Jump to content

Ъпгрейд / Retrofit: Audi Navigation BNS 5.0 към Audi Navigation Plus RNS-E (Mark I) към Audi Navigation Plus RNS-E (MEDIA) (Mark II)


Recommended Posts

Ами като гледам дори информацията за цветовете, която имаш съвпада, така че трябва да е същото :)

RNS-E интерфейса така или иначе е същия.

Букса C няма нищо общо с AUX, не знам къде си видял подобно нещо. Конектор C e част от Quadlock-а.

И да, точно там са пинове 1, 4, 7 и 10, които ти трябват, които съм обозначил и на схемата за свързване и за които говориш и ти.

42mv09O.jpg

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Да,точно за пинове 1 - 4 - 7 - 10 визирах ... понеже сега не мога да я извадя да видя дали на конектора (C) ги има тия пинове ... та въпросните трябва да бъдат извадени и вързани на сивата букса която е за AUX

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mай тотално си се замотал :D

Погледни отново схемата... всичко е обозначено и визуално и като пинове и конектори, та дори и цветове на кабелите :) Нищо друго не трябва да правиш освен да следваш нея дословно и букванлно.

 

Не разбирам от къде идва объркването (или само подозирам), но:

- Конектор C (12-пина) при теб има разбира се въпросните гнезда, но там ти сега нямаш никакви пинове и кабели, тъй като микрофонът ти никога не е бил вързан към Quadlock-а и навигацията - било то предната или тази! Т.е. няма какво да вадиш от конектор C, обратното - там трябва да вържеш новото окабеляване към микрофона!

- Отделната сива букса, която е 32 пин-ова (някои от които действително са за AUX), няма нищо общо с микрофона и SDS, не трябва нищо да правиш по нея, възможно е въобще да я нямаш като буска, ако нямаш AUX. Т.е. просто я забрави, тя няма нищо общо със SDS! (И неслучайно не присъства въобще на диаграмата)

 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се омотал въобще.

Въпроса е,че се заблудих за 32 пиновата щото я видах в твоя линк.

 

Пак повтарям какво съм разбрал от казаното от теб и прочетеното.

 

От Bluetooth модула т.е буксата му трябва да се извадят 4 пина общо,които отговарят за микрофона в плафона и въпросните пинове да влязат в  зелената букса в Quadlock адаптера под позициите 1 - 4 - 7 - 10, които в момента при мен са празни.

За да може въпросния микрофон да мине първо през самата RNS-E навигация и да ме чува SDS-а като му говоря - това е.

 

Накратко сега при мен е така:
Микрофон - Bluetooth модул - RNS-E / BNS 5.0 и трябва да стане:

Микрофон - RNS-E - и евентуално Bluetooth модул за да е всичко функционално.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Не е правилно горното.

 

Почвайки от зад напред, при теб сега е:

Микрофон - Bluetooth модул - RNS-E / BNS 5.0. Няма RNS-E, Няма BNS. и трябва да стане:

Микрофон - RNS-E - и евентуално Bluetooth модул за да е всичко функционално.

:)

 

Цитат

От Bluetooth модула т.е буксата му трябва да се извадят 4 пина общо,които отговарят за микрофона в плафона и въпросните пинове да влязат в  зелената букса в Quadlock адаптера под позициите 1 - 4 - 7 - 10, които в момента при мен са празни.

 

Нямаш никаква работа в Bluetooth модула, още повече не знам при теб къде е, но при A3 8P е закопан под седалката, под килима...

Това което трябва да направиш е да прекъснеш някъде връзката между Bluetooth модула и микрофона и да я прекараш през RNS-E на 4-те въпросни пина в конектор C, както е обозначено и на диаграмата ми.

 

Т.е. съвсем простичко и образно, в момента имаш връзка Микрофон ========== Bluetooth, кълцаме "въженцето" (2 кабела) между двете и намърдваме RNS-E-то по средата, така че да стане Микрофон ======== RNS-E ========= Bluetooth.

 

Ако направиш това, което предлагаш ти, т.е. да извадиш микрофона изцяло от Bluetooth-а и да го вържеш към RNS-E, SDS-а ще тръгне разбира се, но Bluetooth тел. интеграцията ти отива на кино и вече няма да можеш да ползваш телефона през колата (няма да те чуват).

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за да не кръЦвам по средата и да взимам сигнал от тия кабели - ще си сложа втори допълнителен микрофон някъде на удобно място само за RNS-E и SDS и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да може.

Но когато телефона ми е свързан с Bluetooth-a в колата и съм извел и втори микрофон и ако му кажа не ИМЕ примерно от указателя ами CD - RADIO - NAV дали ще ме разбира и няма да се шашка т.е да не може да се синхронизират и SDS да се набърква с Bluetooth командите ... Ти как мислиш,Аз смятам,че е възможно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Командите са различни. Първо се обръщаш към съответната функция, например Telephone. След това вече специфичните команди. Не знам как точно става синхронизирането (предполагам по K-line), т.е. кое кога слуша, но реално и двете ползват микрофона, който когато му трябва или едновременно.

Факт е обаче, че при мен след активирането на SDS някои команди свързани с телефона се промениха.

Ти всъщност в момента имаш ли гласови команди въобще (към телефона/Bluetooth-a) и копче на волана за команди?

Като цяло съм уверен, че и с 2 отделни микрофона ще работи, но не разбирам и страха ти от реално удължаването на 2 жици за да стане както си е проектирано от завода, при наличие вече на микрофон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.с. Знам, че има хора, които не прекарват микрофона през RNS-E-то, а просто се закачат към него (успоредно свързване вместо последователно). И също работи. Така че и това е вариант. Но от завода връзването е последователно, така го направих и аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, Moonland написа:

Ти всъщност в момента имаш ли гласови команди въобще (към телефона/Bluetooth-a) и копче на волана за команди?

 

 

Имам да ... всичко изброено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Да отупаме малко темата от прахоляка и да напрая запитване,ако има някой запознат да сподели.

 

Намислил съм смяна на RNS-E-то със RNS-E но (МК2) или МЕДИЯ както искате така разбирайте.

Въпроса е че по трудно се намират такива медии с рамка за А4,защото масово се вграждат след 2010 година в други модели.

Направени такива има от разни поляци и чехи но най-удачно ми се вижда донор от Сеат Ексео,защото там рамката си е 1:1 със А4 (В6/В7)

 

Оттук идва и питането ми,тъй като тя е за Сеат и старт логото е Сеат.

 

Има ли вариант с кодировка само да се появи лого Audi Multimedia Plus,на старата версия има 7-8 опции за старт лого на екрана,но там Сеат не присъства защото още не се произвежда.

 

Въпроса е в новите версии дали си го има Ауди-като опция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.audi-sport.net/xf/threads/done-retrofit-seat-exeo-led-rns-e-media-system-into-a4-b7.126757/

 

В последния абзац на първия пост човека казва, че е сменил началния екран. Сигурно и сега става

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако държиш на ОЕМ визия в колата си - отговора е ДА!

 

По същество така да се каже,получаваш следното:

 

- Дисплей с по-силна уж ЛЕД подсветка и двойна разделителна способност (480х800) вместо (240х400) в пиксели.

 

- Двойно по бърз процесор за обработка на данни и навигиране.

 

- Никакъв лимит във формата на използваните карти памет,достигащи капацитет вече от максимум 2х32ГБ (лично мнение,че абсолютния максимум е 2х16ГБ за достатъчно музика в колата,да не кажа 2х8ГБ.)

 

- Графична визуализация при парктроник ОЕМ системи.

 

- Някакви допълнителни опции имаше и при навигирането в частност изгледа на картата.

 

- Auto Dimming,TMC Update,

 

Това е в общи линии,иначе нямам идея кой е превъзнесен чак толкоз много.

Аз лично колата си я правя за мен си и затова се занимавам когато имам средства със такива неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, HellFire написа:

Струва ли си? Всички много се превъзнасят по тази навигация...

НЕ ... Абсурдна цена за това което предлага. 

Кой спечели EISA 2018г.  https://www.eisa.eu/awards/pioneer-avic-z910dab/?lang=bg  Цената му е колкото на Apple iPhone X.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е нужно да спамиш в конкретната тема със линкове за разни играчки на други марки,струващи на двойна цена и изглеждащи като подарени сложени в В6/В7.

 

RNS-E е достатъчна медия.

- Музика

- Навигация

- Телефон / Bluetooth

- Гласови команди

- Опция: Телевизия и прочие.

 

Не е нужно да се сравнява с разни други марки или китайски Андроид устройства.

 

Ако за теб 800-1000 лева е безумно скъпа цена за това което предлага тази медия,добре.

Но да запазим темата такава,каквато е.

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Да се похваля,че MEDIA-та дойде ... впечатленията са ясни.

Навито е като чисто ново без една точка по него,произведено 12.2015

Най-важното е че поляка я е направил така както искам новото нави в старата кожа,щото честно казано не ме блазнят хром копчета и пиано лак лайстна около дисплея.

 

Изпратено ми бе в комплект със:
- Нова ГПС антена (която се продава не ми е нужна)

- ОЕМ Диск с карта на 2018 (DVD3)

- 6 скрийн протектора,от които два окотисах докато ми хареса как съм залепил третият.

- Оригинален отрязък с код и фактура за продажбата.

 

038749669-big.jpg?r=0

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и картите - чисто реших да пробвам щото прочетох безброй хиляди доволни по цял свят,които ги ползват за снимки и клипове ... и твърдят,че са невероятно доволни.

 

038756574.jpg?r=0

038756572.jpg?r=0038756573.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
На 27.11.2018 г. at 12:28, Silven Angelov написа:

Цитиране на предходно мнение!

 

Не,чак пролетта ще се занимавам.

Но предполагам,всичко зависи от номера на модула за PDC дали подържа и може би сигнала върви по CAN шината.

Ако имаш информация,може да я споделиш но в темата ми за ретрофит на заден парктроник.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.11.2018 г. at 14:31, MAPTO7007 написа:

Цитиране на предходно мнение!

Здрасти,

Днес монтирах RNS-a, в началото не показваше нищо на фис дисплея и не угасваше с махането на ключа. След кодирането от ТТ към А4 всичко това се оправи, НО не мога да задам лого S4 за start screen и така и не успях къде трябва да кодирам модула на парктроника за да извадим визуализация. По номера на модула, излиза, че трябва да поддържа визулаизация. Някой може ли да удари едно рамо?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От кой град си?

По принцип,внимателно трябва да видиш всички кодировки и да си сигурен,че твоя модул подържа графика.

Къде имаш списък специално за А4,кой модул,какво подържа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, MAPTO7007 написа:

От кой град си?

По принцип,внимателно трябва да видиш всички кодировки и да си сигурен,че твоя модул подържа графика.

Къде имаш списък специално за А4,кой модул,какво подържа?

От София съм. По номера на модула в гугъл излезе някъде инфо, че този модул поддържа визуализация. Другия ми въпрос е: Какви карти ползваш и от къде се сдоби с тях? На SD карта ли трябва да са или на DVD диск?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...