Jump to content

DPF филтър


kambero

Recommended Posts

On 10/12/2017 at 1:37 PM, kpematop said:

Ако спреш ДПФ без ЕГР колата може да почне и да харчи повече отколкото с работещ ДПФ. Ако искаш да остане ЕГР-а поради някакви твои съображения, може да се намали потока му.


Здравейте, предстои ми решение за чистене / премахване на dpf, мотора е ASB 233, А6 4f. 
Карам всекидневно градско в малък град, преди година за пръв път ми светна лампата, но се оправи с автоматична регенерация и каране 10тина км с над 2500 оборота. Преди две седмици отново, но този път светна и тази на подгревните, и влезе в авариен режим и наби едни грешки за ДПФ и ламбда сензор. Този път успях единствено с принудителна регенерация на място да я оправя. Колата ми изгаря ~70л за 400км градско(~18/100), а извънградско към 8.5 на 100. 
Днес отново същия филм - първо ДПФ, а след ~100км авариен режим. Започнах да чета и да се замислям за хард+Софт премахване, но не ми се ще да пуши, и по-скоро съм за сваляне и машинно почистване(имало професионална машина в Бургас).


От четене стигнах до този коментар на Крематор и ще се радвам, ако ме насочи на някъде….

Колата към момента е с всичко налично, ЕГР/ вихрови / ДПФ / катализатор.

За да съм напълно изчерпателен, преди ми набиваше грешка за запушен ЕГР, която сега не ми отчита, дали

е свързано с настоящите проблеми ?


Да разбирам ли, че препоръчваш при махане на ДПФ да стане заедно с ЕГР и в противен случай мога да вдигна до 25/100 градско ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз го играх този филм…пушене, светване на подгревни,грешки в дпф…реших да го махна! Срязахме го и филтъра беше чист вътре…колата след това отново пушеше,но без грашки и светкания на подгревни…оказаха се дюзите…след рециклажа им, няма ни пушеци ни нищо…но според мен избързах с дпф-а :( иначе зависи от карането е разхода…на един и същи път (200км преход) ми харчи от 7 до 13 🤐🤐🤐🤐

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цика, как стигна до рециклиране на дюзите? Как установихте състоянието им? Моя ДПФ прави чести регенерации в последно време, но не съм сигурен, че проблема е в него. Много изведнъж промени поведението си. От 400км интервал между реген (само градски) , мина изведнъж на 100км интервал. Принципно по същото време като зачестиха регенерациите започна и мотора да звучи по-цъкотракащо от преди. Как да съм сигурен дали е в дюзите проблема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Банго, ако имаш съмнения, сваляш ги и тестване на стенд. Мисля, че е 200/300 лв тестът. Ако са ок, сменяш дихтунгите и си ги качваш спокоен :) Ако не са, най-добре чисто нови с някоя по-дебела отстъпка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Cikata при мен пушене към момента няма изобщо, даже декември като минавах преглед, човека я закачи и направи обстойни тестове… Думите му бяха, че газовете на колата са нулеви.


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, то е така и при мен. Даже като прави пасивна регенерация, отзад на кюнците може бебе да си спи. Аз за 50 000км от както я имам колата съм виждал само 2 пъти активна регенерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с 233. От както спрях софтуерно ЕГР не съм виждал лампата за ДПФ-а. Прави регенерация на около 1200км според записа в vcds. Градска регенерация (нея не я записва ) не знам точно  примерно на 500км, усещам я по неприятния мириз от ауспусите (няма пушилка само смрад). 

ДПФ-а ми е секънд хенд, че моя умря като ми скъса оста турбината и не знам на колко км е. На прегледа ми дадоха еко4 стикер. И в Германия ми дадоха зелено кръгче 4.

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм, и ОвивО е със спрени вихрови и егр и той регенерира на такива космически километри, че даже градско. Освен да ходя да ги спирам и да видим дали ще има такъв ефект и при мен. Иначе маслото ми на 4000км, но с регенерации през 100-200км.....дали вече не е на чорба :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Пресни данни от моята бангия. Преди няколко дни спряхме ЕГР и вихровите клапи. Да го бях направил преди 4 години като взех колата. Та......имах драматични моменти с ДПФ-а преди да спрем тези две неща. Регенерираше на всеки 130-150км без значение градско или извън. Е......след като ги спряхме рязко увеличи пробега на близо 800км (извънградски). Градския интервал още не го знам, но допускам, че и той ще се увеличи драстично. Впечатлен съм как ЕГР-а може да влияе на регенерациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Gangbango вихрите си ги пусни пак. Тук пише какво правят:

https://dkuperformance.co.uk/pros-and-cons-of-swirl-flaps-for-bmw/

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз за момента не виждам негативи от спрените вихри. Даже бих казал, че се отрази добре. Не е субективно усещане, но разхода падна малко, колата върви добре с по-малко газ. Абе за сега остават спрени вихровите клапи. Аз тях ги спрях заради грешка, която излезна на два пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, zdrash said:

@Gangbango вихрите си ги пусни пак. Тук пише какво правят:

https://dkuperformance.co.uk/pros-and-cons-of-swirl-flaps-for-bmw/

 

И защо да си ги пуска пак?

Bottom Line

While swirl flaps definitely sound great on paper – offering improved fuel efficiency with one small part – they caused a great deal of mechanical problems for BMW owners. If you want to extend the life of your car and enjoy all the benefits of your BMW performance exhaust, we recommend having your swirl flaps removed.

 

То даже почти всичко трябва да е в червено ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мощността в ниските обороти е по-добра. Вонята от ауспуха е по-малко. Също така при бедна смес (като са отворени постоянно в ниските е бедна) грее повече мотора.  Като е спрян ЕГР не се цапат. И на мен ми даваше грешка чат пат лявата вихра за позиция, но си я смених за 80 кинта. Ако пак даде ядове  си поръчах тези ограничителни: BGN 20.24 | 1 Set P2015 Auto Repair Bracket Manifold Kit 2.7 3.0 4.2 TDI For Audi Cayenne For VW Car Repair Replace Accessories 059129086
https://a.aliexpress.com/_mqQ9mjw

Нали не мислиш че са ги сложили за украса тези клапи?

Редактирано от zdrash
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз щях да ходя да ги пускам тестово, @zdrash ме надъха, но не знам @kpematop какво ще каже по темата :)

egr off, swirl flaps on? :)

 

@royce: bmw си ги спират, защото там не вади грешка за флапите, а моторът буквално и директно си ги хапва флапите и става мяу...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с клапи приритва автомата много леко като обира луфта след като тръгне да закача след като е разкачило от скорост при спускане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте

Днес ми светна въпросната лампа.

Някой казват ,че е дпф-а

И трябвало да го чистя или да го махна.

Какво е най-удачно да се направи.

Благодаря предварително

20220907_162154.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДПФ е.

Ако караш само градско е нормално. Иди на магистрала 20-30км на високи обороти, над 2500 дръж.

 

Ако продължаваш с градското ще трябва да го махаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го спрях на скоро при Стефан и забравих проблемите с дпф-а. От 150км пробег между регенерациите вдигна на 800. Бива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Gangbango 

Благодаря

Къде мога да  махна егр-ра  за София 

Някой от вас спирал ли го е ?

Благодаря 

Ще търся и аз Стефан да го маха !

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...