Jump to content

Авариен режим B6 3.0 ASN двигател


dedomras

Recommended Posts

Здравейте, 

Колата е Audi a4 b6 avant asn мотора 3.0 v6.

Работи нормално в ниски обороти, но във високите е мудна. Влиза в авариен режим след 2800 оборота, но продължава да набира. Лампата за чека само премигва и когато се кара под 2800 обороти спира. Демек в ниските обороти върви, а във високите мига чека и не е както преди. На диагностиката показва грешка на 4,5,6 цилиндър. Недостиг на въздух. Непомня номера. Сменихме всички възможни маркучи за вакумите към главите, имаше два леко нацепени, но проблема пак го има на дясната цилиндрова глава (4,5,6). Следва демонтиране на колектора, какво да гледам там? Някакви предположения какъв може да е проблема със въздуха към главата?

Редактирано от VBI
Заглавие
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно смуче въздух покрай всмукателния колектор (той е общ, май жаба му викаха) на дясната глава. Това за недостатъчния въздух е по-скоро от SAE помпата, но трябва да дадеш точната грешка за да се види. Правил ли си нещо по колата - смяна на ангренаж, гарнитури и т.н.? Кога се появи проблема?

На този двигател проблемни са вакуумните маркучи и по-скоро пластмасовите тръбички в които влизат - те се пукат и почва да смуче въздух от тях. Тези пластмасови тръбички са 3 на брой ако не се лъжа - една отстрани на двигателя, която ходи назад и две, които излизат отпред отстрани на двигателя - една към резервоара за вакуум и една към кутията на въздушния филтър. Почти няма шансове да са наред въпросните тръбички, а заради тях не сработва добре вакуумната клапа за газоразпределението във всмукателния колектор и колата става доста мудна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тая тема:

В нея съм писал за подобен проблем. Тема за смяната ще постна по-късно.

 

P.S. - в поста от другата тема я има ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случи се когато беше много топло около 40 градуса. Колата освен този проблем друг не е имала.  Малко преди да спра почна да мига чека но само това. При повторното тръгване след около 1 час просто колата не беше същата. Чат пат свети постоянно, но в повечето случай мига. Така.. след диагностика първо показа грешка за неправилно запалване на 4 5 6 цилиндър.. ок... мислих от какво може да е.. свещи или бобини.. така изведнъж само на едната глава.. странно. Разменихме бобините и пак същия проблем. Така и така си купих нови свещи и тях ги смених. Диагностиката показа пак същия проблем. Огледахме всички вакум маркучета и се оказаха два сцепени. Така и така всички са видимо заводските сменихме всичко що се вижда там. Пак същия проблем. Преди два дни колата беше обслужена (агренаж, ролки, масла, филтри и малко от окачването) време и беше пък съм и садо мазо ще си я правя каквото и да е. Та остана май от всичко да разгледам смукателния колектор ( всичко под него, всичко около него и всичко до него). Ще разгледам и мембранити и всичко което е пластмасово за вакум. Загледах се по какви ли не клипчета но за този мотор ASN относно вихровити клапи никаде нищо съществено ненамерих. Иначе от къде може да се закупят в Бг, че ги гледам все от чужди сайтове.   https://www.europaparts.com/intake-manifold-actuator-06c133611.html   :)  https://www.europaparts.com/breather-tube-06c103217h-oea.html    :)  https://www.europaparts.com/pcv-refresh-kit-a4-b6-3-0l-v6-early-vin.html          :)    https://www.europaparts.com/camshaft-cap-cover-06c109144.html    Също така при смяната на агренажа моя маистор попадна на теч на масло от тази тапа с номер 06С 109 153 ( 06С 109 144 дали е същата?) Намира се на разпределителните валове на ролките като капак? 

IMG-7c65b10ba0873819d05c24a96d43a7b1-V.jpg

IMG-02645a8606cbee4ca231b1ebc1a4e7ff-V.jpg

IMG-2158bca3c3a9f55750f689aa568c392a-V.jpg

Редактирано от dedomras
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност скоро четох в една тема за подобен проблем (4,5,6 цилиндри misfire) и се оказа от неправилно зацепени разпределителни валове при смяна на ангренажа. Зацепването дали е правилно се вижда САМО със специален инструмент на VAG, който се закача директно на шайбите на валовете горе. Най-добре почни от това, може майстора ти да е зацепвал двигателя по белези, а не с оригиналния инструмент. На ASN ангренажния ремък е много дълъг и е невъзможно да се зацепи точно без този инструмент. Възможно е стария ремък да е бил хлабав и да са прескочили няколко зъба и после, като е слаган новия, ако правено по белези пак да е сложен неправилно. Ако твоя майстор няма такъв инструмент отиди в някой от препоръчаните сервизи във форума.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инструмента не се закача на шайбите, а на самите валове.

На 2.8 е планка, която фиксира шайбите.

 

 

100_2336-jpg.209728

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, тук говорим за синхронизиране на двата вала (лява и дясна глава) и инструмента се закача точно на шайбите отпред - виждал съм го.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да по белези е... съмнява ме че не е от това проблема. Защото ако е от това нямаше колата да върви като преди няколко часа. Следд смяната на свещите и маркучета от неправилно запалване показваше недостиг на въздух като грешса. Пропуснах да напища тава, че пишех през ноща. Но ще го обсъдим и този вариант. Понеже не разбирам много ако се прескочат няколко зъба ( 1 2 3 ) няма ли да се срещнат буталата с клапаните? За сега остава да разгледаме смукателния колектор и всичко около него. Така и така ще си я правя нова :)

Редактирано от dedomras
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0 ASN/AVK/BBJ се зацепва само и единствено с тоя комплект ако искаш всичко да е като хората. Никакви белези. Шайбите отпред са вариаторни и променят цялото газоразпределение. Объркаш ли ги тях почват мисфайърите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре.. няма да се обсэжда а ще се провери и това! За сега чакам да видя кога ще може да се провери. Иначе някаде клипче да има как се процедира???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12 hours ago, dedomras said:

... Загледах се по какви ли не клипчета но за този мотор ASN относно вихровити клапи никаде нищо съществено ненамерих. Иначе от къде може да се закупят в Бг, че ги гледам все от чужди сайтове.   https://www.europaparts.com/intake-manifold-actuator-06c133611.html   :)  https://www.europaparts.com/breather-tube-06c103217h-oea.html    :)  https://www.europaparts.com/pcv-refresh-kit-a4-b6-3-0l-v6-early-vin.html          :)    https://www.europaparts.com/camshaft-cap-cover-06c109144.html    Също така при смяната на агренажа моя маистор попадна на теч на масло от тази тапа с номер 06С 109 153 ( 06С 109 144 дали е същата?) Намира се на разпределителните валове на ролките като капак? 

IMG-7c65b10ba0873819d05c24a96d43a7b1-V.jpg

 

 

Надали заради тапата капе, явно семерингата отзад е тръгнала.

Относно вихровите клапи - пиши или се обади на @Raino . Аз тая клапа от него я бях взел.

Клипове - тук.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти схема на главата.

5, 7а и 13 ("Уплотнительное кольцо" е записано в таблицата) са семерингите. Там са и оригиналните номера на частите.

 

В ютюб търси "Audi 3.0 timing belt tool", за да видиш как става смяната на ремъка.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...