Jump to content

RAVENOL VSI 5W-40 или Unil OPALJET 24 S 5W40


Recommended Posts

Здравейте,

Предстои ми смяна на маслото и съм се спрял на два варианта. Моля за съвет (предпочитам от опит), кое да избера:

RAVENOL VSI 5W-40 или Unil OPALJET 24 S 5W40

Показателите им са сходни, за Равенола дават че е PAO над 70%, малко по-добри показатели, немско, намерил съм го на 85лв/5л. от официален магазин.

Унила е белгийско, дават 100% синтетика (няма по-поробни данни) цена 57лв/5л. от официален магазин.

Двигателя на колата е 1,9 TDI AFN на над 350хил. км.

Интересуват ме само тези две масла и избора между тях (моля да не включваме други марки и модели).

Масления филтър до момента е бил MANN, въпреки че приемам съвети за смяна на марката, тъй като последния учудващо не беше немски, а румънски!

Държа на мекия старт зимата при температура до -20 Градуса.

Колата никога не е загрявала над 105 градуса маслото, малко е по-шумна.

Досега съм карал с Мотул и Кастрол.

Благодаря на всички отговорили!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Равенола в момента. Препоръчвам ти го. Обаче ако искаш оферта мога да ти препоръчам човек , който си го внася директно от фирменият им магазин в Германия. Аз си го взех именно така чрез обща поръчка от там. Ще останеш доволен от звука и развъртането на двигателят си. Имай в предвид , че това масло има отлични миещи качества , води се клас 3+ т.е. не хидрокрекинг или регенерат а истинска синтетика .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента има промоции и разликата с Равенол SSL 0/40 е минимална.

При поръчка над 150 евро доставката с DHL е безплатна до БГ.

 

Анализът на Унил, който е публикуван в руския форум, е противоречив.

Практическо сравнение на двете масла:nixweiss:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за Равенола. Както и по-горе са писали, има хора, които го продават на по-реални цени от тези на българския дистрибутор :) Хубаво е, че бутилките имат код за проверка за автентичност в сайта на производителя и няма шанс да не е истинско.

Редактирано от ddinchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да си прав (за борбата за позиции като обяснение за изгодните оферти).

Аз като едно българче с тия промоции веднага си помислих "много добре не е на добре" :)

Тия дни сипвам и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сипвай по-евтиното, все пак говорим за супер прост 20 годишен мотор на половин милион километра, който е известен с непретенциозността си към масло и гориво. 

Хората карат АФН-и с олио и трансформаторно масло вместо нафта, ти си се засилил да му наливаш масло за 85 лева....

Всичко над 50 лева за 5 литра според мен ще са пари на вятъра.

Да не говорим че има и ТОТАЛ 5в40 - 35 лева за 5 литра, много хора карат с такъв, включително и аз, никой не съм чул да се оплаква още.

Редактирано от Audi_FeN_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, robobug написа:

Равенол SSL 0/40

 

 

Преди 1 час, robobug написа:

 

 

Благодаря момчета! Каква е разликата в такъв случай при Равенол SSL 0/40,  RAVENOL VSТ 5/40 и RAVENOL VSI 5W/40? Защото в момента са на сходни цени (благодарение на колега от форума ги намерих на такива, за разлика от БГ представителя им), показателите им сякаш също са сходни. Става въпрос за разлика при точно този двигател (не за енергоспестяващите "тънки" отвари за PD и DPF, а за миещи, смазващи и съхраняващи качества). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Audi_FeN_1 написа:

Сипвай по-евтиното...

 

По принцип е така колега, ама:

1. Не искам зимата колата да чупи орехи под капака.

2. Обичам да полагам някакви грижи за техниката (според джоба разбира се), за да ми служи възможно най-дълго.

3. Предния собственик наливаше някакво наливно масло от местната бензиностанция, караше я мъжката на заварка, а като я взех даже щеката не беше мокра! :huh:

4. Има чип, друго турбо и дюзи, което малко или много е по-натоварващо двигателя. И най-вероятно, в резултат от т.3, турбото се чува вече, а двигателя не е от най-тихите.

Нали знаеш, няма достатъчно дуракоустойчив автомобил, който българина да не може да съсипе! ;) 

А и разликата в цената на маслото се оказа пренебрежимо малка, благодарение на колегите от форума.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз подкрепям тезата, че от масло е изключително нелогично да се пести. Още повече за стар двигател, който вероятно е доста по-близко до края на живота си. Разликата от 20-30лв разпределена на 10 000км е абсолютно нищожна, докато потенциален ремонт на двигателя би бил болезнен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, genttogsg написа:
На 12.10.2017 г. at 7:25, robobug написа:

 

 

И по-точно маслото струва 49,27лв/5л. или "само" с 50,73 лв. по-евтино от официалния им магазин!

Да живее БГ търговията с по над 100% надценка! :steinigung: :stupid:

Благодаря на всички колеги за помощта, маслото е поръчано - Ravenol VST 5/40! :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Здравейте колеги

прочетох отзиви за равенол бихте ли казали от къде го поръчвате че бг предтавителя е надул дотса цените ми се струва. 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...