Jump to content

Проблеми свързани с Всмукателния колектор с променлива геометрия (Intake Manifold Adjuster Unit 06c 133 611) или така наречената „флейта“ на 3.0 бензинов двигател BBJ/ASN


VBI

Recommended Posts

Съмнявам се да е от флейтата - тя просто се завърта над 4000 оборота, но в каквото и положение да стои не влияе на ниските обороти. По-скоро огледай О-пръстените на инжекторите, провери да не смуче въздух от гарнитурите на всмукателния колектор или дросела, виж свещите как са. Най-често проблема с ниските е от смучене на въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наложи се да сменя пластмасовия фланец отзад на двигателя за антифриза, че протече и това няма как да стане без да се свали всмукателния колектор.

 

Като свалих всмукателния колектор голямата изненада беше, че втулката на флейтата беше паднала на порта над 3-ти цилиндър, за късмет на достатъчно разстояние от клапана. Явно вакуума от двигателя все пак е успял да я засмуче от дъното на всмукателния колектор. Самия порт към клапана е с по-малък отвор от втулката и това е попречило да падне върху клапана, може би заводски е предвиден такъв вариант и затова периферията на втулката е направена да е малко по-голяма от порта към клапана. Още повече, че самия порт към всеки цилиндър е разделен на 3 части - т.е. към всеки от клапаните се подава отделно въздух - това при BBJ двигател. Извадих втулката и направих 2 снимки, които прикачих към темата по-горе, коригирах и текста в темата съобразно новата информация.

 

Така че ако вадите флейтата и втулката я няма отзад и не се вижда да е вътре във всмукателния колектор, направо сваляйте всмукателния колектор за да я извадите. Самия всмукателен колектор се вади много лесно - след като се свали дроселовата клапа (4 винта) и се развият всички винтове на колектора, БЕЗ да се вадят дюзите и кабелите (откачате само вакуумите отпред към кутията на въздушния филтър и към резервоара за вакуум) може да се вдигне нагоре и така получавате достъп до портовете на клапаните на главите на двигателя. Ако въпросната втулка все още се намира паднала във всмукателния колектор може да я извадите през отвора на дроселовата клапа.

 

Аз използвах момента да сменя гарнитурите на всмукателния колектор отдолу, О-пръстена на дроселовата клапа към колектора и О-пръстена към пластмасовия въздуховод за MAF сензора. Изчистих добре и дроселовата клапа от мръсотията натрупвана с години.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте колеги, а как се сваля тази флейта? Пових из нета и нищо не открих (стъпка по стъпка). Отвих двата болта които държат целия механизъм, но хидравличната помпа пречи да се изтегли напред. Та въпроса ми е трябва ли да се отвие колектора и да се повдигне нагоре или има друг механизъм (като разкачване на вакуум клапаните от самата флейта)?

 При мен като запаля колата механизма не се завърта (пръчките от клапаните си стоят прицлижени една към друга), завъртам го на ръка (като ги раздалечавам), подавам газ над 4000 оборота и те се събират, обаче после не искат да се раздалечат пак - нито с пускането на газта, нито при изгасване на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, трябва да махнеш колектора.

При A6 4F явно има място да излезе напред, както е видно от снимките на Вальо, но при А4 B6 няма.

При теб явно механично не са наред. Явно някоя пружина е счупена ... или я няма ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем, флейтата при 4Ф излиза без да се пипа всмукателния колектор. След като се развият двата винта се изтегля малко напред и се откача флейтата от щипките на приводния механизъм. После се издърпва още и леко настрани и излиза. Аз моята съм я вадил многократно без да разглобявам нищо допълнително. Иска ми се да измисля някаква "тапа", която да сложа на мястото на приводния механизъм, който в момента не ползвам по предназначение (ползвам го като тапа :) )защото съм с извадена флейта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9.12.2018 г. at 3:56 PM, hellstr1k3r said:

Здравейте колеги, а как се сваля тази флейта? Пових из нета и нищо не открих (стъпка по стъпка). Отвих двата болта които държат целия механизъм, но хидравличната помпа пречи да се изтегли напред. Та въпроса ми е трябва ли да се отвие колектора и да се повдигне нагоре или има друг механизъм (като разкачване на вакуум клапаните от самата флейта)?

 При мен като запаля колата механизма не се завърта (пръчките от клапаните си стоят прицлижени една към друга), завъртам го на ръка (като ги раздалечавам), подавам газ над 4000 оборота и те се събират, обаче после не искат да се раздалечат пак - нито с пускането на газта, нито при изгасване на двигателя.

Сваляне на всмукателния колектор на мотор ASN при А4 Б6:

Тема 1

Тема 2

Тема 3

Смяна вакуумни маркучи

Аз лично като свалях колектора на моята гледах снимките от Тема 3, но за съжаление снимките вече ги няма. За сметка на това обаче в другите 2 теми е описано добре.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • VBI unpinned this topic
  • 2 months later...

В интернет се продават такива мембрани, но си струва да ги смениш ако флейтата във всмукателния колектор е изправна. Ако не е можеш да ги махнеш по описания в темата начин и да запушиш вакуумите да не смуче въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Колеги на A6 4F 4.2 BAT се оказва, че няма флейта, няма и два механизма, а само един който управлява една цяла клапа.
Понеже информацията точно за този мотор е оскъдна се оказва, че всмукателния колектор на B6/B7 S4 е 1:1 като конструкция и проблеми. https://www.youtube.com/watch?v=T96l2fHD8OM&list=WL&index=29&t=620s


Имам този проблем https://www.youtube.com/watch?v=-6IPWisEZBs

Установих го след като смених вакуумното маркуче след едно малко клапанче, което някой грижовен майстор нарочно беше цепнал откъм блока за да не се вижда. От там смуче въздух като намалява вакуума и самата клата при тихи обороти не залепя плътно към дългите пътища за да не клопа.....Доста хитро решение, но явно в ниските лишава мотора от малко въртящ момент макар, че не го усещам.

Ще има ли проблем, ако клапата клопа в ниските, притеснява ме да не се отлепи цялата ?

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем ще е ако се отлепи и падне вътре според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...