Jump to content

Спирачни дискове от 288 -> 312мм


ppenchev

Recommended Posts

Здравейте,

Колата е А6 1.8 турбо 99година с 288мм предни дискове. Скоро предстои смяна на всички дискове и накладки. Засега се спрях на Ате. Моля за информация от първа ръка преминаването към 312мм диск струва ли си по-скъпите дискове, т.е. колата спира ли по-добре? Какво друго да подновя по спирачната система за подобряване на спирането? 


Благодаря Ви.
Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид, че като сложиш по-големи спирачки, то те ще спират по-яко, но проблема с прегряването си остава. Та не е зле да се замислиш за перфорирани дискове с цел по-добро охлаждане и следователно повече екстремни спирания преди да кипне течноста и да потъне педала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двойното серво от фейслифт ще окаже много повече влияние от колкото да сложиш по-голям диск на същия апарат и същия размер накладка. Аз нали щях да правя същото. Отказах се и си сложих нови дискове АТЕ power 288 и Ате накладки(обаче не Ате керамик, защото не са за нарязани дискове, а обикновените ате накладки) и трябва да ти кажа, че спирам с лекота като докосвам педала, т.е разликата е осезаема с едни хубави нови дискове и накладки на марка като АТЕ и едно двойно серво. Пиши ми да ти кажа откъде си взех оригинални на добра цена за 250 лв всичко дискове и накладки отпред, защото един приятел за 1 година 3 пъти смени дискове от места, където продават ментаци. Момчето зад хотел Вега има супер добри части и цени. Вече 600км ги карам, като ги пазех страшно много първите 300 и сега понеже застудя си спирам нормално и си е кеф. :bat_angel:  Обаче ако решиш да вземат съпорти за 312мм дискове, много внимавах, трябва да е от кола преди фейса, т.е с металния шенкел, защото от фейслифт не стават на нашите. т.е търсиш от 2.5 тди куатро

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да спира по-добре заради безопасност. Основно по селските /  междуградски пътища изкачат трактори/каруци/жигулита и т.н. и си еВало майката. Та идеята е да вкарвам ли пари в апарати от S6/2.7т. или мога да "закърпя" положението с качествени материали и реновация на моята спирачна система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята да вземеш апарати от 2.7Т не е лоша. Гледай да са от фейслифт защото спират по-добре от префейсовите макар и смповече бутала. Следващото нещо за което трябва да помислиш е баланса. Та ако ще сменяш предни вземаш и задните от същата кола. Това 1.8Т с апарати от 2.7 и перфорирани дискове ще спира доста добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант тогава е да видиш от 2.5тди. Нарушиш ли баланса на спирачките се появяват недостатъци. Задницата започва да се мъчи да те засуче, есп не смогва да вкара колата в пътя... затова с колкото мм промениш спирачките отпред променяш ги и отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2.5 има и 320мм, обаче в А3 не знам какво ще стане с такива. Вероятно и 15-ки джанти няма да има шанс да се сложат повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианта остава да си взема АТЕ дискове и накладки. А това серво от фейслифт какви пари върви, трябва ли някакво "обслужване" да му направя и лесно ли се сменя?


Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало наистина пробвай със нови АТЕ и накладки и виж как е после се насочи за подсилване,аз си сложих на моя кашон нови АТЕ  и да ти кажа има мнооого разлика моята е 2.5 със 320мм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11/27/2017 at 9:14, TiL написа:

Идеята да вземеш апарати от 2.7Т не е лоша. Гледай да са от фейслифт защото спират по-добре от префейсовите макар и смповече бутала. Следващото нещо за което трябва да помислиш е баланса. Та ако ще сменяш предни вземаш и задните от същата кола. Това 1.8Т с апарати от 2.7 и перфорирани дискове ще спира доста добре.

Това с баланса е излишно...достатъчно е да сложи едни предни апарати, да ги ревизира, нова течност, нови дискове и накладки, двойно серво и си ти...но дори да ревизираш своите, пак не е малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с баланса хич не е излишно! При ъогрейд на предните спирачки, а задните стокови, то при набиване на спирачки върху неравност задницата тръгва на някъде... Ауди са с много кофти баланс!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какъв баланс става дума като при ц5 има общо 3(три) вида задни спирачни системи. Дали с 288, 312 или 321 предни спирачки задните са плътни 245 или 255м с еднакви бутала. Само при 8ц мотори без значени а6 или с6 дисковете отзад са вентилирани 255мм и апарата е с 43мм бутало. Единственото ц5 с големи задни спирачки е рс6. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся ако ще си говорим глупости като на селска седянка ок... можеш да се поразровиш и да видиш кво има и кво няма при осем цилиндровите мотори при s6 4.2... Тогава ще видиш че имат и вентилиран 269мм заден диск. Сега да не съм го ял тоя уй ок, но съм го ял! Тея коли са с кофти разпределение на масите, предницата е много тежка, но барнеш ли предните спирачки е нужно да барнеш и задните. Най-добре се усеща при занасяне, есп не смогва така добре да изправи колата(според това какви си ги надробил с дисковете и апратите). Не напразно при кодиране на модулите се посочва с какви спорачки си, защо според теб? За да работи добре всичко е най-добре да се ползва заводски сетъп с по-големи апарати и дискове. И пак казвам това при все че искаш системите по колата да работят коректно, ако не искаш читав абс и есп можеш да слагаш каквото ти падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конфигурирай тогава спирачна системи за ц5 с предни 288 при която се преминава към 312 и 321, какви задни спирачки да се ползват при единия и при другия. 

На моята кола( ц5 авант) съм  с 310х22 задни спирачки, какви са ми предните и какъв е кодинга на абса. Всички системи по колата работят адекватно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е, че различните спирачни системи при Ц5 имат задни 245/255 с 38мм бутало.

Но предните (май) са съобразени с теглото на мотора/предницата.

 

Конкретно: фейсов седан А6 с 2.7т е с 320 предни и 60мм бутало при 255 задни.

Съдейки по зацапването на джантите (оригинални предни и задни накладки) задните спирачки вероятно и при 245мм дискове ще имат същото (минимално) натоварване. И колкото и да увеличаваме задните, те ще останат ненатоварени заради разпределението на теглото. Поне така си мисля.

Фейсова А6 има сравнително добра ЕСП и аз лично не посмях да ъпгрейдвам спирачки, за да не наруша работата на ЕСП.

 

Моите разсъждения (не съм натискал подобна кола с единично серво) са, че колкото и да увеличаваме спирачното усилие, ако не подобрим баланса просто ще задействаме АБС по-рано....и евенутално ще палим спирачките по-трудно (с по-големи дискове).....но единичното екстремно спиране няма да се промени. Да, педалът също ще се натиска по-лесно.....но това не променя "екстремното" спиране.

Ако някой се чуди - подобряването на баланса се прави с окачване.

 

Едит: Разликата 288 - 312 е чувствителна...просто 288 са малки и при тях ограничението идва от самото спирачно усилие, не от баланс.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TiL е правил промяна по бившата си кола и нещата ги коментира от първо лице.
За сметка на това Prokopoff е прав, че има най-различни конфигурации при А6ците.
Имаш Душегуб с 245мм отзад, имаш и 1.8Т с 245мм отзад. И двете са с 288 отпред, но някой душегуби и с 312мм отпред.

Също така имаш 2.7Т с НР2 апарат отпред и 255мм отзад, както и S6, което мотора му тежи пак колкото 2.7Т, но е вече с 269мм задни.
Логично е да се стремиш да запазиш това което е направил производителя, но не мисля че ще е голяма драма, ако увеличиш предните спирачки. Просто обаче няма да има съществена разлика.

Най-добрия вариант е 2-но серво с помпа от фейслифт, едни нови маркучи и Дот5.1 течност с АТЕ дискове и накладки. За незасилена кола е напълно ОК.
Моето А4 премина през такава интервенция и си е съвсем ОК. Е, като се качат 4 човека с багаж и спускаш траянови врата и имаш подходящи гуми, със сигурност ще ти дойдат по-добре големите дискове и апарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Ауди подбират размера на предниeте дискове според мощността на мотора, а не според теглото на мотора, както по-назад в темата се споменава.

Преминаване от дискове с d=288mm на дискове с d=312, подобрява спирането само от висока скоорост. Рязкото спиране от 100км./ч. до 0км./ч. си остава еднакво.

За подобряване на спирачното усилие при А6 Ц5 преди 2001г., e най-добре да се подмени серво-усилвателя с дву-стъпален такъв от A6 C5 FL, тогава наистна има разлика в спирането (на колегата @ppenchev бих препоръчал да си огледа вакуумните маркучи към сервото, за да се увери доколко са здрави).

Спирачните комплекти може да се променят според стила на шофиране, като се съобарзяват кои спирачни сет-ъп комлекти са за малката спирачна помпа или за голямата спирачна помпа. Ако не са съобразени според размера на помпата, може да окаже влияние върху работата на ESP.

Баланса на предни и задни спирачки се определя от ABS-a, т.е добре е да се огледа кодировката след промяна на заводският спирачен сет-ъп.

  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега! За сега остава варианта ревизия на апаратите/маркучи/спирачнатечно + двойно серво и нови дискове и накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам интервенцията с двойното серво какво изисква.Само сервото ли или и клапана към него, или се ползва старият клапан.. Трябва ли някаква планка от фейса или си ляга директно на мястото на старото. Да знам какво да взимам за пеработката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...