Jump to content

Клошар Тунек


Ngoro

Recommended Posts

Никоя друга тема не съм чел с такъв интерес. И не само, защото е една от малкото с цени, но и заради блестящото чувство за хумор на колегата. Поздравления!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Макло данни от последното разтриване преди седмица
Температура въздух 17. Температура хАсфалт да речем 21-22, Слънце, Сухо. Бензина е A102 от Shell, Total, Esso, BP

 

Това което аз виждам от графиката е че К04-рката си е по принцип гореща турбина. Малка и бързо загряваща. Нещо което е 100 пъти коментирано и във форума :)
Според мен проблема не ми е в двата малки DSMIC интеркуулери от BEX. И голям да сложа просто няма да успее да смъкне градусите колкото на мен ми се иска. Някой колега с опит в тази област да помогне.

4+ часа в режим 80км/ч - 250 км/ч - 80 км/ч.
Така да се каже Beat the Shit out of It

Графиката е отрязък от 20тина минути от 5 часовия лог.

 

Сложил съм и температура на катализатора.

 

Така и не отворих капака да видя дали колектора, турбото, тест пайпа и даун пайпа светят в бяло, и изстивайки минават през жълто, оранжево, светло червено, тъмно червено, чугунено кафяво :hilezh:

 

velocity-intake-air.jpg

 

Каквото и да правя настъпя ли я над 150 км/ч температурата в интеркуулера скача до 50 градуса. Ламбдата между външния и тоя в интеркуулера е над 30 градуса. Естествено чипа реже горивото веднага.

Тунера ми обясни следното след като го питах дали да се замислям за друг интеркуулер:

" As far as the intake air temp and intercoolers the ECU is going to try and protect the motor as IAT's climb higher and higher it will reduce the requested boost pressure by some %'s and it just gets more and more aggressive with that as IAT's climb.  Generally it will run full on up to 30 C, pull a few %'s at 40 C, and 50 C + it starts pulling out a lot of boost. "

 

 

 

velocity-cat-air.png:

 

ето и с температура в "катализатора" (който е 3" права тръба) мерена от 1-вата широколентова ламбда сонда от 600 до 930 градуса. Доволен съм че не надминавам 950 градуса изобщо.
Преди с оригиналния ауспух удрях почти 980 градуса и беше въпрос на време да потече перката на турбото през ауспуха навън :)

В дясно е скалата на червената линия за температурата в катализатора.
В ляво скалата е за скороста в км/ч в зелено и едновременно за температурата в интеркуулера в синьо

 

 

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста е температурата при катализатора, на турбината със сигурност е над 1000 С, което е лошо за продължително време. Това е и основният минус на тези турбинки, много жега при по-висока магистрална скорост в следствие, на което пукнатинки. При моята К04-023 с EGT датчик с уред на таблото при смачкване и задържане на газта си подминава 1000 градуса при скорости над 190 - 200 км/ч. При 160 - 170 км/ч си държи 850 -900 градуса, което пак не е малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивал съм и вайката :) колкото изкара - толкова

като роди пак турбото ще сменям директно колата

С какъв кулер си и какви температури държи при теб на тия скорости ?

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С фронтален кулер, некъв китаец съм. Не съм гледал други температури. Просто след като за година и малко здрава топла част вече имаше малки пукнатини реших да пробвам с нова топла част и по-разтоварен хибрид (освен компресорната и турбинната перка е по-голяма) + EGT уредче.  На ниско налягне 1.2 колата изкара около 20  к.с. повече в  целия диапазон  спрямо стандартна К04 на 1.5 налягане, но пак си свети турбинката и тва е. Но не е болка за умиране ... продават се топли охлюви в Ebay за не много пари.

Редактирано от Jawbreaker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Всичко започна с една протекла водна помпа, моята нетърпеливост, кипналите ми лайна преди коледа покрай работа и решението сам да се “забавлявам” в гаража със смяната на ангтренажа :) 

нещо което до сега не бях  правил в живота си и определено не искам да правя пак :hilezh:

 

IMG_3798.JPG

 

IMG_3801.JPG

 

IMG_3803.JPG

 

IMG_3804.JPG

 

IMG_3812.JPG

 

IMG_3813.JPG

 

след смяната на ангренажа по “учебник” следвайки елза повозих 20-тина километра граЦко. И като дадох повечко газ и ремъка прескочи 1-2 зъба :hilezh:

 

Наложи се пътна помощ до “доктора” и отваряне на мотора.

 

клапаните не бяха ударили буталата  но за сметка на това втулкитеб на изходящите клапани бяха разбити.

Тук следва уточнението и препратка към ремонта който правих 2015 след като открих че 2-ри цилиндър пие антифриз щото е соукана главата. Новата глава която взех отиде на майстор. Който спомена че водачите са разбити и твърдеше че ги е сменил. Купих нови клапани Mahle защото изходящите са кухи и се охлаждат със “вапоризиране” на сол вътре в стеблото и реших че не искам да разбера как на моите им е дошло времето и годинките да се откъснат и паднат при буталата.

Майстора се “заигра” с главата 3 (словом три седмици) през които имаше няколко ходения и разговори с него дали 1.8Т е рокет сайънс и колко още месеца ще му отнеме да я сглоби.

От там и подозренията че след тези разговори младежа е решил чисто и просто да ми нарине каквото реши и да ме пързулне да ида у 3ПМ ( това е абревиатура тук на най често ползваната дестинация като те псуват :hilezh) 

Уточнение - майсторчето дето прави главата е българче.

Поради недоказуемоста на подозрението ми дали е сменял водачите на “новата” (тогава) глава, липсата на отпечатани клапани в буталата заради очевадно несполучливия опит за смяна на ангренажа независимо от изминатите безпроблебно 20км - няма да хвърлям повече гуйна по човечеца :)

 

IMG_3847.JPG

 

 

IMG_3877.JPG

 

IMG_3878.JPG

 

IMG_3880.JPG

 

IMG_3881.JPG

 

След отваряне на мотора намерихме следните интересни неща - от предишното отваряне което давах зор да затваряме бързо че да се спасявам обратно - не сме видели че буталото на 2-ри цилиндър е хапнало “воден” удар от антифриза и е маааалко по нисичко от останалите когато е в горна мъртва точка

е сега като разфасовахме мотора го видяхме

По план мотора трябваше да се отваря за да сменя изпраните от работа на богато семеринги на буталата заради нескопостния местен тунер който й ева фичицата пайчина на колицата като смених турбината

 

Нооо с моята “смяна” на ремъка ускорих малко отварянето на мотора

 

ето какво си “подарих” със закъснение за отминалата коледа:

 

IMG_3900.JPG

 

IMG_3901.JPG

 

IMG_3902.JPG

 

IMG_3903.JPG

 

IMG_3904.JPG

 

IMG_3906.JPG

 

IMG_3907.JPG

 

IMG_3908.JPG

 

IMG_3911.JPG

 

IMG_3912.JPG

 

и тук вече новите играчки си отиват по местата

Остана още една снимка и описание на частите 

идват в следващия пост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оригиналия комплект цяло бутало с болтове мотовилка лагери семеринги и т.н. тежи 1059 грама

 

новото тежи 1198 грама

разлика от 150 грама в повече за новия комплект

мотовилката е дупчена да качва масло към буталния болт.

болта е на 20мм 

старите бяха на 19 мм

 

знам че за хибридна K04 тоя сет е ненужен но така или иначе скоро ще й взема душицата и ще идем на по-голямо турбо :)

 

IMG_3913.JPG

 

https://www.bar-tek-tuning.com/1-8t-20v-pistons-conrods-wiseco

 

ето описание на сета

 

Set of Wiseco High Performance Pistons and BAR-TEK I-Beam Conrods!

Complete Kit for your 1.8T 20V engine with 20 mm piston pin diameter.
This is the perfect set for your 1.8T engine up to 650 hp.

Features pistons:

  • original Wiseco
  • much lighter
  • reinforced
  • complete kit with rings and pins
  • bore size available in 81.00, 81.50 and 82.00 mm
  • 20mm piston pin diameter
  • skirt coated for less friction

Features conrods:

  • Original BAR-TEK®
  • very light
  • for extreme performance
  • with ARP rod bolts and ARP paste
  • I-Schaft design up to 1000hp
  • Additional riffle drilling hole for piston pin

Features ACL rod bearings:

  • Race proved
  • Performance coatings
  • Extra hole for pin lubrication


The specified compression is based on a 1,65mm head gasket.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема...

 

А тва тунек на тръц си е една безкрайна и скъпа забава,  включваща звук на миксер, чести ремонти, нулева надеждност и много пари на вятъра :hilezh:

 

Всички които надуват тръц рано или късно им идва акъла и разбират че е много по-умно да си вземеш кола със заводски висока мощност. Че даже излиза и по-евтино в повечето случаи. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Е нали уж

преди 40 минути, Ngoro написа:

much lighter

, какви са тогава тия 150 гр. отгоре?

.....каква муха ми пуснАааа........:gruebel:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

незнам :)

буталата са  леки

но мотовилката и болтовете са маасив

:)

 

имах на някакъв лист грамажите

старото бутало е към 400+ грама и то без болта

ще ги премеря пак трез седмицата  и ще дам грамажите

Редактирано от Ngoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промени си заглавието на темата... отдавна не е меродавно :)

 

Лекинко ти завиждам за биелките, и аз се спрях на I-beam, но се изръсих яката за Pauter-и. Единственото ми успокоение е, чe BarTek нямат собствено производство, а вероятно им правят само ОТК и малко машининг.

Кажи ми 3 неща: тези бутала на 81 мм ли са? Аджеба що не си оправиш обема на мотора като така или иначе си се разколачил и ти трябва само един колянов вал? От каква сплав са буталата?

Искаш ли колекторче с T3 топ маунт, чистак ново? A? A? :flamingdevil:   

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след дълги размисли за строукване се отказах

просто не ми се занимава вече с колата както си играх миналата пролет

тук няма добро място за строукване и хич нямам доверие кой ще го прави.

Даже толкова се изциганих че не сменихме основните лагери

Тоя сет от бартек го купих само защото го бяха пуснали примоция пз първи ден преди 2 недели и аз като мутреса го платих импулсивно :hilezh:

щях само да взимам IE rods от бартек на 19 мм че да си ползвам буталата

ама като сметнах че трябва да поръчвам отделно семерингите за буталата, биелните лагери, биелните болтове и пак всичко щеше да дойде тотал 1000 еврака и купих комплекта

другото нещо е че бартек твърдят че тия мотовилки са до 1000 коня но съм сигурен че просто са китайки които препродават

но при всички случаи ще устискат моите мизерни 240-260 коня (ако са изобщо толкова де, не съм я мерил още)

причината да заеба нещата е че като малките деца се ядосах като помлях мотора при смяна на ангренажа и сега съм й сърдит на кочината :)

все още не можем да разберем какво се е случило.

Защо ремъка изглежда като сдъвкан. Защо липсват 2 зъба от него, защо не беше ударила клапаните и защо успях да я возя цели 20 километра преди да кихне

 

За сега подозренията са в посока новия оригинален купен от ауди хидравличен обтегач който на високи обороти изпуска 

 

Разследването продължава и тая седмица. Мотора не беше затегнал

нито валовете на главата.

нито новата водна помпа

 

Реално АудиФен1 е прав :)

за строукването се отказах и като се сетих за мъките на Цецо с неговите проекти

а уж исках да си ремонтирам ежедневката заради пукната топла част на турбото :)

Пък вижте до къде го докарах

 

мислех да сменя коляновия вал с такъв от 2.0 тфси че е по-здрав но и това заебах накрая

 

Я по-добре дайте съвети за интеркулер какъв да сложа

имам 2 дето ми харесват но имам и 2 питания 

 

 

 

1-ви интеркуулер

тоя е нискък и дълъг. дебел е 3 " и опира в радиатора на климатика.
червената каруца горе дясно е Б7 и там се монтира под гредата с малко магии.

проблема ми е че в момента климатичния ми радиатор е на путка и без да имам FMIC пред него виждам зор лятото в града да се охлади колата щото през радиатора нищо не минава.
Ще го сменям сега с нов нооо все пак въпроса ми е - ако допра интеркулера до климатичния ще имам ли кофти студено през лятото?

дали няма да презагрея климатичния и да не може да се охладжда щото няма достатъчно въздух от горната незакрита част а от долната яко да го подгрява интеркулера като я настъпя

 

2-рия

нищо че е на Б6 - е 2.5" и стои напред отдалечен на 1.5 до 3см от климатичния радиатор

 

при него хуя обаче е че е по-висок и попада под гредата като се монтира 
+ че закрива още по-голяма площ от климатичния радиатор

 

и като седи под гредата - използва ли за охлаждане изобщо тия ребра ? та там никой няма да го духа

 

и двата радиатора са Treadstone

и двата са с еднакъв строеж на питата вътре

и двата са с еднакви параметри

700CFM за 1-вия и 720 CFM за втория

и двата имат спад от 1psi а при full boost 2psi

 и двата са около 300 евро

и с двата ще ми останат фаровете за мъгла не се налага да ги махам

и двата влизат почти без рязане по бронята

2-рия не изисква рязане по crash bar-a

за сега имам от 2-ма души мнение да взимам 1-вия, ниския и дебел

 

 

D0271839-654D-4466-8A78-80A8EFB034DA.jpeg

B58FC61F-802D-457E-89AB-7D69D2C3E769.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз също бих сложил №1. Ако успеш да го долепиш на 1 см от климатичния ще е перфектно. Няма да му пречи - на фабричните с маслен радиатор е пред климатичния , а знаеш как се нагряват те.

№2 е бесмислен защото частта която е зад бронята е много (~80 %) неефективна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...