Jump to content

Перката се включва при изгасен двигател


krolp

Recommended Posts

Здравейте.Имам проблем с перката на радиатора.Включва се на изгасен двигател,не съм сигурен коя точно,мисля че и двете въртят и то на максимални обороти. Вярно сега е жега,но колата /Б6 2.0 ALT/ я имам от 2 години и никога досега не се е случвало нещо подобно.Минавам 1-2км и паркирам до магазина и след 3-5 мин. перката включва и върти на максимум,понякога спира за малко и после пак тръгва да върти.Случвало се е и вечерта когато не е изобщо горещо.Смених датчика на охлаждащата течност,няма резултат.Не знам дали има значение марка и цена беше към 12-13лв.Термостата е BEHR сменян преди 5-6 месеца.Колата загрява на 95 градуса.

Като изключа перката от нейния кабел спира,но като включа кабелите и пак тръгва да върти и ми събаря акумулатора. :wall: :icon_cry:

Точно преди да се появи този проблем ми сменяха реле-генератор на алтернатора,понеже не ми зареждаше акумулатора и майстора каза,че "пуснал кабел от някъде за не знам си къде,понеже не дозареждал акумулатора".Възможно ли е да са оа*али работата в сервиза? 

П.С. Отчаян съм! Вече ме еб*ват да я снимам и в Мобиле.БГ :wall::icon_cry:

Редактирано от krolp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, krolp написа:

................... "пуснал кабел от някъде за не знам си къде,понеже не дозареждал акумулатора"...........са оа*али работата в сервиза.....................

дублирали са ти масата вероятно, лошо няма, въпроса е как и с какво са го направили.

За оа*ването как мислиш, има ли връзка със скорошния ремонт^_^, връщай я на еладжията да си оправи бакиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отвори си кутията на компютъра и виж има ли вода или дали е имало вода. Ако е да, чистиш калта, отваряш реле 219 и вътре го чистиш от калта също. Ако е ръждясало, направо го сменяш. Аз съм със същия двигятел, случвало ми се е два пъти този проблем, винаги е било вода в кутията. Или по-точно, когато водата се изпари о въпросното реле се нагнете с кал и ръжда. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Проблема е решен с почистване на релето с wd-40,ситна шкурка и контактен спрей.Вече почти две седмици перката не се е включвала както преди на изгасен двигател.Под компютъра пластмасата беше ръждива както и самото реле и клемите.Мислех да го сменям,но навсякъде по магазините намирам само оригинално за около 65-70лв. и се отказах.Ако пак ми направи номер ще го сменя.Прилагам и няколко снимки.Благодаря на включилите се в темата :)

22217844_10215089793984769_1449536482_o.jpg

22243567_10215089793464756_1283369057_o.jpg

Редактирано от krolp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е,че 2-3 седмици нямах проблеми и изведнъж пак започна да върти и да събаря акумулатора.Тия дни беше дъждовно,вътре кутията точно под релето беше пълна с вода,направо се чудя как се е събрала толкова от един дъжд.Пробих дупка за да изтече,понеже няма как иначе да бръкна и да подсуша хубаво.Вътре релето беше ръждиво и имаше една много ръждясала пружинка,която се беше откачила и дрънчеше,предполагам заради нея вече не работи както трябва.Ще купя ново и ще го сменя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително ново, като прегледай клемите на леглото на релето, защото ако и те са изгнили, или кабелите след това, ще имаш отново проблеми. А вода влиза там от неправилно затворен капак на кутията на компютъра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звъня наред на по-известните магазини за авточасти и навсякъде или го нямат това реле или имат само оригинално на цена 65+ лв. Предложете къде да търся.Има два сайта,които няма да споменавам да не излезе,че е реклама където го има релето марка VEMO за 30лв.,НО доставката е 20лв. :D

Btw,какво ще стане ако карам на изключена от кабелите под капака перка? Ще прегрея ли двигателя? Между другото,стрелката за температурата ми не помръдва от 50 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай,пропуснал съм да се отчета колко левчета/в хиляди/ до момента съм оставил за ремонти и обслужване на тая кола за двете години откакто съм "горд" собственик. И за да ти отговоря конкретно,ДА много са. 

Освен ако нямаш конкретно решение на питането ми моля те пропусни темата ми с пренебрежително-подигравателния си коментар. Все пак аз си решавам какво да си сложа в колата и за колко пари.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от тая криворазбрана "гордост", пестиш от такъв важен за двигателя датчик, с потенциално гигантски постразходи, ако евтиния/моргаджийския даде фира......, по-добре се отърви от явно некачествената марка, в това няма нищо пренебрежително-подигравателно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една елементарна логическа задачка: въпросното автърмаркет ВЕМО  с голяма въпросителна към качеството на продуктите си, идва при теб на 50 лв., а "скъпият" оригинал с едни 15 лв. отгоре. Какъв е избора накрая?

При положение, че с годините модерните двигатели неведнъж са доказвали нуждата си от оригинална сензорна и командна електроника, все още има неразбрали, непрочели и непопитали, но пък иначе докачливи люде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нико, а какво влияе на това реле, за добра или лоша работа, ако то не е наводнявано? Най-вече да обясниш, какви са тия потенциално гигантски постразходи, защото аз съм с моргаджийско реле и искам да знам какво може да се случи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно личният ти опит говори в случая, но не си нито първия, нито ще си последния в този конкретно форум.

Иначе Светльо, както поетично се изрази лошданчо малко по-рано, ако оригиналното ти, но вече възрастно(съответно рисково) моргаджийско реле сдаде багажа и без да се усетиш прегрееш мотора(а такива пропуски се случват и на най-внимателните), то разходите по ремонта ще те разтърсят душевно. И не само.

Но пък от друга страна, както се изразява мъдро автора, всеки има правото .да си подържа колата и харчи (пести) парите си, както тоѝ самият намери за удачно. Тук всички сме съгласни мисля.

Никой не е длъжен да слуша съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нико, това реле управлява бубините, до колкото знам, каква му е връзката с прегряването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Колеги помагаите след силните дъждове тези дни започнаха да ме цакат перките колата е загасена и след 1 2 мин се вклучват перките и неспират на Вагкома и обд2 то не записва грешки от какво може да е 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залепило реле на перките или самото им управление ако се е намокрило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...