Jump to content

Налягане на масло


malakie7ca

Recommended Posts

Здравейте колеги, от скоро имам проблем с червената лампичка на маслото. Ауди а4 б5, 1.9 тди, 90к.с., 96г. От време на време светва (със звуков сигнал) и изгася. Преди време го правеше рядко и не ми правеше впечатление,но почна често и преди да измерят налягането, смених датчика, но продължаваше проблема и се почна с ремонтите, понеже налгането на загрял мотор при празен ход беше около 0.3- 0.4 бара. Свалих картера, изправих го където имаше криво, изчистих го (вътре имаше някакви частици метални с диаметър около 1мм и по-малки и едното ми краче на капачката за маслото на мотора :hilezh:, което ме води на мисълта, че може би маслените магистрали са добре :steinigung::hilezh:), смених биелните лагери (просто защото знам, че е добре да се сменят, така и така е свален картера), не бяха задрани много, а просто износени, че бяха оригиналните, изчистих цетката (в нея намерих някакви нишки като от силикон, нямам идея от къде са), както и самата помпа, заедно с маслото (10W40) и филтрите. След тези смени реших, че всичко е наред и не замерих налягането, тръгнах към черноморието от Смолян и на изкачване на Пампорово, светна лампата, но 2-3 пъти и след като минах Пампорово, до крайната точка не светна. По магистралата съм карал с около 160км/ч ± 20км, като на 140км/ч с климатик съм с около 3.1к оборота. В обратна посока пак така, но след като слязох от магистралата веднага светна гореспоменатата лампа и така до Смолян. Направи ми впечатление, че светва само между 1.5 и 2.0к оборота, под тези и над тези обороти не светва и дори изгася като вече е светнала. Като се прибрах измериха налгането като на празен ход, под 60° е 2.2, 70° - 1.6, 80° - 1.4, 90° - 1.2÷ 1.3 бара. На 90° между 1.5 и 2.0к оборота е 2.6 ÷ 2.8 бара. Като за мен тези стойности са повече от добре, за това пак смених датчика и този път на Пампорово не светна и чак на Хемус, на едно място ми светна и не съм сигурен, но май пак на тези обороти. След ремонтните дейности колата е значително по-тиха, работи по- мазно и мирише на хубаво изгоряла нафта, но все пак ме притеснява този индикатор и се чудя от какво може да е. Извинявам се за романа, но може би всичко е от значение. Моля всеки, който има идея, да сподели мнение. Благодаря предварително :flehan:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, че няма да помогна с мнението си, но все, пак не те ли притеснява и това което си намерил в картера?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не толкова, понеже няма задрано по лагерите, а и тези стружки бяха като залепени за дъното на картера. След като го свалих го оставих да оттече като го обърнах и те си стояха там, дори с пръсти не се "отлепиха лесно". А и както споменах, вече работата на мотора е много по- добре.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно ако не при теб а при друг собственик е чупила турбо, нямаш си на идея буталата ми как беха нацъфкани, след строшина перка. Все едно е стреляно с въздушна пушка по тях.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, malakie7ca написа:

Като се прибрах измериха налгането като на празен ход, под 60° е 2.2, 70° - 1.6, 80° - 1.4, 90° - 1.2÷ 1.3 бара. На 90° между 1.5 и 2.0к оборота е 2.6 ÷ 2.8 бара.

 Налягането е прекалено ниско, лагери се сменяват в комплект с основни.  Може да е лошо маслото, а може и вала да е свършил, може и някой клапан по системата да не си върши работата и да не затваря, а може и маслената помпа да е дала вече всичко от себе си.

Варианти много, форумното гадаене на боб не може да ти каже 100% точност никога.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслената помпа е чисто нова, лагерите бяха наред, а иначе съм отварял глава и съм сменил по горната част на мотора каквото и може. Маслото не е кой знае какво, но съм го ползвал вече и съм доволен, за 10к км беше изгоряло 100грама. Колкото до гадаенето, надявам се на някаква идея или колега, който го е изпитал вече. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На празен ход без консуматори на загрял мотор трябва да е най малко 1,5 бара налягането на маслото. И зависи преди филтъра или след него се мери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, bobitur написа:

 И зависи преди филтъра или след него се мери.

Цитат
Цитат

 

Как така преди него или след него? Преди смяната му или преди да мине маслото през него? Иначе го измерваха с манометър на мястото на датчика.

П. П. Извинявам се за цитата в цитата и т.н., пиша от един скапан таблет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е преди филтъра да се сложи манометър налягането ще е по високо с поне 2 десети, след него пада малко.

 Значи както сте го мерили ще е по малко в действителност с 0,2 бара по малко.


Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, значи бюргера  не знае къде да скожи датчика....

Извинявай, ама налягането се мери обикновенно в крайна точка...щото преди това и 10бара да дига, те не стигат до лагерите. Наистина се предполага, че ще е по-високо заради преодоляването на байпасния клапан, който яде малко от налягането. Но това не е влиателно. До колкото съм чел тука, има система за предварително преупреждение за ниско налягане вградена в самото табло(мисля при 1.8т) която сработва точно над 1500-1800оборота. Тогава ако падне под 2.3(пак по спомен)бара почва да свети и да свири.  Квото и да се пише, тоя мотор действително има проблем с налягането на маслото. И не е проблем къде ще се мери, а защо е толкова налягането. След толкова датчици и манометри собственика трябва най-накрая да разбере, че причината е, в неговия телевизор.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ама как лежерно си ги мерите тия налягания, чак кеф да му стане на чоек ^_^.

Обикновените и тъпи лаици, най-обикновено и тъпо си бодват манометъра в гнездото на родния датчик за налягане на маслото, няма по-умна точка, от тази, измислена от конструктора на двигателя, нито преди, нито след, нито в самият филтър :lol:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, loshdancho написа:

 До колкото съм чел тука, има система за предварително преупреждение за ниско налягане вградена в самото табло(мисля при 1.8т) която сработва точно над 1500-1800оборота. Тогава ако падне под 2.3(пак по спомен)бара почва да свети и да свири.

Т.е. трябва да си сменя таблото и най вероятно ще се оправи проблемът със светенето? Иначе таблото ми е от старото (съдя по това, че е с крушки) и до колкото разбирам не е от бензинова кола, понеже оборотите са му до макс 6к оборота.

преди 52 минути, NIKO написа:

ама как лежерно си ги мерите тия налягания, чак кеф да му стане на чоек ^_^.

Обикновените и тъпи лаици, най-обикновено и тъпо си бодват манометъра в гнездото на родния датчик за налягане на маслото, няма по-умна точка, от тази, измислена от конструктора на двигателя, нито преди, нито след, нито в самият филтър :lol:.

Съжалявам, но от поста ти не разбирам дали са го замерили на правилното място или не. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, malakie7ca написа:

Съжалявам, но от поста ти не разбирам дали са го замерили на правилното място или не. :hilezh:

не виждам нищо весело, мъчиш се сам да се "оправиш", а толкова елементарни неща те затрудняват, че дори и да ти оправим "проблема" оттук чрез форума, явно няма да успееш сам да го решиш, така че най-добрия вариант в такъв случай (както и в хиляди подобни през годините), е да посетиш СЕРВИЗ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Посещавал съм не един сервиз и нямат точен отговор за проблема, а нямам достатъчно време, търпение и  пари, за да чакам да налучкат проблема, не очаквам някой да ми го реши, а да даде някакъв вариант за решението му (кой знае, може някой колега да се е сблъсквал с този проблем). А и не виждам нищо лошо в това човек сам да се справя с "проблемите" си. Поздрави!

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти е: доказано ниско налагане на маслото. Решението е разглобяване. Пък ако мислиш, че със смяна на таблото ще накарш  маслото да тече по бързо....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тази ТЕМА, налягането за дизелов мотор(90 к.с.) е добро. Цитат от същата:

 

проверете налягането на мотора, така като описваш нещата, проблема е с датчика за високото налягане ,той е нормално отворен и при достигане на 0,9 бара при тди-то( 1,8 бара  при бензиновите) затваря.Това се следи от миничека , при около  2000 обората трябва да е заторил. Вариантите са : откачили сте кабела на датчика докато вадите филтъра, прекъсната верига  на датчика,прецакан датчик, монтиран бензинов такъв, или наистина няма нужното налягане.748b36de26e28ab7.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега, полезно мнение, ще проверява веригата утре, датчика е бял на цвят, не знам дали е за бензин или дизел, ще го сменя и него за всеки случай, колкото до налягането, измериха го 2 пъти и ми показваше приблизителни стойности като тези горе описаните.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука някои хора не правят разлика между червена лампа за маслото...показваща авария. И ниско налягане на маслото показващо износен мотор. Ма рупайте си де, щом за вас 0.9 бара е мазане...Горе ти беше казано 1.5бара на празен ход при загрял мотор е лош показател. Бих добавил под 3.0бара н обороти при загрял мотор също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Някой ме беше цитирал за това къде се мери преди или след филтъра. Споменах това за да се елиминира съответно запушен филтър, дефектен клапан и съответно ниско налягане. Искам да стане ясно, че никога не съм мерил налягане на кола, а хиляди пъти на локомотив т.е голям дизелов двигател. Нещата са подобни и от опит казвам, че има разлика как се мери преди или след филтъра.

 Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте колеги, с много закъснение искам да се похваля, че нямам проблем вече и реших да споделя какво съм правил (благодарение на колегата @Empacher, че ме подсети), ако на някой му е полезно. Първо започнах с датчика, като го смених с някакво оригинално китайче за 15-20лв., нямаше никаква разлика в стойностите на налягането, след това някой ме посъветва да видя картера, тъй като моят е алуминиев и се криви доста лесно, с което може да намаля разстоянието между цедката и долния край на картера, което води до недостатъчно всмукване на цедката към помпата. Когато го свалих да го изправям, свалих и цедката да я почистя, имаше много глупави неща по нея (от сорта на парчета пластмаса и нещо като силикон, бяха малки, но доста) и реших, че от там идва целият проблем, като оставих смяната на помпата. Докато бях отворил картера смених биелни лагери, масло и филтри. Затворихме цялата глупост.... и греда :wall: пак светеше, показваше по добри стойности, но не достатъчни, за това пак свалих картера, смених помпата и всичко се оправи. Моят съвет е, ако се прави такова нещо да се смени и помпата, понеже струва около 100лв, а трудът на майстора е също около 100лв (поне при мен). От тогава до сега съм нямал проблем, колата се движи вече доста по- добре, работи доста по- добре и мирише на добре изгоряла нафта, а не стар автобус като преди и спря да пуши. Надявам се да съм бил полезен. Поздрави! :zustimm::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Gostrex написа:

Цитиране на предходно мнение!

Ее аз тя е нова, но съм навъртял 20-30к км ... За това и не се съмнявах в нея, важното е, че като я смених всичко се оправи ( :

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би случайно да си взел на topran?Скоро лекувах същата болест,сложих помпа на феби и от налягането на маслото съм повече от доволен,на обороти чуква 6-7 атмосфери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен за марката на помпата, но след смяната на всичко това, колата ми е много добре, не знам показанията, че ги бях записал на телефона, но пък взе, че му изгоря платката :hilezh: и нямам нищо, иначе и снимков материал имах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...