Jump to content

Audi S3 (8L) - 500+hp hobby car


GTX3071R

Recommended Posts

Здравейте колеги,

след дълги колебания дали въобще има нужда да правя тема за колата/проекта(като се вземе предвид и това, колко е замрял раздела с проектите тук във форума през последните години) най-накрая се реших да създам една тема. Все на някого може би ще му свърши някаква работа темата, както и на мен са ми вършили работа подобни теми било то за идеи, информация и т.н.

 

Накратко за колата - фейслифтово Audi S3 8L 209 к.с.(AMK), на което съм собственик от 2013 година насам. Първоначално колата бе в напълно стоков вид, последва софтуерна намеса след която се започнаха драмите със съединител, изкривена биела, няколко турбини К04-023 и стигаме до момента, в който след поредното счупено К04 просто ми писна да се занимавам с колата в стоков вид и реших, че е време да "нагазя в дълбокото"...

 

3.jpg  

 

20131010_145804.jpg

 

4.jpg

 

16880218_264395167306180_2135993155_o.jpg

 

Да преминем по същество, а именно към сетъпа, с който се кара колата към този момент:

Турбо Garrett GTX3071R

1.jpg
Къстъм изпускателен колектор

2.jpg
Къстъм генерация 76мм с 2 гърнета

13503035_1281627721867149_2192564139694931253_o.jpg
Външен гейт Tial 38mm

3.jpg
Blow off Tial Q 50mm
63mm турбо пътища
Mishimoto M Line Intercooler - Overall Size: 787mm x 298mm x 76mm (Core Size: 597mm x 298mm x 76mm)

7.jpg

4.jpg
Дюзи DeatschWerks(DW) - 800cc EV14
Bosch 044 външна бензинова помпа полупотопена във външен съд за гориво + стоковата бензинова помпа
Setrab маслен радиатор - 13 row 330mm 

5.jpg


По двигателя са направени следните промени:
Бутала Wossner 82mm (+1mm) 8.5:1 

6.jpg
Ковани биели

pistons.jpg
ARP шпилки

13446360_1430405830319101_251470286_o.jpg.resized.jpg
ACL Race Series основни и биелни лагери
Сток AGU глава с атмосферни валове от 1.8 20v (в момента се събира глава със стоманени изпускателни клапани, усилени пружини, титаниеви тарелки и т.н. ако евентуално реша след време да пускаме още обороти...)

  21167876_340352786377084_6132729617846325925_o.jpg
Къстъм всмукателен колектор със 76мм дросел от VR6

kolektor2.jpg.resized.jpg
240mm съединител с къстъм керамика, Sachs Performance притискател и едномасов(твърд) маховик

13509523_1435884363104581_1984904929_o.jpg

 

13518260_1433845046641846_1690309992_o.jpg.resized.jpg

 

Май месец тази година колата бе ремапната в TST-Racing от най-добрия Човек в занаята Тони Тодоров(почивай в мир майсторе :icon_cry:)  и резултатите са - 416 awhp(306kw) 456 NM @ 2 bar boost.

 

18486133_299269823818714_286574224713787950_n.jpg

18519438_299269883818708_3681082539081330944_n.jpg

 

И накрая малко актуални снимки на колата и крайния резултат...

 

14079745_1955887291304527_2353458454331310257_n.jpg

13932082_1358447167502121_1576584770_o.jpg

20121583_325180387894324_8640534328955673799_o.jpg

14034977_1955887337971189_217437717676582647_n.jpg

 

Със сигурност пропускам доста неща, но каквото изникне и се сетя ще бъде добавяно в последствие. Надявам се, че ще се получи една полезна тема, а защо не и дискусия, където да се обсъждат нови идеи, бъдещото развитие на автомобила, мнения, препоръки, насоки и т.н.

Поздрави!

Редактирано от GTX3071R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала! Така се прави!

 

Един въпрос: С какви свещи караш?

 

И едно нещо, което не ми изглежда правилно - местоположението на въздушния филтър. Сигурен ли си че му стига въздуха, там където е скрит. И дали не гълта само топъл въздух така?

 

Aз на твое място бих изместил акумулатора в багажника, хем леко ще се подобри баланса на купето, хем ще ти се отвори повече място в коша.

И бих нагласил така въздушния филтър че да получава студен въздух отвън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личи си ,че е правена с много желание и средства  и резултата е налице

Колата е супер 

А каква е била  причината за кривите биели и счупените турбини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги!
 

@killfame читави клипчета все още нямам, но ще се направят със сигурност и ще сложа линкове тук в темата. Причината е, че откакто е събрана колата с новия сетъп и откакто бе ремапната и се дава цялата газ се установи, че имам проблем със скоростите - в обороти нищо не влиза... пуст мерак и до сега така я карах като я изчаквах между предавките или се мъчех по 2-3 път докато включи, но така реално колата не може да си покаже пълния потенциал поради загубеното време и т.н. Сега започваме да мъчим този проблем и се надявам скоро, че ще я накараме да включва нормално.


@Audi_FeN_1 свещите, с които е ремапната и се кара колата са NGK BCPR7ES. Такива каза Тони, такива сложихме.

С въздушния филтър за сега проблеми не е имало. В момента така както е сложен взима въздух от дупката около калника, която е предназначена да захранва стоковата кутия за въздушния филтър. Но си прав и съм съгласен за акумулатора и преправянето на интейка. Колкото и да се дърпам към момента рано или късно ще се случи.


@turbofen86 причини много, но да кажем, че главно аз съм си виновен. Просто след като отворихме мотора заради кривата биела се видя, че състоянието му е далеч от перфектно и софтуера му е идвал в повече... джамбазите се бяха опитвали да закърпят колата с основен ремонт(то е трудно да се каже и основен) поради блокирал мотор и положението беше плачевно от това, което бяха сътворили - коляновият вал шлайфан на незнаен размер(какъвто им беше дошъл), лагери бяха сложили каквито бяха намерили(между лагера и вала имаше хлабина, поради която губеше налягане на маслото и не само...), китайска маслена помпа, блока го бяха оставили с надрани цилиндри и старите сегменти на буталата... общо взето всичко беше събрано на магия. В крайна сметка след едно приплъзване на съединителя и пренадуване от около 2 бара на 3000 оборота + горе описаните неща като бонус мотора причука и извадихме биелата в състоянието, в което е на снимката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, GTX3071R написа:

@Audi_FeN_1 свещите, с които е ремапната и се кара колата са NGK BCPR7ES. Такива каза Тони, такива сложихме.

С въздушния филтър за сега проблеми не е имало. В момента така както е сложен взима въздух от дупката около калника, която е предназначена да захранва стоковата кутия за въздушния филтър. Но си прав и съм съгласен за акумулатора и преправянето на интейка. Колкото и да се дърпам към момента рано или късно ще се случи.

 

А поради каква причина се дърпаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От време на време се случва да ползвам колата за пътувания извън града (освен основното и предназначение за съботно-неделна кола за фън и някоя друга разходка) и ми се налага да използвам багажника по предназначение. Това е основната причина поради която все още се опитвам да я държа възможно най-близко до стоковия вид/функционалност и да не изместя акумулатора в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш ли варянта с подсилената вилица на 1-ва и 2-ра, с какво масло мислиш да се обслужи кутията(раздатката и диференциала)
Само ще добавя. Това с интейка, ако колата не се кара в жеги с градски трафик, проблеми няма, споделям от опит. 
Хубаво e да си замислиш щит.

Редактирано от killfame
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента се обмисля въпросът с маслото за кутията, но все още нищо не е решено и съм отворен към предложения/препоръки. Ако се стигне до отваряне на кутията най-вероятно ще се помисли и над усилване на вилиците, но за сега още съм далеч от това. Започваме с реглаж на жилата, проверка на избирача и т.н.

В жегите избягвам да раздавам цялата газ понеже няма смисъл само да се мъчи такъв турбо автомобил. Лятото е карана на около 40 градуса и връща бууста, аванса най-вероятно и той мърда и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори, ама не можах да се стърпя - на какво налягане на бензина карате, че ви трябва охлаждане на горивото. С тези 800 кубикови инжектори не ти трябват високи налягания за да извадите дебит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейката е със стоковия 3 баров горивен регулатор. Проблема не е от към дебита, а просто жегите са си проблем за всеки такъв турбо автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, за жегите е важно да имаш добър интеркулер (пък бил той въздух-въздух или въздух вода) с добър капацитет. На 3 бара на горивото този радиатор е абсолютно излишен. В случая това е малко overengineering или пък сте си оставили запас да сложите по-голям охлюв за по-нататък.

В никакъв случай не хейтвам, проекта добре сте го направили. Просто исках принципни неща да изясним

Редактирано от rbdt512
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кулера на колата е достатъчно добър, но голям минус е, че по-голямата част от него е скрита зад бронята... а не ми се иска да режа бронята за сега, за да се обдухва по-добре. Радиатор за охлаждане на горивото няма. Малкият Setrab го ползваме, за да охлаждаме маслото, като той е сложен в ляво на бронята(пред подкалника) на мястото на единия от стоковите кулери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно. В мен е грешката. Грешно съм разбрал, понеже при представянето на проекта си предтставил радиатора при помпата и дюзите...

Друго да те питам. Защо предпочетохте бутала със CR 8.5? Така колата извън бууст ще е пълен мъртвец, и още повече допринася към усещането за on/off поведение. Това е прийом от старата школа, заеади принципа 'just to be on the safe side" при по-висок бууст. При съвременната електроника с адекватен нок контрол и настройки на предварението стават чудеса. Даже доста хора отвъд голямата вода карат със CR 9.5, 10, че и повече, при бууст над 2 бара. В идеалния случай на Е85, но и със стандартен бензин нещата са сполучливи, просто количественно различни.

Редактирано от rbdt512
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно от гледна точка на сигурността са сложени бутала с CR 8.5:1 + всеизвестният факт с "чудните" ни горива по бензиностанциите(реших, че няма нужда да си пробвам късмета). Е85 нямаме, а разни бъркочи не ми се занимава да си правя(сипвам 100 октана и ми е мирна главата). Противно на очакванията(и аз имах опасения относно това, как ще се държи преди бууст) колата се мести повече от прилично в офф бууст диапазона. Е не е като дизел или 1.8Т с К03/К04, но не е това и целта на колата(пълно щастие няма, все някакви жертви трябва да се направят). Предвид кубатурата на двигателя и турбото(което не е от най-малките), диапазон от над 3000 оборота + резултатите, които показа с този сетъп са повече от това, което съм очаквал и съм предоволен от постигнатото. Другото хубаво нещо е, че турбината също е достатъчно адекватна и на пътя около 3500 оборота имам 1 бар и след това за около 500 оборота още е налично цялото налягане и така до прекъсвач.

 

Може би златната среда между перформънс/сигурност биха се оказали стоковите бутала, които при 209/225к.с. са с CR 9.0:1...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение поне на премиум горивата, не трябва да има поводи за притеснение, дори и в БГ. Да ти кажа, аз със 9.25 мисля че пак сгреших. Нека да говорим обективно - с 8.5, като я караш лежерно в града си е късане на нерви, иначе разбира се, че нашето гардже си е най-рошаво :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно никакъв не е проблема да се кара колата в града и до 3-та в диапазона до 3000 оборота си е прилично жива. Няма как да избухва при тези обороти и да се очаква някакъв кой знае какъв вървеж. Късата кутия и супер подредените предавки при S3 са голям + и помагат доста. Пък и целта въобще не ми е била да правя градска кола/светофарна бегачка с 500+ коня... ако е било така сетъпа със сигурност щеше да бъде много различен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Евала , че си се хванал да направиш тема и за ентусиазма , който имаше . Надявам се да направиш още по сериозен проект за в бъдеще.Радвам се , че съм вложил труд и усилия по тази кола , в същото време като видях , че я продаде пуснах сълза дет се вика :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала на вас в Шумен, понеже вие(с Ники, Станчо и Пешеца) сте главните виновници за постигнатите резултати и разбира се Тони Тодоров(TST-Racing) за перфектния ремап. По-сериозният проект ще продължи върху същата кола, защото не е продадена (това с продажбата беше лека закачка и не е факт) и все още си е моя собственост. 

Колата вече е събрана и запалена с новата(стара) глава, но готова за повечко обороти благодарение на Supertech частите (стоманени изпускателни клапани, усилени пружини, титаниеви тарелки и т.н). За сега ще се покара още известно време с настройките, както си беше до сега (2 бара бууст и 7300 оборота/мин), а пък живи и здрави догодина пролетта ще обмислим вариант за пускане на още малко обороти (още около +-1000 оборота) и може би леко вдигане на бууста, за да видим реално дали въобще може да се извади нещо повече с този сетъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хората казват, че снижената степен на сгъстяване позволява и по-голям аванс.

Примерно от стоковата до 8.5 дава възможност за още до 5 градуса. Това до голяма степен коригира поведението извън бууст, а и има и бонус - по-бърз спуул.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

След като колата започна да се засилва доста сериозно, логично дойде време да се помисли и как да бъде спирана по-добре. Следващият ъпгрейд над който ще се поработи е смяна на предните стокови спирачни апарати с 4 бутално Брембо. Дисковете също най-вероятно ще "пораснат" леко до 323мм, като марката все още не е избрана/уточнена. Преди всичко обаче предстои първо ребилд и освежаване на самите апарати.

 

22070134_1951240485151228_1826881511_o.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

За много години на всички колеги и тунинг ентусиасти! Живи, здрави и само безаварийни километри през настоящата година (аудитата да влизат в бокса само за обслужване и планувани модификации)! Ние сме малко в зимна пауза и за това няма ъпдейти по темата, но скоро се надявам това да се промени и да има повечко снимков материал за показване...

 

Открих ново предназначение на S3-ката :hilezh: Оказа се, че пиротехника повече няма да ми е необходима покрай посрещането на новата година...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е супер, според мен само едни фланци и трябват. Тези спирачки доколкото си спомням бяха за 28мм диск, този 323мм, който планираш колко е дебел?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Джантите най-вероятно ще се сменят близките 1-2 седмици и ще се помисли за фланци след това. 323мм диска е също 28мм от Леон Купра Р.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...