Jump to content

Мнение за 2.4 мотор


Recommended Posts

Здравейте колеги :) 
Искам мнението на хора, които са карали този мотор или знаят от първо лице нещо по темата за 2.4 бензин - интересува ме дали е надежден и проблем ли е, ако му се сложи газ. Масово всеки кара 1.9 тди или 1.8Т, та викам да поразуча и за друг мотор нещичко :) 

п.с интересува ме за а6 ц5 или а4 б6.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такъв в А6 С5. Имам само 50 000 км с него. Колата я купих по километраж на 250 000 км. Гори масло. При мен около 2 л. на 10 000 км. Не съм имал никакви порблеми с него. Газифицира се без проблем. Аз също съм на газ. В града е малко тромава. На магистрала спокойно си поддържа висока скорост. Първоначалното обслужване е малко скъпичко. Моят двигател е 170 кс, ако има някакво значение изобщо. Аз лично съм доволен, но ако говорим за разход на газ и то заради цената. Говорим за 15-18 градско и 10-12 извънградско. Често има течове от гарнитурите на капаците на главите и тапите. Аз също ги смених и проблема се реши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така бях чел преди на някой места, че се оплакват от тези течове и горене на масло, явно е масов проблем.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Първоначално взех а4 б5 с 1.8Т,понеже много го хвалеха,че е здрав и много върви.След това си взех 2.4 и мога да кажа,че атмосферката се кара много по-приятно от това турбо.Имам я от скоро и не мога да кажа за проблеми.Ако искаш да караш бензинова кола и при това с шест цилиндъра нe гледай разхода.Всяко удоволствие си има цена.Аз лично не харесвам газта и карам само на бензин.За икономия взимаш 1.6 и му слагаш газ,и си готов.

Редактирано от Umbra
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да караш 18 годишна кола без никаква динамика, която да ти харчи 40 лева бензин на 100 .... не зная точно как да се иразя, рискувам да те обидя а не целя това. 

 

Според мен е абсолютно малоумен избор.... повтарям според мен. По добре А6 Ц4 тогава с 2.8 193 к.с. ,  разхода е същия.

Редактирано от Чебурашка
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

18+ годишните коли са вече интересна тема. Но то важи за всяка кола, която не е била поддържана както трябва. Много хора карат и не пипат нищо, а като стане за ремонт продават, защото пазарът е наводнен с коли нов внос последните години и не им се инвестира в стария дъргел.

Течове на масло на тези години има на всички мотори. Системите за картерните газове трябва да се почистят задължително преди смяна на гарнитури, иначе пак ще протече.
Преди да се купи кола, да се покара някоя читава за да се придобие впечатление. Например преди време гледах едно куатро 2.8 Ц4, на газ, комби, кожено рекаро и т.н. като се качих да я пробвам вървеше като Астра 75 коня. 

Пробвах и аналогично Б5 1.8Т куатро, което вървеше като 1.8 ама без Т..

Преди съм карал такава и веднага направих разликата. Не знам на какво се дължи липсата на динамика, но не трябва да я има. А ако я няма, значи трябва сериозна диагностика преди покупка. 

 

Горенето на масло - 2 литра на 10 000 км е нормално, повечето мотори на VAG имат такъв разход на тия години. Макар, че си зависи и от маслото. CASTROL например е давал винаги учудващо добри резултати при мен. (имал съм няколко аудита и един пасат)

 

Едно време Б3 на карбуратор 1.8 90 коня ми е правило кеф, същото Б3 с моноинжекция нямаше такава динамика. Колите бяха на 20+ години.

 

Моят съвет е както казах, да се пробва някоя читава, а след това да се пробва и съответния екземпляр. 

И да се гледат предимно италианки, щото нямат корозия, макар, че там трябва да се внимава повече със състоянието на мотора. Но мотор се прави по-лесно от колкото да твориш по колата със заваръчен апарат, кит и бояджийски техники.

 

Редактирано от Schmeichel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 15.10.2017 г. at 14:35, Umbra написа:

Първоначално взех а4 б5 с 1.8Т,понеже много го хвалеха,че е здрав и много върви.След това си взех 2.4 и мога да кажа,че атмосферката се кара много по-приятно от това турбо.Имам я от скоро и не мога да кажа за проблеми.Ако искаш да караш бензинова кола и при това с шест цилиндъра нe гледай разхода.Всяко удоволствие си има цена.Аз лично не харесвам газта и карам само на бензин.За икономия взимаш 1.6 и му слагаш газ,и си готов.

 

Споделям същото мнение. Можеш да погледнеш и 2.8 193 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен между двете трябва да се гледа по-запазената. Факт е че развъртат в съвсем различен диапазон. 1,8т карам над 10г, 2.4q карам от година и половина.

2,4q Б5 ми харчи точно 10 извънградско при 140 скорост, което е сякаш :) една идея по -малко от 1,8т при същата скорост. С 1,8Т съм го докарвал до 7/100, но при влачене с 90км/ч.Нагоре си харчи. Същия разход ми дава и при псевдо градското ми, което в крайна сметка е лееко по-различно от 40лв на 100км. Седиме ти тук, люпиме си семки и си говориме кой какво е чул недочул за проблеми и разходи от комшията, на братчеда на негов познат и т.н :D

Зимата разхода ми е до 12, колкото ми беше и на 1,8т b5. Колата ми е без катализатори, със сменени ламбди и свещи. Преди това разхода беше 16. Разхода на масло ми е 2л/ 10 000, което не бих казал, че е някакъв хроничен проблем. Даже от четенето на една камара глупости във форума, като тръгнах на море и си взех 2л масло резерва, защото на високи обороти и тоя мотор нямало да ми стигнат. След 1100 км се оказа че липсваха към 300 грама :)

Сложил съм един голям бял найлон под колата в гаража и няма и капка теч.

Това, което не ми харесва е че започва да върви добре от 3 000 оборота и няма как да се качиш директо от 1.8т да настъпиш още на 1800 и да не си кажеш  - Еб@си спрялата кола, но след  мако каране бързо се свиква. Също така оборотомера много бърчо се пълни и доста често ми се налага да превключвам по време на самото изпреварване, което е малко кофти.

В крайна сметка е  нрмално да има проблеми с едно изстрадало 1,8т, както и с 2,4 (не говориме за другите двигатели) и от там тръгват легендите за трошляците. Някои хора изкараха второ висше специялно точно заради такива. Аз също съм спец по 1,8т :)

Относно 2,4 и 2,8. Понякога едното се намира много по-лесно от другото. Разликата в конете няма да ти оправи живота, така че гледаш комбинацията от екстри и състоянието на колата и от там нататък е късмет :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте.

 

Предварително се извинявам ако тук е неуместно в тази тема да попитам, но просто да спестя създаването на нова. Искам да попитам има ли собственици на А4 B6 2.4 с 6 скоростна ръчна кутия? Ако може да ми дадат някаква информация като цяло за мотора и двигателя с тази скоростна кутия. Точно тази конкретно ме интересува. Как е на дълъг път? Държи ли много високи обороти при магистрална скорост от да речем 140-150 км/ч? Имам още доста въпроси, но ще съм благодарен ако някой се отзове за да мога да задам и останалите си въпроси.

 

Хубав ден на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е ясен... Гори си колкото другите в6 мотори, тече масло колкото при другите и се разваля също толкова, колкото тях. Мен не ме изкефи, че бобините са в едно общо тяло и се сменят по три на куп. За скоростите... няма ваг с дълги ръчни скорости, 6-та 3000об 120км/ч. Тук плюса при в6 мотора е че макар и с 3000-4000об не се дере от рев и нямаш чувството, че го изнасилваш както 1.8Т примерно. Аз ако търсих атмосферка в6 бих гледал първо 2.8 после 2.4 и съответно състоянието на конкретната бройка.

 

Едит: скоростите са толкова къси при куатро версията, ауди на предно неща да го коментирам.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростите при куатро с ръчна кутия са много къси и не ме кефи. Какво му е на предното? И аз много исках куатро, накарах се и видях че в моя случай няма много полза да не кажа никаква, само излишни разходи. Но това е друга тема. Просто искам малко по-разтоварен мотор който да работи по-леко извън града. Ако не е с фрапантно скъпа поддръжка и ако не се слави като ненадежден двигател който постоянно се разваля, тогава не виждам какво може да ме притеснява.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ами аз лично нищо не съм му сменял на куатрото. Просто разхода на гориво е по-висок, като е с ръчна скоростна кутия предавките са доста по-къси. Това е което аз забелязвах, но то ми стигаше. А и колата беше със фабрично s-line окачване и беше доста ниска, и зимата с нашите пътни условия си беше предизвикателство. Самото куатро си е супер, колата е много стабилна в сняг, дъждове порои и всякакви такива, но поне моята беше ниска и нямах как да знам в кой момент ще мина през някоя заледена буца сняг или нещо друго твърдо и отдолу да направя някаква беля. Затова и не можах много да се възползвам от куатрото. Нали все пак е за това, зимата да тръгнеш на път без да се притесняваш сняг има ли няма ли. А и аз лично така и не ходих по места извън града за които да ми трябва толкова куатро. Но безспорно, уникална технолигия е.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...