Jump to content

S6 4.2 лош празен ход


Net_Master

Recommended Posts

Здравейте, колеги! 

Имам този проблем отдавна, не е кой знае колко сериозен, но е повече дразнещ, като още повече ме дразни това, че толкова време и аз и никой майстор не успя да го отстрани. Проблемът се изразява в това, че колата работи не особено добре на празен ход, леко претриса, понякога почти незабележимо, понякога повече. Проблемът го има и при топла и при студена. При по-високи обороти няма проблеми. На диагностика не дава нищо като грешки, вкл. няма misfire-и. Въпреки това, аз на своя глава реших да сменя бобини, дотук съм сменил 3, никакъв ефект, реших че няма смисъл да сменям и 8-те докато не хвана дали изобщо е от тях. Дебитомерът и свещите също се сменявани. Нямаше никаква разлика. Вчера реших да прегледам отновно свещите и лулите на бобините, открих една пробила лула, смених направо бобината - отновно никаква разлика. Колата пали перфектно, бензиновият филтър също е нов. Нямам катализатори, сондите не са изключвани, но колата работи еднакво зле и преди и след махането на катализаторите. От колеги знам, че може да се кара и така, просто набиват грешки, които от време на време чистя. Обтегачите на веригите и веригите са чисто нови също....Дотук изброих мисля всичко, което може да е причина за лош празен ход, поне според това, което знам аз. Оттук нататък приемам предложения, защото отказвам да приема мнението, че V8 мотор може да работи така......

Моторът е 4.2, 340 к.с. - ANK.

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като, или по-скоро ако откриеш проблема, пиши. От как съм взел колата е по същия начин. Сменил съм всичко изброено от теб с никакъв ефект....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на тази тема е да събера идеи, за да открия проблема ама явно такива няма :steinigung: Иначе моята в началото работеше перфектно, все едно мотора не е запален....като почнах да сменям тва онова и почна да става по-зле.....това ми е любимо просто... :wall:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление, всички идеи, които имах ти си изредил като подменени части, което изключва всичко. Единствено бензиновия филтър не съм сменил още, но щом и при теб няма разлика след смяната му, няма какво да се знаимавам....поне за сега. Мислех и лулите на бобините да гледам и май тоя уикенд с това ще се занимавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда-сондите доколкото знам не играят при студена кола, а тогава работи пак така. Аз и да ги гледам не знам какво гледам, който ги е гледал - каза, че са ОК....

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвали ли ли сте да покарате няколко дена без капачката на резервоара ? При мен явно има проблем с отдушника  и без капачка колата се държи много по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох за това....аз имам същия проблем, но аз го имам още от самото начало с купуването на колата...., а тогава работеше добре. Освен това в един сервиз ми направиха таксиджийски ремонт с дупчица покрай капачката, за да не прави налягане и вече не надува, но няма ефект върху работата на мотора..... :wall:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел ли си в чужди форуми ,там да ли се оплакват от такъв проблем. 

Някъде бях попаднал на мнение , че в  БГ почти няма V8 на който да не му 'играят' оборотите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм...като цяло проблеми с вакуумите много имат хората. Гледал съм моите доколкото знам къде са всички и не съм забелязал да им има нещо... Всичко друго е каквото съм описал в първия пост.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел ли си в чужди форуми ,там да ли се оплакват от такъв проблем. 

Някъде бях попаднал на мнение , че в  БГ почти няма V8 на който да не му 'играят' оборотите.

Абе и аз това го четох , като си търсех 4.2 , обаче моята е пример , че може V8 да работи без да тресе на място и да играят оборотите.

Sent from my SM-A700F using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално май не играят оборотите или поне стрелката не го отчита, но пък си тресат масово тия коли. Преди време като преглеждах за такива коли нямаше нито една ес-ка с нормален празен ход. Интресното обаче е че общо 2 4,2-ки от много съм виждал да работят идеално, едното в д2 и другото д3. А и двете коли работещи добре бяха най-измъчените на пазара, вероятно милионници.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти съм убеден че е някаква простотия...и ще я открия някой ден. Btw при мен ако се загледаш и стрелката мърда понякога...Оборотите се меняха в диапазон от 60 оборота нялъде. След последните ми намеси в тази посока успявам да ги докарам да не се вижда промяната дори през VAG-COM, но все пак претреперването си се усеща.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що се сетих за един проблем, който го имам от както имам моята, а той е един тампон на двигателя, който не само е труден за намиране и сменяване, но и се оказва соленоиден о_О даже си го дава като грешка на Vag-а. Колкото повече си мисля за тоя таНпом, толкова се навивам да го поръчам и ако не се оправи, просто се отказвам и си карам без да объщам внимание.

 

ЕДИТ: понеже гледам, че колегата Net_Master е писал и в една друга тема за 2.8 и чистене на дросел, това е направено, както и адаптация на дросела, разбира се без резултат.

Редактирано от MOON
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм и за това..при теб излиза грешка така ли? При мен няма нищо такова..тампоните ми уж са гледани въпреки че те май на гледане не се хващат винаги дали са Ок освен ако не са протекли. Иначе на тест през ваг кома си минава успешно цъкат си там хаха. Видях тия дни че левия ми тампон на мотора има малка дупка отгоре в гумата но ми изглежда като да не е проблем това. :nixweiss:

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че там е проблема, освен 4,2 и 2,8 са така, на произволни коли с тотално скъсани тампони и след смяната няма никаква разлика. Лично съм виждал и притежавал коли с тотално мърви тампони, които могат да рабоят така, че мотора все едно го няма. Лично за мен в определени изолирани случаи тампоните имат значение, но определено ако мотора не работи добре каквито и да са пак ще има клатене и вибрация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете кой може да ми направи една добра диагностика, с идеята като гледа стойности, да знае какво вижда и да може да прецени дали има проблем и какво трябва да се направи........Щотооооо то всеки е диагностик в наши дни ама резултат няма накрая. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само газ ми е кусура :hilezh:. Няма газ колата, колега.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравей колега, 

същият проблем и при мен А6 4.2, 2001-ва година. От почти 3 години я карам колата и си го има проблема постоянно. От време на време ми го прави и когато е студена.Започва да работи сякаш на 4 цилиндъра и започва да ми мига Check лампата на таблото. След рестартиране на мотора всичко се оправя. Прави ми впечатление обаче, че колкото по топло е времето, толкова повече се усеща това притреперване в купето. При вас не знам как е, но при мен има и леко пукане в ауспусите, когато притреперва. По принцип моя майстор ми обясни, че най-вероятно това се дължи на изгорял клапан, което е...сещате се какъв ремонт :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

С втората ми S6-ца имам същия проблем. Няма да изброявам стотиците неща, които съм правил и съм изчел , но  след 4 часа с ваг ком в колата установих , че въпреки здрави обтегачи и вериги , и въпреки почистени регулатори сходимостта на валовете не е добра и дава няколко градуса отклонение , което оказва влияние . Новите обтегачи и вериги не е гаранция за добро зацепване на колата ( което може да е проблема при теб ) . Друго което може да е проблем и да не го отчита като грешка на ваг кома е детонационните датчици, които да дават такава симптоматика. Най-добре е да седнеш с ваг-кома и да провериш първо сходимостта на валовете , след това да проследиш всички цилиндри за детонации ( missfire май се водеше нещо ) и тогава ако всичко е наред да продължаваш с наливането на пари... а при тези коли може да е безкрайно. Не е лошо да си видиш и дюзите, ако някоя не пръска добре пак може да не го отчете като грешка и затова да го прави. И едни датчици има , които много се замърсяват и когато са сменяли веригите ако не са ги почистили също може да дадат такъв проблем. Старата ми 6-ца работеше перфектно , а беше с махнати катализатори , с махнати ограничители и някакъв немски чип...и мъркаше, сегашната се клати на свободно като гондола :( Ако нещо друго откриеш с което се оправят нещата пиши , че съм набедил пак обтегачи и вериги и мисля да ги сменям скоро , да не хвърлям пари на вятъра ако не е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Детонационните датчици си излизат на диагностика. Често се чупят буксите от жегата, поради тъпото им разположение и колата става доста по-спряла. :) Та не вярвам да е там проблемът. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...