Jump to content

2.5 BAU - как да "оправя" паленето


shotoman

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Изчетох всичко изписано по въпроса. При мен, когато е топла, колата пали от раз. Свещите са ок, помпата е без проблем, дюзите са в абсолютна норма, няма въздух в системата, смених всички маркучи за обратното гориво, няма течове от никъде. Но ме побърква това студено палене. Без значение дали навън е -15 или +15 градуса, при студен старт върти - 3-4 пъти преди да запали. Едно време Пасата 1.9 палеше преди да съм разбрал, че е завъртял стартера. Прочетох в друга тема, че заради ЕКО нормите при студен старт подаваното гориво е на минимума. Опитах да го променя, но не мога да вляза в адапционния канал. Опитах всичко описано, после видях, че пишеше в една тема, че не всички мотори подлежат на адаптация с кабел. Може ли да обобщим: Този мотор подлежи ли на промяна на mg гориво, които се впръскват при студен старт? 

 

P.S. Прави ми впечатление, че като я запаля сутрин, особено при по студено време, и пали много неравномерно, мотора се стриса при самото палене и леко изпушва на нафта. Даже намирисва :D Дето казваше един приятел - тея мотори така си палят студени, имаш чувството, че ще се счупи в първия момент :D:D:D:D:D:D

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, shotoman написа:

 

 

..., особено при по студено време, и пали много неравномерно, мотора се стриса при самото палене и леко изпушва на нафта. Даже намирисва....

Това означава, че не във всеки цилиндър се пали нафтта.

Тоест някоя подгрявна свещ не работи. 

Мотора пали на по-малко цилиндри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата горе е споменал къде може за е проблема. Сваляйте свещите за проверка но внимавайте,че имат навика да се късат и става..... дано не ти се случва. Ако не е от тях по-добре отиди да ти направят една качествена диагностика и ще излезне проблема. Пробвай и с добавка,защото има вариант да е и от горивото. Превантивно преди зимата си смени горивния филтър ако не е сменян скоро но си сложи качествен,че доста теме и мнения се изписаха относно евтините алтернативни части. Колата е стара да, но си иска нейното откъм подръжка.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите ги проверявах лятото. Но ще ги проверя пак. Филтърът е сменен, заедно с другите филтри и маслото преди 300 км. Филтрите са INA.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако свещите са ти на обща, захранваща шина, я откачи от всяка свещ.

После с Омметър се мери съпротивлението, без да се сваля свещта.

Мисля, че трябваше да е 4-5 ома съпротивлението.

 

Ето тук един байчо с подобен проблем...

https://www.audiworld.com/forums/audi-allroad-18/where-glow-plugs-my-2-5-tdi-2860595/page2/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая кола трябва да пали и без нито една подгряваща свещ. Ако от добавка се оправи....със сигурност е задрало авансаторното бутало и добавката за смазване му помага да се движи когато е студено и нафтата е гъста(на стартер  трудно достига 2бара работно налягане и тогава хидравличното налягане не може да премести авансатора). После докато се раздвижи и нагрее поне малко, колата пуши бяло и не  работи като хората.Същото  беше при мен,  докато не отказа съвсем да пали.  Със вагком го тествах тогава и даде грешка: старт оф инжекшън куалити...или нещо подобно.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За логването пробвай с тези кодове:

 

 

Колко време ти свети индикацията за подгревните свещи?

 

И направи ето това:

 

https://audiklub.cz/clanky&file=print&sid=25

 

Може и да се усети подобрение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Батета....тая кола не пали студена и на топло време...какви подгревни свещи, какво гориво?!?!(нищо лично)

При мен с добавката палеше на -10, без добавката нещя на +10.... Тука симптомите са същите. Дюзи са в норма, свещи проверени....

Ако не се вземат мерки на време, това въртене ще доведе  неминуемо до изгаряне  на транзистора.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя пали, просто върти 4-5 пъти преди това. Лампата за подгрева свети различно, сутринта беше -8, лампата угасна след 7-8 секунди поне. Като е в гаража на +10, грее 2-3 секунди и гасне. Последните два резервоара са ми с добавката BDS мяй беше. Няма промяна в паленето. 

 

Редактирано от shotoman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над +5градуса не се включват свещите....така че не е от тях. Нищо, че лампта на таблото свети...в мотора не грее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип знаеш повече, но при "по-новите" кръшове има едно послегреене,

демек след като запали продължават още известно време да греят.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега рециклирай си стартера и динамото,и според мен нещата ще се оправят. Пробвай първо с това. Това е лично мое мнение.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А нямаше ли някакъв датчик по тръбите за нафтата, който ако не бачка нормално затруднява паленето. Може и разхода да вдигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има температурен датчик в помпта, през вагком се вижда какво е показанието за температурата на горивото. Влиателен е за аванса и циковата порция впръскано гориво.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и аз имам същия проблем първото палене за деня по трудно върти 3-4 пъти преди да запали и след това оборотите играят за около 10-15сек и  мирише малко на неизгоряла нафта няма проблеми след това,пали от четвърт и не игарят оборотите.сменявах уплатненията на помпата  и сега има леко подобрение  но пак не е както трябва.нямА грешки на ваг кома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 29.11.2017 г. at 15:37, loshdancho написа:

Батета....тая кола не пали студена и на топло време...какви подгревни свещи, какво гориво?!?!(нищо лично)

Тук не мога да се съглася,имам кола със същия  мотор от 7 години и до момента никога не се е чудела при първи старт,никога не е правила повече от 1 оборот, включително и миналата зима когато темп.паднаха под -20*.

За другите причини може ида си прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Здравейте за да не пускам Нова тема имам същатият двигател 2.5bau проблем а е че сутрин пали малко по трудно първото палене ще прикача видео,акумулатора е чисто нов 100Аh

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, след толкова ровене, рециклиране на помпата, свещи и всичко, ама всичко, което можете да се сетите, бях се предал и просто си свикнах с паленето. Обаче.... скоро взех нов акумулатор. Този път взех по-малък, колкото е по спецификация - 60ка. И изведнъж акумулатора умира за 3 дни. Оказва се, че колата има отечка. Само да досъберем таблото и ще ви покажа едни алармаджии, които ми бяха препоръчани тук или във VW форума, не помня вече, намират се Младост 4 май се води, преди Лидл, в един гараж, как са вързали кабелите. Така си стояха голи. Ще се постарая да им направя “отлична” реклама. Та там е имало отечка. Сега с преправената аларма колата върти супер пъргаво, пали абсолютно нормално. Просто с големия акумулатор не е имало толкова забележима загуба на ток. Погледнете, това е срязаната инсталация на колата, от която е взето захранването. А ми препоръчаха по-скъпа аларма, та си взех някаква за “прилична” сума:

 

0F7B8637-DF3B-4620-B3E8-6EBC22715BE4.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При цялото ми уважение, няма как тези кабели да са така свежи на цвят, от... декември 2017 та година, от тогава поне ви датира темата. Ако са били само замотани, това е друг въпрос, при това не е нещо кой знае какво.

От снимката не става ясно какъв е точно проблема с утечката. Виждаме само един превързан кабел, който сякаш до скоро е бил изолиран с изолационно тиксо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако смятате, че аз съм ги навързал така, оставил съм ги за снимка и после съм го написал тук... явно някъде са опирали, защото щом ги залепих и изолирах навсякъде, където има връзки с шлаух, отечката изчезна, колата върти прекрасно и пали от първия оборот. Как са се съхранили така свежи не знам. Казвам ви до къде го докарах със собствено ровене. Просто споделям. Проблемът мина през следните фази: 1. Нов акумулатор 110 амперчаса - без ефект, смяна на маркучи за обратна нафта - без ефект, 6 нови свещи - без ефект, проверка на умна дюза и рециклиране на помпата - без ефект, рециклиране на стартера - без ефект и накрая добре, че се скапа акумулатора, да хвана утечка. Изолирахме кабел по кабел, запоихме ги и ооо чудо. Колата върти като Трабант с извадени свещи и пали както трябва. Така, че аз съм щастлив :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,  сутрин трябва да ти е показвало на волтметъра колко е напрежението, също трябва при въртене да е падало под 10V.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно, грешката е моя, че не съм погледнал изобщо толкова време, просто с големия акумулатор и то нов, когато го купих, не ми мина през главата, че нещо му яде тока и не може да развърти като хората. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

8 hours ago, loshdancho said:

Е,  сутрин трябва да ти е показвало на волтметъра колко е напрежението

Само една малка добавка, ако може, ток и напрежение са две различни неща.....  знам, че знаеш, не скачай.

Но може и да пише 12.6 волта например, ма да няма сила да превърти. А причините може да са много, основно в самия акумулатор, но не винаги по негова вина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...