NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 (Редактирано) Акумулатора ми е същия, като този от линка: http://didi94.bg/exide/products/auto-battery/exide-premium.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_exide.tpl&category_id=2&product_id=226 Имам няколко въпроса и много бих се радвал ако получа конкретни отговори тук, защото се чудя какво да правя. Свалих акумулатора от колата и измерих напрежението - показва точно 12 Волта. Има "око" за състоянието, което в момента е черно. Ако е зелено е ОК. Акумулатора е на приблизително 6 години и до момента никакви грижи с него. Б4-та си пали от раз и т.н. Аз искам обаче да го запазя, тъй, като колата няма да се кара в студените зимни дни и искам да го заредя малко. Въпросите са: 1. Акумулатора се води необслужваем, това автоматично значи ли, че не е нужно да му се долива дестилирана вода за клетките, като гледам няма и откъде да се отвори или аз не го забелязвам това. На линка по-горе има нива мин. и макс. - това значи ли, че трябва да се долива дестилирана вода? 2. Предполагам няма проблем да се дозареди, но не трябва ли отнякъде да се отвори за да излизат газовете да не гръмне? 3. Имам едно старо зарядно, голямо като първите телевизори " Електрон", премерих му напрежението 13,3 волта на щипките, проблемът е обаче, че тока е между 8,8-9,3 Ампера, това проблем ли е за акумулатора, тъй като той е 64 Ампер Часа и би било редно токът на зареждане да не е повече от 6,4 А (10% от капацитета на акумулатора). Загубил съм книжката с упътването и затова питам тук, някой случайно може ли да каже самия акумулатор да не би да е с гел? Всички въпроси са ми важни, като точка 2 ми е най-важната. Редактирано 20 Декември 2017 от NITRO1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Намери си от някой зарядно от Лидъл и си го зареди с него.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iovkom Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Това е най-доброто решение. През зимата поддържам 10 акумулатора с това зарядно , напролет само въртя ключа и паля. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Нямам никой около мен с такова, бях се замислил за СТЕК, но нещо не ми се дават 130 лева за нещо , което ще го ползвам макс един път годишно. По точка 2 някой има ли становище? А и като цяло мнението ви е, че ако го заредя с моето зарядно бих могъл да прецакам акумулатора, така ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Трябва да се зареди,но не с това зарядно устройство което имаш.Понякога т.нар.''око'' за състоянието на акумулатора дава грешно инфо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Ако си от Пловдив или някъде наблизо, в Алати има съвсем прилични зарядни по 20-25 лева и заряден ток 4А. С твоето зарядно не експериментирай. При тези акумулатори нищо не се долива, просто си зареди акумулатора - и то не малко, както си написал, а докрай. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 https://www.olx.bg/ad/zaryadno-za-akumulator-6-12v-ID7bByw.html#538a888bec Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Благодаря за съветите колеги. nickgaidarov да разбирам че и никъде не се отваря в момента на зареждане да излизат газовете нанякъде? alexvan - гледах сутринта тази обява, има 2 казуса. Първия е, че ново в лидъл е било 34 лева, но това е по-млакия проблем, втория е, че не е ясно колко време остава до края на гаранцията и дали случайно продавача пази бележката от касата ако разбира се е все още в гаранция. Аз му писах запитване ако има още поне година, още утре вечер паля и газ до Плевен. То ще ми легне на 50 лева ама карай - мерак с пари се гасял Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Еконт-а е 4лв доставката. Може да го пробваш в офиса дали бачка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Сега говорих с продавача, не пази касова бележка, зарядното работи, на две години е. Не ме устройва офертата, май по-добре да кихна 130 лева за СТЕК с 5 години гаранция, че тези Лидълските си нямам на идея кога ще ги пуснат отново. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 3 minutes ago, NITRO1 said: nickgaidarov да разбирам че и никъде не се отваря в момента на зареждане Да, ако се отваряше нещо и някъде, щях да го напиша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 (Редактирано) На мен пък ми се вижда, че си има капачка, ама дали се отваря.... доста запечатани акумулатори съм отварял дали под лепенките или една цяла капачка и с отвертка ...Но има и такива, които не се отварят... Ако се върже една крушка успоредно с/на клемите на акумулатора няма ли да падне тока на зарядното? Редактирано 20 Декември 2017 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 преди 31 минути, NITRO1 написа: По точка 2 някой има ли становище? А и като цяло мнението ви е, че ако го заредя с моето зарядно бих могъл да прецакам акумулатора, така ли? Не става много ясно какво ти е зарядното .. Но според мен няма да има проблем. Зареждаш го докато после да "шуми" електролита. На 10-15 дена я правиш тази процедура и АБ ще е живо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Новите зарядни са хубави.Но и ейтва върши работа-Зарядно за акумулатор Българско гр. София Надежда 2 • OLX.bg Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
loshdancho Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 (Редактирано) @PESHO OT MARS (бога на косунус ф-то) кажи дали ще падне тока бре, с крушката успоредно на клемите. Редактирано 20 Декември 2017 от loshdancho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
МММ1 Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Just now, tonko2.0T написа: Новите зарядни са хубави.Но и ейтва върши работа-Зарядно за акумулатор Българско гр. София Надежда 2 • OLX.bg Аз имам такова ... С този селенов изправител като се размирише ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 10 minutes ago, МММ1 said: Зареждаш го докато после да "шуми" електролита Признавам, че това звучи интересно и дори екзотично, но дали е наистина необходимо? Имам предвид, че дори и най-елементарните зарядни, които съм ползвал, си имат светлинен индикатор кога да приключи зареждането. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Зарядното е тип "Направи си сам" вероятно е на над 35 години , но работи перфектно, единствения проблем е високия ампераж на тока, специално за този акумулатор, ако беше 100Ач нямаше да го мисля хич. loshdancho - да взема да го пробвам с една отвертка да го отворя този капак горе ако е капак, но от двете страни има отворчета, да не би те да играят ролята на някакви отдушници. МММ1 - електролита ще започне да шуми доста по-рано, но това автоматически няма да значи че е зареден качествено П.С. Момчета обадих се на един френд и случайно се оказа че си продава неговото Лидълско с оставаща 10 месеца гаранция, така, че темата със зарядните приключва. Остава въпроса трябва ли да отварям отнякъде акумулатора или да го включвам директно на "новото" зарядно? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Пускаш го само на лидълското. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 (Редактирано) Да точно така ще стане, само да го взема. А онова голямото остава за поколенията, сигурно ще работи и след още 30 години. Остана последен въпроса - трябва ли да го отварям отнякъде този акумулатор в момента на зареждане - някой ако знае ще съм много радостен, вече за доливането разбрах , че няма нужда затова вероятно му казват и необслужваем. А да и да го зареждам докато светне зеленото око, или да не разчитам на това ана "умното" зарядно да спре да зарежда, когато то си реши? Трябва да го видя какъв ток дава за да знам грубо колко време да го зареждам акумулатора, да не би пък да го презареди, ако че е умно. Че тоя Ексайд се оказа железен, да не го съсипя. Следващия пак ще е Ексайд за Б7-цата пак от най-високия клас, че там съм с един Бош на седем години почти. Редактирано 20 Декември 2017 от NITRO1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 По-горе един колега ти отговори и на този въпрос - трябва само да прочетеш... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 20 Декември 2017 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Е ми така е като минеш 35, мерси колега. Значи няма проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 Nitro Режим 3 https://www.manualslib.com/manual/384394/Ultimate-Speed-Ulg-3-8-A1-Manual-7.html?page=38#manual Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 20 Декември 2017 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2017 От цялата тема не разбрах защо искаш да унищожиш акумулатора. Мерил ли си го, някакъв проблем ли има...какво те кара да го съсипеш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване