blacky Публикувано 17 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2017 Случи се следното - докато висях в задръстването на България видях че ксенона се размига по предната кола и оттам погледнах волтметъра - около 10 V. Лампа за акумулатор не светна. Загасих фаровете и на габарити се довлякох до в къщи. Загасих я и се качих да се облека по автомонтьорски и слязох пак при колата. Огледах кабелите и мисля че са си наред отзад на алтернатора, доколкото се виждат. Запалих (лесно за мое учудване) и странно - всичко си беше наред - 14 и волта, а като я оставих да поработи даже май напълно зареди защото стрелката падна на по-малко напрежение. Някой да има подобни преживявания или да може да иде идея? Моя майстор каза че вероятно са четки и колектор и ще се прави алтернатор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 17 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 17 Октомври 2017 Аз съм забелязал, че при по-ниска температура зарежда над 14в, а при топло на 14. Поне на АЕЛ-то беше така. И на сегашната кола VW е така. Щом не е зареждал има пролем и пак ще стане, дали е от четки или има и друг проблем не знам. Моите изкараха 300х км и не ги смених. На времето се правеха здрави колите. Имам за продаване регулатор, обаче е за АЕЛ и там е 120А алтернатора. На АДР сигурно е по-малък и не знам регулатора дали е същия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 18 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2017 Тръгнали са четките на реле-регулатора или самия реле-регулатор на алтернатора - когато се износят не светва лампа защото самата тя се захранва през четките. По-скоро проблема можеш да го хванеш като дадеш на контакт (без да палиш) и лампата на акумулатора НЕ светва - това е сигурен знак за заминали четки или реле-регулатор. Ако четките са към края си в началото ту зарежда, ту не и накрая спира да зарежда. Профилактично огледай отзад алтернатора - дали всички кабели са закачени (особено тънкия), провери си за всеки случай "маса-та" между двигателя и купето. Обикновено обаче смяната на реле-регулатора с нов решава проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blacky Публикувано 18 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2017 Дано стигне от Мотописта до Младост утре и влиза за рециклиране на алтернатор. Ще пиша какъе е ефектът после, дано само ако спре да зарежда акумулаторът да изкара 10 км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 18 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2017 Добре си решил да си прегледаш алтернатора, но за справка да знаеш, че на този волт метър много вяра да му нямаш. Мери на клемите на акумулатора! На 10В стартера ти няма да завърти, че да запалиш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 18 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2017 Не е вярно, нормално е да пада на 10 като върти стартера, а ще запали и на 9в по време на въртенето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 18 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2017 Акумулатора пада ли на 10 и надолу волта при въртене на стартер е на финалната права. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
blacky Публикувано 20 Октомври 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Октомври 2017 Сменен е блока с четките и регулатора, алтернатора е обслужен и за сега всичко изглежда наред. Четките са били много къси, а водачът на плюсовата поизносен, може би от искрене. Странно за специалиста, при който са носили алтернатора за рециклиране е било че е "Валео", а не "Бош". Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 24 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 24 Октомври 2017 и аз скоро ще се опитвам да боря следния проблем : като дам на контакт ,лампата на зареждането не свети,на волтмера показва 12V,паля без проблеми и показанията си остават на 12V,след като кача оборотите над 2600 и показанието застава на малко под 14 и не мърда от там. При всяко стартиране е така, като досега съм нямал проблеми със стартирането на мотора .Видимо алтернатора е нов,или рециклиран. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 25 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2017 Мисля, че това се получаваше като не е закачен възбудителния кабел, който идва на лампата на таблото. Виж да не е изгоряла крушката на таблото. Може да е от нея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 25 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 25 Октомври 2017 (Редактирано) благодаря,тези дни ще го прегледам. Редактирано 26 Октомври 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venciii Публикувано 27 Октомври 2017 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2017 Чети какво е писал, докато кара показва 10В, а не по време на въртене на стартера! Пак ви казвам стига сте зяпали този волт метър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ves Co Публикувано 17 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2021 Здравейте, ще използвам темата на колегата. Чудя се нормално ли е при студено време - под 0 градуса, след като изключи подгрева, показанията на волтметъра да са около 11.5? При палене често върти тежко, но пък пали от половин-един оборот. След това показанията на волтметъра скачат на около 14.5 и след 20тина минути работа на двигателя падат на 14 с включени фарове и парно. При повторно палене на вече топъл двигател ми показва 12 или малко над 12 волта. Акумулатора е Волткрафт 80Ah 800A, необслужваем и кара вече четвърта година, а мотора е AEL. Чудя се акумулатора ли сдава багажа или алтернатора нещо не зарежда както трябва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nicoldy Публикувано 17 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2021 Доколкото ми е известно подгревът си работи след като е изгаснал индикатора на таблото до достигане на определена работна температура или определени обороти на двигателя. Така че може би е нормално в това време да дава по-ниски погазания волтметъра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ves Co Публикувано 17 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2021 (Редактирано) Знам че е така, и затова следя за звука от релето и следя показанията на волтметъра. След това показва 11.5 волта. Редактирано 18 Януари 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi+ Публикувано 17 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2021 Преди 2 часа, Ves Co написа: След това показва 11.5 волта Зареди акумулатора трябва да е поне 12.5 . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ves Co Публикувано 18 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2021 (Редактирано) Началото на Декември го зареждах и затова ме съмнява че или вече сдава багажа или алтернатора не подава ток както трябва. Редактирано 18 Януари 2021 от VBI Не цитирай предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SPiTFiRE_ Публикувано 19 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2021 Ако върти тегаво е напълно възможно да сдава багажа акумулатора. Моя въртя тегаво 4 зими преди да се предаде посред лято, замалко да изкара 9 години. Все пак измери какво напрежение стига до акумулатора при запалена кола с пуснати фарове, парно, евентуално и подгрев на задното стъкло. Ако си над 13.7 със всички консуматори си ОК, ако е надолу може да минеш с реле или почистване на връзките, на алтернатора. Ако колата зарежда добре и пътуваш често надалече, те съветвам да си смениш акумулатора, за да не останеш някъде. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ves Co Публикувано 20 Януари 2021 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2021 Благодаря, това смятам да направя и аз този уикенд. Иначе пътувам предимно до работа и въртя 20тина км на ден. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване