Jump to content

Силов тунинг на S3 AMK?


Blyatman

Recommended Posts

Здравейте колеги, наскоро продадох по-новата си кола и реших да си купя нещо с повече потенциал за тунинг. В крайна сметка се озовах със стоково S3 AMK и 5000 лева в излишък които искам да набия за тунинг.  До сега не съм правил никакъв тунинг по старите си коли освен ремап и генерация, понеже това ми беше достатъчно да докарам предната кола до 270 коня, така че нямам много опит и чуждо мнение ще ми е полезно. Казаха ми че AMKто било по-добро за тунинг, дали е така или не предстои да видим, аз нямах претенции и просто ми се падна то вместо BAM като докараха колата от Германия. Както и да е, пускам тази тема, за да попитам няколко неща които ме интересуват и да получа полезни съвети как да инвестирам парите и да напомпам колата. Та въпросите ми са:
1. Наистина ли турбото е на 0,9 бара от завода? До колко мога да го надуя без да се тревожа че ще сдаде багажа?
2. Има ли смисъл да се прави строук на двигателя или е напразно наливане на пари? Гледам в интернет че има доста строукнати до 2.0 и явно е честа модификация при по-мощните екземпляри.
3. Стоковите бутала до колко коня издържат? Ако не греша всичките 1.8 T имат ковани бутала и някъде четох, че издържали на доста повече коне от тези които получаваш след прост ремап?

4. Какви инжектори мога да сложа за повече коне? Реално колко мощност мога да изкарам от инжектори?
5. Спортна генерация или права тръба? Знам че е спорно колко мощност получаваш и дали въобще получаваш някаква, но все пак трябва да има подобрение от заводската генерация? Има ли смисъл да се слага тръба различна от 76mm. ? Виждам че на А3/S3 доста хора слагат точно с този диаметър.
6. Какви спирачки да сложа? Много хора гледат само да вдигат конете и забравят, че трябва и да спират като се засилят, само че аз искам да направя нещата както трябва? Препоръчайте някоя марка!

7. Какви части от други модели на VAG групата мога да сложа като подобрение?
8. Какви малки подобрения от рода на интейк и изпускателен клапан мога да сложа? Кажете някои добри марки за подобни неща?

 

П.П Колата се прави за каране през уикенда, за през седмицата имам нещо по-икономично, така че нямам лимит на конете и разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега има предостатъчно информация във форума относно силовия тунинг при 1.8Т, включително и проекти със S3-ки... Няма да е лошо да почетеш преди това, вместо да искаш някой да ти снесе информацията на готово за всичко (на повечето от въпросите ти вече има отговори). И този, който ти е казал, че АМК-то било по-добро за тунинг не го слушай въобще, понеже очевидно няма представа какво говори (спрямо BAM разликата е единствено в софтуера, а спрямо APY другите два имат минимални разлики, като и трите мотора са еднакво подходящи за тунинг...)

 

Ето ти и малко инфо по въпросите:

1. 0.8-0.9 някъде е налягането със сток софтуер. За сейфти каране лично аз не бих преминавал границата от 1.4 налягане на ТК, но всичко много зависи от състоянието на мотор, турбо и т.н. (доста хора карат и на 1.5 и нагоре с К04...)

2. Дали има смисъл зависи от това с какъв сетъп и какво ще се цели като резултати. Ако решиш да правиш строук тези 5000 лева, които си приготвил ще приключат някъде тук...

3. Има проекти с 600+ к.с. със сток бутала. Проблема не е с буталата, а с какво гориво да се кара, ако се остава със сток бутала и се гонят високи налягания и съответно много к.с.

4. Само с инжектори к.с. не се изкарват. Със стоковите се добутват около 250 к.с. а нови се избират според нуждите на сетъпа, с който ще се кара.

5. Права тръба = груба селска проява. Стоковата генерация е с достатъчен диаметър за 300+ к.с. като единствено може да се "поотпуши" (премахване на катализаторите и смяна на задното гърне с хубаво спортно). 76мм са необходими за сетъпи с 400+ к.с (ориентировъчно).
 

Като гледам какви си ги писал ми става ясно, че си нямаш представа какво искаш да направиш. Поне си постави някакви цели, каква мощност евентуално ще се гони, за да може проекта да започне да се гради около нещо (ще трябва ли друго турбо? Ако да - какво? Покрай него идват и още куп други неща и т.н.)

Ето ти и малко материал за четене:

 

http://audibg.com/forum/index.php?/forum/64-моят-тунинг-проект/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, идеята ми е да взема тези 5000 лева и да ги инвестирам най-ефективно. За каква мощност гоня, еми за начало искам да стигна до 300 на мотора, ако мога да вдигна повече конете с тези пари ще е просто бонус. Свършат ли финансите, приключва и проекта. Не целя само и единствено да качвам коне, а искам да съм сигурен че няма да има риск нещо да се счупи защото не издържа на мощността. За това и питам за бутала и тем подобни, за да знам дали трябва да се сменя нещо. Не мисля че с 5К ще стигна далеч, камо ли ако тръгна да сменям турбо, за това търся всякакви алтернативни способи. Строука явно няма да го бъде съдейки по коментара ти, което значи че надуването на стоковото турбо (1,4 както казваш) и ремап са най-лесните неща. И все пак след това ще останат пари и за други неща, все трябва да има малки подобрения които могат да се правят по мотора? За първи път започвам нещо такова и мисля, че е разбираемо да не съм много в час с нещата при положение че знам само някакви теоретични неща които никога не съм прилагал и е спорно колко са верни. Точно за това и писах тук, защото много хора ми казват много неща, но колко са верни? Тук поне мога да намеря някой с реален опит.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С такъв бюджет единственото смислено нещо за мен е - ревизия на мотор (ако е необходима), поставяне на челен кулер, поотпушване на генерацията + хубаво крайно гърне и накрая качествен ремап. С останалите пари едни нови гуми и ще се почерпиш :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм много на ти с тунингите ,но мисля ,че с 5-6к лева намери някой проект на 1.8т ,който се разпродава и с допълнителни части оттук-оттам втора ръка(но в добро състояние) може да скалъпиш нещо за до 350к.с.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

8 hours ago, GTX3071R said:

С такъв бюджет единственото смислено нещо за мен е - ревизия на мотор (ако е необходима), поставяне на челен кулер, поотпушване на генерацията + хубаво крайно гърне и накрая качествен ремап. С останалите пари едни нови гуми и ще се почерпиш :zustimm:

Подкрепям напълно колегата.

 

Аз нямам личен опит по темата, но съм се нагледал на чужди тунинг проекти със стари коли на незнайни километри правени с части втора употреба събирани от морги, приятели, познати и т.н. Често издържат не повече от 3-4 по-сериозни раздавания на газ преди да влязат пак в бокса. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, GTX3071R написа:

С такъв бюджет единственото смислено нещо за мен е - ревизия на мотор (ако е необходима), поставяне на челен кулер, поотпушване на генерацията + хубаво крайно гърне и накрая качествен ремап. С останалите пари едни нови гуми и ще се почерпиш :zustimm:

Пак е една идея по-добро от стоково. Гумите са му от миналата година, така че бая почерпка ще падне с останалите пари :hilezh:. Виждам че твоя сетъп е сериозен, така че си знаеш работата явно и ще последвам съветите ти. Само кажи струва ли си да се надува до 1,4 стоковото турбо и горе-долу колко кончета мога да вдигна с всичко което си изброил? Колата я глася само за съботно-неделно каране с повече настъпване и чат-пат наказване на гъзета със скъпи коли, така че няма да се измъчва всекидневно и шансът да скапя нещо е по-малък (надявам се :hilezh:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между стоково S3 и ремапнато такова е достатъчно голяма и се усеща веднага. + другите подобрения в предишното мнение (ако се заиграеш и се направи един хубав downpipe за К04-ката също) и някой друг жокер все си мисля, че поне едни 260 к.с. ще се добутат. Но е много важно в какво състояние е колата и мапера да знае какво прави. Също така бих посъветвал, ако се стигне до ревизия на мотора направо да сложиш и едни ковани биели, понеже не вярвам тези 500-600 лева да те бутнат, а ако решиш да засилваш по-сериозно след време ще си готов... другите неща като гарнитури, лагери, семеринги и т.н. се взимат при всяко положение, ако се прави ревизия независимо дали ще се слагат биели или не.

 

п.п. разгледай темите на колегите @Marto7777 и @killfame. В момента и двамата правят сетъпи с 300+ к.с. на 1.8Т и могат да се вземат идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000 лева наистина доникъде няма да стигнат за 350 коня.Трбява да се направи нещо със сток карантията ако е в добро състояние.Най-добрия вариянт при С3 за генерация според мен е да с махне катализатора и на негово място права тръба, както и крайното гърне да се смени със спортно.Като махнат катализатора и махнат крайното гърне ги накарай да наложат няколко вариянта крайно гъне спортно  и г.д. си правиш представа за звука и визията.

Ремап на с3йката на 1.4-1.5 бара се усеща многооо.Колата няма нищо общо и ще си доволен.Това ти е най-добрия вариянт според мен и ти излиза няма и 500 лева.Другите не е нужно да ги набиваш.За над 300 коня ти трябват и биели и турбо и няма доникъде да стигнат тия 5к

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.01.2018 г. at 14:18, Marto7777 написа:

5000 лева наистина доникъде няма да стигнат за 350 коня.Трбява да се направи нещо със сток карантията ако е в добро състояние.Най-добрия вариянт при С3 за генерация според мен е да с махне катализатора и на негово място права тръба, както и крайното гърне да се смени със спортно.Като махнат катализатора и махнат крайното гърне ги накарай да наложат няколко вариянта крайно гъне спортно  и г.д. си правиш представа за звука и визията.

Ремап на с3йката на 1.4-1.5 бара се усеща многооо.Колата няма нищо общо и ще си доволен.Това ти е най-добрия вариянт според мен и ти излиза няма и 500 лева.Другите не е нужно да ги набиваш.За над 300 коня ти трябват и биели и турбо и няма доникъде да стигнат тия 5к

Мерси за съветите! Някъде в София да ми препоръчаш добри сервизи където читаво могат да направят генерацията и ремапа? Знам някой места от разни познати, но от схемата "приятел на приятел" съм си патил и съм научил, че евтиното излиза скъпо. Преди години в TST ми правиха ремап на E90 и колата направо стана друга, но след като Тони почина, лека му пръст, не знам как стоят нещата в TST и дали си струва да ходя до другия край на България за един ремап...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На стокова кола ремапа се тая откъде ти е.Разбрало се е какво е доброто за сток и ще ти налеят готов.Някъде може и да го пипнат тук-там ама голяма разлика няма да намериш.На генерацията какво точно ще и правиш ? Махни катализатора и на негово место тръба.Навсякъде където прават гърнета могат да ти го направат това.Крайното гърне го махни и спортен ауспух, ама примерно в ем-комплекта се съмнявам да седат и да ти налагат гърнета, ти да си провериш визията и звука.Аз ходих при 1 арабин, който имаше няколко модела гърнета които ми хааресаха и се разбрах предварително с него и така.На ръка като го задържи към генерацията ще добиеш представа за звука.Вземи някой приятел да ти я пали и подава газ отвътре ти да я слушаш отзад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се е стигнало до там (рециклиране) по-добрият вариант е направо цял нов картридж стига чугуна да го позволява и по-специално топлата част... това от личен опит с рециклиране на К04 и впоследствие заминала в кофата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 5 хиляди, погрижи се за колата като цяло, да ти е мирно на главата. Ако автомобила не е готов за подобно засилване, най-малкото ще те спъне. Този модел на Ауди е много притенциозен и постоянно изисква поддръжка, тук-там. 
'Защото винаги изскача нещо.., ако си на ("ТИ") с нещата и познаваш модела, ще ме разбереш. Тази кола е бездънна яма за пари.'
Направи си начален стадий перформънс ъпгрейди, ще останеш много доволен и изненадан. А пък, ако не си готов да слагаш главата в торбата, по-добре си спести паричките и действай по-друго начинание. Това, облагата с тунинга по S3, трябва ментално да си свързан с неодушевен предмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...