Jump to content

Отзиви за Audi S4 B8 3.0 TFSI V6 quattro S tronic


GeorgiStaykov

Recommended Posts

Преди 16 часа, spacewalker написа:

Масло аз лично съм с Liqui Moly Moligen 5W50 и съм доволен. 

Това как е установено?

Преди 16 часа, spacewalker написа:

пак са две и

Няма такова нещо.
За раздатката маслото е едно и събира 0.85мл, то и шишето си е 0.850
За задният диф е като за механичната част на скоростите - 75-90, но трябва да е GL5 за дифа отзад  и GL4 за скоростите и централният диф отпред
 

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 100
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Така,току що се връщам от сервиза. Значи като цяло колата е в доста добро състояние (според майстора). За смяна належащо има само един носач и пружините понеже предния собственик му е лепнал H&R сини, а аз неискам да правя окачване през една година, та реших да си го върна към заводските пружинки. Ще сменим масла, антифриз, филтри, пистов ремък и свещи. Водната помпа е желязната и според майстора и няма нищо, че да я сменям. Отдолу на диференциала маслото ще го сменим с оригиналното на Ауди, но за раздатката майстора каза, че според него върви заедно с кутията и няма как да има отделно масло, но все пак довечера ще седне да провери дали не е отделно. А някой знае ли дали чарджъра има масло, което също трябва да се смени (извинявам се за тъпия въпрос ама не ми е ясно, не се ядосвайте)? Благодаря предварително. 👍😉

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Balincho написа:

Отдолу на диференциала маслото ще го сменим с оригиналното на Ауди, но за раздатката майстора каза, че според него върви заедно с кутията и няма как да има отделно масло,

Прочете ли ми поста изобщо?

има ли спортен дифф колата?

как ще върви раздатката с кутията, след като раздатката е отзад?

предният дифф върви с механичната част на кутията.

отзад имаш отделно масло за раздатката и отделно за дифа.

 

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/743933-B8-S4-Complete-DSG-Maintenance-Service-amp-Sport-Differential-Service-DIY

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на 158600км. За маслото ми каза майстора, че там също се сменяло, но кога и как не съм питал. 

Преди 1 час, Ц Е Ц О написа:

Прочете ли ми поста изобщо?

има ли спортен дифф колата?

как ще върви раздатката с кутията, след като раздатката е отзад?

предният дифф върви с механичната част на кутията.

отзад имаш отделно масло за раздатката и отделно за дифа.

 

https://www.audizine.com/forum/showthread.php/743933-B8-S4-Complete-DSG-Maintenance-Service-amp-Sport-Differential-Service-DIY

Бат Цеци прочетох ти поста ама доколкото ги чух майсторите докато си дрънкаха, единия каза, че това е обикновен диферинциал. Вика ела виж това ти е раздатката и тя наистина беше залепена зад кутията, горе доло към средата на колата отдолу. Съжалявам, че немога да се изразя правилно ама толкова са ми познанията засега. Сега дали е спортен или не немога да кажа, понеже незнам разликите м/у спортен и обикновен, но казаха, че не е халтекс или нещо такова, доколкото си спомням. Извинявам се още веднъж за некомпетентността си. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е добре да смениш сервиза ;)

Разбира се, че не е халдекс. Вече дали имаш спортен диф е друга бира, но ако имаш VIN-a под ръка може лесно да се разбере.

 

На 14.06.2020 г. at 22:39, Balincho написа:

след доста четене съм се спрял на Motul 5w40

 

Леко ще сбъркаш ама колата си е твоя де. Къде прочете, че тоя мотул е дъ маслото би ли споделил ?

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За маслото четох в немските форуми. Все пак живея в Австрия и тук маслата са други. 

https://www.a4-freunde.com/forum/showthread.php?159775-Motoröl-im-S4-b8

 

Вина на колата е : WAUZZZ8K7AA101486

 

Благодаря. 

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чети oil-club.de 😉

Мотул е ширпотреба масло ако ще и на Марс да го правят, или иначе казано нищо общо с истинска синтетика освен надписите по бутилката. 

Ако държиш на истински кораво масло прочети за RAVENOL RCS 5w40 и задължително сменя на една година и макс 10хил км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи благодарение на колегата P_PETKOV разбрах, че колата е без спортен дифф. Колата е с обикновен дифф. Сега ако може някой да ми каже колко вида масла има за отдолу ще съм му много благодарен. Благодаря на всички ви за помоща. 👍

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш маслото на дсг- то плюс маслото в средния диф като задължително с тази смяна сменяш - магнити, двата филтъра, гарнитура и болтове. И можеш да смениш маслото в задния диф, ако беше отзад със спортен диф щеше да смениш две масла отзад( два кръга са).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/15/2020 at 3:08 PM, Ц Е Ц О said:

Това как е установено?

След смяна гарнитури на капаците на клапаните двитателя е чист и няма изосване. Вещ си и знаеш, че маслото освен да маже частите главно чисти. Затова казах доволен, пипа го прилично, чисти мотора и не го износва. Значи съм доволен.

On 6/15/2020 at 3:08 PM, Ц Е Ц О said:

Няма такова нещо.
За раздатката маслото е едно и събира 0.85мл, то и шишето си е 0.850
За задният диф е като за механичната част на скоростите - 75-90, но трябва да е GL5 за дифа отзад  и GL4 за скоростите и централният диф отпред
 

Съжалявам, не доуточних. Аз съм със Спортен Диф плюс и маслата са 1 за раздатката и едно за дифа. Надявам се сега е по-ясно. ;)

Редактирано от spacewalker
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, spacewalker написа:

След смяна гарнитури на капаците на клапаните двитателя е чист и няма изосване. Вещ си и знаеш, че маслото освен да маже частите главно чисти. Затова казах доволен, пипа го прилично, чисти мотора и не го износва. Значи съм доволен.

 

Може би са сложили хубав пакет от почистващи добавки ама за сметка на това изглежда това Liqui Moly Molygen 5W50 си е добре рекламиран чорбалин за справка извадка от SDS документа 20310_US_1527080737525_ctx-1.pdf

Ся ако за европа бъркат нещо друго :nixweiss:

За мен лично 5w50 НЕ е подходящо за 3.0TFSI и е възможно мотора да държи по-високи температури противно на масовите очаквания. Относно Liqui Moly Moligen 5W50 не виждам нищо мега специално в него освен шарената бутилка.

 

image.png.2b4c025dbecd8095b8f6ee8659f8d5d6.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки може да слага каквото масло пожелае, тестове съм изчел бая, отзиви също. Преобладаващо чета из audizine и audiworld. Там вота си дават точно за този двигател с Liqui Moly 5W40, Mobil 1 0w-40, Motul XCess 5W40 или Motul Specific.
Споделям мои впечатления и опит, всеки сам избира. Маслото при мен се сменя на 8к км винаги с промивка Marly. Слагал съм Marly S1+ 5W40, Motul 300V 5W40, Liqui Moly Moligen 5W40 сега 5W50 и Castrol Edge 5W50. Разлика не усетих, може би с Кастрола беше една идея по-тих двигателя, но може и да е внушение.

3.0TFSI като цяло работи на по-висока температура, така че ако е по-устойчиво маслото при 100 градуса както при тези с вискозитет 5W50 не се разпада защитния филм. При мен повече от 90 градуса мотора не качва, ако при друг отива нагоре значи има проблем с охлаждането, не с маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката ли гледащ за градусите на мотора? Ако гледаш с вагком може да има по реални стойности. Работната температура на мотора е по-висока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уви така набързо погледнато всички от тия изброените са далеко от истинска синтетика дори и скъпо продаващото се Marly Gold S1+ 5w40 (18.50 евракис литъра).

 

@spacewalker Искаш да кажеш, че от както си с Liqui Moly Moligen 5W50 температурата на маслото не минава 90 градуса или на алхлаждащия агент, че това две доста различни неща ?

 

Това за устовойчивостта е така и не така, защото едно 5w50 масло има много по-висок визкозитет което ще рече, че няма да има същата скорост като 0/5w30 и 0/5w40 за които реално е проектиран и оразмеряван мотора и маслената помпа (долу горе се схваща идеята макар и написано толкова лаишки).

 

п.с. Пробвай някой път с доказано синтетично масло 5w40, примери няма да давам освен ако изрично няма искане.

 

image.png.92ba2ee843a6744669988fea39600812.png

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За темература говорим вързано с ODB порта, не по инструменти на таблото. Там е ясно, че винаги гледа да не минава 90 градуса, че да се шашка шофьора.

Казвам, че и преди това с 5w40 и сега с 5w50 разлика в температурата няма (5W50 само лятото карам с него, зимата 5W40).

За това, че 5w50 е по-дебело на жаргон от 5w40 е напълно вярно, което ясно, че няма да има тази скорост на движение както е при 5w30/40.

 

Винаги съм отворен за предложения и харесвам градивни комуникации, така че и за масло като препоръка не отказвам :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам радиатора за охлаждането на чарждъра ти е сменен с този на APR.

 

Относно RAVENOL Рейсинг маслата им направо ти цитирам какво е писал Ц Е Ц О в нарочната тема за Ravenol:
RAVENOL RSP 5W30 - насочено към БЕНЗИНОВИ мотори, препоръчва се за даване на газ.
RAVENOL REP 5W30 - насочено към дизелови мотори с екология, заради ниските нива на сулфатната група.Подходящо за ежедневно използвани бензинови мотори.
RAVENOL RUP 5W40 - най-балансираното масло за ежедневна употреба и даване на газ, подходящо за дизели без екология.За бензина е ясно.
RAVENOL RCS 5W40 - изключително ориентирано към бензинови двигатели масло.

Които се пребиват от каране или се развъртат до 7000+ оборота.

 

Аз лично съм заложил на RCS 5W40 както и още няколко познати.

 

Друго доказано добро е RedLine 5w40  кривото е, че цената му гони 20 евро за кварт ... което е абсурдно висока цена поне за мен.

Вярно Редлайна е естерна синтетика ама при наличието на PAО алтернативи на почти двойно по-ниски цени ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@spacewalker
не съм виждал и чувал за ДВГ, еле пък FSI/TSI/TFSI,  да държи 90 на водата.
Нормално да работи на 95-98 градуса.
Особено на коли с разделени кръгове на охлаждането.
При мен е 96 средно на логовете, но пък водата на чарджъра е 29 в казанчето, макс.
За маслото, изобщо няма смисъл от 5/50, освен ако не е истинска синтетика, защото масовите, а и това, сложено от теб не е такова.
При мен колата се държи най-добре с RUP 5/40.
Индекс 50 е крайно ненужен, за мен и моите познания.
Сменил съм

AMSOIL 0/40 EXTREME POWER
CASTROL EDGE 5/30
RAVENOL VMO 5/40
RAVENOL VMP 5/30
RAVENOL RUP 5/40
RAVENOL RCS 5/40

Фактите са, че мотор, който не е отварян и си е със заводските хлабини, се кара със заводска спецификация.
В случая, нашите бангии са позасилени и е добре да се слага пълна синтетика, но не и да се прекалява, защото има не малко случаи на хвърлени валове от много гъсто масло.
За мен RAVENOL откъм цена/качество е ТОП.Ю

Иначе не бих си го сложил на колата, че и да го продавам на хората.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За там нямам преки наблюдения какво се случва ако радиатора за компресора е сменен, но най-вероятно си е мираж да не минава 90 градуса.

Ся ако е само вода и нещо от сорта на Waterweter или Coolant booster :nixweiss:

Въпреки, че при настъпване силно се съмнявам да държи такива ниски температури.

 

@soult@ker Кажи ти S4 ли взе и ако да с кое 3.0TFSI gen1 или gen2 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорихме за температурата на двигателя. Игноираме какво показва таблото, при 90 градуса на таблото охладителя реално ми е към 96-97 градуса.

За маслото зависи как го карам, но температурата му ми е варирала от 90-110 градуса, повече не ми е качвало.

Кулери не съм сменял, ясно ми е, че като се "мачка" колата качва температура и със заводския охладител ще има деградиране в мощността.

Стейдж 2 и нагоре ще я оставя на бъдещия и собственик ако има желание да я прави. За 4 години, това е от мен :)

 

Относно Revenol, чел съм, че е добро, може да го пробвам при следваща смяна ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, spacewalker написа:

96-97 градуса.

Това вече е друга бира.Нормално е.
 

 

преди 8 минути, spacewalker написа:

90-110 градуса, повече не ми е качвало.

Даже и като я пребиваш ли?
При мен 96+ из града, като я сгазя здраво и 122 си ги прави, иначе е 115-117 на темпомат със 160

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, P_PETKOV said:

За там нямам преки наблюдения какво се случва ако радиатора за компресора е сменен, но най-вероятно си е мираж да не минава 90 градуса.

Ся ако е само вода и нещо от сорта на Waterweter или Coolant booster :nixweiss:

Въпреки, че при настъпване силно се съмнявам да държи такива ниски температури.

 

@soult@ker Кажи ти S4 ли взе и ако да с кое 3.0TFSI gen1 или gen2 ?

Gen1, gen2 не съм го мислил даже, малко се клоква, проблеми с фабричния магнитен клапан ако му беше така името(този който разкача ролката). На 60000 км, без нагар още, масло не харчи(равенол от Цецо), с ген2 ДСГ. Много съм доволен.

Надявам се след месец да дойде от Щатите радиатора на Merc racing и флаш туула на 034 моторспорт.

За Waterweter или Coolant boosterи аз ще пробвам като дойде радиатора, много съм наточен. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...