Jump to content

Клошар Тунек


Ngoro

Recommended Posts

След като гръмнах оригиналдЪ турбото почнах да се боря с един клошарски тунек.

Целта на тунека беше ако може за минимално количество пари да се изтиска максимално от кочината без да се налага да правя свирки или да давам дупе.
Едновременно с това колата да не почва да развърта от  4000 оборота щото така казват "езтензките" тунери. Кочината е ежедневка. не е картинг за съботно-неделни надпърдания по светофарите.

 

Не ме питайте колко коня е. не съм я мерил. 
Турбината е уж до 280 коня - нямам представа дали на вала или на колелата. Надали съм докарал повече от 240-250 коня. 

Бууст-а е до 1.4 бара. Държи добре до към 5000. Там тунера ми го е намалил на 1 бар. Нямам представа защо. Каза че така трябва :D 

 

Ето малко диаграмки които направих с последния мапинг и бензин А98 днес на 19 градуса слънце навън.

Имайте търпение и ще кача още инфо и снимки :)

Утре проба с А102 от Арал.

 

Давайте коментари ако нещо не ви харесва в диаграмите че да питам тунера защо така :)

 

След неуспешен мапинг с местен дизелов клисар който първо изсуши колата после я удави в бензин и разшлякани маслообиращи сегменти - пушешта кола и никакъв вървеж за разлика на огромен разход си поръчах кабел от Dave от Motoza Tuning и сега съм повече от доволен.

Пича е правил повече бензинови Б6-тици и Б7-мици отколкото всички псевдо дизеларчета тунери с дино в цяла европа :D

ТО тунек не се прави като само вдигнеш таймингите на инжекторите. Трябва и малко да се помисли.

 

Кочината е А4 Б7 1.8 Т БФБ с рефърбишната глава след като и тя беше пукната от предишния собственик :)

С насаден пасажерски интеркуулер от BEX 

Bosch 550 cc/min инжектори (тия с оранжевкото)

права тръба на 3" за катализатор, down pipe на 3" средно поточно гърне, задни проточни гърнета

бобини от 2.0 ТФСИ свещи NGK BKR7EIX на gapping 0.028" което е към 0.71mm - Bosch No: 0 221 604 115

турбото е оригиналдЪ k04-15 -  Borg Wagner K04-015 5304 988 0015

топла част орЕгеналната
студена част 6 + 6 blades, 56mm > 45mm  има някакъв шанс да е от K04-064 от предпоследните S3йки но не съм сигурен. 
Другия размер хибридни турбини дето прави тоя пич са с 60мм колело ама ми идва прекалено голямо спрямо топлото и затова взех тая турбина хем и развърта по-рано
студен охлюв от някакво RS4 с 50 мм инлет


колектора е от BEX защото моя беше спукан с главата :)1.jpg

турбото е болт-он на двигателя.

хаузинг за МАФ-а от S3 входящ маркуч китайски с малко труд и творчество от мен. стандарткия ми MAF - 06A 906 473 A. с коригирани карти заради по-големия хаузинг

N75 е последната ревизия - 06A 906 283 E

BlowOff-а е OEM последната ревизия - 06A 145 710 P

1.jpg

1.jpg

 

2.jpg

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

тук трябваше да наставя преходник от 70мм на 80мм че хаузинга от S3 е по-голям

 

 

9.jpg

 

g1.jpg

 

g2.jpg

 

g3.jpg

 

 

 

От цялата работа останах

Инжектори от BFB

Инжектори от BEX

Инжектори от S3 прясни на 1 месец карани и произведени 2016

Цял нов Luk демпферен маховик на 240мм за 6 скоростни бензин кутии каран само 1000 км. 

Един сет оригиналдЪ пружини с тежест за кола с 1.8Т но окачване 1BV,1BE

Една нова стоп машинка от Ауди

така че при интерес пишете да оправя бюджета с разпродажбата на каквото е останало. Има още снимки. бъдете търпеливи ще качвам :)

 

Ако някой го интересува от къде тръгнах, какво слагах, какви логове имам от тогава защо се отказах от S3 инжекторите и т.н. и това имам като логове и диаграми

 

ето и една диаграма от по-късно тръгване ама до по-високи обороти.

g4.jpg

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Ngoro написа:

... почнах да се боря с един клошарски тунек...

Да го наречем икономичен тунинг ... В случая съвсем не е така.  Аз не можах да разбера да ли си недоволен от резултата или се опасяваш да не гръмне ТК. Това е отлична конфигурация за ежедневно/градско каране. Ако искаш още в ниските обороти .. сменяй колата или двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се оплакквам изобщо

просто турбината си отиде в неподходящ момент и ми развали плановете за EFR6258 с twinspool (или беше twinscroll) 

а след тоя ремонт и предстоящото отваряне на мотора заради наебаните маслени сегменти съвсем става излишен бъдещ ъпгрейд

колата се вози ежедневка и съм доволен

ще изкара още 3-4-5 години и ще я сменям директно

дано това дето съм сглобил издържи толкова :)

 

ичаквах по-малко като резултат и съм ок с полученото за толкова пари :)

 

единствения скъп компонент е турбото

отказах се от китайка че пътната помощ в Европа да ме довлече обратно като я гръмна в средата на Европата е повече от цената на читаво турбо

всичко осъанало го изтъних до максимум от финансова гледна точка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе... след този разказ, по-скоро си недоволен. Не ми е попадала хронологията на събитията на твоя автомобил, но ми изглежда все едно отзад напред си почнал.

Ако ще отваряш двигател, минимум изпълнение според мен е поне да се хвърлят поне едни биели, ако пък се налага шлайф на блока е ебати удобната възможност за строук. Което и да изпълниш от този план обезмисля сериозно К04-ката, предвид практически новия и по-корав мотор. Сега като отворите поне сложете биели!

Twinscroll на 6258 е сериозен овъркил поради няколко повода. Турбото така или иначе е малко и сериозна разлика между T4 и T25 според мен човек няма да усети ако оценява от седалката, на хартия може и да има минимална разлика. Цялата B1 серия си е за ежедневно каране, добре са ги направили тези EFR-и. Даже ако питаш мен 6758 с Т25 0.64 ще е доста задоволителен ефекта. Аз даже бих предпочел него. Втория негатив от twinscroll-а е, че реално (подчертавам реално защото FullRace НЕ са в реалността) няма колектори за T4 twinscroll  колектори за 1.8Т и следват много скъпи интервенции и крайно обемни модификации в двигателния отсек.

 

6758 spool.jpg 

 

Това е 6758 на 2.0 TFSI, но е с V-band 0.85 AR, така че на 1.8Т с Т25 и 0.64 бих очаквал аналогичен резултат. И ако са такива цифрите, много наподобяват това което и ти си постнал, самоче с тов турбо има проекти с 400 к.с. на обикновен бензин (познавам лично човека който го е правил), пък ти си го тунинговай колкото и както искаш.

Не знам колко ти е струвала К04-ката, но 6758 съм намирал за по 2200 лв, чисто нови от МАГАЗИНА :)

 

 

Редактирано от rbdt512
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

доволен съм от тунека :)

не съм доволен от тайминга кога трябваше да го правя :)

след като днес вдигна и успя да поддържа 244 без да й отнеме час и попътен вятър:)

 

сега отговор на незададените въпроси в мнението на rbdt512

 

първия път смених пукната глава

не съм и размислял за тунинг

сега като отворя за сегменти задължително и биелите

няма да гледам/сменям лагери на колянов вал щото не ми се сваля кутия за 83-ти път

 

личното ми мнение за строук на 1.8 е че е най скъпото безмислено удоволствие което човек може да причини на тоя миксер :)

 

от туин скролла се отказах заради колекторите и невъзможността на обем от 1.8 да ги напълни в разумни обороти че да става колата за ежедневка. Точно това което казваш за Full Race и техния бемислен Т4 колектор на twinscroll

имам проект около мен с 6758 и 2 литра двигaтел и беше лагава като за световно

след преправяне на колектора с по-тясни тръби нещата не се промениха много

просто 1.8 е смешен като обем мотор и само с изтезания може да се изкарат от него смислени коне от средно или голямо турбо

 

имах добра оферта с чугун vband колектор на 0.57 за 6258 нооо беше дебело с транспорта от УСА

и това отпадна

незнам какви магазини гледаш ама аз с помощ от прЕател не мога да барна ЕФР под 1200 евро

и то с куц A/R

 

колата е на предно

отказах се да правя каквото и да било над 280 коня защото ще стане неуправляема

а куатро не ми се сади в държавата, администрацията и застрахователите които имам тук

все пак тия неща по колата ги правя да се подпичквам с нещо в свободното време и не са ми професия

 

утре ще кача графика как се държи турбото на продължително натоварване в диапазона 170км/ч-240км/ч къдеъо е и основната употреба на колата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което аз очаквах от тая турбина е да тръгва малко след 3000 и да успее да устиска поне до 5000

бях повече от изненадан че успява да държи 1 бар почти до 6000 оборота въпреки че не изтезавам колата до там чак :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо бях разкършил прсъти да понапиша тва-онова, но стигнах до предното предаване... и няма да хабя клавиатурно време, нито за строкването, нито за каквато и да е друга позиция. Каквото си направил е ПОВЕЧЕ от идеално.

Дай я тази оферта за V-band колектора да видя за какво става въпрос, защото практически съществуват 2 модела, единия реално не се продава свободно, за другия имам особено мнение за приложението му. Ако е от първия аз автоматически скачам от една определена сума пари за него, нищо че градя проект около Т25 с баткото от B1 фамилията. Иначе не си казал не сме ти оправили транспорта от щатско.

Дай някакво инфо за този проект с FullRace колектора. Честно не мога да повярвам защо би бил лагав 1.8Т с 6758, но е и малко субективно, затова ми е интересно дали има грешка в системата или някой просто е очаквал нещо друго.

Ето ти почти девствено 1.8Т, на предно, с 6758 ненастроено към момента:


 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

22 hours ago, rbdt512 said:

Twinscroll на 6258 е сериозен овъркил поради няколко повода.

Аз ще помоля за по-подробен коментар.  Няма смисъл от туинскрол на тази турбина или като цяло 6258 не си заслужава цената?

Интересува ме за 2.0т.

 

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко в страни, но не е ли малко кофти с над 170 на предно, как се държи колата като цяло? Задницата не олеква ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, robobug said:

Аз ще помоля за по-подробен коментар.  Няма смисъл от туинскрол на тази турбина или като цяло 6258 не си заслужава цената?

Интересува ме за 2.0т.

 

 

Няма смисъл от twinscroll. Я  ми разкажи какво си замислил, може да стане интересно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по-скоро натежава :)

 

Едит: нищо конкретно не съм замислил. Но си позволявам да коментирам в "клошар" темата, защото разглеждам варианти "тънката лайсна".

Направи ми впечатление, че 2.0Т при Б9 е туинскрол, като колектора е наполовина в главата. Имаше оферти за "втора употеба" "К03" с туинскрол.

Кавичките са, защото турбината е на практика нова и не е ясно какво точно имат предвид Ауди под "к03".

Моторът ми харесва и мисля да пробвам хем да го позасиля, хем да запазя заводския респонс.

В зависимост от постигнатия резултат ще преценя дали да го карам на А4 или на А6....демек много неизвестни.

 

Засега си мисля за афтърмаркет бутала с максимално голяма билет компресорна перка на стоковата ИХИ турбина.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 minutes ago, STEFAN8898 said:

Малко в страни, но не е ли малко кофти с над 170 на предно, как се държи колата като цяло? Задницата не олеква ли?


Кое..?! Какво? Защо избра цифрата 170, и какво значи да ти олекне задницата? Какво питаш точно?

Е как се кара на предно с напънат 2.0 TFS

 

 

Иначе в България знам едни момчета, които си карат стоковите карантии на VRS-ките на почти 400 к.с. евридей с подръпване където е нужно

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти олекне задницата разбирам следното-една зима карам на сняг с 80, завой, а4 на предно, задницата поднася и се завъртам на 180 градуса, добре че беше през ноща и нямаше коли, същото може да се случи и на сухо при скорости над 160 170 примерно, и не е много приятно, докато при кватрото задницата е по-тежка и не олеква така, и отделно преднячка над 200 коня е безмислено като цяло,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при високи скорости и преди с малкото коне и сега с многото все ми олеква задницата.

Днес на 244 км/ч (подобрих мартенския рекорд от 243 км/ч с цял един километър :hilezh:) направо акнах в един завой.
След 200 км/ч вднага я усещам колата как се "вдига" във въздуха и даже като сменям лентите усещам маркировката как ме измества малко.

Имам всички кори под мотора и колата и са здрави. всички пластмасарии са си на мястото. Нооо нямам RS4 аеро пакет нито даже поне заден капак изкривен с формата на спойлер :)

Незнам кога ще се утрепя с тоя отпадък дето мястото му е в Надин :D

@rbdt512 не съм те забравил, сега ще изкопая сетъпа и цените за v-band колектора :) и ще ти го метна на лични

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, robobug said:

по-скоро натежава :)

 

Едит: нищо конкретно не съм замислил. Но си позволявам да коментирам в "клошар" темата, защото разглеждам варианти "тънката лайсна".

Направи ми впечатление, че 2.0Т при Б9 е туинскрол, като колектора е наполовина в главата. Имаше оферти за "втора употеба" "К03" с туинскрол.

Кавичките са, защото турбината е на практика нова и не е ясно какво точно имат предвид Ауди под "к03".

Моторът ми харесва и мисля да пробвам хем да го позасиля, хем да запазя заводския респонс.

В зависимост от постигнатия резултат ще преценя дали да го карам на А4 или на А6....демек много неизвестни.

 

Засега си мисля за афтърмаркет бутала с максимално голяма билет компресорна перка на стоковата ИХИ турбина.

 

 

Мислил ли си за IS38 или така нар. К04? Има разни юнаци дето са го пригодили и за надлъжен. В момента тече един груп бай в щатите на цена около 1800 - 1900 долара за целия сет, получаваш 360 к.с. Има и опция за колектор с излят към него хаузинг за ЕФР 6758 и 7163 - малко над 4000 лв. Изчаква се потвърждени за пригодност при надлъжни мотори. Твърди се че за 6758 ъпгрейд на биели не трябва, което не важи за 7163.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е какви са плюсовете на EFR 6758 и заслужава ли си разликата в цената спрямо хибридите на база К04-064 - ТТЕ 420/480 и BBT 430, които се слагат и на 1.8т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, Jawbreaker said:

Интересно е какви са плюсовете на EFR 6758 и заслужава ли си разликата в цената спрямо хибридите на база К04-064 - ТТЕ 420/480 и BBT 430, които се слагат и на 1.8т.


За да ти се отговори адекватно трябва да се говори в някоко направления. Тези буквички и цифри нищо не миговорят, вероятно някоя малка компания предлага производство на ТК в нисък обем, но дай линк и малко коментари върху технологията на базата на които са строени ТК. Дай линк/цени/характеристики на ТК....

Генерално мога да говоря, че хибридите са лош вариант, пред това че винаги се опитваш по този начин да направиж от пръдня боя. За технологиите в EFR има писано много и няма да изброявам, само ще обобщя че има ваконе е най-, но е една от най-напредналите технологии в областта.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Turbo Engineers (ТТЕ) са доста сериозна компания. Конкретно хибридът ТТЕ420 е най-разпространения и доказан за К04-064. Имат и по-сериозна версия ТТЕ480. Малко инфо:

https://www.theturboengineers.com/

https://www.goapr.com/products/turbo_tte420_ea113_20t_r.html

http://www.audi-sport.net/xf/threads/tte420-upgrade-performance-turbocharger-vag-2-0-tfsi.234622/

http://www.audi-sport.net/xf/threads/tte480-upgrade-performance-turbocharger-vag-2-0-tfsi-s3-8p-tts-ed30-so-on.290052/

https://www.facebook.com/TheTurboEngineers/

Дали са доста проекти с графики.

Скоро имаха промоция и TTE420 излизаше 900 евро да ти я направят, ако имаш здрава и 1 700 евро нова.

 

Beach Buggy Turbos също са доста известни с хибридите си за 1.8т. Te имат отскоро по-бюджетен хибрид BBT 430 за 1 300 пауда.

https://www.facebook.com/beach.buggy.10/

 

С тези хибриди се вадят 400 - 480 к.с. от 2.0TFSI и над 400 к.с. при 1.8т: http://www.audi-sport.net/xf/threads/tte390-upgrade-performance-turbocharger-vag-1-8t-20v-2-0tfsi-hybrid.235013/ Твърди се и че тези резултати са при по-ниски EGT спрямо стоковия вариант на турбото.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, Jawbreaker said:

The Turbo Engineers (ТТЕ) са доста сериозна компания. Конкретно хибридът ТТЕ420 е най-разпространения и доказан за К04-064. Имат и по-сериозна версия ТТЕ480. Малко инфо:

https://www.theturboengineers.com/

https://www.goapr.com/products/turbo_tte420_ea113_20t_r.html

http://www.audi-sport.net/xf/threads/tte420-upgrade-performance-turbocharger-vag-2-0-tfsi.234622/

http://www.audi-sport.net/xf/threads/tte480-upgrade-performance-turbocharger-vag-2-0-tfsi-s3-8p-tts-ed30-so-on.290052/

https://www.facebook.com/TheTurboEngineers/

Дали са доста проекти с графики.

Скоро имаха промоция и TTE420 излизаше 900 евро да ти я направят, ако имаш здрава и 1 700 евро нова.

 

Beach Buggy Turbos също са доста известни с хибридите си за 1.8т. Te имат отскоро по-бюджетен хибрид BBT 430 за 1 300 пауда.

https://www.facebook.com/beach.buggy.10/

 

С тези хибриди се вадят 400 - 480 к.с. от 2.0TFSI и над 400 к.с. при 1.8т: http://www.audi-sport.net/xf/threads/tte390-upgrade-performance-turbocharger-vag-1-8t-20v-2-0tfsi-hybrid.235013/ Твърди се и че тези резултати са при по-ниски EGT спрямо стоковия вариант на турбото.

 

 


Не съм сигурен от къде трябва да започна...

Ще опитам от тук - тези ентуаисати от The Turbo Enigineers не мога да съм сигурен колко са сериозни, нито колко са иновативни, камо ли дали не са на ръба на фалита. По долу ще стане въпрос защо това е важно. Може би са популярни за някой, но това според мен е следствие от маркетинг и не мога да твърдя, че е следствие на качествен инженеринг. Погледни им сайта... не, че нещо но самия той е мега бюджетен и каква точно информация получаваш - "0", нищо. Снимки и цифрички които нищо не означават, просто така те са си ги нарекли - това е формула за маркетингово ориентирана компания и както виждаш и сам, надявам се, същественото липсва.

 

Грам информация няма за това какво точно са модифицирали по ТК и техните аксесоари. Какви са размерите на компресорните колела, които предполагам "сами произвеждат по собствен дизайн", какъв е дизайна на тези колела и защо са го избрали и с какво той е по-различен от да речем snail turbo или kinagawa. Къде са компресорните карти със сърдж/чоук границите, къде са им островите на ефективност, къде са им списъците с опции за модификациия? - Няма нищо такова. Мислиш, че крият някоя космическа технология ли?

При тези обстоятелсва ми е трудно да сравнявам EFR 6758 с каквото и да било, защото не знам кой му е еквивалента - по потециала за коне ли да го сравнявам? Принципно нещата са простички взимаш компресорната карта на едини и на другия, гледаш размера на колелата и придобиваш добра представа за сравнение, разбира се после трябва да го съотнесеш и към топлите части на ТК.

Като цяло гледам, че си градят гамата върху IHI IS37/38, и някакви други BW непознати за мен. Поправете ме ако греша но това са ПРОСТИ втулкови ТК - какво да им сравнявам с EFR?

Друг ъгъл на впечатления - пуснали са 20-ина ТК и казват, че това е само МАЛКА част от гамата ТК които предлагат... ъ-ъ-ъ-ъ таковата BW EFR имат ъ-ъ-ъ-ъ-ъ колко ТК в гамата си? А, да -  7.  Явно BW са смешна компанийка за фунийки спрямо "TTE". Колко може да си детайлен когато предлагаш модификации върху 100 модела ТК? После цената на тези ТК - колко е марша между цената на стоковия ТК и цената която те пускат на пазара? Да по-висока, но реално не е драматично различна. Какво значи това? Значи че или продават минимум десетки хиляди ТК годишно или цената на вложеното (човешко време, CNC време, дизайнерски части и т.н.) всъщнотст не е висока, висока степен на автоматизация на процеса (разбираш липса на време за критичност в детайлинга на конкретен екземпляр), при все, че трябва да се има достатъчен марш и за чиста печалба. От казаното дотук спокойно може да се заключи, че ТТЕ просто ползват широкопознатия копи-пейст протоколо, вероятно с ниска иновативност по отношение на дизайна, но висока таква при намиране начин за приложението му на различни платформи.

Нататък - принципно за хибридите. Оригинланите платформи на ТК са относително добре инженирани и ефективни (при зададени съответните изисквания), защото обикновено са предвидени за приложения в голям обем и трябва да могат да носят на сериозен бой с малко компромиси в перформаса, т.е. таргетно оптимизирани са. И да за да са конкурентно способни откъм цена рядко вклюват високи технологии, така че базово тръгваме от нещо което по правило не е особенно блестящо. Какво оправим като шибнем в най-честия случай, по-голямо и "по-ефективно" компресорно колело? Компресора придобива по-голям капацитет, духа повече въздух и опала - повече коне. Но както е  добре известно безплатен обяд няма и тези коне  се плащат с изменение на режима на работа на ТК - изместване от "оптимума", което от самосебе си е ясно че не едобре. Някои от тези негатива могат да се компенсират чрез бууст контрола,което пък мъкне своите особенности и т.н. Някои по-смели "ТК-модификатори" за да компенсират горните проблеми ъгрейдват и топлата част (колело или колелото с оста), но накрая цената на модификацията е близка до тази просто човек да си купи по-голямото турбо от серията на ОЕМ производителя.

ТТЕ е смешно малка компания, както и другата спомената от теб в поста ти. Дори APR не са осбенно големи, нищо че са интернационални. Откакто пораснаха обаче им стана ясно, как икономиката диктува инженерния порив и  направиха няколко "старнни" завои в статегията си/ Защо милисте Stage 3 за Б8 не видя бял свят? Когато изсипваш хиляди левове за тунинг (и това важи с още по-голяма сила за обикновения българин), не прави логика да си купуваш бутикови продукти (настрана качествата им!). Какво правим ако по едн или друга причина загубиш функционалност на компонент? Обикновено е свързано с двупосочен шипинг на сравнително тежки пратки, ако въобще благоволят да ребилнат, защото по-чести ще ти продадат нов екземплар на същата или леко редуцирана цена. Или отнема цяла вечност особенно ако е нещо специално за да ти направят нов екземпляр - огромен фактор ВРЕМЕ. Мислиш ли че от ТТЕ някога ще ти пратят ново компресорно колело защото турбото ти е засмукало парчета от въздушния филтър? Тогава рязко осъзнаваш как на тези моомчета от ТТЕ им липсва къстъмър съпорт стратегия. И всичките тези опции ако имаш рядката възможност тази компания да съществува или все още да произвежда компонентите които ти трябва. Питай ме дали нямам опит с това. Сравни сега опциите които имаш с обикновен EFR - достъпа е глобален, вкл. и в България, с много опции за аксесоари според нуждите, можеш да разчиташ и на сериозен съпорт от резервни части. Няма паралел за сравнение на това ниво, но когато си стиснал левчетата с влажни очички за обещанията въобще не мислиш за тези неща.  
 

Ако мога да заключа в едно изречение на въпроса ти - EFR в общия случай е:
- вероятно много по-високо технологичен и ефективен ТК, ("вероятно" защото както казах и по-горе може няма как да се сравнят нещата);

- така като гледам на същата или по-ниска пазарна цена от посочените ТК (човек също трябва да знае къде, как и за какво да пита);

- в пъти по-достъпен и по-адекватен мениджмънт след продажбата.

Но в крайна сметка вески има пълното право да троши парите си както намери за добре!

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:magic: over and out ... Май спамът стана повече и писанията ни ще ги заличат. Турбини могат да се обсъждат и сравняват на база резултатите от реализирани с тях проекти. Описание на хибридите има в линковете, които съм дал, както и доста графики с тях. Адмирации към  усилията положени за анализ на бизнеса на ТТЕ и хибридите като цяло, но за мен по-скоро клони към художествен текст. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

37 minutes ago, Jawbreaker said:

:magic: over and out ... Май спамът стана повече и писанията ни ще ги заличат. Турбини могат да се обсъждат и сравняват на база резултатите от реализирани с тях проекти. Описание на хибридите има в линковете, които съм дал, както и доста графики с тях. Адмирации към  усилията положени за анализ на бизнеса на ТТЕ и хибридите като цяло, но за мен по-скоро клони към художествен текст. 


Художествен текст? Ха, нищо не си разбрал
Купувай хибриди тогава. Кви резултати ве.... боже.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишете си спокойно бре! не ми пречите :)

аз тия терзания и избори ги минах и затова накрая се спрях на к04 хибрид като единствения ценово-смислен за ежедневка кола

мисля че ще е най-интересно ако наредя цената на чаркалаците които съм сложил от зад напред. В смисъл 1-во кое е най необходимо и после какво съм слагал ама може и без него :)

 

ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ чаркове

 

Чипиране - 400 ойро

След като минах през един местен тунер и му еба майката на мотора и искаше за това 600 евра които не получи се спрях на Dave от Motoza tuning. И съм повече от доволен. За протокола - ако правите тунинг - МАПЕР-а е най-важния детайл, Всичко останало може да се нагласи и смени. Но като окотите мотора и помеляте частите е без значение вече всичко :) Така че почнете с избора на мапер и проверете поне от 3 различни места дали това е правилния човек

 

Турбина - 900 ойро.
ако ще се прави тунек това е втория по важност компонент след мапера. Аз се спрях на оригинална топла част от К04-15 и хибрид-охлюв отпред. За това че не искам китайка за 200-300 долара си платих 900 еврака. Може според някои да съм се минал може и да не съм. Аз исках истинска топла част а не чугун от китайски сополи който ще се нацепи след 2-рото изстиване. Цената е под каталожната щото вземах отстъпка заради добър прЕател който ми я поръча. Иначе щях да платя 1200+ за нея.

Дюзи 550 кубика Бош - 170 ойро (Bosch Nr: 0280158117)
Купих си чисто нови S3 инжектори ама не бяха достатъчни за моето турбо, въпреки че моята система работи на 4 бар-а а не на 3 и 386 cc/min дюзи хвърлят в моя случЕй около 440cc/min. Можете разбира се да си вземете от зелените Бош - които цикат на майка му в онова. Ама картите после и тунерите били виновни щото тресяла на празен ход ...

 

Маркуч за входящия въздуФ - 60 ойро

Купих си го защото входящия диаметър на новото турбо е по-голям. После сменях тялото на МАФ-а и тоя маркуч не вършеше работа но направих преходник и не се наложи да купувам нов.
Така че помислете - ако искате да изцедите максимума от една К04-рка предварително купета правилния маркуч за голям МАФ от S3 да не правите като мен :)

 

до тук тотал 1470 ойро

 

ПОЖЕЛАТЕЛНИ Чаркове

Свещи  NGK BKR7EIX - 70 ойро общо 4 парчета

 

Бобини от 2.0 ТФСИ - 80 ойро общо 4 парчета

 

Хаузинг от S3 1.8T BAM - 20 ойро

 

Права тръба вместо катализатор на 3" (76 мм) - 90 ойро

Down pipe на 3" с мека връзка (76мм) - 120 ойро

 

Проточно гърне средно и две проточни задни на 3" - 400 ойро с монтажа на всичко по изпускателната част.

 

N75 последна ревизия орЕгенален - 90 ойро

BlowOff последна ревизия орЕгенален - 50 ойро

 

Нов маркуч воден за турбото - нов маркуч за незнам си кво си , ново клапанче по картерната вентилация, нова suction jet pump, нов дебиломер (МАФ) нови филтри и масла

 

Тотал 1500 ойро

 

 

РАЗВЛЕКАТЕЛНИ части

Цялата част от BEX - пасажерски интеркуулер + всички тръби - от баче Спас @more - цена няма да дам щото получих прИмоция като спецялен катил клиент и все пак това беше преди 2.5 години когато го мотнирах и не е коректно да подвеждам хората :) но е повече от евтино да си сложите този допълнителен кулер вместо да крътите бронята за FMIC - с К04 няма кой знае колко смисъл от FMIC още повече пък китайски такъв с лайнян профил дето създава повече съпротивление от въздушния ви филтър :D

 

Чугунен колектор от BEX - с няколко милиметра по-голям диаметър от BFB - смених го щото моя беше пукнат. Няма кой знае какъв прираст в пефрормънса. НЕ КУПУВАЙТЕ китайски боклуци които ще се нацепят или гаражни производства дето ще пускат по шевовете. Колектора е второто най-важно след турбината и винаги се избира спрямо турбината. Аз реших да остана със стоковия пък бил той и рестриктивен вместо да сложа бразилски 20 килограмов чугун или друга китайска простотия.

 

Спирачки от S4 предни на 345мм, задни на 300 мм вентилирани дискове - апарати предни задни + задни дискове и накладки стари - 500 еврака.

Купих си нови предни дискове от ауди - за по 150 евро единия и нови накладки.Писна ми от ментета и боклуци на ATE, EBC и т.н. Всичките се криват освен OEM.  Най-добрия ъпгрейд на спирачки. Не се хвърляйте на Brembo шитни многобутални прегрявани и с олюпено покритие на буталата задръстило целия апарат. Дисковете от S4 са Plug/n/play и са евтини на фона на дискове за волво или мерцедес които ще трябва да дупчите за да влязат във Брембото. Е не мерси аз бг стругар да ми бара нещо по спирачките :D

 

+ ново голямо серво за S4 - е на това не му помня цената но не е било повече от 100 ойро
 

+ спирачна помпа за S4 - 60 ойро

 

+ няколко пъти 6 скоростна кутия за предно по 400 евро :D 

+ Демпферен маховик за 2.0ТФСИ -  струва в магазина почти 2000 лв. Аз го взех с отстъпки

Перипетиите със смяна на кутията са дебели и съм разказвал за тях, няма да се впускам в детайли, само да кажа че ми остана нов демпферен маховик за 2.0тФСИ който продавам евтино за 400 еврака

 

Тотал - е не мога да смятам толкова :D

 

Не съм си и помислял като почнах с интервенциите че ще струва малко нито че ще има смисъл да ги правя. Правя ги щото това ми е забавлението. Някой мъжленца ритат мачленце събота/неделя, Някой се напиват по парковете от една бира и пикаят из храстите, някои висят за риба, аз съм от тия дето обичат да се намажат с масло и да размятат големия гаечен ключ в гаража :hilezh:

 

Всичкия труд по монтирането на частите е мой и на прЕател. Който даваше повечето от идеите и без него нямаше да стане рал'тата  :)

Всичките инструменти дето съм ги ползвал крикове, въздуф и т.н. ресурси пак от неговия гараж фор фрии. Така че калкулирайте си и майстор ако почнете с тунека 

 

Общо казано цената на :

основните компоненити турбо - чипиране, маркуч дюзи 1500 евро

допълнителните дреболии за истискване на максимума от турбото - 1500 евро

допълнителните компоненти по по-добро спиране + интеркуулер и колектор - 1500 ойро

допълнителни компоненти по "нова" 6-скоростна кутия - демпфер, съединител, притискател, стартер - 1500 ойро

 

до тук цената на тунека колата съм я взел за 6.8к с пукната глава преди 2.5 години - тотал с регистрации 13к + ремонт на главата 500 ойро пак без да плашам за труда и купиване на глава втора употреба + джанти за 500 ойро + комплект летни + комплект зимни гуми - е подминахме 15к

 

дали има смисъл да се прави ? или човек да удари 15к евра и да взима директно базов 3.0 ТФСИ с компресор ? е отговора не беше толкова лесен 2015-та като ми изпадна офертата за тоя гроП на предно :)

 


 

 

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A, не - генерална грешка, да смяташ похарчени за тунеК се едно да поливаш обилно сол по раните. Ц-ц 

 

Остай тва радуй защо FullRace -  не надува, и къде потурчихте колектора след като правихте нов с "по-тънки тръби".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 hours ago, Ngoro said:

Спирачки от S4 предни на 345мм, задни на 300 мм вентилирани дискове - апарати предни задни + задни дискове и накладки стари - 500 еврака.

Купих си нови предни дискове от ауди - за по 150 евро единия и нови накладки.Писна ми от ментета и боклуци на ATE, EBC и т.н. Всичките се криват освен OEM.  Най-добрия ъпгрейд на спирачки. Не се хвърляйте на Brembo шитни многобутални прегрявани и с олюпено покритие на буталата задръстило целия апарат. Дисковете от S4 са Plug/n/play и са евтини на фона на дискове за волво или мерцедес които ще трябва да дупчите за да влязат във Брембото. Е не мерси аз бг стругар да ми бара нещо по спирачките :D

Те затова, се сменят буталата с такива от по-подходящ матриал и няма драми. Втора кола карам с монтирано многобутално брембо със сменени бутала и драми няма. Предушната беше 1580кг без мен и с 4 бутален апарат и 334мм диск съм правил аварийни спирания от 200+ с 0 проблеми за 4 години, дори не изкривих дискове. Колата, която карам сега е 1980кг с 8 бутално брембо и 350мм дискове, монтирани преди 3-4 години, аз я карам от една, положението е същото - брутални спирания от висока скорост, лилави дискове и взривени накладки и 0 проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...