Jump to content

Разни експерименти и подобрения по моето Ауди А5


A5A5A5

Recommended Posts

Чудих се къде да пусна тази тема, тъй като има неща от "Направи си сам" до "ретрофит," а и карам А5, та накрая реших да си пусна собствена тема да споделя какво съм направил. На когото му е интересно нека се включва с ползотворни коментари.

 

Карам Ауди (Ръчна, 3.0 TDI Quattro) от 5 месеца, нито съм специалист по марката, нито по коли, но ми е интересно да си правя нещата сам и да се научавам "как става," затова и откакто имам колата направих следното:

 

amazon.PNG

 

Купих си това от немския амазон (мисля, че цените там са по-добри от предлаганите тук), тъй като исках да сложа К&N филтъра. Не го правя нито с очакване да върви повече, нито да "ръмжи." Четох коментари, хората са по-доволни с него и реших да дам на колата повече въздух. :) Бих казал, че има лека разлика с филтъра, а си го смених като преди това гледах как става в ютуб. Изглеждаше така преди смянатаfilter.png

И след смяната е също така, тъй като филтърът е вътре, макар че съм виждал да стои "на открито," (пример) но ми се струва, че това са случаи, когато има още части, а аз си взех само филтър. Не знам дали мога да го изкарам без допълнителни покупки и дали има смисъл. Другият филтър (на купето) се сменя също много лесно, но е на неудобно място (под жабката).

 

Сигурен съм, че почти всеки има някакви драсконити или подобни леки щети някъде по купето, в следствие на различни причини. След малко проучване и гледане на реални снимки, реших да взема Chipex Road Rash комплекта, като от сайта на фирмата си избирате директно вашата марка и боя. Тук може да видите сникми от преди и след. Очаквам да пристигне другата седмица, така че ще мога и да приложи лични снимки.

 

Следващото нещо е, че научих от ретрофитс темата и колегата @Prophian за ADS (тъй като нямам бутоните в колата и както споменах още се уча:)). Порових малко и намерих Carista ODB2 адаптера (оказа се, че създателят на стартъпа е българин :)), който от Amazon.co.uk взех за само 10 паунда. Днес пристигна, закачих го в колата и си активирах ADS. По принцип ODB2 изглежда доста по-малко способен инструмент от VAGCOM кабела, но все пак ми се струва добър избор за начинаещи, които да не оплескат нещо сериозно. Като закупил хардуера ми дадоха и 1 месец безплатен тест на "про" версията на приложението за смартфон, с което реално се настройват нещата. Това е процесът, като при мен не изглежда така екрана, защото съм с по-стар модел кола. За разликите в Audi Drive Select може да прочетете в интернет повече, отколкото аз мога да обясня, но има разлика. Отново заради модела, вероятно при мен има по-малко опции, отколкото може би при някой от вас. Направих steering-a на комфорт и засега с другите ще покарам на динамик.

 

До 30 октомври мога да ползвам приложението,като вече съм си направил каквото ми трябва, а адаптера си го имам, така че ако някой от Пловдив има желание, може да се видим някъде и да си го пусне ADS набързо, но на своя отговорност. :) 

 

Друго което исках да направя е да си изкарам AUX или по-точно да си пускам музика от телефона и то с добро качество. Търсих варианти, но ми препоръчаха ROIDMI 2S. Вкарва се в запалката и играе ролята на зарядно (по-бързо от повечето между другото!) и блутут, който се вързва към смартфона и си пускате каквато музика искате, в същото време ако някой Ви звънне, автоматично си тръгва вградения Ауди блутут и говорите през колата (макар, че може и през това устройство). Качеството на звука 

 

Не съм направил кой знае какво, но ми се искаше да го "документирам" и може би ще е полезно на други начинаещи. Ако някой нещо го интересува - да пита.

 

Следваща стъпка може би ще е малко по-сериозна, чип тунинг в Маднес.

 

File_000 (8).jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за K&N филтъра ме интересува и мен ама не знам за 2.0tdi дали си заслужава . Сигурно за 2.0tfsi и 3.0tdi има разлика в дългосрочен план.

 

За chipex чакам снимки.:zustimm:

Редактирано от daramusss
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пак казвам, без да разбирам нещо и да съм критерий, според мен специализираните части по принцип са по-добри от такива, които са там, "за да работи нещо." Доколкото разбирам K&N е фирма, която се занимава основно с това (филтри и изпускателни системи) и са най-добрата компания в сферата. Бонус към цялата схема е, че филтърът е с доживотна гаранция или 1 милион километра, като не се сменя, а се вади, пере се и се ползва отново, което със сигурност го прави и дори по-евтин от останалите, ако някой го притеснява цената. Честно казано бих препоръчал филтъра. Старият филтър е това, като аз използвах уплътнението и за новия, ако някой е сменял да каже дали става и без него?

 

С Carista приложението успях да си включа и някои други функции, като например като включа задна и вече ми се сваля надолу дясното огледало. Мислих, че го нямам, но просто е било изключено/не-включено.

Има опция да се направи електрическата ръчна спирачка да се спира без да се натиска спирачката преди това и/или да не може да се спира ако не е сложен колан.

Може също така да се спре дразнещия звук, когато тръгнеш без колан (аз винаги карам с колан, така че не ми пречи). 

Мисля, че стандартно, когато day-lights са на ON не светят отзад стоповете? Аз видях такава опция и ги пуснах също.

Активирах зеленото меню, може още да се пусне gauge needle sweep, ако го нямате, мен доста ме кефи. :)

На coming home изключих да светят халогените, по принцип може да се направи да се пуска и low beam.

Може още при включен мигач да се деактивира/активира DRL. Доста функции има, като някои от тях са си достъпни и по принцип, но според мен има готини допълнителни.

 

Вместо да обяснявам още, за съотвения модел може да видите тук какво точно може да се направи с приложението. Трият се също така грешки и може да се изпрати нещо като репорт към имейл например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, A5A5A5 написа:

Ами пак казвам, без да разбирам нещо и да съм критерий, според мен специализираните части по принцип са по-добри от такива, които са там, "за да работи нещо."

 

тия части, дето са "там", са смятани от инженерите в Ауди, сериозно ли мислиш, че са там, за да отбият номера? :) Този филтър има само и единствено placebo ефект, еле пък на дизел. Съветвам те да го чистиш редовно, да не ти замаже maf сензора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това няма значение по простата причина, че ако марка Х почне да слага най-добрите възможни части на пазара, тогава цената на даден автомобил няма да бъде изобщо тази, която е. Да, смятам, че специализираните части са по-добри. :) Не съм казвал, че стандартният "не става," разбира се, че е добър.

Всеки има право и да не е съгласен с това.

Редактирано от A5A5A5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADS не изисква ли определен hardware? Струва ми се несериозно просто да се пусне през въпросната програма и екстрата да се отключи. Напълно е възможно да греша, затова някой да ме поправи, ако е така :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изисква за определена част от него.

Може да се пусне софтуерно за двигателя и скоростите и някои хора твърдят, че има осезаем ефект, особено при автоматична кутия (и аз съм го пуснал на моята).

Писано е много пъти и не мисля да го преразказвам пак.

@itopalov никой ли не се отзова?

Утре по някое време може да се разберем да го погледна.

Пртеснява ме само, че колата ти беше фейслифт (предполагам от други теми) и може кабела ми да не сработи добре на нея, че е стара версия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Специални благодарности на  @fifipaldi.Единствения, който се отзова и за изключително малко време се справи с отключването на ADS. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,

 

какви са впечатленията от Roidmi 2S и има ли вариант да се подкара Bluetooth audio streaming и управление през волана?

Мисля, че съм с MMI Basic (още чакам да ми декодират VIN кода).

 

П.С. След няколко дни и аз ще стана горд собственик на Audi A5 фейслифт от 2013 :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, 

ако Bluetooth audio streaming е с роидми да си пускаш музика от телефона/друго блутут устройство към колата, тогава има такова. Управление през волана не мисля, че може, защото принципа на роидми е да го нагласиш на честота, съотвено вече смяната на музика се случва през различните приложения в смартфона, а не като например аудио диск в колата. НО ако ти е вързан и ауди блутута и получиш обаждане, музиката си спира и ти говориш. Свършва обаждането и музиката си продължава. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...