Jump to content

Ангренаж - за смяна ли е?


Nooky

Recommended Posts

Здравейте, приятели,

 

Имам един въпрос по отношение на ангренажния комплект за 2.0 ТДИ 140 кончета, BKD.

Когато взех колата, преди точно 5 години, смених всичко - ремъци, ролки, ангренаж + водна помпа и антифриз - от колегата Райно, оригинални.

До момента съм навъртял малко над 75 000 км. и въпросът ми е, време ли е да сменя всичко отново или да не бързам.

 

Вие през колко време сменяте подобно нещо?

 

Благодаря ви предварително.


Поздрави,
Тодор

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Щом са орогинални 120 000 километра или 5 годони. При положение, че си достигнал едното сменяй защото си представи какво им се е случва на тези ролки и ремъци за упоменатият период.

Sent from my S8

Аз за година и малко съм минал тези километри и скоро ще ги сменям за да не е късно след това.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

И аз бих казал, че щом са минали 5 години е добре да ги смениш. Не че годността на частите е до точна дата, ама е добре да ги предвидиш в близките месеци.

Link to comment
Share on other sites

Това е основна задвижваща част на двигателя. Аз не бих изчакал дори до 4-та година. Звъни на Райно и той ще ти разясни защо се сменя.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

На мен в Белгия ми казаха 120 000 км или 7 години. За 1.9 тди AWX мотор. Това във Фолксваген сервиз. И се чудя...

Изпратено от моят SM-A520F с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Антифриз се сменя на 2, максимум 3 години, така че отдавна си закъснял.

Ангренажният ремък - на около 3 години, независимо от пробега. Причината е, че гумите стареят и губят качествата си с времето, дори и да не се ползват - така че си закъснял и тук. А ако правиш над 50 000 км годишно, и по-рано от 3 години - на около 120-150 000 км.

Другото също по принцип му е време за смяна, но най-добре е майсторът да прецени.

 

Link to comment
Share on other sites

Точно преди няколко дена смених всичко, именно защото водната помпа протече- неоригинални части на 80 К км...няма какво повече да искам :)

 

Та, на твое място бих направил обслужването, въпреки оригиналните части. :zustimm:

Link to comment
Share on other sites

Чак пък на 2-3 години да се сменя ангренаж независимо от пробега... айде няма нужда. С качествени части дори и неоригинални се кара спокойно 5 години или 70-80хил. км.

Link to comment
Share on other sites

 Аз съм с ремък на Gates и за 4та смяна на 90 хиляди до сега не съм го намирал под колата.Колкото си пише в инструкцията на завода производител на толкова го сменям,мисля че те по-добре могат да предвидят безопасния живот на ремъка от форума на ауди,но може и да греша.За случая на колегата завода казва 120 хиляди километра или 5 години,аз бих им се доверил.Колкото до оригиналните ремъци и ролки,те не са нищо различно от ремък на Contitech или Gates и ролки на FAG SKF или INA в красива опаковка,всеки сам си преценя.

Link to comment
Share on other sites

Оригиналните са за 120 000 км и 5 години, докато алтернативните са 60 000 км и 3 години. Всеки сам си преценя.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

Мойте автомобили ги обслужва Райно. С него сме смятали разликата в цената и надеждността между оригиналните и алтернативните части. В случаят се доказва, че малко по-скъпото излиза доста по-евтино. При мен обаче има и друго, аз разчитам на сигурността и дори има тема на моята А3-ка от какво съм тръгнал да сменям и до къде съм стигнал.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

Благодаря ви много!

Ще трябва да ги предвидя за смяна следващите 1-2 месеца. Инвестицията не е малко от порядъка на 600-700 лв., но пък риска да се прецака нещо и да те заболи глава от ремонти е още по-голям.

 

Link to comment
Share on other sites

Точния пробег за смяна на ангренажен ремък при нашите двигатели 2.0 тди БКД 140кс, е                    5 години или 90 000км!

5-те години отговарят за ремъка,който се напуква и остарява с времето,а километрите отговарят за ролките и водната помпа ;) 

 

 

Edited by Audi2027
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, JoroYan said:

Мойте автомобили ги обслужва Райно. С него сме смятали разликата в цената и надеждността между оригиналните и алтернативните части. В случаят се доказва, че малко по-скъпото излиза доста по-евтино.

 

Питам от любопитство. Как точно изглежда тази сметка водеща до доказателството? Как сте изчислили каква точно е надеждността на едните и другите части и за кои алтернативни такива става въпрос(защото както знаем вариантите са много)?

Edited by manoleo
Link to comment
Share on other sites

Много просто. Всички вариации: пробег, издръжливост, време, надеждност и тн. Не е много трудно при положение, че ацки ммого хора слагат алтернативи за да не се набутат случайно, след това ревът и слагат оригинални. Ако погледнеш единствените части на автомобили нов внос на по 300000 км са все още оригиналните. Все пак сме прекрасно запознати, че в Италия примерно не обслужват, а колите са здрави и продължават да се карат.

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

Питам понеже винаги съм обслужвал колите си с алтернативни части(предимно Gates, INA, Hepu) и винаги са изкарвали колкото е предписано от завода за съответната кола, без каквито и да било инциденти. На мен Райно и бишите му колеги от das auto service също ми обясняваха как алтернативните части са опасни и рядко изкарват и половината от предписания от завода пробег(или време), което според моя опит е силно преувеличено(или по-точно грешно). Просто много хора купуват най-евтините възможни ментета и от това реват.

 

Link to comment
Share on other sites

Е ти какво очакваш да ти обясняват като от  частите ще изкарат повече отколкото от труда.На оригиналните ремъци не им ли беше интервала за смяна 10г ?

Link to comment
Share on other sites

Ако беше посещавал конкретния сервиз, щеше да знаеш че там изкарват доста стабилно от труда си :hilezh:... който за съжаление не винаги е на високо ниво.

 

В конкретния случай за BKD мотор според Autodata ремъка се сменя на 5г или 120000км, както каза и колегата по-горе. 

Link to comment
Share on other sites

120 000 км или 5 години за оригинални части. Някоя алтернатива вече според самият производител на конкретната част. Ако е китайско 15 качество вече божа работа.

Изпратено от моят LG-D855 с помощта на Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Е ти какво очакваш да ти обясняват като от  частите ще изкарат повече отколкото от труда.На оригиналните ремъци не им ли беше интервала за смяна 10г ?

Аз за сервиза не съм казал нищо!

Sent from my S8

Link to comment
Share on other sites

Имам въпрос - водната помпа задължително ли се сменя заедно с ангренажния ремък? Питам понеже в Ауди 4+ ценовата листа предлагат смяна и без нея.

 

https://www.audi.bg/serviz/serviz/serviz-4

 

Конкретно за 8Р модела са дали 3 варианта с цени. Според вас как са спрямо цените на някакви препоръчани тук във форума сервизи или по-конкретно каква цена мога да приема за разумна според вас за 1.6 бензин, за смяна на ангренажен ремък с ролки, водна помпа и антифриз, да речем в обикновена верига сервизи? Питам, понеже са ми вършили качествено работа с хубави части и на половината на дадена цена, вършили са ми я и за същата, както в Порше...

 

A3 (8P) 1.9 TDI 772 лв.

A3 (8P) 1.6 TDI 914 лв.

A3 (8P) 1.6 MPI 574 лв.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...