам температурата по табло и климатроник (58 канал). Мислех, че таблото може би се лъже, но за жалост не е така. 

 

Водният радиатор и виското са сменявани от предишния собственик преди не повече от 2 години. Антифриза е сменяван също, G13, оригинален на Audi. 

 

Единственото, за което се сещам, e да откача климатичния радиатор без да го свалям и да измия натрупалите се боклуци между тях, ако има, които биха били виновни за намаляването на ефективността на охлаждане...

 

Ще се радвам да чуя предложения и съвети, защото има и други колеги, които имат сходни проблеми @MOON, @Net_Master...

 

21081567_1534923479864327_1802607976_o.jpg

 

21057668_1534923466530995_1097284748_o.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да, маслото не мърда. Само като съм я карал, изгася и после дам на контакт и запаля за момент маслото стига примерно 80гр. и стрелката пада. 

 

@buzziСтрелките как се проверяват?

Но и по климатроник пак толкова показва.. :( 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен душегубата вдигаше така лятото. Със смяната на ангренажите помолих да измият радиаторите и колата спря да го прави тоя номер. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен климатичния май се маха лесно, колкото да се получи достъп до водния, без да се премахва напълно климатичния, само да се дръпне настрани. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво да кажа, Мирко, говорили сме си при мене проблема е подобен, но не загрява чак толкова. Отделно ако видя че отива 103-104 градуса пускам климатика да тръгнат перките и да охлади. Моите перки сами не тръгват. Но стрелката на маслото тине е ок със сигурност аз ти го казах и като се возихме...Решението какво е обаче не знам. И при мен още никой не го е намерил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз като мръдне от 90 пускам парното, джамовете долу и затварям всичкото духалки, да не се изпепеля, докато съм на някой светофар. И като излезе някоя права 2ра в 4000 оборота да развърти тоя антифриз да поохлади. А както си държи високи градуси, като тръгна за 2 мин си е на нормална температура, ебаси. 

 

А за маслото как да проверя дали е датчика, или уреда, защото не е излизал на диагностика да е повреден?

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, JusttRelaxx написа:

......

А за маслото как да проверя дали е датчика, или уреда, защото не е излизал на диагностика да е повреден?

Не знам за стрелките братле...@buzzi  да каже ако има желание :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С vcds,instruments, test component дано не грешката последното,измиването на радиаторите е задължителна процедурата при сваляне за каквото и да е на предницата, но проверете си стрелките къде са калибрирани преди да се притеснявате. Те са доста инертни и не им вярвайте много,на климатроника не си включил температурата, или поне не се вижда

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Teзи дни като ми остане време, ще издиря Ваг-Ком и ще проверя.

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята чак до 110 не е стигала, максимум до 100 и то при 40 градуса на въздуха. Колкото повече си мисля, стигам до извода, че ще се наложи и аз да прочиствам радиаторите. Така или иначе другата седмица влиза за смяна на термостат, ще бъдат профилактирани и радиаторите. Това би било най-безболезненото решение. Не ми се мисли за виско....

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ново виско, с нови датчици за темп. и шалтер за перките, както и мити радиатори - както се казва в една нашумяла песен.."Се таа, брат!"

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За температурата на маслото си смени датчика този който е залепен на картера отдолу ,но виж точно кой го дават за твоята кола търси го по кода на двигателя ...Понеже аз моя го смених и се различаваше само последната буква и правеше съшите номера отчиташе само когато е на контакт колата и то не точно ...Запаля ли я и стрелката падаше най долу на 60гр.А за загряването според мен е виновен термостата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата е сменяван, заедно с водния и климатичния радиатор при обслужването на автомобила, мисля е  WAHLER. 

Радиаторите са сменени преди около година, с оригиналн за който период не ми се вярва да са се нашили много боклуци, но уикенда ще проверя. 

 

Датчика за маслото ще го видя, след 2к км е за обслужване, може да го сменя тогава. :) 

 

Но на първо време ще почистя радиаторите ако има боклуци и ще видя как са калибрирани стрелките, защото това табло е слагано в последствие. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми го правеше това и се оказа заминала перка на климатика плюс управлението на перките - смяна на модула за управление с релета и нова перка оправиха нещата... по интересно е че онзиден след 300 км магистрала на климатик, на влизане в софия спрях климатика и след 4-5 светофара пак загря....сега съм в бокса да го видят от какво е че и алтернатора изпуши освен всичко друго.... :) иначе гледам и на теб стрелката на волтажа ти стои там дето не трябва както при мен...мърда ли като сваляш прозорците? :)

Редактирано от Moloch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, и аз бях пускал тема със загряване преди около 1-2 седмици. Мойта е с двигател 2.4 ALF. Успях да сваля 4-5 градуса след като разредих антифриза до - 32/35 градуса. Преди това беше наливан само концентрат и беше на над -70.

Дано и при теб да е от това!

Остава ми проблема с високата температура на маслото 115 градуса при 120-130 км/ч.

Ще сменя и него и се надявам с това да ми приключи драмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Moloch Колега, при теб и двете перки мисля, че са електрически. Моята е с виско съединител, който е сменяван преди около има-няма 2 години. Относно стрелката - там застава като съм на фарове и климатик. За това с прозорците ще проверя, но не ми е правило впечатление.

Не съм мерил алтернатора дали зарежда, въпреки, че и той е ревизиран.

 

@Любомир Ватафов Антифриза ми не е само концентрат, горе-долу 50:50 е. 

 

А сега се замислих - датчика за ниво на масло и температура май бяха в 1 датчик? Ако е така, изобщо няма да го сменям.Предния собственик е сменил няколко датчика, като сегашния е купуван нов Hella, но понякога отача и пищи лампата за минимално ниво на маслото. Естествено дори да знам, че има масло, всеки път спирам, оставям я да се стече поне 5 мин и проверявам, масло има. За това имаше теория, че газовата може да ебава нещата, но не сме задълбавали. 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оп, объркал съм колегата, чета мненията на колегата Любомир а отговарям на теб. За 2.4 се отнасяше това с перките. :D 

 

Moята е само с виско и перка на климатика, защото е A6 4.2. Нямам третата перка пред климатичния радиатор. 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Moloch написа:

Имам 3 перки - виско, перка на климатика и трета перка дето до колкото знам е като му стане прекалено топло.... :)

Колега я кажи твоите перки тръгват ли сами като се наложи, говорим без да пускаш климатика...че моите нещо се ослушват!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виското уж да. Третата дето е пред виското иж тръгва сама като загрее (не съм се заглеждал по обстойно). Тая на климатика тръгва с пускането му (не съм сигурен дали трябва да е така ама електричаря така я върза)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виското работи винаги. Спира като изгасиш мотора. :D Иначе и на мен ми се струва логично при S6 като позагрее да се пусне тази отпред, а тази на климатика само с пускането му.

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Moloch написа:

Виското уж да. Третата дето е пред виското иж тръгва сама като загрее (не съм се заглеждал по обстойно). Тая на климатика тръгва с пускането му (не съм сигурен дали трябва да е така ама електричаря така я върза)

Това което знам аз, говоря за S6 е че двете ел. перки работят винаги заедно. А дали трябва да включват пру достигане на някяква темп да помагат на виското - това е дилемата която трябва да разрешим. Колега опитай да забележиш при теб дали тръгват сами или някоя изобщо като позагрее колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, JusttRelaxx написа:

  "мисля е  WAHLER. "

 

 

:) Ти сам ли си сменя термостата ? Или "Майстор"в сервиз. Ако го беше сменял собственоръчно е логично да знаеш каква  каква марка е поне ...Другото което може да е, аз поне съм имал такъв случай термостата да е дефектен и да блокира от време на време затворен примерно .Давам ти пример купувам си нов термостат на втората ми кола Пежо 206 GTI оригинален от представителството на Пежо брандиран  и запечатан в тяхна опаковка ...Слагам го и колата загрява на място до нормална работна температура ,тръгвам и температурата пада на 70-75 градуса и то лятото термостата блокира отворен...

"Датчика за маслото ще го видя, след 2к км е за обслужване, може да го сменя тогава."

 

За датчика ти казах ,виж дали е за твоята кола, като видиш дали буквите и цифрите съвпадат...

"оставям я да се стече поне 5 мин и проверявам, масло има "

Още като отвориш капака на двигателя и лампата за нивото се занулява и на таблото ти изписва ОК до следващият път...

Редактирано от crash77
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...