Jump to content

Зареждане на акумулатор Exide Premium EA640


Recommended Posts

Акумулатора ми е същия, като този от линка:

http://didi94.bg/exide/products/auto-battery/exide-premium.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_exide.tpl&category_id=2&product_id=226

Имам няколко въпроса и много бих се радвал ако получа конкретни отговори тук, защото се чудя какво да правя. Свалих акумулатора от колата и измерих напрежението - показва точно 12 Волта. Има "око" за състоянието, което в момента е черно. Ако е зелено е ОК. Акумулатора е на приблизително 6 години и до момента никакви грижи с него. Б4-та си пали от раз и т.н. Аз искам обаче да го запазя, тъй, като колата няма да се кара в студените зимни дни и искам да го заредя малко. Въпросите са:

 

1. Акумулатора се води необслужваем, това автоматично значи ли, че не е нужно да му се долива дестилирана вода за клетките, като гледам няма и откъде да се отвори или аз не го забелязвам това. На линка по-горе има нива мин. и макс. - това значи ли, че трябва да се долива дестилирана вода?

2. Предполагам няма проблем да се дозареди, но не трябва ли отнякъде да се отвори за да излизат газовете да не гръмне?

3. Имам едно старо зарядно, голямо като първите телевизори " Електрон", премерих му напрежението 13,3 волта на щипките, проблемът е обаче, че тока е между 8,8-9,3 Ампера, това проблем ли е за акумулатора, тъй като той е 64 Ампер Часа и би било редно токът на зареждане да не е повече от 6,4 А (10% от капацитета на акумулатора).

Загубил съм книжката с упътването и затова питам тук, някой случайно може ли да каже самия акумулатор да не би да е с гел?

Всички въпроси са ми важни, като точка 2 ми е най-важната.

 

 

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 98
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Това е най-доброто решение. През зимата поддържам 10 акумулатора с това зарядно , напролет само въртя ключа и паля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никой около мен с такова, бях се замислил за СТЕК, но нещо не ми се дават 130 лева за нещо , което ще го ползвам макс един път годишно. По точка 2 някой има ли становище? А и като цяло мнението ви е, че ако го заредя с моето зарядно бих могъл да прецакам акумулатора, така ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се зареди,но не с това зарядно устройство което имаш.Понякога т.нар.''око'' за състоянието на акумулатора дава грешно инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си от Пловдив или някъде наблизо, в Алати има съвсем прилични зарядни по 20-25 лева и заряден ток 4А.

С твоето зарядно не експериментирай.

При тези акумулатори нищо не се долива, просто си зареди акумулатора - и то не малко, както си написал, а докрай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги. nickgaidarov да разбирам че и никъде не се отваря в момента на зареждане да излизат газовете нанякъде? alexvan - гледах сутринта тази обява, има 2 казуса. Първия е, че ново в лидъл е било 34 лева, но това е по-млакия проблем, втория е, че не е ясно колко време остава до края на гаранцията и дали случайно продавача пази бележката от касата ако разбира се е все още в гаранция. Аз му писах запитване ако има още поне година, още утре вечер паля и газ до Плевен. То ще ми легне на 50 лева ама карай - мерак с пари се гасял :hilezh:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега говорих с продавача, не пази касова бележка, зарядното работи, на две години е. Не ме устройва офертата, май по-добре да кихна 130 лева за СТЕК с 5 години гаранция, че тези Лидълските си нямам на идея кога ще ги пуснат отново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 minutes ago, NITRO1 said:

nickgaidarov да разбирам че и никъде не се отваря в момента на зареждане

Да, ако се отваряше нещо и някъде, щях да го напиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък ми се вижда, че си има капачка, ама дали се отваря:nixweiss:.... доста запечатани акумулатори  съм отварял дали под лепенките или една цяла капачка и с отвертка ...Но има и такива, които не се отварят... 

Ако се върже една крушка успоредно с/на клемите на акумулатора няма ли да падне тока на зарядното?

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, NITRO1 написа:

По точка 2 някой има ли становище? А и като цяло мнението ви е, че ако го заредя с моето зарядно бих могъл да прецакам акумулатора, така ли?

Не става много ясно какво ти е зарядното  .. Но според мен няма да има проблем. Зареждаш го докато после да "шуми" електролита. На 10-15 дена я правиш тази процедура и АБ ще е живо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите зарядни са хубави.Но и ейтва върши работа-Зарядно за акумулатор Българско гр. София Надежда 2 • OLX.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@PESHO OT MARS (бога на косунус ф-то):lol: кажи дали ще падне тока бре,  с крушката успоредно на клемите.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, tonko2.0T написа:

Новите зарядни са хубави.Но и ейтва върши работа-Зарядно за акумулатор Българско гр. София Надежда 2 • OLX.bg

Аз имам такова ... С този селенов изправител като се размирише ... B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 minutes ago, МММ1 said:

Зареждаш го докато после да "шуми" електролита

Признавам, че това звучи интересно и дори екзотично, но дали е наистина необходимо?

Имам предвид, че дори и най-елементарните зарядни, които съм ползвал, си имат светлинен индикатор кога да приключи зареждането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарядното е тип "Направи си сам" вероятно е на над 35 години , но работи перфектно, единствения проблем е високия ампераж на тока, специално за този акумулатор, ако беше 100Ач нямаше да го мисля хич.

loshdancho - да взема да го пробвам с една отвертка да го отворя този капак горе ако е капак, но от двете страни има отворчета, да не би те да играят ролята на някакви отдушници.

МММ1 - електролита ще започне да шуми доста по-рано, но това автоматически няма да значи че е зареден качествено

П.С. Момчета обадих се на един френд и случайно се оказа че си продава неговото Лидълско с оставаща 10 месеца гаранция, така, че темата със зарядните приключва. Остава въпроса трябва ли да отварям отнякъде акумулатора или да го включвам директно на "новото" зарядно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно така ще стане, само да го взема. А онова голямото остава за поколенията, сигурно ще работи и след още 30 години.

Остана последен въпроса - трябва ли да го отварям отнякъде този акумулатор в момента на зареждане -  някой ако знае ще съм много радостен, вече за доливането разбрах , че няма нужда затова вероятно му казват и необслужваем. А да и да го зареждам докато светне зеленото око, или да не разчитам на това ана "умното" зарядно да спре да зарежда, когато то си реши? Трябва да го видя какъв ток дава за да знам грубо колко време да го зареждам акумулатора, да не би пък да го презареди, ако че е умно. Че тоя Ексайд се оказа железен, да не го съсипя. Следващия пак ще е Ексайд за Б7-цата пак от най-високия клас, че там съм с един Бош на седем години почти.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От цялата тема не разбрах защо искаш да унищожиш акумулатора.

Мерил ли си го, някакъв проблем ли има...какво те кара да го съсипеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...