Jump to content

Роди се още едно Б4 quattro!


koko60

Recommended Posts

В края на месец декември 2016г в една снежна вечер на бира с двама приятели Недко и Румен в едно квартално заведение се роди идеята да направим моята кола quattro. Те бяха намерили донор, бяха уточнили цената и започнаха да ме навиват. Нищо не знаех за техните подмолни намерения. Аз не бях подготвен за такъв трилър, но много не се дърпах, защото те ми обещаха да организират свалянето на всички неща които са необходими, да намерят транспорт и да ми помогнат с монтажа. Трябваше обаче да се изчака да се стопи снега и времето да е хубаво, за да отидем и да свалим всичко, защото донора беше на улицата. Това стана в края на февруари 2017г в съботен ден. Отидохме тримата с един бус с всички необходими инструменти за демонтажа. До около 16.30ч всичко беше свалено и натоварено на буса.
   Най-голяма трудност срещнах със свалянето на гредичката за предния тампон на диференциала. Тя е точкована към купето. С телена четка за ъглошлайф изчистих в областта на заварките. Разпробих заварките с бургия, но явно не бях уцелил диаметъра, защото после се започна едно рязане с ъглошлайфа, един бой със секач, накрая се стигна до кози крак, за да я извадя. Ако беше Опел, щеше да е значително по-лесно.
Вечерта разтоварихме всичко у дома в мазето, което порядъчно се задръсти с части и виното и компотите останаха блокирани.  От тук нататък аз трябваше лека полека да прегледам всичко, да обслужа отделните детайли и да подготвя всичко за монтаж. Имах цяло лято на разположение, така че не бързах. Явно колата беше италианка, защото всичко беше в идеално състояние без ръжди, включително и генерацията. Тя беше оригинална и изглеждаше като нова.
Общо взето нещата които свърших по време на подготовката са следните:
1. Смяна на тампоните на двата задни горни носача.
2. Обслужване на четирите карета на задните полуоски, не бяха износени, наложи се да купя едно вътрешно, защото беше със счупен сепаратор.
3. Обслужване на каретата на кардана, бяха перфектни, сложих им нова грес. Смяна на висящия лагер, стария тампон беше скъсан, взех го от ДБК Димитров-Пловдив. Кръстатото каре нямаше забележки и не съм го пипал.
4. Измиване на кутията, смяна на семерините на чашките на полуоските, на първичния вал и на избирача.
5. Смяна на семерините на чашките на задния диференциал.
6. Смяна на лагерите на задните главини.
7. Изпробване на бензиновата помпа Пиербург, оказа се че пуска бензин от уплътнението на корпуса, разглобих я и смених три О-пръстена вътре. Помпата беше за АСЕ, с такъв мотор беше донора. Монтирах я в резервоара и реших да карам с нея. Отказах се да прехвърлям моята за АБТ, защото щуцерите им са различни и трябваше много да си играя, за да я приспособявам. Пробвана е с една моноинжекция и регулатора на налягане си поддържа 1 атм. Резервоара беше затворен и готов само да се монтира. Смених и горивния филтър с нов.
8. Смених тампоните на предния мост, защото бяха за 10мм болтове, а моите са 12мм. Смених и тампоните на лапите на скор. кутия.
9. Чашките на куатро кутията бяха за моите полуоски - 100мм, така че там нищо не съм сменял.
10. Имах намерение да сложа по-големия съединител от донора 228мм, който беше сменян скоро и беше в добро състояние.
11. Всички останали тампони по задното окачване бяха здрави и не съм ги сменял.
12. Боядисах всички елементи, които се нуждаеха от това.
13. Имах обслужени задни спирачни апарати за куатро и сложих тях, а тези от донора ще ги обслужа за резерва.
14. Купих нови дискове за отзад, защото на куатрото са различни.
15. Смених маслото на кутията и задния диференциал.
16. По време на подготовката с Недко пробвахме на неговата кола контролера за блокажа на диференциала, оказа се че не работи. Ремонтирах го и тръгна. Това означава, че предишния собственик не е имал възможност да блокира диференциала, което е добре. Две седмици преди офанзивата с Недко сложихме контролера на мястото му под задната седалка и прекарахме всички кабели до бутона и до таблото. Монтирахме и кората до ръчната с бутона за блокаж. Остана след монтажа на куатрото само да се включат вакуумите от диференциала в контролера и куплунга за обратната връзка от диференциала.
   
Преди да започнем с монтажа се постарах да се запозная с всички подробности и детайли, за да няма изненади и да не се губи време. За това главна заслуга има Митака.

  Монтажа беше насрочен за 16 и 17 септември 2017г., (събота и неделя). Това щеше да стане в доверен сервиз на подемник. Много благодарности на собственика на сервиза г-н Генов, който се съгласи да ми помогне по този начин. Това ми даваше спокойствие, защото при евентуално възникване на проблем, в сервиза има всичко необходимо.
Започнахме сутринта аз, Недко и Румен да сваляме всичко отзад. Към обяд дойдоха сина ми Росен и приятеля му Денис от София. Около 14.00ч задницата беше очистена и гредичката за предния тампон на диференциала беше подготвена за заваряване. Тогава дойде Митака и я завари. Отвън намазах гредичката с Боди, а отвътре през два отвора я напръсках с восък на спрей за защита на кухини. Това даде старт на качването на новите неща отзад. До вечерта продължихме в този състав. Когато приключихме за деня към 20.00ч, бяхме свършили с всичко в общи линии отзад, бяхме свалили скор. кутия и бяхме сложили новия съединител.
  На следващата сутрин започнахме с качването на куатро кутията. Последва сглобяване на цялата предница. Следобяд заварихме планките за висящия лагер и монтирахме кардана. Сложихме цялата генерация от донора, останах само с моя даунпайп. Там се наложиха две заварки. Вечерта по тъмно наслагахме седалките, защото вътре в купето всичко беше нагоре с краката заради заварките на гредичката и планките за висящия лагер. Вечерта се прибрах с колата. Остана само да се направи реглаж на предния и задния мост в работен ден на сервиза.
Общо взето при монтажа не са възниквали сериозни проблеми, които да ни бавят, просто се работеше като по учебник.
   При реглажа нямаше как да не възникне проблем, все пак донора беше търкалян по таван. Не излезе страничния наклон на задно ляво колело. Там е имало удар при обръщането на донора. Имаше нещо криво. Съмненията паднаха върху шенкела или долния носач. Намерих шенкел и носач от хора от форума. Махнах спирачния диск от задно ляво колело и открих с една права линия, ползвайки за база главината, че шенкела е крив в горната си част с 10-12мм, сравнявайки с шенкела който си бях намерил. След смяната на шенкела, реглажа заспа.


Не влизам в големи подробности, защото в темата на Митака нещата са обяснени добре.
  В допълнение ще кажа, че след монтажа на резервоара се налага да се отрежат двете метални тръби за обратния поток бензин и за бензиновите изпарения близо до първата скоба за закрепването им към купето откъм резервоара. тогава те се свързват с резервоара с гумените маркучи, излизащи от него със скоби. Третата тръба за бензина, която е изхода от горивния филтър направо се завива на стария накрайник, там всичко си съвпада. Освен това преди да се монтира резервоара, се налага да се отрежат няколко стърчащи рапиди от купето, служещи за закрепване на ламаринени екрани там където ляга резервоара към купето. Ако останат може да го пробият.
   Друга подробност има при монтирането на задните амортисьори комплект с ботуша и пружината. Поставя се ботуша на мястото му, водейки се по двата водача, които стърчат от купето. Трите дупки за болтове съвпадат, само долния заден болт остава без дупка. Мушка се в тази дупка с една отверка и се пробива бодито (покритието) на купето. Изрязва се с макетно ножче там покритието и се показва гайката за 4-я болт. Има я на купето.
Митака е обяснил в темата си за гайките за закрепване на задните тампони на задното магаре. Те се подават през по-заден отвор в гредата заварени на парче електрод.

Ще дам малко интересни снимки по време на монтажа:
  Няколко снимки на донора:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301409.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301410.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301411.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301412.jpg?r=0
Начало на демонтажа:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301413.jpg?r=0
Зачистване на гредичката и планките за висящия лагер:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301414.jpg?r=0
Мястото от където е свалена гредичката:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301415.jpg?r=0
Всичко натоварено в буса:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301416.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301418.jpg?r=0

А сега снимки от монтажа. При свалянето няма нищо интересно. Малко почивка преди качването на новите части:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301421.jpg?r=0
Митака заварява гредичката:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301422.jpg?r=0
Готова заварена:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301423.jpg?r=0
Минаване с Боди:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301424.jpg?r=0
Резервоара е качен на мястото му:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301425.jpg?r=0
Качване на магарето:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301426.jpg?r=0
Няколко снимки от борбата на Недко с диференциала:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301428.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301429.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301430.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301431.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301432.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301433.jpg?r=0
Качването:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301434.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301435.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301436.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301437.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301438.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301439.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301440.jpg?r=0
Тук Митака вкарва вакуумите на диференциала в купето:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301441.jpg?r=0
Полуоски:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301442.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301443.jpg?r=0
Амортисьори:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301444.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301445.jpg?r=0
Защитни ламарини, супорти и дискове:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301453.jpg?r=0
Екрани над генерацията:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301454.jpg?r=0
Напасване на генерацията:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301455.jpg?r=0
Поглед отдолу:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301456.jpg?r=0
Спирачни апарати:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301457.jpg?r=0
Диференциала чака кардан:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301458.jpg?r=0
Кардана готов за монтаж:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301460.jpg?r=0
Определяне на мястото за заваряване на планките за висящия лагер:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301461.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301465.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301466.jpg?r=0
На тази снимка всичко е готово, без екраните под кардана:
http://media.snimka.bg/s1/6029/038301470.jpg?r=0


Който се интересува от по-големи подробности за конкретни неща, мога да обясня, докато ми е още прясно.
В крайна сметка колата върви добре, без шумове в кутията или задния диференциал. Няма и вибрации от кардана. Кутията ми на предно беше дълга CDY. Тази е AXM - доста по-къса, което компенсира загубата на динамика от трансмисията и колата може да се каже че върви по същия начин.
   Искам пред всички да благодаря на Недко, Румен, Митака, Росен и Денис за техния професионализъм и мерак, с който свършихме всичко, и затова че бяха до мен по време на този трилър с елементи на ужаси.
    Пожелавам на всички такива приятели!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво е манЯци, щури сте за цело село.

:respekt:

 

п.п.

Порадвай се още малко на стария "мотор" и си избери друг, с повече пони-та. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахаха ще ти дам моето АЦЕ като го махна поне знаеш че няма лоп няма троп качваш се и караш 

Редактирано от EH5400BC
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той донор, ще се намери да кажем, но няма ли да има там драма със задницата. доколкото бях чел преди време в някакви английски форуми там заради раположението на гюрука и неговия кош не остава мн. място за действие по отношение на окачването и т.н. Иначе има няколко в света направени, така че явно не е невъзможно :gruebel: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то кабриото е базирано на шасито на В3, так че едва ли има някакви генерални разлики. Задните амортисьори са само за кабрио, нямам идея как би стоял въпроса с място за задния диф и мост и предполагам, че резервоара трябва да се смени или преработи :nixweiss: Отдолу има и едни усилвания на купето, които вероятно ще трябва да се преработят заради кардана.

В БГ никой не е правил такава трансформацияи би било интересно ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е Б4, купе/ кабрио е на базата на Б3. И няма нищо общо с темата, при б3 разликите са колосални. 

Б2 куаттро подобно ще е при б3/кабрио/купе

 

Редактирано от krisaleks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте малко подробности, за восъчния спрей, какъв точно ползвате и доволнили сте... че и аз се зайграх с малко заварки, и ми се струва, че по-удаччния вариант от впръскването на разни грундове и бои...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е:

http://professional.novol.pl/en/product/112/cavity-wax

Към спрея има маркуче дълго към 50-60 см с метален накрайник с 4 дюзи странични, за да пръска във всички посоки.

Взех го за 10лв от магазин за автобои. Нямам впечатления, защото го ползвам за първи път. За мене това е перфектния начин за защита на кухини. 

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще потърся и аз такъв или ако не подобен, изглежда най-логично и лесно решение, благодарско за инфото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...