Jump to content

Мултитроник забавя при потегляне


nerox66

Recommended Posts

Здравейте.Карам Audi A4 с мултитроник 2009г. и имам следния проблем. "Когато говорим за нормално движение Multitronic работи прекрасно. Но при превключване на предавката на преден или заден ход, момента на потегляне се забавя, оборотите на двигателя трябва да достигнат до 12000 в минута или повече и едва след това колата внезапно и бързо тръгва , което не ти позволява внимателно, бавно и прецизно маневриране. "Особено лошо е, ако трябва да се паркира на наклон или да се прескочи бордюр, тогава колелата се ударят жестоко".Кутията е със подменено масло.Филтъра не е сменян поне така казаха майсторите във VW че не се сменява.

Редактирано от nerox66
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам теория за мултитрошляка и неговото първоначално потегляна на първа / задна скорост....

 

По принцип в мултиторника има една джаджа, която се нарича suction jet pump или "увличаща" помпа - тя играе много важна роля при потегляне от място, защото по това време съединителите са натоварени и имат нужда от повече масло / охлаждане, а основната помпа не прави достатъчно дебит поради относително ниските обороти на двигателя.

 

Та в 99% от случаите с проблеми при потегляне едната от причините е в suction jet pump - реално погледнато това е една пластмасова хуйня с един клапан и пръскалка... изглежда малко като спечелена от шоколадово яйце, а не като основен възел в автоматична скоростна кутия. Добре е когато отворите кутията да огледате на какъв хал са останалите елементи (верига, конуси, клапанно тяло), а не да смените само jet pump-a.

 

Ако искате да се ограмотите малко повече за мултитрошляка, ето един high level документ от Ауди: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_228_d1.pdf

 

Успех с ремонтите.

Редактирано от BECKO
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вярно ли е само 310 нютона понася тази кутия че най-масовия 143 коня дизел е вече извън нормата за въртящ момент.

Screenshot_20180227-204602.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това SSP е за първото поколение мулти-та, в по-новите версии може и да са повдигнали (малко) прага на въртящия момент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това не мога да разбера, купува се автомобил(при немските е двойно по-скъпо) и се чака да се случи фатална повреда за да влезе в бокса...?!?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

няма ли накакъв начин да не се отваря кутията това е доста сложно

иначе си включва скоростите много плавно

 

от волксваген ми казаха че всичко е наред даже един от хората им я покара и каза че всичко е нормално

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги защо първо не пробвате с адаптация на кутията,процедура която се извършва с ваг ком.

Преди седмица,на мой приятел кутията започна да чука зловещо когато загрее,не задържаше на наклон когато беше на директ.

Сменихме маслото направихме адаптация и за сега няма и помен от проблемите ,чак не повярвах,каква осезаема разлика имаше.

Знам че след всяка смяна на масло задължително се прави адаптация.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Здравейте колеги от 2 седмици съм собственик а4 2.0 тди мулти 2012 и аз имам подобен проблем,при потегляне да Д или Р тръгва бавно и ако има няква по голяма неравност или някакъв праг като подам гас и придърпва даже днес и ми угасна. Пробвах я на голямо нагорнище от място да тръгна няма проблем,в движение я натискам докрая няма проблем. Сменил съм маслото и филтъра ако някой е имал подобен проблем ще съм благодарен да сподели!

На 2/25/2018 at 14:11, nerox66 написа:

Здравейте.Карам Audi A4 с мултитроник 2009г. и имам следния проблем. "Когато говорим за нормално движение Multitronic работи прекрасно. Но при превключване на предавката на преден или заден ход, момента на потегляне се забавя, оборотите на двигателя трябва да достигнат до 12000 в минута или повече и едва след това колата внезапно и бързо тръгва , което не ти позволява внимателно, бавно и прецизно маневриране. "Особено лошо е, ако трябва да се паркира на наклон или да се прескочи бордюр, тогава колелата се ударят жестоко".Кутията е със подменено масло.Филтъра не е сменян поне така казаха майсторите във VW че не се сменява.

Колега какво се оказа че и аз май имам същия проблем

Редактирано от MonsterBS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги проблемът ми е следният: карам ауди а4 б8 мултитроник 2012 година , като говорим за нормално каране никакъв проблем, но като спра на наклон потеглянето трябва да се случи с повече газ , даже и придърпва. Това го прави само на преден ход, на задна никакъв проблем. Може ли някой да сподели дали е имал същия проблем, че и майстори няма в моя край и яко дертове събирам. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е износен съединителя за предна, а този за задна е добре, тъй като се използва много по-рядко. Маслото кога е сменяно за последен път?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 дена , мислех , че е от маслото но го смених и няма резултат. От място на равно колата няма проблем, единствена проблемът е при по голям наклон. Другият въпрос ми е мога ли да карам така и ще се развали ли нещо друго? П.с. благодаря за бързият отговор! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като го прави само при наклон има още доста живот в съединителя и можеш да я караш така. Ако те дразни можеш да му направиш една адаптация през ваг-ком. Точно как става е описано тук: цък!

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем. Преди няколко месеца бях да ми тестват мултитроника, вързаха го с някакъв таблет и едно момче покара колата доста бясно. Първоначално го направи, но след като се покара 10-15 с бясно темпо (предимно кик даунове) изчезна. Тръгвали сме по наклонена улица с кик даун и гумите боксуваха, но не е имало раздрусване и колата си потегляше напълно нормално. Софтуера който беше свързан с таблета не отчете грешки и ми казаха че това с потеглянето не е проблем а просто маслото не се е загряло.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 10.08.2019 г. at 14:22, Minkar написа:

И аз имам подобен проблем. Преди няколко месеца бях да ми тестват мултитроника, вързаха го с някакъв таблет и едно момче покара колата доста бясно. Първоначално го направи, но след като се покара 10-15 с бясно темпо (предимно кик даунове) изчезна. Тръгвали сме по наклонена улица с кик даун и гумите боксуваха, но не е имало раздрусване и колата си потегляше напълно нормално. Софтуера който беше свързан с таблета не отчете грешки и ми казаха че това с потеглянето не е проблем а просто маслото не се е загряло.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Бясното тръгване от спряно положение е много вредно за съединителя на Мултитроника. Ако е само по време на диагностика не е проблем, но ако се прави редовно съединителя заминава за нула време. Много хора забравят че това не е обикновен автоматик с хидротрансформатор, където можеш да си го лончваш колкото си искаш без последствия. При мултитроника е добре да се тръгва от спряно положение с малко газ, докато се достигне 5 км/ч и съединителя напълно зацепи. След това можеш да го настъпваш до дупка без притеснения, тъй като напрежението е вече изцяло на конусите и веригата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И при мен има едно забавяне и придърпване при потегляне но аз си карам така за сега не мисля да я отварям кутията щото е много работа и свързано с много пари иначе и не знам къв може да е проблема трябва си майстор който ги разбира да каже.

Редактирано от nerox66
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 
Бясното тръгване от спряно положение е много вредно за съединителя на Мултитроника. Ако е само по време на диагностика не е проблем, но ако се прави редовно съединителя заминава за нула време. Много хора забравят че това не е обикновен автоматик с хидротрансформатор, където можеш да си го лончваш колкото си искаш без последствия. При мултитроника е добре да се тръгва от спряно положение с малко газ, докато се достигне 5 км/ч и съединителя напълно зацепи. След това можеш да го настъпваш до дупка без притеснения, тъй като напрежението е вече изцяло на конусите и веригата.

Да така е и за това аз много внимателно потеглям и се стремя да пазя кутията. За диагностика аз отидох защото имах същия проблем като колегата - придърпваше ми като потегля рязко по наклон. Конкретно кръговото на Драгалевци когато идваш от центъра. Там реално за да се включиш стоиш на наклон и съответно трябва да тръгнеш рязко когато видиш дупка за да се включиш в трафика.

Та закарах колата за тест и момчето я подкара с кик даун и при такова тръгване дори на равно направи придърпване. След около 10-15 мин яко каране от придърпване нямаше и следа. Както писах и по рано тръгвахме по супер наклонена улица с яка газ гумите свистяха, но придърпване нямаше.

Обясниха ми че това нещо се получава защото маслото не е загряло и не е някаква повреда. Софтуера също не хвана нищо. Може ли да каже някой компетентен доклолко това е гаранция че наистина няма проблеми по кутията.

Незнам дали е удачно да пробваш да покараш колата 30 мин (може да пробваш и малко по агресивно) и след това да пробваш потегляне по стръмна улица.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм съгласен със заключението, защото ако беше така, това придърпване щеше да го има на всички коли. На моята например го няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...