Jump to content

Покупка на А3 1.6i 8L


Recommended Posts

Здравейте, колеги, много съм си харесал една А3ка, 97 година, 1.6, но изчетох много коментари в нета за проблемните скоростни кутии. Колата изглежда много запазена, пробвах я и предавките си влизат и се сменят без проблем, има ли някакви други признаци за проблем в кутията и може ли ако я закарам в сервиз да се види дали има проблем ? Единствено лошите мнения за скоростите ме спират да я взема, четох че двигателя е слаб за купето, но аз съм спокоен шофьор и карам малко пенсионерската - рядко над 120 дори по магистралите, а и колата ще я ползвам главно за града, така че няма да ми е проблем.

Редактирано от Lifehatepwn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако само скоростната кутия те притеснява, то може превантивно да се ремонтира. Предполагам в рамките на 400лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят е на база голф 4 - 1.6 SR , не бих казал че е слаб. Но за съжаление е с кратък живот , ако е с много голям пробег има опасност вече да е за основен ремонт ако не му е направен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам пред очите си 1.6 АДП в купето на Б5 и се държи много добре за мощността си. Цифрите на километража започват с 425ххх км и няма признаци на износване. А поне от 200 к км се кара с АГУ. Наскоро друго 1.6 продадохме но в купето на Мк3 беше с букви АФТ и също се държеше отлично нищо, че превъртя километража и мина около 30 к км след превъртането, а голфа си се караше типично за голф. Пълна ръчка в 70-80% от времето и също в момента на продажбата се държеше отлично. Та едва ли ресурса му е толкова малък. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука мисля , че говорим за АКЛ двигателя. Нещата са малко по-различни там. Има драми също и с картерните газове.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9/13/2017 at 11:05, robobug написа:

Предполагам в рамките на 400лв.

Стояне, само отварянето, затварянето и диагностицирането е минимум 150 лв. Офертата на сервиз свързан с наш колега беше даже 200 с една странна уговорка, която тук не искам да коментирам. Тези майстори не се шегуват с цифрите.

Човекът говори за 20 годишен екземпляр и наистина от такова чудо вероятно преминало през няколко собственика-експлоататора всичко може да се очаква. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При счупена кутия на 1.6 ремонта с комплект болтове, масло, лагери (желателно) е около 500-600лв ако няма големи повреди, а само нитовете са сдали багажа. Само комплекта болтове, заместващи нитовете е 150-200лв, в зависимост откъде го купуваш.

Профилактичната подмяна на нитовете ще ти струва около 100-200лв по-малко от горния тотал.

 

Тегли чертата на всичко и помисли дали не е по-добре да потърсиш фейслифтов модел, сглобен след 2001г. Цените на модела паднаха изключително много вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След дълги консултации с познати майстори реших да си взема 1.9тди вместо 1.6, как е поддръжката на този двигател, имам 2-3 колеги, които карат такива и са изключително доволни, но като се има предвид, че се съм студент и се издържам сам малко ме притеснява дали ще мога да си позволя евентуални ремонти по нея (например турбо, дюзи и т.н.), също и за тези пари не знам дали има изобщо останали читави дизели, а определено А3 ми е първи избор за сега, просто след като се качих в една такава много ми хареса като цяло.

Редактирано от Lifehatepwn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масла и филтри са ти 200 лева, ако пазариш без отстъпки - даже може и труда да ти влезе тук. То всичките филтри се сменят лесно, освен тоя на маслото - просто, защото трябва да е с източването. Повече от 8/100 не съм правил разход при нормално каране зимата/градско/лятото с климатик и т.н. - изключваме моменти, когато се кара на заварка. Извънградско, на дълъг преход съм правил 5/100 с климатик. Турбо, дюзи и съединител не съм правил - само едно п(р)очистване без сваляне на турбото с една пяна при Цецо и Любо. Но според мен, ако хвърли душа - 2к пари те оправят за светата троица турбо, дюзи и съединител при внимателен подбор кое от къде, на каква цена и при кой майстор ... поправете ме, ако греша. :nixweiss:

 

"Детски болести" или неща, които се наблюдават масово при ВАГ от тея години:

- тропаща рейкка (рециклиране до към 400 лева, зависи от майсторите);

- ЕГР-ите омасляват масово (~100-на лева за профилактика и нови гарнитури);

- ГНП може да създава вибрации в двигателя (малкият дявол е 50-80 лева, а натам колкото сабя покаже);

- парното може да е издухало дунапрена и да не топли (още едни 150-180 лева);

- климатичната система обичайно е малко по-скъпа за ремонт (ако се наложи);

- пикселите на дисплея "избледняват", но аз не съм се занимавал да го отстранявам това;

- окачването отпред е на по един железен носач от всяка страна, отзад е независимо - не е най-мекото на света, но не е и адската лагерница, както някои колеги описват колата;

 

Двигателят е железен, периферията го предава по-лесно. Шансът всичките тея неща на куп да сгънат платната е малък, ако колата е подбрана и при огледа е гледано, а не е проспан. :hilezh:

 

Цена на една нормална бройка, която при оглед би трявабло да е ок, а не тотален гроб - според мен е около 3-4 хиЙ лева за двувратата версия. Четиривратите вървят малко по-скъпо, ама все си мисля, че до 4.5к може да се уцели нещо. Километри не гледай, никога не са тези, които виждаш.

 

П.П.: По-долу може да цъкнеш на линка в подписа ми и да разгледаш историята на моя автомобил. 99.9% всичко е въвеждано - може би без ГО, ГТП, гуми.

Редактирано от darknessevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колега, ти къде ги пазаруваш тия части и какви майстори ти правят колата. Цените дето си писал са реално на половина, за обслужване на 1.9 тди с гнп. При това качествени марки и добри майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло Кастрол и филтър на Ман, въздушен филтър Ман, със смяната са 100~110 лв където и да идеш.

Рециклиране на рейка ти е макс 250 лв. Говорим за София.

ЕГР, е елементарен за почистване и с гарнитурите е до 50 лв. 

ГНП, ремонтния комплект, дето казваш малкия дявол, е 15-20 лв оригинални гарнитурки, и 20-30 лв за смяна, защото се сваля капачката на ГНП само, без електрониката. А дори и да се сваля помпата за рециклиране е макс 200 лв с труд. 

Имал съм кола с такъв двигател и са ми много ясни цените. Като изобщо не говоря за куче марки части и гаражни майстори. 

Аз съм от Благоевград, предимно там съм ходил по сервизи, но и в София съм посещавал сервизи, не е много голяма разликата, а тя идва от цената за труд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

32 minutes ago, sweetlioo said:

...

 

Масло, с четири филтъра Ман е трудно да се намери на цитираната от теб цена заедно с труда. 200 лева го казах в случай без отстъпки, което смятам, че е удачна цифра, включвайки и горивния филтър с клапана към него.

ЕГР при мен е чистен заедно с накисване на турбината, което е оскъпило цитираната от теб цена.

На ГНП малкият дявол мисля, че съм посочил точно 50 лева (както и ти), а по-големия не съм го срещал - надявам се и да не се видим.

Останалите неща съм цитирал по спомен, където може да е имало някой-друг кокал добавен/сменен/ и да съм надскочил цифрата. За да съм буквално точен - 260 лева рециклаж на рейката заедно с хидравличното масло. Но все пак смятам, че е по-добре да се преценява спрямо по-тежкия вариант, а ако ремонтът се окаже лек - най-добре.

 

32 minutes ago, GTX3071R said:

Кое му е независимото на окачването отзад при А3 предняк? :hilezh:

 

Това, което исках да кажа е, че не е само една проста греда, държаща двете главини. Все пак не говорим за състезателен автомобил, а за кола за ежедневно каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно една греда си е и няма нищо независимо в окачването отзад при А3 на предно... независимо е при куатро версиите, където си има носачи и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслен филтър е 12 лв, горивен е 16, въздушен е 18 а купе е 20 лв. Туба масло е от 60 до 80 лв. Това са цени без отстъпка в повечето магазини в Благоевград. Филтри Ман, масло Кастрол.

Но както и да е. Във всички случаи цитираните от теб цени са доста завишени, което не е проблем. Но така подлъгваш човека. Той ако е ок да дава такива пари за обслужване и евентуални ремонти, по-дпбре да си вземе А3 но 10 г. по-ново.

П.П.

А има филтри и на 50% по-ниска цена, при това в София, както и масла, за Френските говоря. Почти всеки сервиз в Благоевград не взима пари за труд при смяната на тези консумативи, ако си взел от тях частите, иначе е от 5 до 15 лв, в зависимост един или всички филтри сменяш.

 

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, GTX3071R said:

Точно една греда си е и няма нищо независимо в окачването отзад при А3 на предно... независимо е при куатро версиите, където си има носачи и т.н.

 

Благодаря за пояснението! Признавам, че съм се подвел поради някаква причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го взимам на такава, но след доста дебела отстъпка. Въпреки това, не успях да убедя колегата в крайните цени на консумативите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искате и можете, по 200 лв я плащайте. Не е нужно да ме убеждаваш в нищо, аз също имам кола, която обслужвам и знам от къде какво да купя, все пак 10 години карам аудита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха-ха...:hilezh:

Да си призная, и аз мисля така, но нека видим Светльо какво ще напише.

Защото ако е 4-литрова туба с минерално масло, защо пък да не е оригинално...:hilezh:

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...