Jump to content

Проблем с климатроника - клапи


vankyy26

Recommended Posts

Здравейте колеги!

От няколко дни се появи доста странен проблем с парното на А4-ката ми (1995г. 1.8 бензин). В края на лятото, най-после се реших и свалих таблото, за да оправя досадните клапи. Всичко мина гладко, облепих ги с алуминиева лента и се получи доста добре, изолирах цялата инсталация на ново, защото стария изолир банд беше станал на тор. Всичко беше точно, до предния четвъртък, когато изведнъж парното спря да топли, двете екранчета на конзолата мигат няколко минути след като запаля автомобила и от всички страни духа единствено студен въздъх (дори когато колата е напълно загряла). Веднага забелязах, че при промяна на режима горе/долу/крака/прозорец не се чува абсолютно никакъв шум от промяна на посоките на клапите (нормалното леко бръмчене докато се обръщат). В момента са забили на студено, духат само през централните изводи (както ги бях настроил последно) и не искат да помръднат и това мигане най-вероятно означава грешка. Не успях да открия подобен проблем в форума, при който мига и самата конзола. Не съм влизал в сервизния режим, но след малко отивам да пробвам. За съжаление не разполагам с VAG COM кабел, за да закача и да видя има ли грешки. Ако на някого се е случвал подобен проблем и го е отстранил, моля да ме насочи, какво да търся и от къде може да е проблема, че имам малко дете и не мога да го карам с колата в това скапано време.

 

п.п. Клапите са електронни, не са с вакуум.

Редактирано от vankyy26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не е ли малко крайно колега? Къде се намира, или ти говориш за конзолата? Аз току що извадих жабката, но ми стана студено и я прибрах колата в гаража. Всички кабели са си на местата, така че не е разкачен кабел или нещо от сорта. Всъщност заедно с тръбите на парното има и 1 маркуче, явно вакуум, с неизвестна за мен функция, който е доста старо и опърпано, за какво точно е то?

 

Влязох в диагностичния режим на климатроника. Моя разбира се е този с 74-те канала .. Ето някой показатели.

Канали:

1. .0 (т.е. няма грешки)

2. 0

3. 0

 

Ако моята версия отговаря на кодовете, от темите в форума, 2 и 3 трябва да се вътрешни темп. датчици на плафон и табло (2-я май беше една пъпка над въздуховода на стъклото), интересно защо са 0, вероятно датчика може да е откачен/прекъснат.

 

7. 0 - " 07. Цифрова стойност на темп. датчик във духалката за свеж въздух " отново нула при мен, не знам имам ли такъв датчик де..

 

21-24 са нули, компресора не работи, системата е празна, защото някакъв простак ми натисна колата на 1 паркинг и спука радиатора. Откачил съм горният датчик на налягането, намиращ се до филтъра на купето и карам с разкачен датчик от бая време, с цел да не се опитва да пуска компресора при празна система. Възможно ли е компютъра да е натрупал грешки относно този датчик и за това да е спрял системата. Дори да го включа в момента, реакция няма.

 

От 32 до 35 всичко е 0, т.е. няма грешки при потенциометрите на клапите.

 

57, 60, 61 също са нули, до колкото разбирам показателите са същите като 2,3,7.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави за момента теориите, вади панела на климатроника и мятай с поялника, нищо крайно няма, това е базов "ремонт" на тия дърти кошници, масовката страдат от лоши спойки.

Ако не те бива с поялник, викай някой сръчко.

Шанса нещата да се оправят след тая операцийка е не малък.

Ако пак не слуша, това е друга история.

Остави за момента теориите, вади панела на климатроника и мятай с поялника, нищо крайно няма, това е базов "ремонт" на тия дърти кошници, масовката страдат от лоши спойки.

Ако не те бива с поялник, викай някой сръчко.

Шанса нещата да се оправят след тая операцийка е не малък.

Ако пак не слуша, това е друга история.

 

Не знам за кои тръби става дума, но отзад зад кутията на климатроника, в .зоната на жабката има вакуумен резервоар с ел. клапан и една клапа за външен въздух(вакуумна), за това е незнайния маркуч.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се занимавам с компютри братле и ме бива с поялника, имам всичко нужно. Сега си спомням, че когато вадих конзолата преди имаше оголени кабели на буксите и + 1 прекъснат. Никаква идея защо и как са се оголили. Рабира се ги запоих и изолирах, за тях ползвах термо шлаух, за по-сигурно, вместо изолир банд. Ами ще пробвам да я изкарам и да видим. Има няколко чакмака, които ме дразнят - конзолата не реагира докато колата не повърви малко и загрее, мога само да намалявам без да усилвам, което може и компютъра да го спира знам ли. 2-то е, че режима за циркулация на въздуха само в купето работи единствено на климатик при охлаждане, не знам и това така ли си е или е проблем. Ще пиша като изкарам и направя профилактика на конзолата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действай тогава, внимавай да не изпочупиш зъбчетата на кутията, които държат платката, крехки са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, до сега я гледам с електронния микроскоп тая платка. Не може да се каже, че е на 22 години. Изгледа идеално, няма проблемни спойки. Проблема едва ли е в нея. Идеи ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и видео...

 

 

А за въпроса с маркуча, да, ето и снимка на това, което си обяснил.

 

20171119_182524.jpg

Редактирано от vankyy26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери си оът някъде VAG-COM ( VCDS ) и направи едно зачистване на грешките на климатика, а след това адаптация на клапите.

Мигането на дисплеите е показателно за това, че има записани някакви грешки и е нужна адаптация на клапите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще трябва да купя. Аз бях вземал на заем преди 2 години ама сега няма от кого. Ще кажа до няколко дни какъв е резултата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колеги, пропуснах да кажа какъв е проблема. Пиша го сега за хора, които имат същия или подобен проблем. Виновника е конзолата на климатроника, реших проблема със смяната и, тъй като не открих същата сложих несъвместима от 96-та. Несъвместимата единствено не може да пусне компресора на климатроника, но ми казаха, че ако се сравнят схемите на 2-те могат да се намерят и разменят кабелчетата към контролера на компресора, ако добре помня са в черната голяма букса. Тогава всичко ще работи на 100%. Аз не съм се заемал да я адаптирам все още и ще видим дали изобщо. Колегата, който каза, че презапояване ще отстрани проблема навярно е прав, просто има над 100-на малки спойки по цялата платка и си е играчка голяма. Продавам колата и се сетих, че така и не довърших темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...