Jump to content

S tronic


petarlazarov

Recommended Posts

  • Отговори 398
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Здравейте, да питам Ауди А4 2013 г. 2.0 tfsi куатро, автомат, но не съм запознат с вида скоростната кутия s tronic ли е или tip tronic?

Редактирано от Army
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

Привет, ще разкажа с 2 думи моята драма със S-tronic-a и ще помоля за насоки.

Колата е а6, 3.0 дизел 2013г. 204кс.
190 000км реални, втори собственик.

Взех я преди 2 години, като нямаше никакви проблеми с колата, ходих в МиД ауто преди да я купя и там също потвърдиха, че колата е супер. След седмица при спиране, превключих от D -> R и даде грешка на кутията, че задна скорост не работи. След гасене и палене всичко се оправи.
Четох доста за грешката, която се записа и видях, че се оправя с ъпдейт на софтуера.

Закарах колата в ауди (по това време беше на 170 000км) като имаше смяна на масло на 60 и 120 000км, съответно им казах да сменят масло на двигател и кутия. След като оставих колата им звъннах и казах да направят и ъпдейт на софтуера, като те ми казаха, че ще направят. След като взех колата от тях, ми съобщиха, че не са могли да направят адаптацията в 6 стъпки, защото нямали време и направили само в 3 (т.е само на място, без в движение). Колата съответно беше изключително дървена, изпокарахме се с тях, не искаха да я оправят веднага, след месец да съм се връщал щото нямали часове и т.н.

Отидох при някакъв друг майстор, защото нямаше как да я карам така 1 месец, който уж направи адаптацията на ново, но проблемите си останаха и не знам дали са от куцата адаптация или от проблеми с кутията. Проблемите са следните:

При смяна от R на D, кутията се замисля за 1-2 секунди и чак тогава привключва (изписва Д и след 2 сек Д1), като при това привключване, колата приритва (усеща се и се чува).

Това не го прави постоянно, ами основно когато често съм сменял задна и Д (при повече маневри при паркиране).

Другият проблем който забелязох наскоро е, че на светофар понякога се усеща една вибрация и леко притрисване (наляво надясно като преглъщане). Това става на загряла кола и се случва изключително рядко, но се усеща усезаема вибрация в кубето (някои пластмаси по таблото започват да вибрират по-усиленои да кликат).

Цялостно има много плавно привключване на скоростите, много рядко приритва от втора на първа при спиране.

Ако има някой колега от Варна, ще се радвам ако може да ми отдели 5-10 минутки, за да я погледне и да прецени дали това е нормално, мога да запиша и клип утре ако е нужно. Също така може да ме насочите към човек, който може да провери за какво става на въпрос.

 

В момента колата се кара без проблеми, тази грешка която дава от D на R продължава да се появява, но се случва на 4-5 месеца веднъж и след гасене и палене няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервизната история на моята е записан подобен проблем - не е включвала задна. Швейцарците в Ауди  тогава са сменили целия мехатроник. А относно бавното превключване между D и R и лекото приритване, това май е типично за всички С-троници като се поизносят съединителите. При мен също от D на R отнема повече от на други автоматици, които съм карал - явно са си така.

Редактирано от Angelov1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бавното включване между Д и Р е представено със софтуерен ъпдейт от ауди преди време. Има писано из форума за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ZF автомата в 4G по същия начин след ъпдейта на кутията включва по-бавно от D-R или R-D. Доколкото четох е с цел защита, но предвид, че Ауди нямат интерес за удължаване живота на кутията силно се съмнявам това да е вярно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, на моята кутия се раздрънка маховика и не знам заедно с него дали да сменям съединител? Колата си върви перфектно без да рита, вибрира и тн. Предполагам че ако ще се сменя съединителя е най-добре с цял комплект кошница + фрикциони, а не само фрикционите? На 264к километра е, в сервизната история не е упоменавано да е правен сервизиран автомата до сега, но е поддържан правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@VasilN Зададен така,въпросът ти звучи-Дали да похарча 1500лв или 3500лв.😀При положение,че второто ще е превантивно,аз не бих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нищо не е сменяно досега е най-добре, но все пак като се отвори кутията ще прецени майстора.

Редактирано от MachineSpirit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.02.2021 г. at 12:03, MachineSpirit написа:

 

 

На s-tronic мисля че няма как да провериш, освен да го демонтираш и да отвориш кошницата, но тогава пак трябва да знаеш каква е била оригиналната дебелина на фрикционните дискове. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравей те 

имам проблем S tromic  кутията на моето Ауди а6 2012 3.0 quatro 245 PS

Когато подам гас малко повече ми излиза тая грешка <Приплъзването е твърде голямо> но колата продължава да си върви и не влиза в авариен режим . Като я изгася грешката изчезва докато пак не дам малко повече газ. Когато превключва от 1 на 2 тресе и обратното от 2 на 1 пак ... 

Някакви идеи 

168463569_3890404750995332_5096559832930438711_n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети темата в която си писал и ще разбереш, че трябва да ходиш на майстор. Ще има изваждане, за да не стане прекалено голямо отиди майстор да я види.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Бърз въпрос относно - трябва ли да се калибрира кутията регулярно / на определен пробег / или когато се сменя масло на кутията ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@vle4ugoto На моята смених маслото и  филтрите и не съм правил нищо друго.Според форумните нинджи,които са чули,чели и че Ауди така правели-да.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

И аз да пипитам при смяна само на масло и филтри, трябва ли да се прави някакво обучение на кутията или това се прави само при механични интервенции?

П.С. Извинявам се, ако въпросът ви се стори глупавн, но отскоро имам А6 и за първи път карам автоматик

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Koлеги на 3.0 тди С троник 2013г. При извънредна единична  ситуация спирачка и даване на цялата газ на Д и Р. Кутията след това започна да рита зверски и да гасне от Д на Р и обратно. Така даде грешка високо налягане и проблем със пакет 1и 2 на съединителите. След което се направи ресет на кутията и проблема изчезна. Въпрос това предизвестие на проблем ли е или ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...