Jump to content

Ауди а4 б6 1.9 тди АВФ мудна(тромава)


Митака55555

Recommended Posts

Здравейте колеги, проблемът е, че колата от известно време стана мудна(тромава) все едно 20 коня ги няма.

Преди месец ми сипаха по погрешка 5 литра бензин вместо дизел,добре че се усетил навреме бензинджията та не я е напълнил до горе, иначе след това напълних половин резервоар с нафта да се омеши, но не вярвам от 5 литра бенз нещо да се е объркало.

Колата съм я закачал на ваг ком дюзи, дебитомер,турбо, егр, датчици, всичко е на 6.

В събота мисля да махна катализатора и да го изчистя, че ме съмнява той да е виновника.

От скоро също забелязах,че егр от двете страни  от нитовете, че почва да избива масло, но не вярвам да е от него проблема, понеже го чистя всяка година.

Къде другаде да търся проблема ако не е от запушен катализатора евентуално?

Редактирано от Митака55555
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си вакуум маркучите от тандем помпата до турбото за пропуск на вакуум. Аз преди 2 месеца имах 1 мм цепнат маркуч дето е за актуатора на турбото и до 2000 оборота набираше бавно и след това се изтрелваше, след смяна на всички маркучи всичко се оправи. На егр е нормално това, почти всеки има, където са двете дупки на него под мембраната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

може все пак да пуснеш един тест на N75 от basic settings на 11 канал да видиш дали движи актуатора на турбото поне 1 см. катализатор също е вариант да е запушен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не си споменал като чистиш егр–а дали само него или и всм ,колектор„може и геометрията да е зацапана иначе най–добре да направиш един лог и да го постнеш в подфорума "дизел" там има хора които ще го разчетат правилно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам ваг ком

Не вярвам да е зацапана геометрията понеже всяка седмица  карам на дълго.

Редактирано от Митака55555
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се, че има най вероятно нещо свързано с вакуумната система, преди ми правеше проблем клапанчето, което влиза в сервото, смених го, обаче пак колата, като престои 30 минути и отново педала на спирачките е твърд, серво усилвателя ли да прави проблема? при положение, че всички маркучета са нови, тандем помпата е чисто нова на бош, възможно ли той да има нещо общо с проблема за мудността и вдървяването на педала. има ли някакъв начин да се провери сервото да ли е наред?

проблем също и със спирачките има един път са както трябва друг път, по слаби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав да се съмняваш във вакумната система - 99 % е там проблема. При мен бяха същите симптоми - педалът на спирачката се втвърдяваше след 5 - 10 мин. престой  и колата се държеше, като чист дизел до около 2 хиляди оборота. Системата се проверява изключително лесно стига да знаеш от къде минава вакум линията. Изолират се отделни кръгове за да видиш, кога ще се оправи. При мен първо изолирах вакума към сервото - промяна във вървежа нямаше ( хубаво е да тестваш на място където няма коли - то ти е необходимо реално 100 метра да разбереш дали върви добре ) След това изолирахме линията, която захранва двата клапана на егр-а ( единия е за самата функция на егр-а, а другия за дросел клапата за мекото гасене, която е пак в егр-а) - колата веднага се оправи и турбото започна да се усеща още при 1300 оборота, както си беше преди. Оказа се, че е тоя клапан, който е за дросел клапата за мекото гасене - явно беше останал в някакво отворено положение при което вакума отваше на ма....та си.

Колата ми е със същата модификация на двигателя, като при теб.

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запознат съм много добре със системата. Ще пробвам това. Благодаря.но съм сигурен че всички маркучета са ми здрави. А иначе по време на движение турбито си надува точно усеща се но я няма тази тяга която беше

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не говоря за маркучетата  - и при  мен всички бяха сменени и си мислех, че няма как да губи вакум ( и това ме забави с решението на проблема, защото тръгнах да го търся в грешна посока - дебитомер, някои майстори даже искаха да ми свалят турбото да го чистят и подобни глупости, както съветват на повечето места в интернет), а при мен вакума се губеше от самия клапан.

Редактирано от digunan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обстойно проверих цялата вакуумна система. Няма пропуск никъде. Оправих единствено проблема със слабите спирачки. Маншончето на преградата, в което се свързват маркуча на сервото беше омекнало и явно от вакуума се смачква. Оправих го, като залепих в него подходяща тръбичка и сега спирачките коват, обаче все така си е тромава. Нямах време да сваля катализатора за почистване.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ходих и при друг човек да ми закачи колата, и той каза, че всичко си работи, единствено стойностите на дюзите били малко различни и каза евентуално може един реглаж на помпа дюзите, но не е сигурен не вървежа дали ще се оправи и след реглажа им.

Ето и стойностите на 4-те дюзи  0,21-0,23-0,83- 0,23 според мен са съвсем в нормите.

Катализатора не съм го проверявал още.

Ако реша сам да си ги регулирам, трябва ли след това нова гарнитура на капака и най вече колко градуса се връща реглажният болт? Кобилицата трябва да е в най долно положение, нали? един пишат 180 други 225 градуса???

Редактирано от Митака55555
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ти дава дебитомера на празен ход с изваден маркуч на ЕГР-а? 13 канал не го гледай, там няма да видиш налягане на тандем помпа и дюзи. Този канал може да те насочи, когато изгубиш някой цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменя ли се гарнитурата на капака?

От днес се появи едно метално чукане, точно като подам газ чука, махнали сикрака от педала и веднага спира да чука, възможно ли е да имам някое износено пънче на някоя дюза или износен реглажен болт и от там да идва цялата тази работа. Иначе мотора си работи равномерно, негори масло, пали си лесно. Единствено палеше малко тудноми алатазима при -15 с три подгрявания и 5- завъртания на стартера при леко отслабнал акумулатор.Ремонтен ко плектна дюзи не съм сменял до сега, може би да е дошло време вече

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбираме еуфорията и облекчението от решения проблем, но въпреки че не прилича много, това е подфорум за проблеми по колите ни и за тяхното РЕШАВАНЕ, т.е. КАК и с КАКЪВ резултат е бил преодолян проблемеца.

СПОДЕЛЕТЕ МОЛЯ ценната информация, бъдете алтруисти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някои хора майсторите им не им споделят какви са били проблемите, така че може и Митака да не може да отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 10/30/2017 at 8:26 AM, Митака55555 said:

Проблема е решен. Моля темата дабъде заключена вече!

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

 

Колега какво се оказа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...