Jump to content

Проблеми свързани с Всмукателния колектор с променлива геометрия (Intake Manifold Adjuster Unit 06c 133 611) или така наречената „флейта“ на 3.0 бензинов двигател BBJ/ASN


VBI

Recommended Posts

Един от важните елементи за правилната работа на 2.4/3.0/3.2/4.2 двигателите е всмукателния колектор с променлива геометрия. При 6 цилиндровите бензинови двигатели е реализиран с едно тяло (флейта), при 8 цилиндровите с отделно тяло (флейта) за всяка глава - 2 броя. В тази тема ще разгледам начина на работа, възможните проблеми и методи за отстраняване при 6 цилиндровите двигатели, като принципа на работа и болежките са сходни с тези на 8 цилиндровите двигатели.

 

Така изглежда въпросния механизъм с номер 06C133611 . Нов и с добра отстъпка струва над 600лв:

 

06C133611.jpeg

 

 

Всмукателния колектор с променлива геометрия се състои от няколко възела:

1. Електрически клапан за управление на вакуума N156, номер 1 по схемата

2. Два вакуумни приводни механизма с щанги - номер 4 по схемата

3. Уплътнителни О-пръстени - номер 5 по схемата

4. Тяло с пластмасови клапани и шайби, което променя пътя на въздуха към двигателя при завъртане чрез отваряне и затваряне на определени отвори във всмукателния колектор – за краткост ще го наричам „флейта“, номер 7 по схемата

5. Всмукателен колектор - номер 18 по схемата

6. Вакуумни пътища

 

Това е схема от ЕТКА с английски превод на цялата система, включително и вакуумните пътища:

 

a6-flejta_2.jpg

 

 

Всмукателния колектор с променлива геометрия работи по следния начин – при запалване на двигателя, електрическия вакуумен клапан управляван от ЕКУ-то отваря, мембраните на приводния механизъм се прибират и щангите завъртат механизма към който е закачена флейтата във всмукателния колектор. При вдигане на обороти по-високи от 4000 (тази стойност може да варира при различните двигатели), ЕКУ-то затваря електрическия вакуумен клапан и приводния механизъм връща флейтата в изходно положение.

 

Реално всмукателния колектор с променлива геометрия работи само в два режима - при обороти на двигателя над и под 4000. Първоначалната проверка е лесна - при запалване на двигателя механизма трябва да се завърти и при форсиране над 4000 оборота да се върне обратно. Това ще означава че електрическия клапан и приводния механизъм работят, но не е гаранция, че самата флейта вътре се завърта!

 

При неправилна работа се наблюдава понижена мощност на двигателя в ниски или високи обороти, повишаване на разхода на гориво с 1-2 литра, грешки свързани с бедна смес, misfire и други.

 

Самия механизъм може да не работи правилно по няколко причини:

 

1. Повредени маркучи във вакуумните пътища на двигателя. Ако при запалване на двигателя приводния механизъм не се завърта (а на ръка се върти свободно) много вероятно проблема да е във вакуумите. Тези двигатели страдат от сцепени пластмасови тръбички на вакуумите и сцепени вакуумни маркучи в местата, където влизат в тройници и клапани. Въпросните пластмасови тръбички са една отдясно, която свързва приводния механизъм към вакуумите отзад на двигателя и две тръбички, които минават покрай двете глави на двигателя отпред – една към кутията на въздушния филтър и една към резервоара за вакуум в подкалника от страна на шофьора. Самите тръбички често се прекъсват на скрити места или се нацепват на много места, като при запалване понякога се свиват и не пропускат и са трудни за диагностициране. Най-лесния вариант за тестване е като се извади маркуча след вакуумния клапан отзад на двигателя да се смуква и да се духва в маркучето за да се провери дали изпускат. Аз лично след като видях, че 2 от 3-те пластмасови тръбички са нацепени и изпускат - директно смених всичките с гумени маркучи. След това прегледах всички тройници и намерих още 2 сцепени маркучета, които подмених.

 

На тази схема с червено е оградена вакуумната система:

 

a6-flejta_vacumi.jpg

 

Сигурен признак, че вакуумите са наред е ако след изгасване на двигателя и известен престой при изваждането на някой от вакуумните маркучи се чуе характерното „изсъскване“ - това е гаранция, че вакуумната система си запазва вакуума и няма повредени пътища, клапани или вакуумен резервоар.

 

2. Повредени/спукани мембрани на вакуумните приводни механизми. Обикновено ако има спукана мембрана при запалване се чува съскане от нея или ако ѝ се извади маркучето и се духне/всмукне в нея има пропуск на въздух. В този случай има 2 варианта – отваряне и смяна на гумената мембрана вътре (трудно се намира само мембраната) или намиране на друг изправен вакуумен приводен механизъм.

 

Така изглеждат отвътре самите вакуумни клапани:

 

vacum_inside.jpg

 

 

3. Блокиране на флейтата вътре във всмукателния колектор. Тъй като флейтата има пластмасови клапани и шайби на нея, заради високата температура и възрастта на автомобила почва да се цепи и части от въпросните клапани падат във всмукателния колектор или заклинват флейтата към него.

 

a6-flejta_1.jpg

 

В резултат флейтата остава в някакво средно положение, като пречи физически на свободното преминаване на въздуха към двигателя, което от своя страна води до намаляване на мощността на двигателя на ниски и високи обороти, недостиг на въздух и повишаване на разхода на гориво. За да се диагностицира този проблем първо на изгасен двигател завъртаме на ръка приводния механизъм и ако се върти трудно или въобще не се завърта или пружината не го връща в изходно положение това е сигурен знак, че флейтата е блокирала. В този случай трябва да се свали целия механизъм. Това става като се развият двата болта, които го държат, откача се куплунга и входящия вакуумен маркуч на електрическия клапан. След това внимателно се издърпва напред. При А6/4Ф флейтата може да се извади без да се маха всмукателния колектор чак след като се откачи от щипките на приводния механизъм, в противен случай опира в маската на купето отпред и не може да излезе.

 

МНОГО ВАЖНО – на флейтата отзад има сложена втулка, която понякога остава на мястото си във всмукателния колектор, понякога остава на оста на флейтата, а понякога ПАДА във всмукателния колектор. Направих снимка на самата втулка, а и  благодарение на чертежите на @royce може да се види как изглежда втулката и какво е устройството на всмукателния колектор и въздушните пътища.

 

Така, че ваденето на флейтата е на собствен риск и въпреки устройството на всмукателния колектор - не е изключено да направи проблем ако втулката падне вътре!

 

Така изглежда втулката:

 

A64F_flejta_vtulka2.jpgA64F_flejta_vtulka1.jpgvtulka1.jpg

 

Както се вижда от снимките, отзад на втулката има два О-пръстена, които освен че гасят вибрациите от флейтата при въртенето, осигуряват и закрепването ѝ към всмукателния колектор. В предвид възрастта на колите тези О-пръстени са износени или скъсани/липсват и затова при вадене на флейтата втулката или излиза с нея или пада във всмукателния колектор.

 

ВАЖНО: Ако извадите флейтата и втулката липсва отзад погледнете през отвора на всмукателния колектор дали е останала на мястото си или е паднала. Можете да направите снимка или да погледнете с огледало през отвора за флейтата на всмукателния колектор за да сте сигурни дали втулката е на мястото си или е паднала. Ако не виждате втулката силно препоръчително е да свалите всмукателния колектор и да я извадите преди да се е получил по-сериозен проблем. Освен всичко друго без въпросната втулка флейтата ще пропада в задния край и ще опира във всмукателния колектор и няма да може да се върти както трябва (ще почне да блокира в някакъв момент)

 

Това е устройството на колектора и пътищата на засмуквания въздух:

 

Kolektor2.jpg

 

При проблем с въпросните клапани имаме 2 решения (и едно временно 3-то :hilezh: , което ще покажа най-долу) – смяна на флейтата с изправна или на целия механизъм с нов. Някои хора махат всички пластмасови клапани и шайби на флейтата и я монтират обратно, но в този случай си мисля, че по-скоро вече ще пречи отколкото да върши някаква работа.

 

Реално на ниски обороти и завъртяна флейта са отворени дългите въздушни пътища на всмукателния колектор към всмукателните клапани. Над 4000 оборота флейтата се връща обратно като затваря дългите въздушни пътища и отваря късите въздушни пътища към всмукателните клапани. При изваждане на флейтата са отворени и дългите и късите въздушни пътища до всмукателните клапани, като се получава нещо средно - при ниски до средни обороти двигателя взима въздух от двете места, а при високи обороти следвайки най-късия път от съпротивлението на въздушния поток взима въздух основно от късите въздушни пътища. Затова физическото отстраняване на флейтата не оказва особено влияние на работата на двигателя или е много незабележимо.

 

4. Счупване на щангите на вакуумните механизми. Това е чест дефект, но много често е причинен от блокирала флейта или просто от умора на материала. Ако всичко се движи коректно на ръка, но са счупени щангите има няколко варианта – смяна на самите вакуумни клапани, ремонт на щангите или смяна на самите щанги с метални или принтирани на 3D принтер ( @yavor20v може да даде отзиви след като си смени своите с принтирани)

 

Тук се виждат въпросните щангички/рамена:

 

ramena_flejta1.jpg

 

 

Така изглеждат ремонтирани с подходящи нови рамена и ябълки (стават от щанги от карбуратор на Лада примерно):

 

 

vakuum-flejta_3.jpg

 

 

Тук са ремонтирани с афтермаркет метални рамена/щанги:

 

ramena_flejta2.jpg

 

 

Както се вижда има различни варианти за ремонт, включително съм виждал снимки в нет-а с поставени кламери на самите рамена :) .

 

5. Счупване на закрепването на флейтата към приводния механизъм или самите щипки на приводния механизъм. Ако всичко е наред по закрепването на флейтата към приводния механизъм, при изваждането му всичко излиза в комплект закачено. Ако излиза на две части – първо приводния механизъм, а флейтата си остава във всмукателния колектор е много вероятно да има счупване на пластмасите, които държат едното към другото.

 

Така изглежда отзад здрав приводен механизъм:

 

 

vakuum-flejta_1.jpg

 

 

Така изглежда отзад повреден приводен механизъм - захващането към флейтата е счупено:

 

 

vakuum-flejta_2.jpg

 

 

Така изглежда повредено закрепване на флейта, както се вижда от снимката насочващите водачи са счупени/наранени:

 

 

a6-flejta_3.jpg

 

 

В този вариант на повреда, отново в зависимост от състоянието на флейтата и приводния механизъм е да се търси на старо едното или другото или направо да се замени целия възел.

 

„Трети“ вариант за „ремонт“

 

При мен както винаги проблема се оказва по-сложен и единствен вариант е подмяна на целия модул. Първо минах през ремонт на вакуумните пътища и няколко години всичко работеше добре докато не усетих, че някак колата е по-спъната и разхода в последния месец се качи почти с 2 литра. Смених различни газостанции, но нямаше промяна нито във вървежа нито в разхода на гориво. Естествено веднага набедих всмукателния колектор с променлива геометрия, въпреки че видимо при запалване се завърташе както трябва. След свалянето му се оказа, че е счупено закрепването и на флейтата и на приводния механизъм и по-лошото, че флейта стои свободна във всмукателния колектор и се върти съвсем самоволно и то с голям луфт. Както се сещате няма как да работи добре двигателя при това положение. След много ровене в интернет намерих доста мнения на хора, които изцяло са извадили самата флейта и са оставили само приводния механизъм за да запушва дупката на всмукателния колектор. Същите хора след като са си карали така колите няколко години (с извадена флейта) след като са намерили и са я сменили пишат, че не са усетили никаква разлика. Вероятно има някаква разлика разбира се, но е доста неуловима :hilezh: .

 

Между другото има един О-пръстен (позиция 5), който отговаря за уплътняването на отвора, където влиза флейтата, който е монтиран на приводния механизъм отзад и един малък О-пръстен (пак позиция 5), през който минава и фиксиращата пружинка (позиция 6) от флейтата (позиция 7). Трябва да се огледат добре и ако има съмнения да се подменят с нов за да не смуче въздух от там.

 

Съответно за проба извадих флейтата, но за зла участ липсваше втулката отзад, нямаше я и в леглото на всмукателния колектор – кога е паднала и дали въобще е била на мястото си още при първото сваляне на механизма на всмукателния колектор с променлива геометрия не е ясно.

 

Това е мястото вътре във всмукателния колектор, където стои въпросната втулка:

 

vtulka2.jpg

 

 

При мен проблема с този механизъм беше установен още като купих колата при смяна на ангренажния комплект, бяха я издърпали напред за да видят защо не се върти – тогава се оказа, че проблема е във вакуумните пътища, които подмених и всичко работеше след това. Тъй като обаче не бях сигурен кога е паднала въпросната втулка, а и я нямаше на мястото ѝ вътре във всмукателния колектор се наложи да взема предпазни мерки.

 

ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ - ВАЖНО: Свалях всмукателния колектор за смяна на един фланец на антифриза отзад на двигателя и се оказа, че втулката все пак е била засмукана от вакуума на двигателя и беше застанала на входа на 3-ти цилиндър, за късмет на разстояние над клапана. Тъй като периферията на втулката е по-широка от порта за клапана е останала отгоре без да създава проблеми и вероятно не може да мине навътре към клапана и към цилиндъра в последствие. Може би е предвиден варианта, че втулката може да падне и затова е направена с този размер. В предвид на това, че самата втулка е от пластмаса е много възможно да се счупи от старост и тогава вече ще падне покрай клапана със сигурност.

 

Затова ако сте загубили втулката най-добре е да свалите всмукателния колектор и да я извадите!

 

След като извадих въпросната втулка, махнах мрежата във всмукателния колектор, която описвам по-долу защото вече няма нужда от нея:

 

Не ми се сваляше целия всмукателен колектор за да я търся защото е свързано с много разглобяване и се сетих за друг вариант. - на мястото на флейтата поставих кръгла решетка, която направих от парче мрежа (ситна за туннинг на брони :hilezh: ) с размер 23 х 16.5см. Самата решетка е малко по-широка от флейтата, но с нейната дължина. За да я направя точно просто навих мрежата върху свалената флейта и я огънах по нея. Тъй като е от „пружинест“ материал влиза много плътно в дупката за флейтата.

 

Така изглежда:

 

reshetka_1.jpg

 

 

Тук вече я слагам във всмукателния колектор, като мястото където се съединява е отдолу за да не пречи на отворите вътре във всмукателния колектор:

 

reshetka_2.jpg

 

 

Така изглежда вече монтирана вътре:

 

reshetka_3.jpg

 

reshetka_4.jpg

 

След това монтирах приводния механизъм за да се затвори отвора на всмукателния колектор и му запуших вакуума за да не се върти при запалване на двигателя. Последното го направих превантивно в случай, че след време се спука някоя мембрана и почне да смуче въздух от това :) .


Какви са ми впечатленията – колата си върви добре както преди, разхода ми падна с около 2 литра и най-важното няма никакви странични ефекти от махането на флейтата. Както се видя на снимките по-горе, заради картерната вентилация цялата флейта беше сериозно омаслена и заради това пластмасовите клапани почти не се движеха. Аз картерната вентилация отдавна съм я извел навън на моя двигател BBJ, но годините в които е ползвана са осигурили добро омасляване на всмукателния колектор отвътре и съответно на самата флейта. Мога да кажа, че дадох „глътка въздух“ на двигателя :) . Не съм се отказал ако намеря на добра цена да възстановя системата отново, но това ми дава достатъчно време да си търся въпросния приводен механизъм с флейта. Просто цената ѝ нова, с прилична отстъпка минава 600лв, което ми се вижда доста неприлично :hilezh: .

 

Редактирано от VBI
Добавяне на нова информация
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотна тема и чудесни разяснения, и решения на един отосновните проблеми на тези автомобили! :respekt:

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • levis pinned this topic

@VBI: от ауди са вложили страхотни усилия, за да я направят тази "флейта" възможно най-сложна и трошлива :@

@mshbul: ти какво мислиш :D

браво за темата и решението!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO Не само Ауди влагат такива усилия, другите марки също.

Колите вече не са като Ауди 80 и Мерцедес W124. Сега не се смятат от инженерния отдел, а от отдел "Маркетинг" ... и отдел "Счетоводство" ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основната цел на производството е да се усложняват излишно модули, които не са жизнено важни за движението на колата и безопасността, да се изчислят така, че след 5 години да трябва да се сменят и да са достаъчно сложни за обикновения човек, че да му стори нормално да даде пари колкото за 1 турбо.

Да не забравя - трябва компютърът да ги следи дали са си на мястото и дали най-сетне са се повредили и да ти напише на дисплея да тичаш бързо в най-близкия сервиз да оставиш 2-3000 евро.

 

При мен на туарега, немцът преди мен е сменил заден кардан цял, предполагам заради тампона на висящия лагер. След няма и 70х тампонът пак е тръгнал да се отделя. Пролетта ще трябва да го видя как е и да го сменям сигурно. Забелязвам, че този тампон е страшно мек и малък за натоварванията, които има там и е нормално да не издържи. И защо ли не предлагат само тампон с лагер - защото трябва да е 100-150 евро макс, а не 700 евро, колкото е дал за кардан. Даже се чудя как не е 1000.

Добре, че при нас има феби тампон с лагер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

43 minutes ago, royce said:

@OvivO Не само Ауди влагат такива усилия, другите марки също.

Колите вече не са като Ауди 80 и Мерцедес W124. Сега не се смятат от инженерния отдел, а от отдел "Маркетинг" ... и отдел "Счетоводство" ...

Това е ясно, последните здрави коли са от края на 90-те години :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова трошлива тази флейта, но действително има недомислици с това нежно захващане към вакуумния приводен механизъм. Възможно е много от собствениците на въпросните двигатели дори да не знаят, че тази система не работи при тях. Просто, когато изобщо не се завърта двигателя е по-спънат в ниските обороти, а ако е блокирала в завъртяно състояние колата върви нормално до около 4000 оборота (където се кара основно), но при по-високи обороти набира по-мудно. 

Вече ако са блокирали самите пластмасови капанчета флейтата почва да пречи във всички обороти и да вдига разхода защото запушва въздушните пътища към цилиндрите. От както съм я махнал, двигателя работи много добре във всички обороти. Не мога да си позная колата :) . Естествено ако се сложи нова флейта сигурно ще работи малко по-добре. Въпроса е, че ако трябва да слагам нова флейта ще трябва да си свалям и всмукателния колектор за да търся изпадналата втулка и ако не я намеря ще трябва да търся отнякъде и въпросната втулка. Вече ако изпадне нещо на добра цена - може и да сложа нов вакуумен приводен механизъм с нова флейта, но  засега изобщо не смятам да се занимавам да търся, още повече, че съм доволен от резултата след махането й.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здрасти, Колега. И аз обмислям премахването на флейтата. Забелязал ли си нещо негативно след премахването.Сподели и за разхода на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Засега всичко е наред, върви добре, нямам оплаквания. Много важно е след свалянето ѝ да не почне да смуче въздух двигателя - огледай добре О-пръстена на самия приводен механизъм и ако е не е добре твърд/нацепен го смени превантивно. Ако махаш флейтата направи една снимка на втулката ѝ отзад за да я сложа в темата.

Разхода на гориво в София ми е между 16.5-19/100км заради задръстванията напоследък, иначе извънградското е около и под 12/100 по магистрала с темпомат на 140км/ч. Това е на газ, на бензин нямам представа.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос. 

Каква е функцията на изработената от теб решетка? Може ли и без нея?

При мен се повреди диафрагмата на вакуумното бутало и сега просто съм блокирал флейтата в положение, когато вакуумът е издърпал лоста. Имаш ли представа, тази позиция ли е по добра, или позиция, когато вакуума не дърпа лоста? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като вадих флейтата я нямаше втулката ѝ отзад и понеже не съм сигурен дали не е паднала във всмукателния колектор сложих въпросната решетка за да пази да не я засмуче двигателя при високи обороти. Така, че ако при теб втулката си е на оста на флейтата няма нужда от решетката. Ако сваляш флейтата направи една снимка на въпросната втулка за да я сложа в темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Скоро няма да мога, че едната ръка е зле контузена, но като се захвана ще снимам, ако я има изобщо тази втулка и при мен.

А относно втория въпрос, за положението на флейтата в колектора, наясно ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на клапите във флейтата е да се постигне самопълнене използвайки се инерционата сила на влизащия въздух.

По-дълги тръби по-голяма инерциона сила на избутване на останалите изгорели газове  . Това се ползва когато оборотите на двигателя са ниски и скоростта на въздушния поток навлизащ в цилиндъра е ниска. Ако канала/тръбите са къси остават изгорели газове в мотора и има намален въртящ момент.

Обратно, при високи обороти скоростта на газовете в канала/тръбата(всмукателния колектор) е висока, тогава влиза в сила увеличеното триене в стените на колектора. и се получава затруднено пълнене заради много малкото време за навлизане на въздуха в цилиндрите. Тогава трябва канала на въздушния колектор да е по-къс за да се намали триенето и от там подобри пълненето.

 Както се казва....пълно щастие няма.

Ако оставиш дългите канали в колектора отворени, печелиш по-добра работа на ниски обороти и по-добро поемане, обаче във високите ще има затруднено пълнене.

Обратното, ако оставиш късите канали отворени... в ниските ще е скопена, и ще поема по-трудно към високи обороти, високите ще са добри за сметка на ниските и поемането от ниски.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от малкото опити дето правих, останах с обратното впечатление. Но вероятно съм се объркал тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.01.2018 г. at 10:30, VBI написа:

Просто, когато изобщо не се завърта двигателя е по-спънат в ниските обороти, а ако е блокирала в завъртяно състояние колата върви нормално до около 4000 оборота (където се кара основно), но при по-високи обороти набира по-мудно. 

 Написано е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я караш до 4000об/мин-1  ,да.

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, тя предимно градско се кара, а извън града не повече от 3500 оборота.

Благодаря за информацията и обяснението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,възможно ли е при повреда в този всмукателен колектор колата да пали от втори път след продължително каране,моята като я карам извън града  и я изгъся паленета след 1-2 часа от първо завъртане не става,а при второто пали веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, паленето няма общо с това, търси проблема другаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Въпросната "флейта" с която патих и  аз когато  карах B6 3.0ASN дали има нещо общо с 2.4 BDW 4F ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципа на работа и проблемите са същите, дали е напълно еднаква с 3.0 ASN не знам, но може да се види в ЕТКА.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че пиша в темата ТИ,но ако трябва нека ми изтрият мнението :),имам странен проблем в оборотите на мотора и не знам  как да се оправя,от както карам колата(почти две години) когато работи климатика  оборотите на празен ход играят,на оборотомер не се вижда но се усеща  самия мотор.Всичко по въздуха и вакумите е проверено и няма резултат,наскоро ми смениха веригите и си мислех че след това всичко ще е ок но за съжаление клатенето на оборотите остана...Сега определено след смяна на веригите колата стана по динамична и не записва никакви грешки но продължава да си клати оборотите.В целия диапазон на оборотомера си върви добре и се чудя дали да отварям колектора....Правих опит за адаптация на дроселовата клапа но не усещам нищо  или не правя нещо както трябва.

Дали има шанс проблема да е в тази"флейта" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...