Jump to content

Общи въпроси за д2


ZnaMC

Recommended Posts

Здравейте колеги ,пускам тема за общи питания за А8 d2 понеже четох доста, но не намерих отговори на някои въпроси.

1. Как се нулира сервизния интервал на таблото, който се изписва на Fis дисплея?

2. Какво точно прави бутона на климатроника, който е за автоматична клапа на въздуха?

3. Има ли значение за паленето на печката ,дали е натиснат бутона econ или при под 5С се включва винаги?

Въпросите са за фейслифтов автомобил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Човъркай по менюто, което се отваря с копчетата между подлакътниците и скоростния лост. По спомен имаше само основни функции от там, но не пречи да пробваш. 

Имаше и една шашма с даване на контакт + натискане на 000,0 бутона, но при А8 мисля, че не беше активна.

Тази неделя съм пас, но другата ако се съберем на Ним, ще взема Правеца и ще го занулим кЪ си трябва.

2.Има датчик за "качеството на въздуха". Като засече замърсен въздух и затваря клапите, следователно и обратното. Скиптично съм настроен как точно и дали въобще работи като хората, особено на 15+г. кола. Но лесно може да го тестваш зад някой къдилник.

3.Зависи каква ти е печката. Имаш ли дистанционно ? Някои се управляват с панел на вратата, до паметта на седалките. А ако нямаш там влизаш в същото меню между подлакътниците и лоста от т.1 и търсиш на фиса. Там има настройки кога и как да се пуска, часове, време на работа и т.н.

Предполагам е thermo top z/c-d, погледни като вдигнеш предния капак от вътрешната страна, в дупката за въздуха на купето. Би трябвало да има лепенка на Webasto с инфо за модела. Ако не е настроена да се включва, не би трябвало да се пуска винаги, дори и под 5гр. За екон-а не мога да кажа нищо. 

 

edit: Ето я шашмата от т.1. Ако ти се занимава пробвай, ама на 99% ще си занулиш малкия километраж. В заглавието не пише А8, на клипа пише...

 

 

Редактирано от SCHwabata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През това меню имам само за check service, няма за нулиране и аз предполагам че с 000 може би ще се нулира, но в момента си засичам разхода и не искам да зануля километража. Другата седмица ще пробвам след като я напълня. А там в тия менюта няма нищо за печката, има за компютъра, за сервиза, за час и дата и хелп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за сервизния интервал:

1. Натиска се бутона 000,0 и се държи

2.давате на контакт и на фис дисплея се изписва service

3.Натискате бутона check и интервала се нулира - 15 000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Здр имам питане за Д2 4.2. Всички ли разновидности на този мотор имат проблеми с обтегачи и вериги, дори и S моторите,специално  при тях как са нещата? Благодаря предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При а8 до 1998г са без обтегачи 

 S8 д2  не е проблем ако са сменявани на време щото нема нищо вечно .Ако при първото палене за деня се чуе тракане от тях  повече от 4 сек. Пиши ги бегали 

Редактирано от Donvankata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво толкова те притесняват тези обтегачи и вериги не мога да разбера? Когато има проблем с тях се сменят .Както всяка една част по автомобила и те си имат определен ресурс...Като гледам колата която караш  и тя е със същите проблемни за теб обтегачи и вериги...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То реално 2.5 и 4.2 са на един хал.Не за вървеж де.Единия страда от валове, кобилици, др обтегачи и вериги. Цените, мисля за частите и труд при двете г/д са едни, плюс- минус 300-400лв повече за 2.5, но пък 2.5 ше дава икономия във горивото ,12-13 нафта е едно, др е 18-20 бензин.Газта не е вариянт. Тъй че толко оплюваният 2.5 също е добър вариянт, ако пък случи човек на гледан още по добре. Чакам мнения на по-компетентните и запознати колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 hours ago, Nykolayy said:

То реално 2.5 и 4.2 са на един хал.Не за вървеж де.Единия страда от валове, кобилици, др обтегачи и вериги. Цените, мисля за частите и труд при двете г/д са едни, плюс- минус 300-400лв повече за 2.5, но пък 2.5 ше дава икономия във горивото ,12-13 нафта е едно, др е 18-20 бензин.Газта не е вариянт. Тъй че толко оплюваният 2.5 също е добър вариянт, ако пък случи човек на гледан още по добре. Чакам мнения на по-компетентните и запознати колеги.

 

Аз що ли имам някакво съмнение, че бъркаш, че на 2.5 частите са по-скъпи ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама с 2.5 заредх нафта в сряда карах два дни в София отидох на море в Гърция (на 350км) ,прибрах се и си имам още нафта :) Моят разход в София (без големи задръствания) е под 11/100 и около 8/100 на дълго (до 160км/ч.) Така че плюйте 2.5 много е гаден да знаете. Колкото до двете ,за мен фейса е много по-приятния автомобил и бих заложил на него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6/30/2018 at 14:00, Nykolayy написа:

То реално 2.5 и 4.2 са на един хал.Не за вървеж де.Единия страда от валове, кобилици, др обтегачи и вериги. Цените, мисля за частите и труд при двете г/д са едни, плюс- минус 300-400лв повече за 2.5, но пък 2.5 ше дава икономия във горивото ,12-13 нафта е едно, др е 18-20 бензин.Газта не е вариянт. Тъй че толко оплюваният 2.5 също е добър вариянт, ако пък случи човек на гледан още по добре. Чакам мнения на по-компетентните и запознати колеги.

Душегуба с quattro и автомат освен, че е доста спрял, в трафика и зимата си харчи доволно. За возене става.

И все пак да сравняваш 2.5TDI и 4.2, при това S, звучи нелепо. 

 

При 4.2 с ВАГ-КОМ много лесно се разбира в какво състояние са обтегачите, преди покупка може да се разбере. :) 

Обтегач 1бр. е около 950 лв ОЕМ от Райно, веригата ако вземеш Febi (вътре е оригинална IWIS), е 30 лв с отстъпката. 

 

На Душко ако му смениш превантивно кобилици и повдигачи, чакаш да умре помпата, кихаш 2 бона и продължаваш. Ако не ги смениш превантивно, кихаш още 3к. 

 

Съветвам те да се качиш и да подкараш S8 и после 2.5TDI и честно да кажеш кое ти е харесало повече. ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, JusttRelaxx написа:

 

 

Съветвам те да се качиш и да подкараш S8 и после 2.5TDI и честно да кажеш кое ти е харесало повече. ;) 

 

Това вече е несериозно ,да сравняваш ТОП версията с най-лабавата и да питаш кое е по-яко за каране:) Две мнения няма ,тук става въпрос за това кое е по-разумно ,а и нали знаеш ,че това ми е втори душегуб ,а капаците на клапаните не съм ги отварял още ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора има попаднали на гледани душегуби. Някой преди тебе ако го е отвярял, естествено, че няма да го отвориш. Има хора карат по над 10 години без никакви проблеми с валове или помпа точно поради тая причина. 

 

Колегата трябва да си изясни какъв автомобил иска.

Ако иска да му е евтино и да пести от нафта, е объркал и модела и мотора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 5/27/2018 at 10:37 AM, bujiiiii said:

Здравейте,

някой знае ли къде са пропките за източване на вода под решетката на чистачките.

IMG_20180513_180400 - Copy.jpg

 

Аз знам само тези пробки на подкалниците отпред. Те са едни гумени тръбички и постоянно се запушват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
On 28.06.2018 г. at 0:02 AM, Donvankata said:

И двете S имат обтегачи , а8 до 98г нема 

 

То здрави са останали малко коли на тия години и километри  но  ги има .

С малко закъснение, но уточнението е необходимо.

S8 преди фейса са два мотора - АНС и АКН - те са 340 кс 32 клапана общо, по 16 на глава и НЯМАТ обтегачи на веригите. Веригите при тях  са като на АСЕ - 2,0 16 V. Всъщност АНС и АКН много приличат на АВZ двигателя, с едни дребни разлики, основно в газоразпределението, особено на всмукателните клапани, дросел, електроника. Нямат втори сонди, нямат адаптивен дросел, с десет болта на коляновия вал към маховика. От тук и голямата драма при преминаването на ръчна кутия от автомат.

 

AQH и AVP са двигателите при фейса са 360 кс, които ИМАТ ОБТЕГАЧИ на веригите, там мазането е вече с тръбички отгоре подобно при главите на 2.8 30 V, но с 40 клапана, по 20 на глава, с 4 сонди - 2 преди и 2 след катализаторите, 8 болта на коляновия вал към маховика (радост за конверсията с ръчка). При тези мотори вече дроселът е адаптивен, не стърчи стъпково моторче отгоре на тях, запознати твърдят, че вървели колкото 340 кс.

 

Дали е така и дали това се дължи на състоянието на всеки един от моторите, божа работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...