drido Публикувано 2 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2017 (Редактирано) Здравейте колеги! Преди време получих така характерният проблем със задната чистачка, съпътстваш всички модели след 1997г. Проблемът се изразява в следното: - задната чистачка работи постоянно или след като е включена не се изключва - спира посредата на прозореца и пак продължава След запитване по форума всеки ми вика сменяй с нова, вътре е електроника, няма ремонт това. Самоче реших да се поразровя по обстойно и свалих и разглобих моторчето. Общо взето за 40 мин работа чистачката ми вече работи адекватно и спестих от 150 до 250 лв за ново моторче. Процедурата е приложена на А4 Б6 ,А6 Ц5 и А6 4Ф. Тъй като не съм правил снимки ще ползвам такива от нета. Та сваляте кората и откачате моторчета като преди това сваляте рамото на чистачката и разкачате маркучето .Издърпвате внимателно оста на пръскалката отзад и самата пръскалка отпред. Чрез няколко винта с торкс сваляте капака на мотора и се вижда това. Издърпвате внимателно металната ос заедно с лостовият механизъм.После изваждате и пластмасовото зъбно колело. Две метални пластини с пъпки контактуват със медната пластина върху зъбното колело.Когато изгасите чистачката към моторчето остава постоянно напрежение за да може рамото да се върне в първоначалното положение. Когато пъпката която контактува с външната част на металната пластина върху зъбното колело, достигне до празната, изрязана част от пластината, моторчето изгасва.Това съвпада с положението в което рамото с чистачката е в крайно, първоначално положение. Върху медната пластина и пъпките се натрупват боклуци и окиси, което води до лош контакт и управлението на моторчето се ошашква. Изчиствате ги с памук с WD40 и фина шкурка (1000) и ги подсушавате.Не пръскайте WD40 по пластините ,че отдолу е електрониката а то е пагубно за платките.По колелото може. Леко огънете двете пластини с пъпките нагоре, че понякога омекват и се отдръпват от пластината. Аз намазах пъпките с медна грес но може и без нея. После сглобявате по обратният път и чакате дъжд да се радвате на работеща задна чистачка. В случай ,че медната пластина на колелото е силно износена , се оказа ,че то се продава отделно. https://www.ebay.co.uk/itm/AUDI-A3-A4-B5-A6-C5-A6-ALLROAD-C6-REAR-WIPER-MOTOR-GEAR-REPAIR-KIT-PULLEY-/112435563110 Може и по-евтино да го има някъде, но тъй като не ми се е налагало не съм ровил. Редактирано 2 Декември 2017 от drido Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 2 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2017 Много полезна информация Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
drido Публикувано 2 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2017 (Редактирано) При проблем с електрониката на моторчето мисля ,че може да се замести с реле от Б4 .А от оригиналното моторче да се ползва управлението с пластините. По схеми се вързват нещата но не знам на практика дали ще работи. Ако някой по-разбиращ е пробвал ще се радвам да сподели. Редактирано 2 Декември 2017 от drido Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бат Сашо Публикувано 14 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2018 Ако се добави и как се оправя и скъсаната медна тръбичка тук, ще стане топ. Ето Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 19 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2018 Браво за темата! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts