Jump to content

| Retrofit | на декоративни капаци / кори в двигателния отсек Audi A4 (B6) / (B7)


Recommended Posts

Здравейте всички.

Знам,че тази тема няма да се хареса на всички,на повечето ще ви се стори "пари хвърлени на вятъра",на мен лично ми се е отдало тази възможност и съм го направил.

Структурирал съм всичко и ви го предлагам,ако някой някога реши да ретрофитва като мен.

По незнайни причини при Ауди А4 (B7) немската инженерна мисъл е решила да спести всички кори ... под предния капак,около двигателя и над сервото и акумулатора,други не се монтират при всички мотори,ами само при най-мощните във S/RS версиите.

Хубавото е,че всичко пасва без значение двигателя и кубатурата му.

Аз ретрофитвах на добре познатият на всички 1.8Т 20V по аналог от руски форуми и хора правили го там.

Изключително трудно се оказа намирането на всички кори и крепежи около тях,затова бяха закупувани нови от различни доставчици с различни отстъпки.

Познавайки цените на моргаджиите и какво продават те,мисля че парите които съм вложил / дал за чисто нови свежи пластмаси е без коментар.

За да не ви оттегчавам в писане и обяснения ще премина направо към обяснения,ОЕМ номера и снимки.

 

НАЧАЛО:

 

(1) Лого / Емблема за капака / кората на двигателя.

 

038398176.jpg?r=0

 

06C 103 940 B  - Въпросната емблема почти винаги липсва от капаците на (B7)-ците,поради захватите,които са едни тънки крачета,с годините от топлината на мотора вероятно се чупят,металните пластини / щипки ги изпускат и емблемата пада и така.

В моя случай емблемата взех втора ръка в ново състояние само с едно счупено краче,захванах я с три пластинни щипки и залепих допълнително със силиконово лепило :D не мисля,че ще падне някога.

На 1.8T и 2.0TDI със сигурност знам,че са еднакви и са взаимозаменяеми.

 

(2) Пластини за закрепване на логото.

 

038398172.jpg?r=0

 

N 90 962 502  - под този номер могат евентуално да бъдат намерени от официалните вносители,ако не са спряни от производство.

 

(3) Водоотвеждаща лайстна. (Кората непосредственно под предния прозорец и рамената на чистачките).

 

038398165.jpg?r=0

 

8E1 819 403 A 01C  - това е номера под,който може да бъде намерена,но не е задължителна за смяна,Аз я смених защото счупих моята при една интервенция.

 

(4) Водоотводен капак (Дългата кора над кутията за поленовия филтър,акумулатора и сервото).

 

038398166.jpg?r=0

 

8E1 819 447 01C  - това е нейният номер.

 

(5) Декоративен капак над акумулатора.

 

038398168.jpg?r=0

 

8E1 819 422 A 01C  - това е номера на капака над акумулаторната батерия,заклинващ се в горната кора.

 

(6) Декоративен капак над филтърната кутия.

 

038398167.jpg?r=0

 

8E0 103 928C 01C  - номера на декоративния капак над филтърната кутия.

 

(7) Винт за закрепване на декоративен капак на филтърната кутия.

 

038398173.jpg?r=0

 

8E0 103 109 - това е номера на пластмасовия винт,който е спрян от производство през 2016 година и няма намиране.

 

(8) Декоративна кора над / около казанчетата за (хидравлична течност,течност за чистачки и антифрийз).

 

038398169.jpg?r=0

 

 

8E0 103 927 F  - това е номера,по принцип се монтира най-често при мотори 3.0i V6 (A4) и 4.2i V8 (S4 / RS4)

 

(9) Болт с шайба за монтаж на крепежи и захващане на декоративен капак около съдовете за течности.

 

038398171.jpg?r=0

 

N 105 538 03  - това е номера на болта на който се монтират по-долу изброените т. (10) и (11)

 

(10) PVC втулка / фиксатор на болта.

 

038398170.jpg?r=0

 

8E0 103 541  - това е номера.

 

(11) Гумен тампон за закрепяне на кората в десния долен ъгъл,там където се навива болта,когато всичко е монтирано на него (виж снимката).

 

038398174.jpg?r=0

 

078 129 669 - това е номера на гумения тампон. Долната снимка е всичко правилно монтирано върху болта,преди навиването му на мястото на стария при ухото,което държи казанчето за течността за чистачки.

 

038405076.jpg?r=0

 

(12) Звуко - изолираща вата под предния капак.

 

038402159.jpg?r=0

 

8E0 863 825  AJ  - това е номера,Аз не съм я купувал и монтирал,смятам да я търся от моргите запазена мисля,че масово се слага при дизеловите мотори.

 

(13) Странични щипки закрепващи звуко-изолиращата вата.

 

038402160.jpg?r=0

038402161.jpg?r=0

 

8E0 863 727 A  - това е номера

 

(14) Средни щипки (кръгли) закрепващи звуко-изолиращата вата.

 

038402167.jpg?r=0

038402169.jpg?r=0

 

  8E0 823 567 - това е номера

 

КРАЕН РЕЗУЛТАТ !!!

 

038420660.jpg?r=0

 

Моля,без излишен спам по темата.

На който не му харесва,да подминава без да коментира.

Надявам се да съм бил полезен.

Ако имате въпроси ги задавайте тук в темата,ще се опитам да отговоря максимално точно и ясно.

 

 

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

колега, тази кора която е над казанчето за хидравлика и чистачките, става ли, Но за 2.5 V6 мотор, или е само за 4 цилиндрови мотори?
Да отбележа, че аз съм с В6, а не с В7 :)

Редактирано от benzinjiata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разположението на казанчетата и при теб е същото като на снимката и вземеш болта с крепежите,не виждам причина да не стане колега.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

В крайна сметка всичко което си сложил, какво точно не може да се намери ново? Само пластмасовият винт ли не може да се намери?

(7) Винт за закрепване на декоративен капак на филтърната кутия.    8E0 103 109

 И смяташ ли, че може прилично да се захване с нещо направено с импровизация?

И.....съвсем ориентировъчно, имаш ли представа колко би струвало всичко това, без водоотвеждащата лайсна, която при теб е била счупена и без ватата и прилежащите и щипки? Нещата които си описал ли са всичко необходимо да се захванат всички тия капаци?

Иначе поздравления, не само защото изглежда много добре, ами за всичкия труд положен да търсиш, да напасваш и накрая да споделиш.

Аз не виждам кога мога да отделя толкова време /детската част от семейството поглъща всичкото свободно време/.... за това питам така обобщено:hilezh:

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Да,въпросният винт е спрян от производство,а втора ръка е почти невъзможно да се намери.

Да може да се импровизира но не съм мислил все още по въпроса,чакам от едно място последно да се опитат да го доставят.

 

2.Съвсем ориентировъчно/дори с точност защото имам фактурите все пак купих есичко чисто ново ОЕМ имам представа колко струва всичко без водоотвеждащата лайстна и ватата с щипките.

С възможни отстъпки ориентировъчно за това което ме питаш е между 200-250 лева.

Лайстната не беше счупена,а я счупих аз,без да искам.

На някой може да им се види много,но ще кажа,че по моргите и цените които се искаха там на 15 годишните вече прегорели и изпечени пластмаси,то да ги вземеш чисто нови излиза пренебрежимо малко по-скъпо но ново и свежо.

 

3.Всичко пасва и се закрепа както съм описал в картинки и стъпки.

Време за монтаж на всичко ако е пред теб,без бързане с нормална сръчност е 30-60 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектна работа! Сега ако някой пусне тема и за всичките кори отдоло,ще съм много благодарен! Мисля да го направя и аз на моята от профила,нямам само тия  до филтъра и хидравликата.

Редактирано от lubolalev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 10 months later...

И двете може да намери в някоя автоморга ... иначе капака може и нов не е скъп в Порше или Ибей.

Ватата е скъпичка и е безмислено да се купува нова ... тя служи само за звукоизолирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проекта е много як евала. Много полезна информация и специално това около чистачките ... Мойто го развалих и ще взимам едно ново.
А за колегата с изолацията на капака. Има вариант да си вземеш изолация която е като пяна и с алуминиево фолио отвън. Тя се лепи и става много добре стига да ти се занимава с това.

Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде мога да намеря въпросните материали?И как точно се прави?Можеш ли да обясниш по-подробно :)

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.isoline.bg/продукти/изолация-за-автомобили/
Това е сайта. По принцип обезмасляваш и лепиш не е нещо сложно.

Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много :)Че някой ми открадна моята кора и не мога да се сетя къде може да е станало.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добро като материал и издържа на жега. Само обезмасли добре капака. Даже ако можеш измии го с обезмаслител и после с парцал и спирт изчисти.

Sent from my GM 5 Plus using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Много благодаря, че сте споделили труда си. Даже не знаех за страничните пластмаси, но много ми харесват и ще ги потърся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Благодарение на прекрасната тема и помощта на колегите:  МАРТО7007:respekt:  и КОКО 100 C4:respekt: и аз направих въпросната модификация на двигателния отсек

 

Преди:

 

039177608.jpg?r=0

 

Сега:

 

039177611.jpg?r=0

 

Определено сега положението под  капака е много по-добро!Най-ме радва кората над акумулатора,която не позволява топящия се сняг от предното стъкло да се изсипва и заледява директно върху него.

Даже успях да приспособя едно скрепление на подкалник от някакъв автомобил/взех го от aвтоморга/,което да замести спряното от производство оригинално скрепление на кората над въздушния филтър:

 

039177612.jpg?r=0

 

 

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А крепежните елементи за кората при казанчетата само в Порше ли ги има? Защото търсих при някои дистрибутори и нямат по сайтовете. 

На 14.11.2019 г. at 10:35, DobrevST написа:

На каква цена успя да намериш капака между казанчетата в ляво? 

На мен ми излязоха 170лв капака при филтъра, този на акумулатора и този при казанчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 13.11.2019 г. at 14:33, jordanik написа:

039177612.jpg?r=0

Някакъв шанс да се присетиш от каква кола е въпросното нещо?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Извинявам се ако е офтопик, има ли такава тема и за В5? Също така кората над хидравличната би ли паднала на В5-ците?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...