Jump to content

Рециклиране на моторче задна чиастачка А3 А4 А6


drido

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Преди време получих така характерният проблем със задната чистачка, съпътстваш всички модели след 1997г.

Проблемът се изразява в следното:

- задната чистачка  работи постоянно или след като е включена не се изключва

- спира посредата на прозореца и пак продължава

След запитване по форума всеки ми вика сменяй с нова, вътре е електроника, няма ремонт това.

Самоче реших да се поразровя по обстойно и свалих и разглобих моторчето.

Общо взето за 40 мин работа чистачката ми вече работи адекватно и спестих от 150 до 250 лв за ново моторче.

Процедурата е приложена на А4 Б6 ,А6 Ц5 и А6 4Ф.

Тъй като не съм правил снимки ще ползвам такива от нета.

Та сваляте кората и откачате моторчета като преди това сваляте рамото на чистачката и разкачате маркучето .Издърпвате внимателно оста на пръскалката отзад и самата пръскалка отпред.

s-l300.jpg

Чрез няколко винта с торкс сваляте капака на мотора и се вижда това.

IMG_1575.JPG

 

Издърпвате внимателно металната ос заедно с лостовият механизъм.После изваждате и пластмасовото зъбно колело.

IMG_1578.JPG

Две метални пластини с пъпки контактуват със медната пластина върху зъбното колело.Когато изгасите чистачката към моторчето остава постоянно напрежение за да може рамото да се върне в първоначалното положение. Когато пъпката която контактува с външната част на металната пластина върху зъбното колело, достигне до празната, изрязана част от пластината, моторчето изгасва.Това съвпада с положението в което рамото с чистачката е в крайно, първоначално положение.

Върху медната пластина и пъпките се натрупват боклуци и окиси, което води до лош контакт и управлението на моторчето се ошашква.

Изчиствате ги с памук с WD40 и фина шкурка (1000) и ги подсушавате.Не пръскайте WD40 по пластините ,че отдолу е електрониката а то е пагубно за платките.По колелото може.

Леко огънете двете пластини с пъпките нагоре, че понякога  омекват и се отдръпват от пластината.

Аз намазах пъпките с медна грес но може и без нея.

После сглобявате по обратният път и чакате дъжд да се радвате на работеща задна чистачка.

 

В случай ,че медната пластина на колелото е силно износена , се оказа ,че то се продава отделно.

https://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A3-A4-B5-A6-C5-A6-ALLROAD-C6-REAR-WIPER-MOTOR-GEAR-REPAIR-KIT-PULLEY-/112435563110

 

Може и по-евтино да го има някъде, но тъй като не ми се е налагало не съм ровил.

 

 

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При проблем с електрониката на моторчето мисля ,че може да се замести с реле от Б4 .А от оригиналното моторче да се ползва управлението с пластините.

По схеми се вързват нещата но не знам на практика дали ще работи.

Ако някой по-разбиращ е пробвал ще се радвам да сподели.

Редактирано от drido
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...