Jump to content

Audi A3 8L 1.8T AGU Build Story by Mr.Dapper


Recommended Posts

Първо здравейте на всички колеги от групата!!! :respekt:

Искам да Ви запозная с моят скромен проект. Та така..... 
След много лутане и търсене по автокъщите на перфектната кола (за мен подчертавам) откъм една стокова и изчистена визия и добре работещ мотор за годините си, се нагледах на какво ли не, и най-накрая след два пъти изпускане на нотариус, колата беше вече моя собственост. Накратко за колата - стоково Audi A3 8l 1.8T AGU Engine (150hp) 97г. , с добре работещ мотор и една покъртителна визия(вътре и особено отвън) от предишния собственик. Та така, стига вече празни приказки време е за екшън(малко снимков материал).  


Ето я и нашата първа среща - намръщени естествено докато се опознаем...:

IMG_0359JPGUu4XROLPOk8yBUhKWw4t151463599

 

Още малко информация относно колата - външно и вътрешно беше ужас... Отвън беше поела доста удари.. Едни от тях са – на ляв и десен преден калник, нацепен кит на задна броня, застръгване от камион от дясната страна и за капак естествено беше бита от градушка главно на предният капак и тавана, който пък беше с паднал лак... Отвътре беше с отвратителен салон (поне за мен) от тъмна алкантара,  четирилъчев волан и табло с фул фис, което пък за сметка на това не отчиташе горивото правилно.. :wall: Екстрите, които все пак ме устроиха бяха, че беше с по-новия ключ и претапициран черен таван.. 

 

collage1hvLeW7wbFb2QAqsGJxeg1517359175_s

 

Естествено не можах да се стърпя и след закупуването на автомобила и закупих първата и глезотийка, а именно - трилъчевия волан:

IMG_1819JPGpVqqpPASFloP84zaEhx9151463600

 

След обслужването и разговарянето с майстора ми разбрах, че от всичките тези забележки, поне двигателя бях уцелил, който мъркаше като малко котенце(сток)... Маслото, на което заложих бе Castrol Magnatec 5W-40 C3 Fully Synthetic, a след известно време закупих още малко глезотийки за колата като: китайски Blow Off AutoGauge, Гърне от неръждавейка с вход 63мм и даунпайп на 76мм:

 

BeFunky-CollageerV8mtmcMt6XSgU88xzZ15173 

 

Последва естествено направата на генерация с пайп на 76мм, който се редуцира на 63мм и така до крайното гърне. Реших да поразчупя визията малко, като ми изпаднаха диодни стопове подобни на фейслифт модела, фарове с ангелски очи и спортна решетка:

 

BeFunky-Collage123djCyehU3f72KU4Msq37B15

 

Естествено сезонът беше лято, което беше пълно със емоции, а след това дойде ред и на зимата или както са казали хората – „Сезонът на всеки един 18г. Кен Блок“... :hilezh::hilezh::hilezh:

 

BeFunky-CollageqadIR8I04IuymdkG4kuRiSG15

 

Естествено и след първата ни година, за колата настъпиха доста промени - и хубави и лоши, като вече почти бях решил какво точно ще правя с нея.. Първо ще започна с лошите, когато я запалих една сутрин, колата спря да прави налягане и се оказа че глупавото к03-011, беше дало фира.. Понеже съм студент и колата си е ежедневка и поставих в началото на закупуването и газов инжекцион Рамано Антонио, за който много хора може би ще ме упрекнат (Ново поколение газови уредби), който има и  допълнително монтиран съд с масло, за да запази мотора. И тъй като споделих, че колата е ежедневка, за в момента трябваше веднага да намеря читава к03-ка... След търсене из форуми и обяви на коли на части, най – накрая попаднах на перфектната турбина без грам луфт и пукнатини. За съжаление след седмица каране с новата турбина, съединителят се предаде, като последва закупуването на едномасов твърд маховик от Golf 3 ABF 2.0 150hp или Corado G60 със съединител и притискател SACHS (228mm).

 

BeFunky-CollagesadasdawMDmOzhtySWHZpXZeo

 

Та така сега започвам с хубавите работи: За близо една година успях да сменя доста неща по-колата. Първо на ред беше да разкарам гадните 15-ки и да сложа мечтаните за мен 18-ки от Ауди А8 (Alloy Wheels) с чисто нови гуми (225/40/R18) и с боядисани червени апарати, а след това и разбира се спортно регулируемо окачване TA-Technix.

 

BeFunky-Collagelqlq2vA7hxbeewFJJsbBQGLW1

IMG_6323JPGFJ9hVEfPeLDMm3CxUE2Z151463606

 

След известно време каране разбрах, че това не е моята визия (тип: underground) и реших да гоня нещо класическо и изчистено (simple) като купих също и глезотийки за интериора: оригинално антикрило за 3-тата врата (багажника), фейслифтов волан и лост, средна конзола от пиано лак от Ауди С3, Салон - синьо каре (любимият ми), фейслифт решетка, фейслифтове фарове (с които да прогледне като хората), лип от Seat Leon Cupra и естествено беше дошло времето за разкрасяване на "белязания": - преден капак, 2-ва предни калника и задна броня. Преди да влезне колата за боя фаровете бяха изпратени на колегата от Кръвна група - Ауди, @Stoqn Gologanov от SG Design.  Междувременно бях монтирал и уреди за налягането на турбината и температурата на маслото.

 

BeFunky-CollageludUK9hRiwYO44BOUPaOiQx15

 

И така това бяха последните снимки на "белязания". Като си поговорихме с бояджията уточних, че гоня изчистена визия.. Уточнихме и още доста неща около колата и вече с нетърпение очаквах крайният резултат. Ето и първото ми посещение при “Mr. Dapper” :D

 

BeFunky-Collagesahk0AXYZUrCUyloXyytHW151

 

В един доста слънчев и горещ ден, получих позвъняване от бояджията и се втурнах като луд веднага към Димитровград да видя какво става с количката ми... Резултата почти беше налице: :love:

 

BeFunky-Collagexdxsae7GEKd72BxfMTnD4csyU

 

И веднага щом разбрах, че след два дни колата ще е при мен задействах нещата с автокаското... И след два безсънни дни отидох да си я прибера.. Когато отидох и видях колата за миг помислих, че това не е моята кола, но уви тя беше... Последва и естествено първата ни баня :magic: 

 

IMG_1809JPGzsRkLvM44zlHDqvhnCB3151466809

 

И сега малко картинки направени от разходки с най - доброто и приятелче, а именно S3-ката на колегата @killfame, който е мой много добър приятел:

 

BeFunky-CollagetripIJ0NGFPESouMqHlnCRQS1

 

Със сигурност има и неща, които изпускам, но като цяло гледам да не съм отегчителен... Като цяло почти успях да завърша визията на автомобила, която е на 90% понеже ми остана да пребоядисам само джантите и да махна 2-то черни лъча от тях... Та така стига празни приказки, глупости и снимки, почти постигнах визията на колата, която целях и нямаше просто как да оставя кола с визия без вървеж или точно като този лаф - „върши ти работа, но не ти прави кеф“... Сетъпа, който съм подготвил е за 250-70к.с., който ще ми е предостатъчен тъй като казах, че колата е ежедневка още в началото на темата. Искам да благодаря отново на колегата @killfame, който ми дава нужните съвети и насоки в скромното засилване на автомобила ми:

 

  • Турбо: K04-023 от Audi S3 8L/Seat Leon/TT

27535867_1002195133251797_431011847_oYxO

27537526_1002195553251755_341608936_oy8k

27652960_1002195509918426_1755166217_okG

27605928_1002195449918432_1266039267_oPj

 

  • Колектор: Оригинален чугунен колектор, който изпадна от Ebay и няма грам пукнатини.

27650565_1002195559918421_1573282677_oio

27537389_1002195129918464_430425760_o53N

 

  • Даунпайп: K04 Super Street Performance 3inch(76mm) Downpipe

27653687_1002195439918433_742229438_oLMF

27650700_1002195396585104_1844758627_o38

 

  • Дюзи: Дюзи от S3 8l - 386cc

27604421_1002195196585124_1732863582_oHq

 

  • FMIC: Размер на кулера - 550х180х65мм (вх/из - 63мм) с пътища на 63мм

27650850_1002195109918466_1962697070_ofy

27537457_1002195566585087_1617252323_oxf

 

  • Blow off: Оригинален FORGE MOTORSPORT TWIN PISTON ATMOSPHERIC DUMP VALVE

IMG_1465JPGkGBVSbfILsZkyXJHqvov151466806

 

Имам още помпа, маф хаузинг от 2.8 ВР6 и в момента ще правя къстъм интейк от турбото към филтъра, който ще е на 76мм.. И тъй като скоро ми предстои пълно обслужване, колата ще се обслужи и след първа пролет, евентуално към лятото се надявам живот и здраве частите вече да са на колата и да видим какво ще покаже диното... Със сигурност има и неща, които изпускам, но взимам да ставам досаден, така че дано не съм ви отегчил с темата пичУИ.. Лека вечер от мен, ако има въпроси - драскайте :blush::dance:

 

Edited by mr.dapper
Link to comment
Share on other sites

Забравих да споделя малко информация и за стоповете.. След като купих стоповете ги изпратих да се фолират с фолио, но след близо година и нещо, фолиото се беше нагърчило и отлепило от слънцето... Когато говорих с бояджията, стоповете бяха едно от важните неща на колата, а именно да се затъмни само задната светлина (белият участък на стоповете), а червеният участък да се потъмни леко и след това цялостно да се лакират. Когато колата беше при мен реших, че нещо им липсва и понеже уча в Технически университет, си купих реле(модул) за премигване на стопове или така нареченият - "Flashing" ефект.. След 10 минути работа релето беше на колата, а ефекта беше повече от задоволим: 

 

 

 

Edited by mr.dapper
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Здравейте, отново. Понеже съм в почивка между семестрите и скоро колата трябва да се започва, реших да монтирам кулера докато имам някакво останало време и с много мъки без канал или подемник със спортното окачване - успях!!! Също и успях да заснема само най-важните неща в процеса на монтирването... Така направихме планките за кулера от към гредата:

 

27847871_1008058895998754_1931040347_ngw

 

Вече и на колата:

 

27867205_1007566002714710_41157964490896

27935341_1008058902665420_1976852099_nZF

 

И крайният резултат е вече на лице, а след 2-3 дена и вече в завършен вид с бронята!!!

 

27749938_1008246222646688_20492041491570

 

Лека вечер от мен, ако имате въпроси - драскайте! :) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Привет, колеги! Обещах да покажа как застава кулера заедно с предната броня и къде я изпилихме точно. Отначало бях скиптично настроен, защото не мислих, че ще се получи добър резултат... Самият интеркулер беше точно на средата и бях повече от доволен от резултата в предвид, че преди 6 месеца дадох 1200 лева за боя и трябваше да се изпилява бронята.. Ето снимки и на последните части от пъзела, които бях закупил. :dance:

 

BeFunky-Collageturobatsv6bDg13E39DJaYMFk

 

И тук вече вкъщи, прибрани и чакаме вече пълното обслужване, а след него е време за частите на колата, които чакат да влязат в действие. :hilezh:

 

28081575_1010041879133789_1163810589_opD

 

За масло мисля да заложа на Bardahl 5w40 XTC, кажете и Вие по едно мнение за него, ако сте го ползвали. Понеже ще се прави обслужване, дойде ред и на предните спирачки. От колега във а3/с3 групата закупих предни дискове с накладки, апарати, супорти, дискове и маркучи от с3, които са 312мм.

 

28081639_1010041789133798_2050769566_ojk

 

Искам да благодаря на колегата @killfame отново, че ме улесни много с интейк-а, който ми продаде от турбото към филтъра, а именно 80mm Badger5 V2.2 с билет фланец за студената перка. Още малко снимки на интейк-а заедно с маф хаузинга, който е на Bosch от Golf 3 2.8 VR6. Размерите на хаузинга са вътрешен диаметър 70мм/2.75" инча и външен диаметър 76мм/3" инча. Така застава билет фланеца на студената част на перката:

 

28079777_1010041902467120_1026836072_oeb

 

А тук вече заедно с маркуча и кутийката на дебитомера:

 

28080511_1010041955800448_1510337589_oFa

28124493_1010041999133777_1438717349_odL

28033128_1010041982467112_203582705_oBpN

 

Лека вечер от мен, колеги! :respekt:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
На 2/13/2018 at 18:13, mr.dapper написа:

Привет, колеги! Обещах да покажа как застава кулера заедно с предната броня и къде я изпилихме точно. Отначало бях скиптично настроен, защото не мислих, че ще се получи добър резултат... Самият интеркулер беше точно на средата и бях повече от доволен от резултата в предвид, че преди 6 месеца дадох 1200 лева за боя и трябваше да се изпилява бронята.. Ето снимки и на последните части от пъзела, които бях закупил. :dance:

 

BeFunky-Collageturobatsv6bDg13E39DJaYMFk

 

И тук вече вкъщи, прибрани и чакаме вече пълното обслужване, а след него е време за частите на колата, които чакат да влязат в действие. :hilezh:

 

28081575_1010041879133789_1163810589_opD

 

За масло мисля да заложа на Bardahl 5w40 XTC, кажете и Вие по едно мнение за него, ако сте го ползвали. Понеже ще се прави обслужване, дойде ред и на предните спирачки. От колега във а3/с3 групата закупих предни дискове с накладки, апарати, супорти, дискове и маркучи от с3, които са 312мм.

 

28081639_1010041789133798_2050769566_ojk

 

Искам да благодаря на колегата @killfame отново, че ме улесни много с интейк-а, който ми продаде от турбото към филтъра, а именно 80mm Badger5 V2.2 с билет фланец за студената перка. Още малко снимки на интейк-а заедно с маф хаузинга, който е на Bosch от Golf 3 2.8 VR6. Размерите на хаузинга са вътрешен диаметър 70мм/2.75" инча и външен диаметър 76мм/3" инча. Така застава билет фланеца на студената част на перката:

 

28079777_1010041902467120_1026836072_oeb

 

А тук вече заедно с маркуча и кутийката на дебитомера:

 

28080511_1010041955800448_1510337589_oFa

28124493_1010041999133777_1438717349_odL

28033128_1010041982467112_203582705_oBpN

 

Лека вечер от мен, колеги! :respekt:

Колко ти излезнаха джатите ?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Здравейте , 

 

Накратко - за първи път ми е  ( да пиша във форума де ) и като цяло съм лекинко нов из тия среди ( интернет форуми за коли:)  ви.н. наги съм гледал с леко недоумение хора окоо мен които водят разговори на тема автомобилни форуми и т.н. Но след бая ровене и лутане  опрях и аз до тук (  това  в кръга на шегата де  - че нали в наши дни винаги накой може да се почувства засегнат от нещо си - та се опитвам и Аз да бъда Толераст :) ) 

Дилемата ми е слеiдната - Имам си едно А3 1.8Т 150 hp - Audi sport  ( не съм наистина компетентен каква е разликата м/у ауди спорт и S-line  - и нали ако може да не бъда линчуван за това :) )    и нз дали има значение де :) ( снимката на логото ще я прикача :) . 

Питането ми е следното  - тъй като не  искам ( или по скоро май немога )  да се разделям с количката  :) , въпреки наличието на А6 и Grand Cherokee + че не е карана повече от 1-2 км на месец за последните   2 г ) реших да си започна  мини проект/хоби (  нали освен риболов и тн.

Та след всичкото това ненужно обяснение стигам до въпросът : Какво е максималното което може да се извлече от тази кола ?

като remap ; Като   подобрения ; и  къде в България може да бъде направено 

p.s. Ебати дългото писане за няма и 10 думи :)( и никак явно не накрато :( )   

 

p.p.s. 

 

Благодаря ви предварително 

 

p.p.s. ако въпроса би трябвало да е в друга тема , ще се радвам да бъда насочен на там :) 

 

image0.png

Edited by ep_silver
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...